Ajudes Bo Lloguer Jove. Convocatòria 2025 - GVA.ES
Ajudes Bo Lloguer Jove. Convocatòria 2025
Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda
Des de 01-04-2025
Fins 23-04-2025
Què és
Facilitar el gaudi d'una vivenda o habitació en règim de lloguer o de cessió d'ús a les persones jóvens amb escassos mitjans econòmics, mitjançant l'atorgament d'ajudes a les persones arrendatàries o cessionàries.
Compatibilitat i complementarietat del Bo Lloguer Jove.
L'ajuda del Bo Lloguer Jove haurà de destinar-se obligatòriament per la persona beneficiària al pagament de la renda arrendatícia o preu de cessió de la seua vivenda o habitació habituals i permanents i no es podrà compatibilitzar amb cap altra ajuda que per al pagament del lloguer o cessió puguen concedir les entitats locals o qualssevol altres administracions o entitats públiques, a resguard de les quals se citen a continuació.
Serà compatible la percepció del Bo Lloguer Jove amb les ajudes següents:
- Ajudes per a la mateixa finalitat concedides per la Generalitat, els municipis, altres entitats públiques, organitzacions no governamentals o associacions a les persones especialment vulnerables que es determinen a continuació: víctimes de violència de gènere, víctimes de tràfic amb finalitats d'explotació sexual, víctimes de violència sexual, persones objecte de desnonament de la seua vivenda habitual, persones sense llar i altres persones especialment vulnerables, en estos dos últims casos quan s'acrediten estes circumstàncies mitjançant informe emés pels Servicis Socials; persones jóvens beneficiàries de les ajudes concedides a l'empara del Decret 167/2024, de 12 de novembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores i el procediment de concessió directa d'ajudes urgents de lloguer de vivenda per a contribuir a pal·liar els efectes produïts pel temporal de vent i pluges iniciat el 29 d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana.
- Prestacions no contributives de la Seguretat Social, l'Ingrés Mínim Vital i Renda Valenciana d'Inclusió excepte, en este últim cas, quan incloga complement de lloguer.
- Ajudes per a l'accés a la vivenda regulades expressament en l'article 55.1 del Reial decret 42/2022, de 18 de gener, pel qual es regula el Bo Lloguer Jove i el Pla Estatal per a l'accés a la vivenda 2022-2025. En este cas, la suma de les ajudes del Bo Lloguer Jove rebudes per totes i cada una de les persones convivents i l'ajuda al lloguer del «programa d'ajuda a les persones jóvens i per a contribuir al repte demogràfic» no podrà superar el 75% de la renda arrendatícia o preu de cessió de la vivenda, respectivament.
En els supòsits de compatibilitat del Bo Lloguer Jove amb altres ajudes al lloguer o cessió d'ús percebudes per la persona beneficiària o els seus convivents previstos en els apartats a) i b) de la present base, la suma de l'ajuda del Bo Lloguer Jove i de l'ajuda al lloguer o cessió podrà excedir la limitació establida en l'apartat anterior, però no podrà excedir de l'import de la renda arrendatícia o del preu de la cessió de la vivenda o habitació, respectivament. En el cas que les ajudes sobre una mateixa vivenda superaren el límit indicat, es minorarà el seu import en la proporció corresponent de manera que la suma de totes les ajudes percebudes no supere la renda del lloguer o cessió d'ús abonat en el període subvencionat.
La persona sol·licitant d'ajudes haurà d'indicar en la sol·licitud si ha sol·licitat ajudes per al mateix fi davant un altre organisme o entitat, indicant, quan siga possible, si ha sigut beneficiària, així com el tipus i l'import de l'ajuda rebuda.
Condició de vivenda habitual i permanent
La vivenda o habitació arrendada o cedida haurà de constituir la residència habitual i permanent de la persona arrendatària o cessionària que conste en el contracte d'arrendament i de les altres persones que integren la unitat de convivència, per la qual cosa hauran de trobar-se empadronades en la vivenda amb anterioritat al moment de sol·licitar l'ajuda i així acreditar-se mitjançant certificat col·lectiu o volant únic d'empadronament en el qual haurà de constar, a data de sol·licitud les persones que tenen el seu domicili habitual permanent en la vivenda objecte del contracte d'arrendament o cessió o la persona que té una habitació arrendada o cedida en ús. Esta informació podrà ser facilitada a esta administració a través de la Plataforma d'Interoperativitat Administrativa (PAI) en els termes que s'establixen en la Base Dotzena.
