Ajudes destinades a persones mamprenedores i pimes en suport a l’inici i la consolidació del seu projecte empresarial, per a l'exercici 2025 (EMPYME). Emprenedoria - GVA.ES
Ajudes destinades a persones mamprenedores i pimes en suport a l’inici i la consolidació del seu projecte empresarial, per a l'exercici 2025 (EMPYME). Emprenedoria
Què és
L'objecte d'este tràmit és la concessió d'ajudes de suport als PROJECTES EMPRESARIALS de persones mamprenedores i pimes de la Comunitat Valenciana, que aniran destinades a sufragar els gastos corrents derivats de l'inici i de la consolidació del seu projecte empresarial.
Estes ajudes NO poden destinar-se a inversions, NI a adquisicions patrimonials.
En concret, en la CONVOCATÒRIA 2025 d'estes ajudes:
1. Les ACTUACIONS SUBVENCIONABLES són les indicades en el RESOLC QUINT de la Resolució de convocatòria, tenint en compte que tindran la consideració de GASTOS subvencionables els determinats en el RESOLC SÈPTIM de la Resolució de convocatòria.
2. Només seran subvencionables les actuacions desenrotllades ENTRE EL 01 de JUNY de 2024 I EL 30 d'ABRIL de 2025 i els gastos de les quals hagen sigut efectivament PAGATS* entre eixes mateixes dates i complint els terminis de pagament previstos en la normativa sectorial que li siga aplicable o, en defecte d'això, els establits en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.
* No s'admeten pagaments en metàl·lic, ni pagaments per finestreta d'entitats de crèdit.
1) Els DUBTES o CONSULTES relacionades amb el CONTINGUT d'estes ajudes han d'enviar-se a la següent adreça de correu electrònic: emprendedores@gva.es
2) Incidències INFORMÀTIQUES (sol errors o problemes de caràcter informàtic)
- Disposa d'una llista de preguntes freqüents sobre tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana en el corresponent enllaç directe de l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" d'este tràmit.
- Si malgrat això continua necessitant ajuda informàtica, pot enviar el seu dubte, problema o consulta emplenant el FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS (veure enllaç directe a ell disponible en l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" d'este tràmit).
* IMPORTANT: es tracta d'un correu exclusivament per a atendre incidències informàtiques, no per a una altra mena de qüestions o problemes.
3) Veure més informació:
- En el PORTAL DE L'EMPRENEDORIA de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria (enllaç directe a ell en l'apartat "Què necessites saber > Què és > Enllaços"del present tràmit).
- I en la "GUIA PER A SOL·LICITAR I JUSTIFICAR LES AJUDES PER A PERSONES EMPRENEDORES I PIMES EN SUPORT A L'INICI I CONSOLIDACIÓ DEL SEU PROJECTE EMPRESARIAL (EMPYME)", disponible en l'enllaç directe a ella existent en el citat apartat "Què necessites saber > Què és > Enllaços" d'este tràmit).
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003).
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE núm. 176, de 25/07/2006).
- Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOGV núm. 7464, de 12/02/2015).
- Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la Igualtat entre Dones i Homes (DOGV núm. 4474, de 04/04/2003).
- Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials (BOE núm. 314, de 30/12/2004).
- Llei 1/2022, de 13 d'abril, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 9323, de 22/04/2022).
- Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat (DOGV núm. 4907, de 21/12/2004).
- ANNEX I - Definició de PIME, del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DOUE L 187, de 26/06/2014).
- Reglament (UE) núm. 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L2023/81820 de 15/12/2023).
- ORDE 2/2024, de 29 de febrer, de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, per la qual s’establixen les bases reguladores per a la concessió d’ajudes dirigides a fomentar l’ecosistema d’emprenedoria de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 9800, de 01/03/2024).
- RESOLUCIÓ de 30 d'abril de 2025, de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, per la qual s'efectua la CONVOCATÒRIA de subvencions per a persones mamprenedores i pimes en suport a l’inici i la consolidació del seu projecte empresarial, per a l'exercici 2025. EMPYME 2025 (DOGV núm....
- Extracte de la Resolució de 30 d'abril de 2025, de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, per la qual s'efectua la convocatòria de subvencions per a persones mamprenedores i pimes en suport a l’inici i la consolidació del seu projecte empresarial, per a l'exercici 2025. EMPYME...
A qui va dirigit
1. PODEN SOL·LICITAR estes ajudes els qui complisquen els següents REQUISITS:
a) Ser PERSONA MAMPRENEDORA, entenent com a tal a les persones físiques (empresaris individuals), O ser una PIME** amb personalitat jurídica pròpia, que ha emprés en els últims cinc anys* una activitat econòmica o productiva que oferisca un avantatge competitiu.
* El període de cinc anys es computarà:
- Per al cas d'empresaris individuals: des de la data d'alta en l'Impost d'activitats Econòmiques (IAE) i fins al dia de publicació en el DOGV de la Resolució de convocatòria.
- I per al cas de pimes: des de la data d'inscripció en el Registre Mercantil de l'escriptura pública de constitució, o en el registre que corresponga segons la seua naturalesa, i fins al dia de publicació en el DOGV de la Resolució de convocatòria.
b) Tindre el seu DOMICILI SOCIAL en la Comunitat Valenciana.
c) Que el PROJECTE EMPRESARIAL estiga relacionat amb algun sector d'activitat en auge que oferisca oportunitats de futur.
A l'efecte d'esta convocatòria d'ajudes, es consideren activitats en auge:
- Transport, mobilitat sostenible i logística
- Ciberseguretat, servicis digitals, tecnològics i intel·ligència artificial
- Medi ambient, desenrotllament sostenible, economia circular i energies renovables
- Agrari i alimentari
- Món rural i Smart cities
- Activitats artístiques, recreatives i d'entreteniment
- Turisme i hostaleria
- Servicis financers i immobiliaris
- Esport, salut, benestar i estètica
- Economia de les cures
- Sector aeroespacial
- Educació
Així mateix, prèvia justificació, es podrà tindre en consideració un altre sector d'activitat en auge.
2. A l'efecte d'estes ajudes s'entén per PIMES** les microempreses i les xicotetes i mitjanes empreses que complisquen els criteris establits en l'annex I del Reglament (UE) número 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DOUE L 187/1, 26.06.2014), amb les seues modificacions posteriors, o en la norma que ho substituïsca.
3. Queden EXCLOSES:
- Les comunitats de béns, les societats civils sense personalitat jurídica i les entitats sense ànim de lucre.
- En aplicació del Reglament de minimis, les empreses indicades en l'article 7.4 de l'Orde 2/2024 de bases reguladores d'estes ajudes.
- Les sol·licitants en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38 /2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
4. Poden realitzar-se tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat Valenciana:
a) Directament per la persona sol·licitant.
b) O actuant en representació d'una altra persona:
- Bé utilitzant un certificat electrònic de representant.
- O bé sense utilitzar un certificat electrònic de representant, i en este cas la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV (veure informació disponible en els apartats "Què necessites saber > Procediments relacionats" i "Ajuda > Enllaços d'interés" del present tràmit).
Sense eixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora.
Com es tramita
1. PRESENTACIÓ de FORMA EXCLUSIVAMENT TELEMÀTICA de la sol·licitud de subvenció i de tota la documentació justificativa requerida per a l'obtenció d'estes ajudes que ha d'acompanyar-la, tenint en compte:
- Que ha de presentar-se una única sol·licitud. Si una sol·licitant presenta diverses sol·licituds només es tindrà en consideració l'última presentada.
- Que la presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases reguladores i altres condicions concretades en la Resolució de convocatòria.
- Que la presentació de la sol·licitud i la documentació que ha d'acompanyar-la ha de realitzar-se obligatòriament a través del tràmit telemàtic específic corresponent a estes ajudes, la informació i l'enllaç de les quals s'indiquen, respectivament, en l'apartat "Tramitació > Sol·licitud > Forma de presentació_Telemàtica" i en el botó inicial destacat en color roig "TRAMITAR" del present tràmit de la Guia Prop.
I si, malgrat estar obligades a presentar electrònicament la sol·licitud, alguna sol·licitant la presenta presencialment, l'administració instructora li requerirà perquè rectifique este defecte a través de la seua presentació electrònica en el termini de deu dies, i es considerarà com a data de la sol·licitud aquella en la qual es realitze la presentació telemàtica, per la qual cosa si la mateixa es produïx després del termini màxim de presentació de sol·licituds establit, la sol·licitud serà inadmesa per extemporània.
- Que disposa d'una "GUIA PER A SOL·LICITAR I JUSTIFICAR LES AJUDES PER A PERSONES EMPRENEDORES I PIMES EN SUPORT A L'INICI I CONSOLIDACIÓ DEL SEU PROJECTE EMPRESARIAL (EMPYME)", en l'enllaç directe a ella existent en l'apartat "Què necessites saber > Què és > Enllaços" d'este tràmit).
2. El PROCEDIMENT per a la concessió d'estes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, en els termes previstos en el Capítol I del Títol III de l'Orde 2/2024 de bases reguladores i la Resolució de convocatòria.
3. ESMENA
- Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o no s'acompanye la documentació que, d'acord amb la Resolució de convocatòria, resulte exigible o es considere necessària per a resoldre, es requerirà a la sol·licitant perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents requerits, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la citada Llei 39/2015.
- L'esmena o aportació de documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT el TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme", l'enllaç directe del qual està disponible:
. En l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit
. I també directament en el botó "ESMENA > PRESENTACIÓ AUTENTICADA" (destacat més a baix en color roig) de l'apartat "Tramitació > Esmena"
4. COMISSIÓ DE VALORACIÓ
La comissió de valoració, constituïda segons l'article 18 de l'Orde 2/2024 de bases reguladores, ELEVARÀ a la persona titular de la Direcció General competent en matèria d'emprenedoria les corresponents PROPOSTES de concessió d'ajudes (amb determinació de les seues quanties), de denegació d'ajudes, així com, si és el cas, de desistiment i inadmissió de sol·licituds, amb expressa menció dels motius concurrents en cada cas.
5. RESOLUCIÓ
- La persona TITULAR DE LA CONSELLERIA competent en matèria d'EMPRENEDORIA, o òrgan en qui delegue, dictarà la RESOLUCIÓ estimatòria (especificant l'import concedit a cada beneficiària) o desestimatòria de les sol·licituds d'estes ajudes, així com la inadmissió de les sol·licituds que no reunisquen els requisits necessaris i el desistiment de les mateixes per no esmenar adequadament en el termini concedit o altres motius.
- El TERMINI MÀXIM per a resoldre i notificar la resolució serà de SIS MESOS a comptar des de la publicació de la corresponent convocatòria en el DOGV.
- Transcorregut el termini abans esmentat sense que s'haguera notificat resolució expressa, les sol·licitants podran entendre DESESTIMADES les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això, sense perjuí que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.
- La resolució del procediment de concessió es notificarà a les sol·licitants mitjançant la seua PUBLICACIÓ en el DOGV i també en la pàgina web de la Conselleria competent en matèria d'emprenedoria i en la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS).
6. Totes les persones emprenedores i pimes beneficiàries que perceben una d'estes ajudes hauran d'informar de la mateixa d'acord amb el que es preveu en el resolc denové de la Resolució de convocatòria.
1. El procediment de concessió d'estes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, MITJANÇANT la COMPARACIÓ de totes les sol·licituds admeses SEGONS els criteris, puntuacions i criteris de desempat indicats els ANNEXOS I i II de la Resolució de convocatòria.
Una vegada obtingut un llistat prioritzat per orde de puntuació obtinguda, es procedirà a la distribució del crèdit amb els límits establits en la Resolució de convocatòria, sense que en cap cas es puga superar el crèdit pressupostari total disponible.
2. A través del compte justificatiu es comprovarà l'adequada aplicació de la subvenció, tenint en compte el que s'establix en el resolc tretzé de la Resolució de convocatòria.
3. Si el crèdit consignat en la convocatòria fora suficient, atés el número e importe de sol·licituds presentades i admeses, no serà necessari fixar orde de prelació entre les sol·licituds que reunisquen els requisits establits en les convocatòries.
4. Les sol·licituds que no obtinguen finançament per esgotament del crèdit pressupostari passaran a formar la llista de reserva.
Procediments relacionats
- Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
- Inscripció en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV)
- PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (domiciliació bancària). Tràmit automatitzat.
- DGTIC: Simulació de Tramitació Telemàtica en la Generalitat Valenciana (Cl@ve)
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds serà DES DEL dia 12 de MAIG de 2025 FINS al dia 12 de JUNY de 2025, els dos inclosos (la Resolució de convocatòria s'ha publicat en el DOGV núm. 10103, de 08/05/2025).
* IMPORTANT:
1) Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat fins a les 23.59:59 hores de l'últim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).
2) LA PRESENTACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA D'ESTES AJUDES ES REALITZARÀ EN EL MATEIX MOMENT DE PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD.
3) Per tractar-se d'un procediment de concessió d'ajudes en règim de concurrència competitiva, l'avaluació de les sol·licituds es realitzarà exclusivament sobre la informació aportada durant el termini de presentació de sol·licituds, no admetent-se millores, addicions o substitució de les memòries o de la informació aportada al costat de les mateixes posteriors al venciment de termini màxim de presentació, a excepció del que es disposa en el resolc 12 de la Resolució de convocatòria.
Pel mateix motiu, la falta de presentació del projecte empresarial no serà un defecte corregible, per la qual cosa no es requerirà a les persones sol·licitants per a la seua esmena, aportació o millora, i es recordarà d'ofici la inadmissió de la sol·licitud per impossibilitat d'avaluació de l'expedient.
* IMPORTANT: tant la sol·licitud, com la documentació justificativa d'estes ajudes, han de presentar-se al mateix temps en els termes que s'indiquen a continuació.
La persona física o pime emprenedora sol·licitant ha de presentar obligatòriament a través del tràmit telemàtic corresponent a estes ajudes la següent documentació:
1. SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ, segons model normalitzat en FORMULARI WEB disponible en el tràmit telemàtic, que ha de firmar-se electrònicament.
* Cada sol·licitant només pot presentar UNA ÚNICA SOL·LICITUD de subvenció (article 15 de l'Orde 2/2024 de bases reguladores i resolc dècim de la Resolució de convocatòria).
Si una sol·licitant presenta diverses sol·licituds només es tindrà en consideració l'última presentada.
* En FORMULARI WEB de SOL·LICITUD de subvenció han d'emplenar-se, entre altres, les següents dades i declaracions:
a) Dades de DOMICILIACIÓ BANCÀRIA:
- En tot cas han d'indicar-se en l'apartat 'Dades bancàries' del citat formulari web de sol·licitud les dades del compte bancari en la qual, de resultar beneficiària, la sol·licitant desitja que es realitze el pagament de l'import de l'ajuda.
- I, a més, ha de realitzar-se el tràmit telemàtic d'esta Guia *Prop denominat "PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat." (veure enllaç directe a ell en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit), en el cas que no s'hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació.
b) Declaració responsable de totes les ajudes sol·licitades i rebudes de qualssevol administracions o ens públics o privats, per als mateixos costos subvencionables que els previstos en la Resolució de convocatòria.
c) Declaració responsable que la sol·licitant no està incursa en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
2. Annex a la sol·licitud, segons model normalitzat en SEGON FORMULARI WEB denominat "Ajudes EMPYME", disponible en el tràmit telemàtic i que ha de firmar-se electrònicament, en el qual han d'indicar-se, entre altres:
a) Els criteris de valoració del projecte empresarial presentat d'acord amb el que s'establix en l'Annex I de la Resolució de convocatòria.
* Important: el no emplenament d'algun d'eixos criteris comportarà la NO valoració d'estos, sense necessitat de requeriment d'esmena per part de la Direcció General competent en matèria d'emprenedoria.
b) Els criteris de preferència per als casos d'empat de puntuació d'acord amb el que s'establix en l'Annex II de la Resolució de convocatòria.
* Important: el no emplenament d'algun d'eixos criteris comportarà la no valoració d'estos, sense necessitat de requeriment d'esmena per part de la Direcció General competent en matèria d'emprenedoria.
c) Declaració responsable sobre totes les ajudes de minimis que li hagen sigut concedides com a única empresa en els anys 2025, 2024, 2023 i 2022, detallant la seua data de concessió, per a qualsevol projecte i independentment dels costos subvencionats.
d) Declaració responsable sobre el compliment per la persona emprenedora o pime de la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat, o si és el cas, sobre l'exempció d'esta obligació, en compliment del que s'establix en l'article 5 del Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat.
e) Declaració responsable que la persona emprenedora o pime disposa de les autoritzacions preceptives, es troba inscrita en els registres públics pertinents i complix amb els requisits exigits per les disposicions que li són aplicables.
f) Declaració responsable que la persona emprenedora o pime complix amb les previsions de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens, i de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, per a la igualtat entre dones i hòmens.
g) Declaració responsable de l'article 34.5 de la Llei 38/2003, que la persona emprenedora o pime no és deutora per reintegrament.
3. DOCUMENTACIÓ que ha de presentar-se al costat de la sol·licitud i el seu annex, en el pas 3-Documentar del tràmit telemàtic:
a) - Per al cas d'empresaris individuals: còpia de la seua alta en l'Impost d'activitats Econòmiques (IAE).
- En el cas de pimes: còpia de l'escriptura pública de la seua constitució inscrita en el registre mercantil o en el registre que corresponga.
b) PROJECTE EMPRESARIAL en format PDF i firmat electrònicament, segons model normalitzat PROYEMPY, disponible com a formulari d'este tràmit i també en el tràmit telemàtic.
* Important:
- El projecte empresarial inclourà la memòria acreditativa del projecte realitzat durant el període subvencionable.
- Requisits formals del projecte empresarial: la seua extensió màxima serà de 5 fulles, amb lletra arial 11, interlineat senzill. No serà objecte de valoració la informació que excedisca del límit indicat.
- La no presentació del projecte empresarial, així com el no emplenament d'algun dels seus apartats, comportarà la NO VALORACIÓ d'estos, SENSE necessitat de requeriment d'esmena.
- El pressupost mínim subvencionable del projecte empresarial és de 5.000 euros, IVA exclòs. Les sol·licituds els pressupostos admesos de les quals com a subvencionables no aconseguisquen este import mínim seran inadmeses.
c) Documentació acreditativa del projecte empresarial.
Per a acreditar els apartats emplenats per la sol·licitant en el segon formulari web - "Ajudes EMPYME" del tràmit telemàtic, haurà de presentar la documentació relativa als criteris de valoració indicada en l'Annex I de la Resolució de convocatòria.
d) COMPTE JUSTIFICATIU, segons model normalitzat en format EXCEL denominat CUJUEMPY, que NO ha de firmar-se i està disponible com a formulari d'este tràmit i també en el tràmit telemàtic.
* Important:
- El compte justificatiu també ha de presentar-se en format PDF que ha de FIRMAR-SE electrònicament.
- El compte justificatiu (a través del qual es comprovarà l’aplicació adequada de la subvenció) inclourà:
. Acreditació de l'import, procedència i aplicació dels fons propis i d'altres subvencions i ingressos amb els quals hagen sigut finançades les actuacions
. Relació classificada dels gastos subvencionables, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i data de pagament, manifestant expressament que s'ha complit l'objecte de la subvenció.
Per a la convocatòria 2025 d'estes ajudes s'acceptaran els gastos realitzats i efectivament pagats entre l'1 de juny de 2024 i el 30 d'abril de 2025 i complint els terminis de pagament previstos en la normativa sectorial que li siga aplicable o, en defecte d'això, els establits en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.
No s'admetran pagaments en metàl·lic, ni pagaments per finestreta d'entitats de crèdit.
e) Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ NO s'ha AUTORITZAT la Conselleria competent en matèria d'emprenedoria perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment de les seues obligacions tributàries (Estat i Generalitat Valenciana), O s'ha OPOSAT a eixa obtenció respecte a les seues obligacions enfront de la Seguretat Social, en els termes previstos en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, han de presentar-se llavors les següents certificacions:
- De l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), el certificat que acredite que l'entitat es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.
- De la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS), el certificat acreditatiu que l'entitat es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.
- De l'Agència Tributària Valenciana (ATV), el certificat acreditatiu que l'entitat no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.
Les certificacions expedides per les administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que s'establix en l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
La Direcció General competent en matèria d'emprenedoria podrà requerir a la sol·licitant si la informació obtinguda presenta alguna incidència.
f) INFORME DE VIDA LABORAL de la persona o empresa SOL·LICITANT (informe de vida laboral d'un codi de compte de cotització).
g) DECLARACIÓ DE LA CONDICIÓ DE PIME, segons model normalitzat denominat DECPYME, disponible com a formulari d'este tràmit i també en el tràmit telemàtic, que ha de firmar-se electrònicament.
h) Si és el cas, documentació acreditativa dels criteris de desempat 1 i 2 indicats en l'Annex II d'esta resolució.
4. La Direcció General competent en matèria d'emprenedoria (òrgan competent per a la instrucció de l'expedient) podrà requerir de la sol·licitant, en qualsevol moment, altres dades, documents i informes complementaris que resulten necessaris per a la resolució de l'expedient.
1. La PRESENTACIÓ de la sol·licitud i de la documentació justificativa requerida per a l'obtenció d'estes ajudes NOMÉS pot realitzar-se MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC. 2. Per a eixa presentació telemàtica, la persona sol·licitant (física o jurídica) haurà de disposar d'un sistema de...
Esmena
L'esmena o aportació de documentació ha de realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme", l'enllaç directe del qual està disponible:
- En l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit.
- I també directament en el botó "ESMENA > PRESENTACIÓ AUTENTICADA" (destacat més a baix en color roig) d'este apartat "Tramitació > Esmena".
Resolució
1. El TERMINI MÀXIM per a resoldre i notificar la resolució serà de SIS MESOS a comptar des de la publicació de la corresponent convocatòria en el DOGV.
2. Transcorregut el termini abans esmentat sense que s'haguera notificat resolució expressa, les sol·licitants podran entendre DESESTIMADES les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això sense perjuí que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.
1. El pressupost MÍNIM subvencionable del projecte empresarial és de 5.000 euros, IVA exclòs.
Les sol·licituds els pressupostos admesos de les quals com a subvencionables no aconseguisquen este import mínim seran inadmeses.
2. QUANTIA de l'ajuda
La quantia de la subvenció es determinarà de la manera següent:
1º - S'aplicarà el percentatge del 70% al total dels gastos que siguen considerats com a subvencionables.
2º - El resultat d'aplicar el citat percentatge serà la quantia de la subvenció, sense que EN CAP CAS puga SUPERAR l'import de 15.000 euros, que s'establix com a límit MÀXIM de subvenció per persona emprenedora o pime beneficiària.
3º - A més, l'ajuda MINIMIS final a concedir NO podrà suposar que la suma de les ajudes minimis concedides a la mateixa empresa beneficiària, considerada com a única empresa, durant qualsevol període de tres anys siga SUPERIOR A 300.000 euros, de conformitat amb el Reglament (UE) 2023/2831, de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, l'article 4 de l'Orde 2/2024 de bases reguladores i el resolc nové de la Resolució de convocatòria.
Les persones mamprenedores i pimes beneficiàries d'estes ajudes hauran de complir totes les obligacions establides en l'Orde 2/2024 de bases reguladores i en la corresponent Resolució de convocatòria.
La resolució de concessió o desestimació posa fi a la via administrativa i contra esta podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant l'òrgan que dicta l'acte, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua notificació, o recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la notificació de la resolució corresponent.
Justificació
1. JUNTAMENT AMB LA SOL·LICITUD ha de presentar-se també la documentació JUSTIFICATIVA de la realització i pagament dels gastos per als quals se sol·licita la subvenció, d'acord amb el que es preveu en l'article 23 de l'Orde 2/2024 i el resolc dècim de la Resolució de convocatòria.
2. De conformitat amb el resolc desseté de la Resolució de convocatòria:
a) La tramitació del pagament de la subvenció s'iniciarà després de la notificació de la resolució estimatòria de concessió i pagament de l'ajuda.
La Direcció General competent en matèria de mamprenedoria reconeixerà l'obligació i proposarà el pagament de la subvenció en l'import que corresponga.
b) En tot cas, no podrà fer-se el pagament de la subvenció mentres la beneficiària no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social o siga deutora per resolució de procedència de reintegrament.
c) El pagament s'efectuarà d'una sola vegada MITJANÇANT TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA AL COMPTE INDICAT per la beneficiària, de la qual ella siga titular i que es trobe donada d'alta* en el Sistema d'Informació Pressupostària de la Generalitat.
* IMPORTANT: si no s'han presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació, ha de realitzar-se el tràmit telemàtic "PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat." (veure enllaç directe a ell en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit).
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Ajudes i subvencions
- Què faig si... ?
- Busque una ajuda
- Treball i ocupació
- Emprenedors
TEMA
- Treball
- Emprenedoria
PERFILS
- Empresa
- Petita i mitjana empresa
- Professionals i autònoms
SITUACIÓ DE VIDA
- Treball i negoci
TEMÀTICA
- Competitivitat i responsabilitat social
- Competitivitat i responsabilitat social
- Innovació
- Finançament i gestió econòmica
- Ajudes i subvencions
CICLE VITAL
- Encetar un negoci
- Créixer i consolidar
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions