Subvenció nominativa a les federacions esportives de la Comunitat Valenciana per a donar suport a l'execució de programes d'interés esportiu i garantir el progrés de l'esport federat en el marc del Pla de Desenrotllament de la Direcció General d'Esport durant l'exercici 2025

Vicepresidència Segona i Conselleria de Presidència

Codi SIA: 3143302
|
Codi GVA: 96959
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 04-11-2025

Fins 17-11-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

El Pla de Desenrotllament impulsat per la Direcció General d'Esport de la Presidència de la Generalitat contempla les principals línies estratègiques a desenrotllar al llarg del cicle amb l'objectiu de millorar entre altres, l'estructura interna tècnica de les federacions esportives per al desenrotllament dels respectius programes esportius i la relació d'activitats i actuacions relatives a la professionalització d'estes que aborda aspectes tan variats com el finançament dirigit a optimitzar els recursos i implementar mesures per a millorar l'anàlisi de les dades resultants de la gestió i pràctica esportiva, de les seues activitats i els seus resultats, que permeta una millora de la planificació futura de projectes, modernitzar la gestió ordinària i econòmica de les federacions esportives de la Comunitat Valenciana. 

 

 

OBJECTE:

La resolució té per objecte regular la concessió directa d'una subvenció de caràcter nominatiu destinada a donar suport a l'execució de programes d'interés esportiu i garantir el progrés de l'esport federat en el marc del Pla de Desenrotllament de la Direcció General d'Esport a les federacions esportives de la Comunitat Valenciana, durant l'exercici 2025.

 

FINALITATS PROGRAMES:

  • Programa I: Administració, gestió i funcionament ordinari de l'organització interna de la federació esportiva.
  • Programa II: Organització, promoció i desenrotllament d'activitats esportives habituals o ordinàries dins de la temporada esportiva anual de la federació esportiva.
  • Programa III: Implantació i desenrotllament de programes de tecnificació general esportiva.
  • Programa III bis: Tecnificació en centres d'alt rendiment i en centres de tecnificació esportiva.
  • Programa IV: Implantació i desenrotllament de Plans d'Especialització Esportiva de Cheste mitjançant la formació integral dels esportistes, permetent compaginar el desenrotllament de la seua activitat acadèmica amb les exigències que implica la preparació per a l'esport de rendiment.
  • Programa V: Garantir la presència i difusió dels valors i símbols oficials en els esdeveniments esportius de les federacions esportives com a seleccions de la Comunitat Valenciana en els campionats oficials d'Espanya.
  • Programa VI: Implantació i desenrotllament *dels Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana promocionant els programes esportius en l'edat escolar.
  • Programa VII: Implantació i desenrotllament de l'*Esport a l'*Escola promocionant els programes esportius en l'edat escolar.
  • Programa VIII: Activitats especials de promoció; Projecte Aula Ciclista (federació de ciclisme de la CV), Projecte *Hospi.*Esport (federació d'esports adaptats de la CV), Projecte Pilota a l'*Escola (federació pilota valenciana de la CV).
  • Programa IX: Programa IX d'immobilitzat material integrat en el Pla de Desenrotllament de la Direcció General d'Esport destinat a l'ajuda per a l'adquisició de material
    immobilitzat per a destinar-ho a dos finalitats concretes; d'una banda, la compra d'equipament esportiu o un altre enfocada a la millora del rendiment dels esportistes d'elit que participen en programes especials de tecnificació i plans d'especialització esportiva, i d'altra banda, la compra d'elements d'immobilitzat material que complisquen amb les condicions que permeten a les federacions esportives obtindre uns avantatges i un rendiment amb base en els recursos
    eficients per a la realització de les seues funcions i que superen als que haurien obtingut si no els hagueren adquirits per a utilitzar-los de manera contínua en la seua activitat de funcionament i gestió de la federació esportiva.
Terminis
Sol·licitudTermini tancat
Des de 04-11-2025 fins a 17-11-2025
Al·legació / AportacióTermini obert
JustificacióTermini tancat
Fins 28-11-2025 23:59:00h
Observacions

GASTOS SUBVENCIONABLES:

Les actuacions subvencionables dividides en huit (Programa I-II-III-IV-V-VI-VII-VIII) programes d'interés esportiu es desglossen en annex I de la resolució, segons la memòria d'actuació que les federacions esportives han presentat a requeriment de la Direcció General d'Esport.

Estes actuacions tenen caràcter vinculant per a les entitats beneficiàries, per la qual cosa la subvenció que es concedix individualitzada per programes únicament pot ser destinada a desenrotllar estes activitats, sempre que es complisquen els requisits i obligacions que es contemplen en esta resolució i en la resta de les normes d'aplicació.

Els gastos subvencionables (resolc nové) particularitzats per la naturalesa dels programes d'interés esportiu subvencionables es desglossen en annex I de la present resolució, segons la memòria d'actuació que les federacions esportives han presentat a requeriment de la Direcció General d'Esport.

Es relaciona en annex II de la present resolució les quanties individualitzades a concedir per entitat beneficiària i per programa esportiu.

 

PROGRAMA IX (IMMOBILITZAT)

1. Serà subvencionable l'adquisició d'immobilitzat material de caràcter esportiu vinculat als Plans d'especialització esportiva o els programes de tecnificació, així com, el material immobilitzat no esportiu directament vinculat amb el funcionament de la federació esportiva.


2. Els diferents tipus d'inversió que es distingixen en l'estructura de les activitats subvencionables són els següents:


1. Inversió en les instal·lacions per a l'acompliment de les funcions que permeten l'eficiència en la gestió de les seues activitats administratives diàries i per al compliment de les obligacions legals del funcionament de la federació esportiva.
2. Inversió en béns materials de caràcter esportiu orientat a la millora en els aspectes del rendiment de els
esportistes vinculats als Plans d'especialització o programes esportius de la Direcció General d'Esport.
3. Inversió de material no relacionat directament amb la pràctica esportiva però específicament dissenyat per a
ser desenrotllat en la creació dels actius estructurals i en la finalitat funcional prevista de la federació esportiva
que no siguen susceptibles de ser consumits en un exercici econòmic.

 

 

 

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Les federacions esportives de la Comunitat Valenciana.

Requisits

Sense perjuí del que es disposa en els articles 13 i 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les federacions esportives de la Comunitat Valenciana es comprometen a realitzar les activitats que fonamenten la concessió de la subvenció vinculades a l'àmbit del programa d'interés esportiu de conformitat amb la memòria d'activitats que han aportat a la Direcció General d'Esport. Les activitats susceptibles de finançament a l'empara de la present resolució es corresponen amb els gastos corrents únicament dels programes d'interés esportiu que hagen optat a desenrotllar mitjançant la presentació de la documentació requerida.

  1. Les federacions esportives de la Comunitat Valenciana, com a entitats beneficiàries d'estes subvencions queden obligades a:
    1. Mantindre's en la situació que legitima la seua concessió.
    2. Haver complit amb l'obligació de la rendició i depòsit dels comptes anuals en el Registre d'Entitats Esportives de la Direcció General d'Esport en compliment dels articles 71 i 72 del Decret 2/2018, de 12 de gener, del Consell, pel qual es regulen les entitats esportives de la Comunitat Valenciana.
    3. Realitzar les actuacions dels programes d'interés esportiu seleccionats objecte de subvenció dins del termini establit, i amb ple respecte a les condicions establides en la present resolució i en concret, articular els procediments de gestió i control que garantisquen el bon ús i aplicació de les ajudes respecte de l'execució de cada programa d'interés esportiu.
    4. Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o enfront de la Seguretat Social.
    5. Justificar davant l'òrgan concedent el compliment dels requisits i condicions, així com la realització de les activitats i el compliment de la finalitat que determina la concessió de cada programa, respectivament.
    6. Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades. Esta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons propis.
    7. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, mentres puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
    8. Sotmetre's a les actuacions de comprovació a efectuar per l'òrgan, així com qualsevol unes altres de comprovació i control financer que puguen realitzar la Intervenció General de la Generalitat, i si és el cas, la Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana, aportant quanta informació li siga requerida en l'exercici de les actuacions anteriors.
    9. Portar un sistema de comptabilitat separat o amb un codi comptable adequat per a totes les transaccions relatives a l'actuació subvencionada.
    10. Presentació de la liquidació d'ingressos i gastos a fi d'acreditar l'execució del pressupost econòmic general de la federació esportiva a l'efecte de verificar tant l'execució dels ingressos subvencionats com els fons propis a data de 31 de gener del 2026.

En este sentit i en concret amb el Programa III, s'haurà d'incloure la liquidació específica dels ingressos i els gastos imputables a este programa de tecnificació que s'haja desenrotllat en l'àmbit d'esta subvenció.

    1. Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats en la clàusula catorzena.
    2. Relacionar-se a través de mitjans electrònics amb la Presidència de la Generalitat, per a la realització de qualsevol tràmit.
    3. Com a entitat beneficiària d'una subvenció, en compliment de l'article 2 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i de la lletra f) de l'article 3 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, haurà de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre.
    4. En tota activitat a desembolicar dins de l'àmbit de cada programa d'interés esportiu haurà de constar la col·laboració i finançament de la Generalitat, a través de la Presidència de la Generalitat.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ:

El procediment de concessió de la subvenció és el previst en l'article 168.1.A) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb l'article 22.2.a) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 65 del seu reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

La present resolució haurà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i les entitats hauran de manifestar, en el termini de deu dies hàbils a partir de l'endemà de la seua publicació, la seua conformitat amb la concessió de la subvenció i amb les bases reguladores d'esta, d'acord amb el formulari normalitzat Model de conformitat de la subvenció de concessió directa que es publicarà en la seu electrònica de la Generalitat.

 

CONFORMITAT:

El Model de conformitat degudament emplenat i firmat digitalment per la presidència i la secretaria de la federació esportiva haurà de presentar-se telemàticament en la seu electrònica de la Generalitat accessible en el següent enllaç d'este procediment.

En la sol·licitud de conformitat es farà constar l'IBAN del compte bancari en la qual es pretén cobrar la subvenció. Si el compte no està donada d'alta per a relacionar-se econòmicament amb la Generalitat, haurà de tramitar-se l'alta de la mateixa mitjançant el tràmit automatitzat previst en l'article 5 de l'Orde 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat.

 

El procediment d'alta, modificació o baixa de les domiciliacions bancàries es realitzarà mitjançant el tràmit automatitzat a través de l'enllaç a este procediment.

Conforme al que es disposa en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si el document de conformitat s'haguera emplenat de manera incompleta o no s'hagueren aportat els documents exigits per esta resolució, es requerirà a l'entitat beneficiària perquè, en el termini de deu dies hàbils esmene la falta o acompanye els documents preceptius amb la indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida de la seua petició, quedant sense efecte la concessió de la subvenció i, per tant, es perdrà el dret a la percepció, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de l'esmentada llei. No obstant això, de conformitat amb el que es disposa en l'article 73 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els seus efectes legals, si es produïra abans o dins del dia que es notifique la resolució en la qual es tinga per transcorregut el termini.

Òrgans de tramitació

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 04-11-2025 fins a 17-11-2025

Publicada la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, les entitats hauran de manifestar, en el termini de deu dies hàbils a partir de l'endemà de la seua publicació la seua conformitat amb la concessió de la subvenció i amb les bases reguladores d'esta, d'acord amb el formulari normalitzat Model de conformitat de la subvenció de concessió directa que es publicarà en la seu electrònica de la Generalitat, concretament, a partir de les dates següents:

  •  22/07/2025 per a Programa III bis, tecnificació esportiva en centres d'alt rendiment i en centres de tecnificació esportiva.

(DOGV nº 10155 / 21.07.2025)

  •  23/07/2025 per a Programa I-II-III-IV-V-VI-VII-VIII 

(DOGV nº 10156 / 22.07.2025)

  •  04/11/2025 per a Programa IX, immobilitzat material esportiu i no esportiu directament relacionat amb el funcionament de la federació esportiva.

(DOGV nº 10228 / 03.11.2025)

Documentació

En el termini de deu dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació en el DOGV de la resolució, s'haurà de presentar la seua conformitat amb la concessió de la subvenció i amb les bases reguladores d'esta, d'acord amb el formulari normalitzat Model de conformitat de la subvenció de concessió directa que es publicarà en la seu electrònica de la Generalitat.

El Model de conformitat degudament emplenat i firmat digitalment per la presidència i la secretaria de la federació esportiva haurà de presentar-se telemàticament en la seu electrònica de la Generalitat a través d'este enllaç: 

https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=g96959

 

Al·legació / Aportació

Termini
Termini obert
Descripció

El tràmit telemàtic d'esmena del compte justificatiu permet a les entitats beneficiàries de les subvencions 2025 (tant de la línia deporte federat com de la línia de material immobilitzat) presentar, a través de la seu electrònica corresponent, la documentació i correccions requerides pels òrgans gestors quan es detecten incidències, errors o carències en el compte justificatiu prèviament presentat. La finalitat és la correcció de defectes formals o materials en la documentació justificativa i garantir que el compte justificatiu complisca amb els requisits legals establits en l'acte de concessió. I en particular, s'evita la pèrdua del dret al cobrament de l'ajuda o l'obligació de reintegrament per incompliment. 

Observacions

Conforme al que es disposa en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si el document de conformitat s'haguera  emplenat de manera incompleta o no s'hagueren aportat els documents exigits per esta resolució, es requerirà a l'entitat beneficiària perquè, en el termini de deu dies hàbils esmene la falta o acompanye els documents preceptius amb la indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida de la seua petició, quedant sense efecte la concessió de la subvenció i, per tant, es perdrà el dret a la percepció, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de l'esmentada  llei. No obstant això, de conformitat amb el que es disposa en l'article 73 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment  administratiu comú de les administracions públiques, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els seus efectes legals, si es produïra abans o dins del dia que es notifique la resolució en la qual es tinga per transcorregut el termini.

Forma de presentació

Justificació

Termini
Fins 28-11-2025 23:59:00h

TERMINI I FORMA DE JUSTIFICACIÓ:

El termini de presentació de l'acreditació del compliment de la finalitat de la subvenció i de l'aplicació donada als fons finalitzarà en el termini màxim el dia 28 de novembre del 2025.

La presentació de la justificació es realitzarà de manera telemàtica a través de l'enllaç en este procediment. 

La no presentació de la justificació del gasto en el termini fixat donarà lloc a la pèrdua de la subvenció i a la consegüent revocació. En la tramitació del procediment es garantirà, en tot cas, l'audiència a l'entitat beneficiària.

 

Observacions

RÈGIM DE JUSTIFICACIÓ:

1. D'acord amb el que s'establix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i en el Reglament de la Llei general de subvencions, les entitats beneficiàries queden obligades a justificar el compliment de les condicions imposades i de la consecució dels objectius previstos en l'acte de concessió que es documentarà mitjançant la forma de compte justificatiu del gasto realitzat.

 

2. Les entitats beneficiàries d'una subvenció per una quantia total inferior a 60.000 euros podran optar, a la seua elecció, per realitzar la justificació, bé a través del compte justificatiu amb aportació de justificants regulada en l'article 72 del Reglament de la Llei general de subvencions o bé, a través del compte justificatiu amb aportació d'informe d'auditoria regulada en l'article 74 del mateix text legal. Esta segona modalitat de justificació serà obligatòria quan la quantia total de la subvenció siga igual o superior a 60.000 euros.

 

3. La MODALITAT DE COMPTE JUSTIFICATIU AMB APORTACIÓ DE JUSTIFICANTS DE GASTOS en els termes previstos en l'article 72 del Reglament de la Llei general de subvencions contindrà la següent informació:

A) Una memòria d'actuació per programa esportiu subvencionat, firmada digitalment per la presidència i la secretaria de la federació esportiva, en la qual s'indique el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

B) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que haurà de contindre els documents següents:

b.1) Una relació classificada dels gastos de l'activitat i dels costos del personal propi de la federació esportiva, de conformitat amb el formulari normalitzat Model Relació classificada de gastos i Model Relació classificada de nòmines que es publicaran en la seu electrònica de la Generalitat, amb identificació de l'actuació subvencionable i, si és procedent, amb el desglossament detallat dels conceptes que formen la nòmina subvencionable. Tot això, degudament ordenat, agrupat i classificat per programa esportiu, i per tipologia de gasto, amb identificació del concepte de gasto, de la persona o empresa creditora i del document, l'import de la factura i la data d'emissió, així com la data de pagament, o si és el cas, el cost total de la nòmina (diferenciant en tot cas, l'import líquid a percebre per la persona treballadora, la quota de retenció per l'impost d'IRPF i la quota de la cotització a la Seguretat Social).

S'haurà de justificar, en tot cas, el 100% de la quantitat concedida com a subvenció. Si la quantitat justificada fora menor a l'atorgada, es minorarà esta proporcionalment.

b.2) Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació a què es fa referència en el paràgraf anterior, que hauran de reunir els requisits del Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, i sense perjuí, de la documentació acreditativa del pagament que siga sol·licitada per a cada programa esportiu.

b.3) El certificat del gasto realitzat i finançat amb les subvencions concedides dels programes esportius de conformitat amb el formulari normalitzat Model Certificat de Gastos que es publicarà en la seu electrònica de la Generalitat, i si és el cas, es farà constar la relació d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seua procedència per a analitzar la concurrència de subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat,  procedents de qualssevol Administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, a l'efecte de determinar la possible incompatibilitat i, si és el cas, l'excés de finançament.

b.4) Certificacions acreditatives positives que les entitats beneficiàries es troben al corrent en el compliment de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social expedides, si és el cas, directament per l'òrgan gestor, prèvia autorització expressa realitzada amb la seua conformitat a la subvenció o si és procedent, en un moment posterior del procediment.

 

Tots els documents que componen la memòria econòmica hauran d'estar firmats digitalment per la Presidència i la Secretaria de la Federació esportiva, respectivament.

Si s'estima necessari, des de la direcció general d'esport es podrà requerir a les entitats beneficiàries la remissió de tots aquells elements o materials en qualsevol format, que estiguen relacionats amb les activitats subvencionades, podent-se dur a terme una minoració de la subvenció concedida si s'incomplira tal requeriment.

 

4. La documentació acreditativa dels gastos efectuats amb càrrec a les subvencions es presentarà per programes esportius subvencionats en el mateix orde que aparega reflectit en la relació classificada dels gastos, havent d'anar acompanyada d'una relació de justificants, si és procedent, amb indicació del programa esportiu que corresponga a cada concepte de gasto que s'haja realitzat, és a dir diferenciant els gastos subvencionables conforme a l'àmbit de cada programa esportiu.

En tot cas, haurà d'observar-se el que s'establix en els articles 30 i 31 de l'esmentada Llei 38/2003, respecte a la justificació de les subvencions públiques i dels gastos subvencionables, respectivament.

 

5. Les entitats beneficiàries quedaran obligades a fer constar, en totes les factures i documents que obren en el seu poder i que hagen servit per a justificar el gasto subvencionat, bé mitjançant una estampilla, bé per un altre procediment que deixe adequada constància en els originals, que s'han utilitzat per a acreditar gasto en la subvenció que es tracte i en el programa esportiu subvencionable, si és el cas, la quantia en què resulten afectats per la subvenció concedida, a l'efecte de verificar la duplicitat en el finançament de l'activitat subvencionada.

 

6. La MODALITAT DE COMPTE JUSTIFICATIU AMB APORTACIÓ D'INFORME D'AUDITORIA de l'article 74 del Reglament de la Llei general de subvencions, les entitats beneficiàries no estan obligades a aportar justificants de gasto en la rendició del compte, sense perjuí de les actuacions de comprovació i control que puga realitzar, l'òrgan gestor del crèdit pressupostari, la Intervenció General de la Generalitat i la Sindicatura de Comptes en l'exercici de les seues competències.

Les entitats beneficiàries estaran obligades a posar a la disposició de l'auditor de comptes quants llibres, registres i documents li siguen exigibles en aplicació del que es disposa en l'aparte f) de l'article 14.1 de la Llei General de Subvencions, així com a conservar-los a fi de les actuacions de comprovació i control previstes en la Llei.

La verificació a realitzar per l'auditoria de comptes, en tot cas, haurà d'adoptar la forma establida en l'article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, mitjançant la presentació del compte justificatiu, acompanyada d'un informe d'auditoria de comptes subscrita per persona professional inscrita com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes, de conformitat amb el que s'establix en l'article 74 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

 

7. En aquells casos en què la federació esportiva estiga obligada a auditar els seus comptes anuals per una persona auditora sotmesa a la Llei 22/2015, de 20 de juliol, d'Auditoria de Comptes, perquè es complixen algun dels requisits regulats en l'apartat tercer de l'article 71 del Decret 2/2018, de 12 de gener, del Consell, pel qual es regulen les entitats esportives de la Comunitat Valenciana, la revisió del compte justificatiu es durà a terme per la mateixa persona auditora.

En el supòsit en què no estiga obligada a auditar els seus comptes anuals sobre la base de l'esmentat precepte, la designació de l'auditor o auditora de comptes serà realitzada per l'entitat beneficiària.

El gasto derivat de la revisió del compte justificatiu podrà tindre la condició de gasto subvencionable dins del Programa I (gestió i funcionament) i fins al límit del 5% de l'import concedit per a eixe programa esportiu.

 

8. La modalitat de compte justificatiu amb informe d'auditoria contindrà com a mínim la següent documentació:

A) Una memòria d'actuació per programa esportiu subvencionat, firmada digitalment per la presidència i la secretaria de la federació esportiva, en la qual s'indique el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

B) Una memòria econòmica abreujada justificativa del cost de les activitats realitzades que inclourà el que es preveu en les lletres a), e) i g) de l'article 72.2 del citat Reglament de la Llei 38/2003, 17 de novembre, sense perjuí de l'obligació de les entitats beneficiàries de mantindre a la disposició de la Direcció General d'Esport la documentació arreplegada en la lletra b) d'eixe article, que es referix a les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació dels gastos i la documentació acreditativa del pagament.

En tot cas, la memòria econòmica abreujada es presentarà en els mateixos termes que l'índex de l'apartat 3.B) anterior, excepte l'obligació de presentar les factures o documents de valor probatori.

En concret, per a la presentació de la relació classificada de gastos de les activitats i dels costos de personal propi de la federació esportiva i quant a la presentació del certificat del gasto realitzat, es presentarà en concordança amb els formularis normalitzats que es publicaran en la seu electrònica de la Generalitat per al que es preveu en la memòria econòmica sota la modalitat d'aportació de justificants de gasto.

 

9. La falta de compliment de tals obligacions donarà lloc a la revocació i reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, o la data en què la persona deutora ingresse el reintegrament si és anterior a esta, d'acord amb el que es disposa en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

 

INFORME D'AUDITORIA:

Qui duga a terme l'auditoria emetrà un informe de conformitat amb el formulari normalitzat Model Informe Revisió Compte Justificatiu que es publicarà en la seu electrònica de la Generalitat, en el qual es detallaran les comprovacions realitzades i es farà constar tots aquells fets o excepcions que pogueren suposar un incompliment per part de la beneficiària de la normativa aplicable o de les condicions imposades per a la percepció de la subvenció, havent de proporcionar la informació amb suficient detall i precisió perquè l'òrgan gestor puga concloure al respecte .

 

 

RÈGIM JUSTIFICACIÓ PROGRAMA IX (IMMOBILITZAT)

 

La modalitat de compte justificatiu amb aportació de justificants de gastos en els termes previstos en el
article 72 del Reglament de la Llei general de subvencions contindrà la següent informació:


A) Una memòria d'actuació sobre l'adaptació i benefici esportiu del material de caràcter esportiu
subvencionat en relació amb el pla d'especialització, programa de tecnificació esportiu o pla de desenrotllament federatiu al qual es vincule o de caràcter no esportiu relacionat amb el funcionament de la federació esportiva, firmada digitalment per la presidència i la secretaria de la federació esportiva, en la qual s'indique el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats
obtinguts.
B) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que haurà de contindre els
documents següents:
b.1) Una relació classificada dels gastos de l'activitat i dels costos d'inversió de la federació esportiva tant de caràcter esportiu vinculat als Plans d'especialització esportiva o els programes de tecnificació esportiva com el material de caràcter no esportiu directament relacionat amb el funcionament de la federació esportiva de
conformitat amb el formulari normalitzat Model Relació classificada de gastos de caràcter esportiu i Model Relació classificada de gastos de caràcter no esportiu que es publicarà en la seu electrònica de la Generalitat, amb identificació de l'actuació subvencionable.


Tot això, degudament ordenat, agrupat i classificat dins de l'àmbit del programa esportiu de material immobilitzat, i per tipologia de gasto, amb identificació de persona o empresa creditora i del document, concepte del
gasto, l'import de la factura i data d'emissió, així com data de pagament.
S'haurà de justificar, en tot cas, el 100% de la quantitat concedida com a subvenció. Si la quantitat justificada fora menor a l'atorgada, es minorarà esta proporcionalment.


b.2) Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació a què es fa referència en el paràgraf anterior, que hauran de reunir els requisits del Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, i sense perjuí, de la documentació acreditativa del pagament que siga sol·licitada en el programa.

b.3) El certificat del gasto realitzat i finançat amb la subvenció concedida del programa esportiu de
conformitat amb el formulari normalitzat Model Certificat de Gastos que es publicarà en la seu electrònica de la Generalitat, i si és el cas, es farà constar la relació d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seua procedència per a analitzar la concurrència de subvencions, ajudes, ingressos
o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol Administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, a l'efecte de determinar la possible incompatibilitat i, si és el cas, l'excés de finançament.


b.4) Certificacions acreditatives positives que les entitats beneficiàries es troben al corrent en el
compliment de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social expedides, si és el cas, directament per l'òrgan gestor, prèvia autorització expressa realitzada amb la seua conformitat a la subvenció o si és procedent, en un moment posterior del procediment.
Tots els documents que componen la memòria econòmica hauran d'estar firmats digitalment per la
presidència i la secretaria de la federació esportiva, respectivament.


Si s'estima necessari, des de la Direcció General d'Esport es podrà requerir a les entitats beneficiàries la remissió de tots aquells elements o materials en qualsevol format, que estiguen relacionats amb les activitats subvencionades, podent-se dur a terme una minoració de la subvenció concedida si s'incomplira tal requeriment.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Ajudes, beques i subvencions
      • Esports
    • Esports
      • Associacions i federacions esportives

TEMA

  • Esports

PERFILS

  • Ciutadania

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions