Sol·licitud per la persona beneficiària d'inici d'expedient d'expropiació forçosa després de la declaració d'utilitat pública d'instal·lacions d'energia elèctrica i d'hidrocarburs. Energia

Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme

Codi SIA: 3146989
|
Codi GVA: 96968
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

 

Possibilitar que la persona beneficiària de la declaració d'utilitat pública d'una instal·lació d'energia elèctrica o d'hidrocarburs, PRESENT, davant el Servici Territorial competent en matèria d'energia de la província on estiga situada la instal·lació, la SOL·LICITUD d'INICI de l'oportú EXPEDIENT d'EXPROPIACIÓ FORÇOSA (que resulte necessària després de la citada declaració), conforme al procediment d'urgència establit en l'article 52 de la Llei de 16 de desembre de 1954 sobre expropiació forçosa (d'ara en avant LEF).

 

La referida declaració d'utilitat pública d'acord amb el que es disposa en la normativa reguladora de la instal·lació d'energia elèctrica o d'hidrocarburs de què es tracte, porta implícita la necessitat d'ocupació dels béns i drets afectats i implica la urgent ocupació dels mateixos i l'aplicació del citat procediment d'urgència. Procediment que s'inicia amb esta sol·licitud i que, una vegada iniciat, comporta les consegüents actuacions expropiatòries: alçament d'actes prèvies a l'ocupació i, si procedira, les d'ocupació definitiva (prèvia convocatòria a les persones titulars dels béns i drets afectats), determinació del preu just, mutus acords, etc.

 

Existixen, per tant, 2 fases en eixe procediment:

 

- Una 1ª FASE, de SOL·LICITUD D'INICI de l'expedient expropiatori, a la qual correspon este tràmit de la Guia Prop.

Esta primera fase requerix el pagament de la taxa corresponent i porta aparellada la sol·licitud de les dades personals de les persones titulars dels béns i drets afectats per l'expropiació, amb l'única finalitat que la persona beneficiària puga realitzar les consultes necessàries en el Registre de la Propietat o altres registres públics en l'àmbit exclusiu de l'expedient expropiatori.

 

- I una 2ª FASE, de CONTINUACIÓ de l'expedient expropiatori iniciat, que comença amb la presentació d'una  sol·licitud de continuació davant el mateix Servici Territorial que estiga tramitant eixe expedient i per a la qual és requisit necessari que prèviament:

. La persona sol·licitant dispose de les dades personals de les persones titulars dels béns i drets afectats per l'expropiació i haja intentat el mutu acord amb elles (intente/s que hauran de tindre constància fefaent i aportar-la juntament amb la sol·licitud de continuació)

. I s'haja realitzat una valoració-peritatge sobre la indemnització prevista pels béns i/o drets afectats (que també ha de presentar-se al costat de la sol·licitud de continuació)

 

Terminis
Sol·licitudTermini obert
EsmenaTermini obert
Observacions

 

1. La INFORMACIÓ SOBRE EXPEDIENTS EN TRÀMIT i sobre DUBTES o CONSULTES respecte al CONTINGUT d'este procediment s'oferix a través del corresponent SERVICI TERRITORIAL competent en matèria d'ENERGIA, sol·licitant-la en la forma indicada en l'apartat "Informació i registre" de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria (vegeu enllaç directe a ell en l'apartat "Què necessites saber > Què és > Enllaços" d'este tràmit).

 

2. Per a incidències INFORMÀTIQUES (sol errors o problemes de caràcter informàtic), en l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" del present tràmit:

- Disposa d'una llista de preguntes freqüents sobre tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana.

- I, si malgrat això continua necessitant ajuda informàtica, disposa també de l'enllaç a un FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS a través del qual pot enviar el seu dubte, problema o consulta de tipus informàtic.

 

Normativa

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Administració
Persones interessades

 

La persona (física o jurídica) BENEFICIÀRIA DE LA Resolució administrativa per la qual es declara la utilitat pública, en concret, de la instal·lació d'energia elèctrica o d'hidrocarburs, l'expedient d'autorització dels quals s'estiga tramitant, I, per tant, TAMBÉ DE l'expropiació forçosa l'inici d'actuacions de la qual insta a través d'este tràmit de sol·licitud.

 

* NOTA:

Poden realitzar-se tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica):

- Bé utilitzant un certificat electrònic de representant.

- O bé sense utilitzar un certificat electrònic de representant, i en este cas la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV (veure informació disponible sobre eixe registre en els apartats "Què necessites saber > Procediments relacionats" i "Ajuda > Enllaços d'interés" del present tràmit).

 

Sense eixa inscripció prèvia o sense un certificat electrònic de representant NO pot realitzar-se el tràmit telemàtic en representació d'una altra persona. No obstant això, en eixos casos pot utilitzar-se la SAFATA DE SIGNATURES, que és una funcionalitat integrada en la Carpeta Ciutadana per a possibilitar que la persona en nom de la qual es vol realitzar el tràmit telemàtic ferm el/els formulari/s web, el/els documente/s a annexar (si és el cas) i la seua presentació final en registre. En la Seu Electrònica de la Generalitat Valenciana disposa d'ajuda amb preguntes freqüents sobre la Carpeta Ciutadana, que inclou un TUTORIAL DE FUNCIONAMENT DE LA SAFATA DE SIGNATURES (vegeu també enllaç directe en l'apartat  "Ajuda > Preguntes freqüents" d'este tràmit) i, a més, en el propi tràmit telemàtic se li aniran indicant els passos a seguir.

 

Com es tramita

Procés de tramitació


A) 1ª FASE - INICI de l'expedient expropiatori:

 

La persona beneficiària PRESENTARÀ TELEMÀTICAMENT (a través del tràmit telemàtic d'este tràmit de la Guia Prop) la SOL·LICITUD d'INICI i el justificant de pagament de la taxa corresponent, davant el Servici Territorial competent en matèria d'energia de la província de la Comunitat Valenciana on estiga situada la instal·lació d'energia elèctrica o d'hidrocarburs que haja sigut declarada d'utilitat pública.

 

Rebuda esta sol·licitud:

- S'obrirà un expedient administratiu JUEXPR, el codi o el número del qual s'inclourà en el correu electrònic que rebrà la persona beneficiària sol·licitant després del registre telemàtic de la seua sol·licitud i també estarà disponible en la seua Carpeta Ciutadana (vegeu enllaç directe a eixa carpeta en l'apartat ""Ajuda > Enllaços d'interés" i informació sobre ella en l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents", tots dos d'este tràmit ).

- I, en el termini màxim de tres mesos, es remetran a la persona beneficiària sol·licitant les dades personals de les persones titulars dels béns i drets afectats per l'expropiació.

La persona beneficiària es compromet expressament en la seua sol·licitud al fet que, conforme a la normativa en matèria de protecció de dades, el tractament que faça d'eixes dades de caràcter personal es limitarà únicament a realitzar les consultes pertinents en el Registre de la Propietat o altres registres públics, en l'àmbit exclusiu de l'expedient expropiatori.

 

B) 2ª FASE - CONTINUACIÓ de l'expedient expropiatori iniciat:

 

1. Una vegada complits els requisits previs i preceptius necessaris per a això, la persona beneficiària PRESENTARÀ TELEMÀTICAMENT* la SOL·LICITUD de CONTINUACIÓ de l'expedient expropiatori JUEXPR iniciat i la documentació que ha d'acompanyar-la, davant el Servici Territorial competent en matèria d'energia que ja ho estiga tramitant.

 * NOTA: la presentació de la sol·licitud de continuació es realitzarà mitjançant el tràmit telemàtic de la Guia Prop de "Aportació de documentació a un expedient obert en la Direcció General competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'exclouen ajudes i expedients arxivats)." (vegeu enllaç directe a ell en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit).

 

2. Revisades pel Servici Territorial competent la sol·licitud de continuació i la documentació presentades, poden ocórrer dos coses:

 

a) Comprovat que són correctes i completes, el Servici Territorial competent continuarà la seua tramitació, convocant a l'acte necessari per a l'ocupació del bé i/o dret, és a dir, l'alçament de l'acta prèvia d'ocupació.

El termini per a eixe acte serà de tres mesos a partir de la seua notificació a les persones afectades i les publicacions a què es referix l'apartat 4 de l'article 52 de la LEF.

 

b) Si NO són correctes i/o no estan completes, el referit Servici Territorial realitzarà un requeriment a la persona sol·licitant perquè procedisca a la seua esmena.

L'esmena també ha de realitzar-se per via telemàtica, utilitzant el tràmit d'esta Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert en la Direcció General competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'exclouen ajudes i expedients arxivats)." (vegeu enllaç directe a ell en l'apartat " Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit).