En el cas que la persona sol·licitant no disposara de contracte d'arrendament o de cessió de vivenda en el moment de la sol·licitud, però estiga en condicions de subscriure'l i fins que això tinga lloc, a l'efecte de la comprovació del límit màxim de renda contingut en ell es prendrà com a unitat de convivència la declarada per persona sol·licitant en la seua sol·licitud d'ajuda. Si finalment resultara beneficiària de l'ajuda haurà d'aportar el certificat col·lectiu o volant únic d'empadronament en el termini de 3 mesos des de la publicació de la resolució de concessió.
Canvi de residència
A fi d'afavorir la mobilitat laboral i no desincentivar el canvi de residència de la persona
beneficiària, esta no perdrà el dret a la subvenció pel canvi sempre que amb el nou contracte es complisca amb tots els requisits, límits i condicions establits en esta resolució i es formalitze sense interrupció temporal. Per a això, haurà de comunicar-se a l'òrgan concedent qualsevol de les següents situacions:
- Canvi de domicili a un altre situat en el mateix municipi o en un altre municipi localitzat en la Comunitat Valenciana sobre el qual subscriga un nou contracte d'arrendament o cessió d'ús.
- Canvi de domicili a un altre situat fora de la Comunitat Valenciana, en una comunitat o ciutat autònoma diferent, sobre el qual subscriga un nou contracte d'arrendament o cessió d'ús. En este cas l'òrgan concedent resoldrà la pèrdua del dret a la subvenció o a continuar percebent el cobrament d'esta en la Comunitat Valenciana.
En els dos casos, el canvi de domicili haurà de notificar-se a l'òrgan concedent en el termini màxim de quinze dies des de la firma del nou contracte. Esta comunicació es realitzarà, preferentment, emplenant el formulari telemàtic disponible a este efecte en la seu electrònica, així com de declaració responsable en relació amb el manteniment dels requisits que van determinar la concessió del Bo Lloguer Jove.
Els beneficiaris del Bo Lloguer Jove en una altra comunitat o ciutat autònoma que canvien el seu domicili a un altre situat en la Comunitat Valenciana sobre el qual subscriga un nou contracte d'arrendament o cessió d'ús hauran de comunicar este canvi a l'òrgan concedent que resoldrà la concessió de l'ajuda des de la mateixa data i pel termini màxim establit en l'article 12 del Reial decret 42/2022, descomptant el termini ja gaudit en la comunitat d'origen i d'acord amb les condicions del nou contracte d'arrendament.
En els supòsits de l'apartat 2.b i 3 el límit màxim de la renda arrendatícia o preu de cessió de la vivenda objecte del contracte d'arrendament o cessió en la nova comunitat autònoma o província de destí s'eleva a 900 euros mensuals. Així mateix, i per a estos casos, el requisit del límit de rendes anuals serà de 4 vegades l'IPREM.
- Per a sol·licitar CITA PRÈVIA en la Direcció Territorial de VALÈNCIA
- Per a sol·licitar CITA PRÈVIA en la Direcció Territorial d'ALACANT
- Per a sol·licitar CITA PRÈVIA en la Direcció Territorial de CASTELLÓ.
- Consulta de notificaciones para solicitantes de ayudas de vivienda
- Banc de dades municipal
- Web de l'ajuda
- Reial decret 42/2022, de 18 de gener, pel qual es regula el Bo Lloguer Jove i el Pla Estatal per a l'accés a la vivenda 2022-2025.
- Resolució de 13 de març de 2025, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió d'ajudes al lloguer Bo Lloguer Jove durant l'exercici 2025.
- CORRECCIÓ D’ERRADES de la Resolució de 13 de març de 2025, per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió d’ajudes al lloguer Bo Lloguer Jove durant l’exercici 2025.
A qui va dirigit
Podran ser beneficiàries de les ajudes les persones físiques majors d'edat i menors de 35 anys (inclosos els 35 anys) que siguen titulars, o estar en condicions de subscriure, en qualitat de persona arrendatària, d'un contracte d'arrendament de vivenda formalitzat en els termes de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'Arrendaments Urbans o, en qualitat de persona cessionària, d'un contracte de cessió d'ús o d'arrendament o cessió d'ús d'una habitació, amb destinació a residència habitual i permanent, i situada en la Comunitat Valenciana.
Podran ser beneficiàries de les ajudes del Bo Lloguer Jove les persones físiques majors d'edat que reunisquen tots i cada un dels requisits següents:
- Ser persona física i tindre fins a 35 anys, inclosa l'edat de 35 anys, en el moment de sol·licitar l'ajuda. Si foren diversos els titulars del contracte d'arrendament o cessió d'ús de la vivenda este requisit haurà de concórrer en cada un dels sol·licitants.
- Posseir la nacionalitat espanyola, o la d'algun dels Estats membres de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, Suïssa, o el parentiu determinat per la normativa que siga aplicable. En el cas de les persones estrangeres no comunitàries hauran de trobar-se en situació d'estada o residència regular a Espanya.
- Ser titular, o estar en condicions de subscriure, en qualitat de persona arrendatària, d'un contracte d'arrendament de vivenda, o en qualitat de persona cessionària, d'un contracte de cessió d'ús o d'arrendament o cessió d'ús d'una habitació, amb destinació a residència habitual i permanent, i que haurà de tindre una duració mínima d'un any.
- Queden exclosos els següents tipus de contracte d'arrendament:
- Arrendaments als quals es referix l'article 3 de la Llei 29/1994, «Arrendaments per a ús distint de vivenda”,
- Arrendaments formalitzats a l'empara de la legislació turística.
- Subarrendament de vivenda o habitació.
- En cas de no disposar-se de contracte d'arrendament o de cessió d'ús de vivenda o habitació en el moment de presentació de la sol·licitud, la persona sol·licitant haurà d'emplenar la sol·licitud que contindrà la declaració responsable relativa a l'obligació d'aportar el contracte corresponent i que haurà de formalitzar-se en el termini de 2 mesos des de la publicació de la resolució de concessió.
- La vivenda o habitació arrendada o cedida haurà de constituir la residència habitual i permanent de la persona arrendatària o cessionària que conste en el contracte.
- La renda arrendatícia o preu de cessió de la vivenda o habitació objecte del contracte d'arrendament o cessió haurà de complir el que s'establix en la base reguladora sexta (referent a la quantia màxima de la renda del lloguer). Quadre de rendes màximes per municipis en l'annex II de la resolució de bases reguladores.
- Disposar almenys d'una font regular d'ingressos que li reporte unes rendes anuals, inclosos els de les persones de la unitat de convivència, iguals o inferiors a 3 vegades l'Indicador Públic de Renda d'Efectes Múltiples (IPREM). La quantia dels ingressos s'acreditarà en la forma establida en la base sèptima.
- En el supòsit de lloguer d'habitació no s'inclourà la renda de les persones que tinguen el seu domicili habitual i permanent en la vivenda, solament es consideraran les de la persona física arrendatària.
Quan en una mateixa vivenda convisquen dos o més persones, cada una d'elles podrà sol·licitar i ser beneficiària de les ajudes si reunix els següents requisits:
- Que, en el moment de sol·licitar l'ajuda totes les persones convivents tinguen una edat no superior a 35 anys, inclosa l'edat de 35 anys.
- Que cada un de les persones sol·licitants siga titular o subscriga el contracte d'arrendament.
- Que els ingressos individuals de cada un de les persones sol·licitants es corresponguen amb una renda anual igual o inferior a 3 vegades l'IPREM.
- Que la suma de les rendes anuals de les persones que integren la unitat de convivència es trobe dins dels següents límits:
- quan convisquen dos persones jóvens que pogueren ser beneficiàries: rendes iguals o inferiors a 4 vegades l'Indicador Públic de Renda d'Efectes Múltiples (IPREM).
- quan convisquen tres o més persones jóvens que pogueren ser beneficiaris: rendes iguals o inferiors a 5 vegades l'Indicador Públic de Renda d'Efectes Múltiples (IPREM).
Este increment del límit de renda anual no serà aplicable per al supòsit de lloguer o cessió d'ús d'habitació, al qual resultarà d'aplicació el límit establit amb caràcter general en el Base Quarta, apartat f).
Quan en una mateixa habitació convisquen més d'una persona jove, només una podrà ser beneficiària del Bo Lloguer Jove encara que les dos siguen titulars del contracte d'arrendament o cessió d'ús.
No podrà concedir-se l'ajuda quan la persona sol·licitant o alguna de les quals tinguen la seua residència habitual i permanent en la vivenda objecte del contracte d'arrendament o de cessió d'ús de la vivenda es trobe en alguna de les situacions que a continuació s'indiquen:
- Ser propietària o usufructuària d'alguna vivenda a Espanya.
- Que la persona arrendatària, la persona cessionària o qualsevol de les quals tinguen el seu domicili habitual i permanent en la vivenda arrendada o cedida tinga parentiu en primer o segon grau de consanguinitat o afinitat amb la persona arrendadora o cedent de la vivenda.
- Que la persona arrendatària, la persona cessionària o qualsevol de les quals tinguen el seu domicili habitual i permanent en la vivenda arrendada o cedida siga soci o partícip de la persona física o jurídica que actue com a arrendadora o cedent, exceptuant que es tracte de cooperatives de vivenda en cessió d'ús i sense ànim de lucre.
- Que les persones o unitats de convivència gaudisquen en règim de lloguer, de cessió d'ús o en qualsevol règim de gaudi temporal admés en dret, d'una vivenda pertanyent al patrimoni públic de vivenda de qualsevol administració pública o gestionada per esta última
D'acord amb el que es disposa en l'article 6.7 del Reial decret 42/2022, no podran obtindre la condició de beneficiàries les persones físiques en les quals concórrega alguna de les circumstàncies que s'establixen en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb l'única excepció del compliment de l'obligació de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la seguretat social exigit en la lletra e) de l'apartat 2, d'este article 13, que queda exceptuat.
A l'efecte del que es disposa en les presents bases reguladores, formen una unitat de convivència les persones que estiguen empadronades en una mateixa vivenda durant el període subvencionable, existisquen o no llaços familiars entre elles. Els requisits i condicions d'aplicació per a ser persona beneficiària de l'ajuda hauran de ser complits per la persona sol·licitant i, en la forma en la qual s'establisca en estes bases, pel conjunt dels membres de la unitat de convivència a la qual es destina la vivenda.
En el cas que la persona sol·licitant no disposara de contracte d'arrendament o de cessió de vivenda en el moment de la sol·licitud, tindran la consideració de membres de la unitat de convivència declarats en la sol·licitud a l'efecte d'esta resolució.
Quan en el certificat d'empadronament apareguen membres no inclosos en la sol·licitud, i no s'esmene el seu emplenament, s'entendrà desistida la sol·licitud, llevat que s'acredite mitjançant certificat municipal que estes persones no residixen en la vivenda o que han sol·licitat la baixa en el padró municipal amb anterioritat a la data de presentació de la seua sol·licitud de l'ajuda, o bé que acrediten no disposar del dret d'ús de la vivenda.
En cas de contractes d'arrendament amb diverses persones titulars, totes elles hauran de constar com a membres de la unitat de convivència i figurar com a tals en la sol·licitud, llevat que acrediten documentalment no tindre atribuït el dret d'arrendament.
En els casos de separació o divorci, els menors en règim de custòdia compartida es consideraran integrants de cada una de les unitats de convivència dels seus progenitors en la proporció que derive del règim de custòdia establida.
En cap cas una mateixa persona podrà formar part de dos unitats de convivència distintes, excepte el supòsit contemplat en l'apartat anterior.
Els requisits per a ser beneficiari de l'ajuda hauran de complir-se en el moment de la sol·licitud de l'ajuda i durant tot el període per al qual es concedisca, a excepció del requisit d'edat que haurà de complir-se únicament en el moment de la sol·licitud.
Com es tramita
La instrucció i tramitació del procediment correspondrà als Servicis Territorials de Vivenda, en el seu respectiu àmbit d'actuació, els qui d'ofici acordaran totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució.
Els diversos tràmits que hagen d'emplenar-se en el procediment es publicaran en la Seu electrònica de la Generalitat, a través del següent enllaç, www.gva.es, publicació que podrà ser comunicada a les persones interessades mitjançant SMS al telèfon que, a este efecte, hagueren comunicat a l'Administració en el formulari de sol·licitud, podent els instructors en l'exercici de les seues competències notificar de manera individualitzada per a concedir termini d'esmena.
Una vegada tancat el termini de presentació de sol·licituds, es publicaran en la Seu Electrònica de la Generalitat, www.gva.es, els llistats provisionals de sol·licituds admeses i el d'excloses per resultar incompleta la documentació presentada o per no resultar acreditada la concurrència dels requisits per a ser persona beneficiària de l'ajuda; amb indicació del mitjà perquè cada persona sol·licitant puga accedir a la informació relativa al motiu de la seua exclusió. Les persones sol·licitants que hagueren facilitat en la seua sol·licitud un número de telèfon mòbil podran ser avisats de la publicació dels llistats provisionals mitjançant missatge de text SMS. La publicació en el portal de www.gva.es, substituirà a la notificació individual, conforme al que es preveu en la legislació reguladora del Procediment Administratiu Comú.
Quan la sol·licitud presentada no reunisca els requisits assenyalats en la legislació de procediment administratiu comú o no s'acompanye de la documentació que resulte exigible d'acord amb estes Bases o es considere necessària per a resoldre, apareixerà en el llistat provisional com desistida i la persona sol·licitant disposarà d'un termini de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació del llistat provisional per a completar o esmenar la sol·licitud i/o documentació o per a formular al·legacions. La documentació aportada fora del termini concedit no serà tinguda en compte per a la concessió de l'ajuda. De conformitat amb el que es disposa en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si no s'esmenara la documentació en el termini indicat, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu comú.
Completada i analitzada la documentació rebuda, l'òrgan instructor elaborarà un informe fent constar les sol·licituds que han de considerar-se desistides per no haver aportat la documentació requerida o, havent-la aportat, no esmene les objeccions assenyalades, les que, complint els requisits per a la seua avaluació, han de ser estimades, així com les que, no havent-se donat per desistides, es proposa motivadament la seua desestimació al no complir els requisits exigits en la normativa continguda en les presents bases i de general aplicació o excedisquen del nombre possible d'ajudes a concedir per esgotament de la dotació econòmica de la convocatòria.
La proposta de concessió de les ajudes es dictarà per un òrgan col·legiat la composició del qual serà la indicada en la base quinzena.
El règim jurídic de l'òrgan col·legiat serà l'establit en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
Les sol·licituds presentades que complisquen i acrediten els requisits exigits per estes bases seran ordenades de major a menor puntuació per l'òrgan col·legiat, atesos els criteris de baremació inclosos en estes bases, que elevarà la proposta de resolució motivada a l'òrgan competent per a resoldre contenint el llistat de sol·licituds que hagen de ser estimades, en funció de les disponibilitats pressupostàries, i les que procedix siguen desestimades per incompliment dels requisits establits o per esgotament del crèdit pressupostari amb què este dotada la convocatòria.
La proposta de resolució no crea cap dret a favor de les persones beneficiàries proposades enfront de l'Administració mentres no se'ls haja notificat la resolució de concessió.
Les ajudes regulades en estes bases es concediran en règim de concurrència competitiva sent l'únic criteri de valoració el nivell d'ingressos de la persona sol·licitant, que es determinarà de conformitat amb el que es disposa en la base sexta, ordenant-se les sol·licituds per nivell d'ingressos de menor a major segons resulte de les vegades IPREM calculat i amb el límit establit en la base quarta.
Quan diverses sol·licituds hagueren obtingut igualtat de vegades IPREM, a l'efecte del desempat, prevaldrà la sol·licitud presentada amb anterioritat acompanyada de la totalitat de la documentació exigida en la convocatòria. En cas de persistir l'empat, este es dirimirà per sorteig.
No seran subvencionables els gastos generals, fiances, servicis, tributs, càrregues i responsabilitats que no siguen susceptibles d'individualització, que les parts hagen acordat que siguen a càrrec de l'arrendatària i que s'incloguen en el contracte com a conceptes diferenciats de la renda de...
03007 - Alacant/Alicante
12003 - Castelló/Castellón
46009 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
Sol·licitud
El termini de presentació de la sol·licitud del Bo Lloguer Jove s'iniciarà a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el DOGV i romandrà obert amb caràcter continuat i permanent durant 15 dies.
(DOGV núm. 10077, de 31.03.2025)
La sol·licitud d'ajuda degudament emplenada i firmada per la persona peticionària del Bo Lloguer Jove o el seu representant s'acompanyarà de la documentació indicada a continuació:
1) Còpia completa del contracte d'arrendament, formalitzat en els termes i a l'empara de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'Arrendaments Urbans, o de cessió d'ús de la vivenda, en vigor; o còpia del contracte de lloguer o ús de l'habitació, si és el cas. En tots els casos, el document haurà de ser firmat per la part arrendadora i arrendatària en totes les seues pàgines amb menció expressa de l'import del lloguer o preu de cessió, així com el mitjà i forma de pagament a la persona arrendadora o cessionària. En cas d'existir més d'un contracte en el període subvencionable, hauran de ser consecutius i s'aportaran tots ells. Quan la persona titular del contracte no coincidisca amb la sol·licitant de l'ajuda haurà d'aportar documentació acreditativa de l'atribució del dret d'ús, per subrogació, conveni o sentència de separació o divorci, o altres títols vàlids en dret. Així mateix, s'aportarà la referència cadastral de la vivenda individualitzada.
En el cas que la persona sol·licitant no disposara de contracte d'arrendament o cessió d'ús de la vivenda o habitació, però estiguera en condicions de subscriure-ho, la persona sol·licitant haurà d'emplenar al costat de la seua sol·licitud formulari contenint declaració responsable relativa a l'obligació d'aportar el contracte corresponent en el termini establit en la convocatòria i el corresponent contracte d'arrendament o cessió haurà de formalitzar-se i aportar-se a l'administració en el termini màxim de dos mesos des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial Generalitat Valenciana de la resolució de concessió de l'ajuda, concessió que quedarà condicionada a la seua aportació.
2) Si no hi haguera activitat laboral prèvia a la sol·licitud de l'ajuda, contracte de treball, en el cas de treballadors per compte d'altri; o declaració censal d'inici d'activitat o certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària acreditativa de l'alta en activitats empresarials, professionals o artístiques que acredite el compliment del requisit establit en la base Quarta, apartat f).
3) Documentació acreditativa del pagament de la renda de lloguer o preu de la cessió fent ús de la vivenda o habitació corresponents a les mensualitats de lloguer abonats des de l'1 de gener de 2024 o data d'inici del contracte si fora posterior, fins al moment de sol·licitud de l'ajuda.
4) Únicament en el cas de ser nou perceptor d'ajudes de la Generalitat o canvi de número de compte bancària, haurà de presentar l'Imprés de domiciliació bancària degudament emplenat i firmat, designant el compte en la qual es farà l'ingrés de les ajudes, que no hagen sigut objecte d'ajuda en convocatòries anteriors del Bo Lloguer Jove.
L'alta o modificació del compte bancari podrà ser tramitat de manera telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat, tràmit PROPER, ( https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648 ), de conformitat amb el que es disposa en l'Orde 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat, i en este cas, s'acompanyara el corresponent justificant acreditatiu de la realització del citat tràmit.
5) La declaració responsable que figura en la sol·licitud, comprensiva dels següents extrems:
a) Identificació de les persones que integren la unitat de convivència per tindre la seua residència habitual i permanent en la vivenda, hagen subscrit o no el contracte d'arrendament o cessió de la vivenda o habitació. Donada la importància de determinar la composició de la unitat de convivència a l'efecte de constatar el compliment dels requisits exigits en les presents bases per a ser persona beneficiària de l'ajuda, l'existència de discrepància entre les persones declarades pel peticionari amb les quals consten com a titulars del contracte d'arrendament o cessió d'ús de la vivenda o habitació o les empadronades en la vivenda donarà lloc a la desestimació de la sol·licitud de l'ajuda.
b) En el cas de ser arrendatari o cessionari de vivenda, no ser persona propietària o usufructuària d'alguna vivenda a Espanya. A este efecte no es considerarà que s'és persona propietària o usufructuària d'una vivenda si el dret recau únicament sobre una part alíquota de la mateixa i s'ha obtingut per herència o transmissió mortis causa sense testament. S'exceptuaran d'este requisit els qui sent titulars d'una vivenda acrediten la no disponibilitat de la mateixa per causa de separació o divorci, per qualsevol altra causa aliena a la seua voluntat o quan la vivenda resulte inaccessible per raó de discapacitat de la persona titular o alguna altra persona de la unitat de convivència.
c) No tindre la persona arrendatària, la persona cessionària o, en cas de ser titular de contracte d'arrendament o cessió de vivenda, qualsevol de les quals tinguen el seu domicili habitual i permanent en la vivenda arrendada o cedida parentiu en primer grau o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb la persona arrendadora o cedent de la vivenda.
d) No ser la persona arrendatària, la persona cessionària o, en cas de ser titular de contracte d'arrendament o cessió de vivenda, qualsevol de les quals tinguen el seu domicili habitual i permanent en la vivenda arrendada o cedida soci o partícip de la persona física o jurídica que actue com a arrendadora o cedent.
e) Compliment per la persona arrendatària o cessionària de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els termes indicats en la Base Quarta.5. Així com no haver sigut subjecte d'una revocació d'alguna de les ajudes contemplades en este o l'anterior pla estatal de vivenda per incompliment o causa imputable al sol·licitant.
6) En el cas que la persona jove sol·licitant o alguna persona integrant de la unitat de convivència manifeste oposició expressa al fet que l'administració de la Generalitat recapte a través de la Plataforma Autonòmica d'Intermediació (PAI) i altres sistemes habilitats a este efecte, a la consulta de dades amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària o en el cas de persones no obligades a presentar declaració d'IRPF, haurà d'acompanyar-se de la documentació establida en la Base Sèptima.
La sol·licitud i la documentació annexa per a la concessió de les ajudes es formalitzarà pels qui pretenguen obtindre la condició de persona beneficiària o, si és el cas, pels seus representants, mitjançant formulari emplenat electrònicament que estarà disponible en la pàgina web de la...
Si no es disposa de certificat digital, la persona interessada haurà d'emplenar el formulari de sol·licitud de l'ajuda disponible en el següent enllaç i imprimirà el justificant generat automàticament una vegada emplenat. Este justificant constituirà l'imprés de sol·licitud que haurà de registrar-se, degudament firmat, juntament amb la documentació exigida, en algun dels registres contemplats en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i, preferiblement, en el de les seus dels Servicis Territorials de Vivenda situats a Alacant (Av. D'Aguilera, 1, entreplanta) Castelló (Avda de la Mar, 16) i València (Gregorio Gea, 27), de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, concloent així – i només així - el tràmit de sol·licitud.
L'emplenament electrònic del formulari de sol·licitud per les persones peticionàries que no disposen de certificat digital sense la seua presentació en algun dels registres d'entrada assenyalats en l'apartat anterior i en el termini de sol·licitud establit en la present convocatòria, únicament determinarà que la informació introduïda quede emmagatzemada en les corresponents bases de dades, però no es considerarà presentada la sol·licitud per a la seua concessió.
A fi de facilitar i agilitzar la gestió del procediment de concessió de les ajudes es recomana la presentació de la sol·licitud firmada de manera electrònica, mitjançant certificat digital. A tals efectes, les persones interessades a sol·licitar estes ajudes tindran dret a ser assistits en l'ús de mitjans electrònics en les seues relacions amb l'Administració Pública en el marc de les previsions contingudes en els articles 12 i 13, a) i b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques de manera que els Servicis Territorials de Vivenda de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, oferiran un punt d'accés a internet així com funcionaris habilitats de conformitat amb el Decret 65/2024, de 10 de juny, del Consell, pel qual es regula el Registre de personal funcionari habilitat de la Generalitat, per a aquells casos que ho requerisquen, perquè faciliten ajuda per a la presentació de la sol·licitud mitjançant cita prèvia.
També s'admetran les sol·licituds presentades telemàticament per titulars de certificat digital quan actuen, degudament autoritzats, en representació d'uns altres.
On dirigir-se
03007 - Alacant/Alicante
12003 - Castelló/Castellón
46009 - València/Valencia
- RESOLUCIÓ de 28 de març de 2025, per la qual es procedix a la convocatòria per a la concessió d’ajudes Bo Lloguer Jove corresponents a l’exercici 2025.
- EXTRACTE de la Resolució de 28 de març de 2025, per la qual es procedix a la convocatòria per a la concessió d’ajudes Bo Lloguer Jove corresponents a l’exercici 2025.
Al·legació / Aportació
Aportació de documentació addicional a la presentada en la sol·licitud inicial de l'ajuda, dins del termini de presentació de sol·licituds.
Si no disposes de certificat digital, s'aconsella que s'aporte en l'organisme on es va tramitar la sol·licitud o en el servici territorial de Vivenda corresponent a la teua província o en algun dels registres contemplats en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Resolució
El termini per a resoldre i notificar la resolució del procediment serà de tres mesos a comptar des de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut este termini sense que haja recaigut resolució i la mateixa no ha sigut notificada, s'entendrà desestimada la sol·licitud en els termes previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tal com disposa la citada llei, la desestimació per silenci administratiu té els sols efectes de permetre als interessats la interposició del recurs administratiu o contenciós administratiu que resulte procedent. Excepcionalment, podrà acordar-se l'ampliació d'estos terminis en els supòsits contemplats en la legislació reguladora del procediment administratiu comú.
Es concedirà a les persones beneficiàries una ajuda de 250 euros mensuals amb el límit de l'import mensual de la renda arrendatícia o del preu de cessió que s'abone per cada un quan foren diversos els beneficiaris, o proporcionalment si res s'indicara.
En cap cas i en cap mensualitat, la suma de les ajudes rebudes per les persones jóvens que convisquen en la vivenda superarà l'import de la renda arrendatícia o preu de cessió. En el cas que les ajudes sobre una mateixa vivenda superaren el 100% de la renda arrendatícia o preu de cessió, l'import de l'ajuda de totes i cada una de les persones beneficiàries serà minorat en la proporció corresponent.
Tot això sense perjuí de les limitacions establides en estes bases per al supòsit de compatibilitat o complementarietat amb altres ajudes.
El període subvencionable serà de vint-i-quatre mensualitats consecutives, començant la primera mensualitat al gener de 2024, amb caràcter retroactiu, per als quals disposen d'un contracte d'arrendament o de cessió d'ús de vivenda o habitació en el moment de la sol·licitud; o des del mes d'efectivitat del contracte d'arrendament si este fora posterior a gener de 2024.
Les resolucions que es dicten inclouran, de conformitat amb la proposta efectuada per l'òrgan col·legiat a què fa referència la Base Quinzena, apartat 6, una relació ordenada de totes les sol·licituds que, complint amb les condicions administratives i tècniques establides en estes bases reguladores per a adquirir la condició de persona beneficiària, hagen sigut estimades per no depassar-se la quantia màxima del crèdit fixat en la convocatòria, amb indicació de la puntuació atorgada a cada una d'elles en funció dels criteris de valoració previstos en estes bases.
La resolució determinarà la quantia concedida i incorporarà, si és el cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries al fet que haja de subjectar-se la persona beneficiària de l'ajuda. Així mateix, la resolució, farà constar, si és el cas, de manera expressa la desestimació de la resta de sol·licituds, així com la no concessió per desistiment. Tot això sense perjuí de les altres especificacions establides en els articles 21 i 88 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
La resolució que pose fi al procediment de concessió del Bo Lloguer Jove es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i, en la Seu Electrònica de la Generalitat, www.gva.es, en l'adreça electrònica que s'habilite en la corresponent convocatòria, on s'inseriran els llistats contenint les sol·licituds estimades i desestimades per a coneixement dels interessats a través de l'enllaç que s'establisca en la corresponent convocatòria. Les persones sol·licitants que hagen facilitat un número de telèfon mòbil en formular la seua sol·licitud podran ser avisades de la publicació de la resolució mitjançant missatge de text SMS. La publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, substituirà a la notificació individual de la resolució, conforme al que es preveu en la legislació del Procediment Administratiu Comú.
Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, incompliment dels requisits o obtenció de manera concurrent altres aportacions fora dels casos permesos en les bases reguladores comunicada a l'òrgan concedent o de la qual este tinguera coneixement a conseqüència de les actuacions de control podran donar lloc a una modificació de la resolució de concessió.
En el cas que la modificació siga causa de la pèrdua sobrevinguda del dret a l'ajuda, l'òrgan competent per a la concessió de les ajudes resoldrà en tal sentit limitant el termini de concessió de la mateixa fins a la data en què es considere efectiva esta pèrdua. En el cas que la modificació afecte la quantia de l'ajuda o al termini de concessió, es resoldrà el procedent reajustant el seu contingut a les noves condicions de concessió.
46018 - València/Valencia
Formularis
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Ajudes, beques i subvencions
- Habitatge i urbanisme
- Compra i venda
- Lloguer
TEMA
- Habitatge
- Lloguer
SITUACIÓ DE VIDA
- Habitatge
- Llogar un habitatge
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions