Cens d'associacions de mares i pares i de famílies d'alumnes, les seues federacions i confederacions, de centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana, ALTA, BAIXA I MODIFICACIONS - GVA.ES
Cens d'associacions de mares i pares i de famílies d'alumnes, les seues federacions i confederacions, de centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana, ALTA, BAIXA I MODIFICACIONS
Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Què és
Inclusió en el cens d'associacions de mares i pares i de famílies d'alumnes, les seues federacions i confederacions, de centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana, que té rellevància per a sol·licitar subvencions de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació.
També permet realitzar comunicacions de situacions jurídiques d'estes entitats, com a altes, baixes, esmena de sol·licituds, renovació de juntes directives o modificació d'Estatuts.
Estes comunicacions es tramitaran a través d'este mateix procediment accedint a les pestanyes que corresponguen habilitades a este efecte.
- Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació.
- LLEI 14/2008, de 18 de novembre de 2008, de la Generalitat, d’Associacions de la Comunitat Valenciana.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
- DECRET 126/1986, de 20 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual és regulada la participació, les funcions i les atribucions de les Confederacions, Federacions i Associacions dels Pares d'Alumnes de Centres docents, no universitaris, de la Comunitat Valenciana.
- ORDRE de 4 de novembre de 1996, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciencia, per la qual es crea el cens de confederacions, federacions i associacions de mares i pares d'alumnes de centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana.
A qui va dirigit
Associacions de mares i pares i de famílies d'alumnes i alumnes, les seues federacions i confederacions, que desitgen sol·licitar la inscripció en el cens de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, o que ja estant registrades sol·liciten alguna modificació, realitzen alguna...
Com es tramita
Presentació de la sol·licitud i documentació requerides:
1. Les sol·licituds que es formulen hauran de contindre:
a) Nom i cognoms de l'interessat i, si és el cas, de la persona que el represente.
b) Identificació del mig electrònic, o en defecte d'això, lloc físic en què desitja que es practique la notificació. Addicionalment, els interessats podran aportar la seua adreça de
correu electrònic i/o dispositiu electrònic amb la finalitat que les Administracions Públiques
els avisen de l'enviament o posada a la disposició de la notificació.
c) Fets, raons i petició en què es concrete, amb tota claredat, la sol·licitud.
d) Lloc i data.
e) Firma del sol·licitant o acreditació de l'autenticitat de la seua voluntat expressada per qualsevol mitjà.
f) Òrgan, centre o unitat administrativa a la qual es dirigix i el seu corresponent codi d'identificació.
Revisada la documentació presentada, l'Administració procedirà a la inscripció i limitarà la seua activitat a la verificació del compliment dels requisits que han de reunir l'acta fundacional i els estatuts.
Defectes de forma:
2. Quan s'advertisquen defectes formals en la sol·licitud o en la documentació que l'acompanya, o quan la denominació coincidisca amb una altra inscrita o puga induir a error o confusió amb ella, o quan la denominació coincidisca amb una marca registrada notòria llevat que se sol·licite pel titular de la mateixa o amb el seu consentiment, se suspendrà el termini per a procedir a la inscripció i s'obrirà el corresponent per a l'esmena dels defectes advertits.
Denegació de la inscripció:
3. Quan l'entitat sol·licitant no es trobe inclosa en l'àmbit d'aplicació de la Llei orgànica 1/2002, o no tinga naturalesa d'associació, l'Administració, prèvia audiència d'esta, denegarà la seua inscripció en el corresponent registre d'associacions i indicarà al sol·licitant quin és el registre o òrgan administratiu competent per a inscriure-la. La denegació serà sempre motivada.
Suspensió del procediment:
4. Quan es troben indicis racionals d'il·licitud penal en la constitució de l'entitat associativa, l'òrgan competent dictarà resolució motivada, i es donarà trasllat de tota la documentació al Ministeri Fiscal o a l'òrgan jurisdiccional competent; a més comunicarà esta circumstància a l'entitat interessada i quedarà suspés el procediment administratiu fins que recaiga resolució judicial ferma.
46015 - València/Valencia
Sol·licitud
Durant tot l'any.
- En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen o davant qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les Comunitats Autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració Local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
- També en qualsevol oficina de Correus. En este cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.
On dirigir-se
46015 - València/Valencia
Esmena
Possibilitar l'aportació o esmena de documentació per via telemàtica dins d'este mateix procediment referida a comunicacions de situacions jurídiques d'estes entitats com: - Altes, baixes - Esmena de sol·licituds - Renovació de juntes directives - Modificació d'Estatuts - Altres aportacions o...
Al·legació / Aportació
Vosté té dret a formular al·legacions i a utilitzar els mitjans de defensa admesos per l'Ordenament Jurídic, i a aportar documents en qualsevol fase del procediment anterior al tràmit d'audiència, si n'hi haguera, que hauran de ser tinguts en compte per l'òrgan competent en redactar la proposta...
Resolució
46015 - València/Valencia
Recurs d'alçada
Amb este tràmit i d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les resolucions podran ser recorregudes en alçada davant l'òrgan superior jeràrquic del qual els va dictar. Òrgan per a interposar-ho:...
Recurs de reposició
Amb este tràmit es pot interposar potestativament, recurs de reposició davant el mateix òrgan que la va dictar la resolució, així com en els casos de desestimació per silenci administratiu. - Si hi haguera resolució expressa: el termini serà d'un mes, comptat des de l'endemà de la notificació de...
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Educació i formació
- Associacions