En este cas se suspendrà el còmput del termini màxim per a l'alçament de l'acta prèvia d'ocupació, tornant-se a reprendre el mateix, si és el cas, a partir de la presentació dels documents que suposen que l'expedient es trobe correcte i complet.

Després d'això:

- Si la persona sol·licitant aporta la documentació correcta i completa, es procedix segons s'ha descrit en el punt a) anterior.

- Si la persona sol·licitant NO aporta la documentació correcta i/o és incompleta (és a dir, no realitza l'esmena requerida), transcorregut el termini corresponent el Servici Territorial competent dicta resolució declarant-la desistida i arxivant l'expedient, que se li notificarà telemàticament (la rebrà en la seua Carpeta Ciutadana).

 

3. Després del que es preveu en el cas de l'anterior apartat 2.a), es continuarà amb les consegüents actuacions expropiatòries: si escau, alçament d'actes d'ocupació definitiva, determinació del preu just dels béns expropiats, mutus acords, etc.

 

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

 

A) La sol·licitud d'INICI pot presentar-se durant tot l'any, sempre que prèviament l'Administració Pública expropiant (que és aquella a la qual corresponguen les competències en matèria d'energia i hidrocarburs en cada àmbit territorial) haja declarat la utilitat pública de la instal·lació d'energia elèctrica o d'hidrocarburs de què es tracte.

 

B) La sol·licitud de CONTINUACIÓ de l'expedient expropiatori iniciat pot presentar-se durant tot l'any, sempre que abans s'hagen complit els següents requisits previs:

- Que la persona sol·licitant haja presentat la sol·licitud d'inici d'un expedient expropiatori i, en conseqüència, ja s'haja obert al seu nom un expedient JUEXPR.

- Que la persona sol·licitant dispose de les dades personals de les persones titulars dels béns i drets afectats per l'expropiació.

- Que la persona sol·licitant haja intentat el mutu acord amb la persona o persones expropiades.

- I que s'haja realitzat una valoració-peritatge sobre la indemnització prevista pels béns i/o drets afectats.

 

Documentació

 

Haurà de presentar-se l'una o l'altra documentació EN FUNCIÓ DE LA FASE del procediment expropiatori de què es tracte. En concret:

 

A) En la 1a FASE, d'INICI de l'expedient expropiatori, la persona beneficiària de l'expropiació forçosa ha de presentar a través del tràmit telemàtic d'este tràmit de la Guia Prop, davant el Servici Territorial competent en matèria d'energia de la província on estiga situada la instal·lació d'energia elèctrica o d'hidrocarburs que haja sigut declarada d'utilitat pública, la següent documentació:

 

1. SOL·LICITUD d'INICI d'EXPEDIENT d'EXPROPIACIÓ FORÇOSA, degudament emplenada i firmada digitalment, segons model normalitzat denominat SOLIEXPR, disponible com a formulari d'este tràmit i també en el tràmit telemàtic.

 

En esta sol·licitud:

 

- Ha d'indicar-se expressament el codi o número de l'expedient (ATALFE, ATREGI, ATLINE, CBREDE, etc.) d'autorització de la instal·lació d'energia elèctrica o d'hidrocarburs que haja sigut declarada d'utilitat pública

 

- Està inclosa la PETICIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL de les persones titulars de béns i drets afectats per l'expropiació, únicament perquè després la persona beneficiària puga realitzar les consultes en el Registre de la Propietat i/o en altres registres públics que siguen necessàries per a l'expedient expropiatori.

 

2. JUSTIFICANT d'haver abonat la corresponent TAXA administrativa.

En el pas 4 - Pagar del tràmit telemàtic deu, bé pagar-se la taxa, després de la qual cosa es genera i incorpora automàticament el justificant del seu pagament, o bé annexar-se el justificant del pagament si este s'ha efectuat prèviament a realitzar el tràmit telemàtic.

 

 

B) Una vegada obtinguts les dades personals sol·licitades i realitzades les actuacions prèvies requerides, pot iniciar-se la 2a FASE, de CONTINUACIÓ de l'expedient expropiatori JUEXPR ja iniciat. Per a això, la persona beneficiària de l'expropiació forçosa ha de presentar, davant el mateix Servici Territorial que ja ho estiga tramitant i utilitzant per a això el tràmit telemàtic de la Guia Prop de "Aportació de documentació a un expedient obert en la Direcció General competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'exclouen ajudes i expedients arxivats)." (veure enllaç directe a ell en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit), la següent documentació:

 

1 - SOL·LICITUD de CONTINUACIÓ d'EXPEDIENT d'EXPROPIACIÓ FORÇOSA, degudament emplenada i firmada digitalment, segons model normalitzat denominat SOLCONEX, disponible com a formulari d'este tràmit i també en el tràmit telemàtic.

 

En esta sol·licitud ha d'indicar-se expressament el codi o número de l'expedient JUEXPR la continuació del qual se sol·licita.

 

2. Relació de persones expropiades (és a dir, de les persones titulars dels béns i drets afectats per l'expropiació), segons model normalitzat en format Excel, denominat REPEBDEX, disponible com a formulari d'este tràmit i també en el tràmit telemàtic.

 

3. Documentació acreditativa (que permeta tindre constància fefaent) que la persona beneficiària sol·licitant ha intentat el mutu acord amb la/s persona o persones expropiada/s.

 

4. Valoració-peritatge sobre la indemnització prevista pels béns i/o drets afectats per l'expropiació que siguen de titularitat de les persones expropiades identificades o personades en l'expedient substantiu.

 

5. Documentació acreditativa de la comprovació en el Registre de la Propietat i/o en altres registres públics de qui és la persona titular de cada bé o dret afectat per la declaració utilitat pública i la consegüent expropiació forçosa.

 

6. Relació de persones que es designen com a perits i representants per a l'acte d'alçament d'actes prèvies a l'ocupació.

 

7. Plànols parcel·laris (fitxes individuals de cadascuna de les finques afectades).

 

 

Taxa o pagament

Taxes 2024:

 

5.11 - Per la tramitació d'expedients d'expropiació forçosa de béns afectats per instal·lacions i activitats industrials, energètiques i mineres:

- Quantitat mínima: 384,57 €

- Si, en funció del nombre de parcel·les se supera eixa quantitat mínima, s'aplicarà a 33,93 € per cada parcel·la afectada.

 

* INFORMACIÓ PER A L'AUTOLIQUIDACIÓ I PAGAMENT DE LA TAXA

 

> En el pas 4 - Pagar del tràmit telemàtic deu:

- Bé pagar-se la taxa, després de la qual cosa es genera i incorpora automàticament el justificant del seu pagament.

- O bé annexar-se el justificant del pagament si este s'ha efectuat prèviament a realitzar el tràmit telemàtic.

 

> A l'efecte del pagament de la taxa, després de polsar en l'enllaç que s'indica més a baix o en el disponible en el pas 4 - Pagar del tràmit telemàtic, ha de dirigir-se a l'apartat "9800 - Taxa per activitats industrials", polsar sobre "Confecció en línia i descàrrega del model" i, en la pantalla següent, realitzar la següent selecció del tipus de taxa i de taxa en els desplegables existents en el formulari web de generació d'este model 9800:

- En Tipus taxa: 5.- EXPEDIENTES EXPROPIACIÓ FORÇOSA

- En Taxa: EXPEDIENTES EXPROPIACIÓ FORÇOSA

 

Forma de presentació
Telemàtica

1. De conformitat amb l'Orde 14/2022, de 5 de desembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la presentació de la comunicació-sol·licitud i la restant...

Saber més

Esmena

Termini
Termini obert
Descripció

 

Qualsevol APORTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ (inclosa la d'ESMENA i la corresponent a la 2a fase del procediment - CONTINUACIÓ) A L'EXPEDIENT EXPROPIATORI (JUEXPR) iniciat, haurà de realitzar-se utilitzant el tràmit telemàtic de "Aportació de documentació a un expedient obert en la Direcció General competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'exclouen ajudes i expedients arxivats).", l'enllaç directe al qual està disponible:

- En l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit.

- I també directament en el botó "ESMENA > PRESENTACIÓ AUTENTICADA" (destacat més a baix en color roig) d'este apartat "Tramitació > Esmena".

 

Forma de presentació

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Indústria
      • Energia
  • Ciutadania

TEMA

  • Administració pública
  • Indústria i energia
    • Instal·lacions i Establiments industrials
    • Empreses instal·ladores / mantenidores
    • Eficiència energètica
    • Energies renovables

PERFILS

  • Administració i altres entitats
    • Ens locals
    • Generalitat Valenciana
  • Empresa

SECTOR

  • Energia
    • Energia elèctrica
    • Gas natural
    • Petroli
    • Producció d’energia
    • Autoconsum

TEMÀTICA

  • Instal·lacions i seguretat
    • Instal·ladors i instal·lacions

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones