Convocatòria dels acords d'acció concertada en matèria de servicis socials en el sector d'infància i adolescència per als anys 2024 i 2025: programa d'intervencions tècniques d'acolliment en família educadora - GVA.ES
Convocatòria dels acords d'acció concertada en matèria de servicis socials en el sector d'infància i adolescència per als anys 2024 i 2025: programa d'intervencions tècniques d'acolliment en família educadora
Què és
L'objecte del concert és la gestió del servici d'intervencions tècniques en acolliments familiars de xiquets, xiquetes i adolescents, en la modalitat d'urgència, temporal o permanent, en famílies educadores, que comprén el conjunt d'actuacions mensuals de caràcter educatiu, formatiu, social i psicològic, que han de realitzar-se per part de l'equip tècnic assignat, per a l'adequat desenvolupament de l'acolliment familiar de xiquets, xiquetes i adolescents en família educadora, així com per a la seua avaluació.
A qui va dirigit
Podran sol·licitar el concert entitats d'iniciativa social que complisquen els requisits per a accedir al règim d'acció concertada i per a actuar com a institucions col·laboradores en l'àmbit de la infància i l'adolescència.
a) Estar degudament inscrites en l'àrea d'atenció corresponent a infància i adolescència en el Registre d'Entitats, Centres i Servicis de la Conselleria competent en matèria de servies socials.
b) Complir amb els requisits de solvència tècnica que s'establixen en la Disposició Transitòria Tercera del Decret 181/2017:
- Tindre una experiència mínima d'un any en l'atenció a persones i servicis en el sector d'infància i adolescència. L'experiència podrà haver-se adquirit en qualsevol lloc del territori nacional, sempre que l'entitat es trobe registrada per les autoritats competents d'una o diverses comunitats autònomes.
- Que la totalitat del personal que presta els seus servicis dispose de la titulació, habilitació, homologació o certificació de les capacitats professionals i formació adequada per a l'acompliment de les tasques a realitzar, establides en l'annex tècnic corresponent a cadascun dels servicis.
- Tindre almenys una tercera part del personal d'atenció directa de la plantilla del servici un grau d'experiència acreditada de, com a mínim, dos anys en el sector de la infància i l'adolescència.
- Tindre almenys la mitat del personal d'atenció directa de la plantilla del servici una relació contractual de caràcter indefinit.
c) Complir amb els requisits de funcionament exigits en l'annex de condicions tècniques corresponent a cada servici.
d) Trobar-se al corrent en el pagament de les obligacions tributàries i de la seguretat social.
e) Complir amb els requisits per a la prestació del programa en els termes establits en els articles 21 i 54 del Decret 59/2019, de 12 d'abril, del Consell, d'ordenació del Sistema Públic Valencià de Servicis Socials.
f) Acreditar o estar en condicions de disposar d'un certificat de qualitat del servici.
Les entitats que no puguen acreditar este requisit estaran obligades a sotmetre's a l'avaluació de la qualitat del seu centre o programa i presentar un certificat de qualitat homologat per alguna entitat acreditada en matèria d'avaluació de qualitat dels centres i servicis d'acció social (servicis socials), en el termini màxim de dos anys des de la formalització del concert. En cas d'incompliment d'esta obligació en el termini establit l'administració podrà procedir a l'extinció del concert.
g) Acreditar la titularitat de l'immoble en què presta el servici, o la disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid, així com l'autorització de l'entitat o persona titular del local on està situat el servici, per un període no inferior al de la vigència del concert.
h) No estar incursa en les prohibicions que establix l'article 8 del Decret 181/2017.
i) Presentar una declaració responsable mitjançant la qual es comprometen a acreditar, abans de la formalització del concert, el compliment dels requisits necessaris vinculats a la plantilla, els espais físics, l'autorització de funcionament i les assegurances indicades en els articles 7 i 11, i en la Disposició Addicional Dècima del Decret 181/2017, en la seua redacció donada pel Decret 188/2021, de 26 de novembre.
Com es tramita
1.- Presentació de la sol·licitud i documentació requerida.
2.- Instrucció de l'expedient: realització d'ofici de les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut dels quals s'ha de pronunciar la resolució.
Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no acompanye la documentació que resulte exigible, es requerirà a l'interessat perquè esmene la falta o acompanyen els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució.
3.- Proposta de resolució de la Comissió d'Avaluació òrgan competent per a resoldre.
4.- Resolució de concessió o denegació de concert social.
1.- Els anys d'experiència acreditada:
a) En la prestació de servicis dirigits a infància i adolescència. Este criteri es valorarà amb un màxim de 10 punts, a raó de 0,5 per any complet acreditat, a comptar des de la inscripció de qualsevol programa dins d'este àmbit funcional.
b) En la prestació de servicis en intervencions tècniques en acolliment familiar en família educadora. Este criteri es valorarà amb un màxim de 10 punts, a raó d'1 punt per any complet acreditat, a comptar des de la inscripció de qualsevol programa dins d'este àmbit funcional.
L'experiència s'acreditarà mitjançant resolucions de les administracions públiques d'adjudicació de contractes, subvencions o acció concertada on l'entitat haja sigut adjudicatària o beneficiària, així com mitjançant certificats de la correcta execució emesos per l'administració on s'han prestat o desenvolupat les actuacions subvencionades, tant respecte de l'experiència en la prestació de servicis dirigits a infància i adolescència com en la prestació de servicis en intervencions tècniques en acolliment familiar en família educadora.
2.- Tindre establida una carta de servici amb relació de servicis que oferix, amb compromisos de gestió, indicadors detallats per al seu seguiment, sistema de gestió de queixes i reclamacions, mesures d'esmena àgils en cas d'incompliment (en document de carta de servicis, que es facilite a les persones usuàries. Este criteri es valorarà amb un màxim de 5 punts.
3.- El treball desenvolupat en l'àmbit comunitari i el grau d'inserció de l'entitat en el territori, desenvolupant programes de col·laboració amb altres centres i servicis socials, culturals, sanitaris i d'ocupació, tant de caràcter públic com priveu computant cada programa amb participació pública amb 2 punts i amb 1 punt els d'iniciativa privada, fins a un màxim de 15 punts.
Este treball s'haurà d'acreditar documentalment especificant el nom del programa i una descripció de la seua finalitat, els objectius generals i específics, les persones a les quals va dirigit, el període i el lloc de desenvolupament del programa de col·laboració. Es computarà cada programa amb participació pública amb 2 punts i amb 1 punt els d'iniciativa privada, fins a un màxim de 15 punts.
Este extrem s'acreditarà mitjançant certificat firmat electrònicament per la persona que ostente la representació legal de l'entitat pública o privada amb la qual es desenvolupen o es desenvoluparan els programes de col·laboració. Així mateix, s'admetrà la firma electrònica de la persona que ostente l'adreça dels centres educatius públics, de les oficines d'ocupació (ESPAI LABORA) o altres servicis o recursos de caràcter públic situats en la delimitació territorial del programa objecte d'esta convocatòria.
No es computarà com a programes de col·laboració aquells l'objecte dels quals estiga directament relacionat amb les obligacions i funcions pròpies de cada programa, ni la pertinença o adhesió a federacions o altres estructures de participació.
4.- Les bones pràctiques socials i de gestió de personal, en relació amb les clàusules socials de creació d'ocupació per a persones amb dificultats i altres de caràcter social, especialment establides en l'execució de les prestacions objecte d'acció concertada.
Este criteri es valorarà amb un màxim de 15 punts, de la manera següent:
Tindre incorporats temporal o indefinidament, persones treballadores que es troben inclosos en algun dels col·lectius d'especial atenció, fins a un màxim de 15 punts:
- Joves que hagueren estat en situació de risc declarada o tutelats per l'Entitat Pública durant la seua minoria d'edat.
- Dones víctimes de violència de gènere. Esta circumstància es tindrà en compte per a les unitats de convivència en les quals existisca alguna víctima de violència de gènere acreditada, i no sols en els casos de la titular del contracte.
- Víctimes del terrorisme.
- Persones amb diversitat funcional amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per 100. Esta circumstància es tindrà en compte no sols per als titulars del contracte, sinó per a qualsevol membre de la unitat de convivència.
-Unitats de convivència en què totes les persones es troben en situació de desocupació i hagen esgotat les prestacions corresponents.
- Unitats de convivència en les quals alguna persona assumix la pàtria potestat, tutela o l'acolliment familiar d'una persona menor d'edat.
- Persones en situació de necessitat o en risc d'exclusió acreditada, especialment quan tinguen fills menors exclusivament al seu càrrec.
Punts
Més del 3% 15
Entre el 2 i el 3% 10
Entre l'1 i 2% 7
Este apartat s'acreditarà mitjançant declaració responsable que figura en l'Annex III, disponible en seu electrònica, de sol·licitud, firmat electrònicament.
5.- Criteris específics relatius a cada programa susceptible de ser concertat, seran valorats amb un màxim de 45 punts, havent d'aportar per a la seua oportuna baremació un document per cadascun dels apartats següents en els quals es desenvolupe i explique el contingut de cadascun d'ells:
a) Disposar d'un protocol de funcionament del programa, fins a 15 punts: Es valoraran en este apartat especialment els següents aspectes:
- Programació i àmbits d'actuació. (5 punts)
- Objectius generals i específics, adaptats a les característiques de la població atesa, que es pretenguen aconseguir amb la prestació del programa. (5 punts)
- Criteris i tècniques metodològiques d'intervenció professional. (5 punts)
Haurà d'aportar-se el document en què conste el protocol de funcionament del programa per a la seua valoració.
b) Disposar d'un sistema d'informació, participació i avaluació de les persones usuàries i/o els seus familiars responsables, fins a 15 punts. Es valoraran els següents aspectes:
- Mecanismes per a la informació i orientació a les persones usuàries i/o els seus familiars responsables (5 punts).
- Mecanismes de participació i decisió de les persones usuàries i/o els seus familiars responsables (5 punts).
- Mecanismes d'avaluació del funcionament del programa, que incloguen la valoració per part de les persones usuàries (5 punts).
Haurà d'aportar-se el document en el qual es descriguen els mecanismes d'informació, participació i avaluació de les persones usuàries del programa i/o els seus familiars per a la seua valoració.
c) Programes formatius dirigits a les persones professionals, que s'hauran d'impartir per personal extern especialitzat i que versaran sobre les següents matèries objecte del programa:
- Programa de formació específica respecte a la normativa i els procediments bàsics en matèria de protecció de la infància i adolescència i/o emancipació.
- Programa de formació sobre la generació d'entorns segurs i protectors.
- Programa de formació sobre orígens i desenvolupament de la identitat dels xiquets, xiquetes i adolescents acollits, així com del recurs del Llibre de Vida.
- Programa de formació sobre trauma, reparació i generació de vincles afectius.
- Programa de formació sobre mediació i resolució de conflictes en l'àmbit familiar.
La formació dirigida als professionals del programa es puntuarà de la manera següent:
- 90 hores anuals: 15 punts
- 80 hores anuals: 10 punts.
- 70 hores anuals: 5 punts.
La persona representant legal de l'entitat haurà de presentar una declaració responsable, firmada electrònicament, en la qual es farà constar el compromís de l'entitat i el nombre d'hores anuals de formació.
Amb caràcter anual, l'entitat haurà d'acreditar la formació impartida mitjançant document en el qual se certifique la impartició de cadascun dels programes de formació. En este document haurà de fer-se constar el nom de cadascun dels programes de formació impartits, el nom i currículum com a formadora de professionals de la persona que l'ha impartit, el nombre d'hores i les persones professionals de l'entitat que han assistit. El certificat haurà d'estar firmat electrònicament per la persona representant legal de l'entitat o persona amb poder bastant per a això i presentar-se en el tràmit telemàtic de justificació del concert social.
La presentació dels documents relatius als criteris de valoració no té caràcter obligatori, per la qual cosa en cas de no presentar-se no es procedirà a la seua valoració.
6.- La puntuació mínima per a accedir al règim d'acció concertada s'establix en 50 punts. D'acord amb els criteris de valoració, en els casos en els quals el nombre de sol·licituds siga superior a les disponibilitats de les prestacions susceptibles de concert, es proposarà el concert de cada programa a l'entitat que per a cadascun dels lots convocats obtinga la major puntuació.
7.- En cas d'empat en la puntuació, s'atorgarà preferència a l'entitat que haja obtingut major puntuació en l'apartat 4 de l'article 10 d'este annex i, en cas de persistir l'empat, es prendrà com a criteri la data (dia i hora) de presentació de la sol·licitud de concert, tenint prioritat la presentada amb major antelació.
03002 - Alacant/Alicante
12003 - Castelló/Castellón
46001 - València/Valencia
Procediments relacionats
Formularis
- (ANNEX I) PROGRAMA D'INTERVENCIONS TÈCNIQUES EN FAMÍLIA EDUCADORA. RESUM D'EXPEDIENTS I COMPUTE D'ASSISTÈNCIES
- (ANNEX II) PROGRAMA D'INTERVENCIONS TÈCNIQUES EN FAMÍLIA EDUCADORA
- (ANNEX III) PROGRAMES D'INTERVENCIONS TÈCNIQUES EN FAMÍLIA EDUCADORA. CERTIFICAT DE CONFORMITAT I PLANTILLA DE PERSONAL
- JUSTIFICACIÓ
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds de la present convocatòria serà d'un mes, a partir de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV núm. 9802, de 05.03.2024)
La Conselleria competent en matèria de serveis socials tramitarà mensualment, prèvia justificació de l'entitat concertada en els termes descrits en l'article anterior, l'orde de pagament del cost del servici concertat, d'acord amb els mòduls econòmics fixats en l'annex II de la convocatòria i el corresponent document de formalització.
2. L'abonament del cost del concert s'efectuarà, mitjançant transferència bancària, al compte específic per a concerts socials designada per l'entitat corresponent.
3. Quan així es preveja en la llei de pressupostos de la Generalitat
de l'exercici al qual corresponga la despesa i en el document de formalització del concert, el pagament corresponent a la mensualitat de desembre es lliurarà de forma anticipada.
- RESOLUCIÓ d’1de març de 2024, de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, per la qual es convoquen els acords d’acció concertada en matèria de servicis socials en el sector d’infància i adolescència per als anys 2024 i 2025: Programa d’intervencions...
- Correcció d’errades de la Resolució d’1 de març de 2024, de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, per la qual es convoquen els acords d’acció concertada en matèria de servicis socials en el sector d’infància i adolescència per als anys 2024 i 2025:...
Esmena
10 dies hàbils
Esmena Programa d'intervencions tècniques d'acolliment en família educadora per als anys 2024-2025
Resolució
La resolució administrativa del present procediment de concertació serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, fent efecte de la notificació a les entitats interessades, conforme al que es disposa en l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment...
Justificació
A este efecte, hauran de presentar en les direccions territorials, amb caràcter mensual, en els cinc primers dies del mes següent, la documentació per via telemàtica o mitjans electrònics exigida en l'annex tècnic corresponent d'esta convocatòria.
L'objecte de la justificació d'intervencions tècniques en acolliments familiars de xiquets, xiquetes i adolescents, en la modalitat d'urgència, temporal o permanent, en famílies educadores, que comprén el conjunt d'actuacions mensuals de caràcter educatiu, formatiu, social i psicològic, que han...
Les entitats signants dels concerts estaran obligades a justificar la prestació del programa i el compliment de les obligacions derivades del concert, per al seu abonament.
Formularis
- (ANNEX I) PROGRAMA D'INTERVENCIONS TÈCNIQUES EN FAMÍLIA EDUCADORA. RESUM D'EXPEDIENTS I COMPUTE D'ASSISTÈNCIES
- (ANNEX II) PROGRAMA D'INTERVENCIONS TÈCNIQUES EN FAMÍLIA EDUCADORA
- (ANNEX III) PROGRAMES D'INTERVENCIONS TÈCNIQUES EN FAMÍLIA EDUCADORA. CERTIFICAT DE CONFORMITAT I PLANTILLA DE PERSONAL
- JUSTIFICACIÓ
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Ajudes i subvencions
TEMA
- Administració pública
- Transparència i informació pública
- Societat, ciutadania i famílies
- Joves
- Xiquets i famílies
- Adopció i acolliment
- Habitatge
- Serveis socials
- Cohesió social
- Dependència
PERFILS
- Empresa
- Centres
- Fundacions
- Entitats del tercer sector
SECTOR
- Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
- Activitats forestals
- Agricultura
- Sanitat vegetal i alimentària
- Indústria agroalimentària
- Pesca
- Ramaderia
- Indústria
- Accidents greus
- Homologacions i metrologia
- Importadors i fabricants de metalls preciosos
- Indústries extractives. Mines
- Indústria química i petroquímica
- Indústria agroalimentària
- Energia
- Energia elèctrica
- Gas natural
- Petroli
- Producció d’energia
- Estalvi i eficiència energètica
- Autoconsum
- Construcció i instal·lacions
- Instal·lacions
- Instal·ladors
- Actuar com a empresa instal·ladora en Comunitat Valenciana
- Construcció
- Agents de la propietat immobiliària
- Treballar amb l’administració
- Aigua, sanejament i residus
- Subministrament i captació d’aigua
- Residus
- Sanejament i abocament
- Salut
- Productes i establiments sanitaris
- Sanitat ambiental i alimentària
- Formació sanitària especialitzada
- Salut laboral
- Hostaleria i turisme
- Establiments turístics
- Professionals del turisme
- Bars i restaurants
- Turisme pesquer
- Comerç
- Vull obrir una botiga
- Franquícies
- Comerç electrònic
- Queixes i reclamacions
- Estacions de servei
- Tallers de reparació de vehicles
- Artesania
- Fires
- Fabricants i importadors de metalls preciosos
- Transport i tecnologia
- Transport per carretera
- Centrals de mercaderies
- Transport per cable
- Ports
- Aeroports i transport aeri
- Transport marítim
- Educació, cultura i oci
- Centres d’ensenyament i formació
- Llengua i empresa
- Empreses culturals i audiovisuals
- Espectacles i activitats recreatives
- Activitats professionals de l’esport
- Instal·lacions juvenils
- Activitats dels professionals
- Agents de la propietat immobiliària
- Llengua i empresa
- Professionals del turisme
- Consulta d’enginyers de projectes TIC
- Professionals dels transports
- Professionals de l’esport
- Empreses de treball temporal
- Carnets, llicències i targetes professionals
- Activitats financeres i assegurances
- Assegurances
- Empreses asseguradores
TEMÀTICA
- Finançament i gestió econòmica
- Ajudes i subvencions
CICLE VITAL
- Planificar un negoci
- Encetar un negoci
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions