Ajudes a la contractació de joves per a la internacionalització de les pimes de la Comunitat Valenciana 2025

Institut Valencià de Competitivitat Empresarial IVACE

Codi SIA: 3146055
|
Codi GVA: 97265
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 11-03-2025

Fins 02-05-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Estes ajudes es dirigixen a subvencionar els contractes formatius per a obtindre la pràctica professional en comerç exterior a persones jóvens que hagen realitzat un grau universitari, o hagen realitzat un cicle formatiu de formació professional de grau mitjà o superior de les famílies de comerç o administració, o màrqueting o comunicació i sistemes segons arreplega el Programa FSE+ Comunitat Valenciana, Prioritat 1.A.05 i 1.A.06.

L’objectiu és dotar les empreses, així com associacions i federacions sectorials de la Comunitat Valenciana, amb personal qualificat i especialitzat en internacionalització, vendes i màrqueting digital internacional, així com en gestió de dades i business intelligence per al creixement internacional, mitjançant la formació teòrica i pràctica durant 12 mesos, i millorar així la seua especialització en internacionalització, i internacionalització digital, per tal que això servisca de palanca que facilite el seu accés al mercat laboral, i afavorir una ocupabilitat sostenible i de qualitat i la consecució de la paritat d’oportunitats entre hòmens i dones.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 11-03-2025 fins a 02-05-2025
Observacions

* ACTUACIONS SUSCEPTIBLES DE SUPORT I COSTOS SUBVENCIONABLES

Només seran subvencionables els contractes que se celebren en el període comprés entre el 19 d’octubre de 2024 i el 30 d'abril de 2025.

1. Es considera acció subvencionable la subscripció d’un contracte formatiu per a obtindre la pràctica professional d’especialització en el departament internacional de l’empresa, l’associació o la federació sectorial, o en el d’aquells departaments l’activitat dels quals vaja dirigida a la gestió de la internacionalització de l’empresa i la seua posició competitiva internacional, per un total de 12 mesos a temps complet.
    

Es considerarà cost subvencionable el cost de la contractació de persones jóvens que hagen realitzat un grau universitari de qualsevol branca de coneixement, o un cicle formatiu de grau mitjà o superior de les famílies de comerç i màrqueting, informàtica i comunicacions, transport i logística, administració i finances. En els dos casos, l'objectiu de la contractació serà l'especialització de la persona jove en comerç exterior o en internacionalització digital - venda i màrqueting digitals, gestió de dades i intel·ligència comercial per al creixement internacional, mitjançant la formació teòrica i pràctica durant 12 mesos.
    

Per a això, els contractes hauran de prevore una formació doble:
    - la teòrica, a través de cursos que oferirà IVACE Internacional de comerç exterior, màrqueting digital internacional, intel·ligència artificial aplicada a la internacionalització, etc., així com reforç d’anglés per al comerç internacional,
    - i una formació pràctica que es desenvoluparà en el departament internacional amb tasques directes d’exportació, màrqueting, logística, etc. d’empreses, així com d’associacions i federacions sectorials de la Comunitat Valenciana.
    

Les persones contractades, participants finals de les accions, hauran de complir els requisits que exigix la modalitat del contracte de treball formatiu per a l’obtenció de la pràctica professional.
    

La formació teòrica es realitzarà mitjançant cursos que completen la formació especialitzada en internacionalització.
   

2. En tot cas la persona jove a contractar haurà de:
    a) Haver nascut a la Comunitat Valenciana, o bé ser nacional d’un estat membre de la Unió Europea i resident a la Comunitat Valenciana.
    b) Tindre menys de 30 anys el dia de la seua contractació.
    c) Estar en possessió d’una titulació universitària de grau superior, o del títol de grau superior o mitjà de formació professional de les titulacions indicades anteriorment. En el cas de titulació obtinguda en qualsevol país diferent d’Espanya, haurà de comptar amb la resolució d’equivalència a titulació i a nivell acadèmic universitari oficial o de la resolució d’homologació de títols estrangers, d’acord amb el que regula l’RD 967/2014, de 21 de novembre.
    d) No haver transcorregut més de tres anys des de la finalització dels estudis de grau, de màster o d'FP (segons corresponga), o de cinc anys si es tractara de persona amb discapacitat. En el cas de persones que hagen realitzat els estudis a l’estranger, este còmput s’efectuarà des de la data del reconeixement o l’homologació del títol a Espanya.
    e) Tindre coneixements de l’idioma anglés o altres idiomes estrangers que siguen d’utilitat per al pla d’internacionalització de l’empresa o entitat contractant.
    

El nombre de contractes subvencionables per empresa o entitat beneficiària en esta convocatòria no podrà ser superior a dos.
   

El finançament de la Unió Europea a través de l’FSE+ s’obtindrà mitjançant l’opció de costos simplificats.

 

Enllaços

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

Podran sol·licitar estes ajudes les empreses pimes, i les associacions i federacions sectorials que entre els seus objectius i activitats es trobe el suport a la internacionalització dels seus membres, amb seu social en la Comunitat Valenciana, 

Com es tramita

Procés de tramitació

PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD I DOCUMENTACIÓ.

 

- La tramitació del procediment serà telemàtica.

- S’admetrà la presentació de fins a dos sol·licituds per empresa o entitat sol·licitant.

- Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye de la documentació que, d'acord amb aquesta convocatòria, siga exigible, es requerirà al sol·licitant que, en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment, n'esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb l'advertiment que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud, amb resolució prèvia dictada en els termes previstos en la legislació administrativa.

- Els requeriments s'han de realitzar per mitjans electrònics i s'entendran practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es considerarà realitzat el tràmit de la notificació.

- Es delega en la persona que ocupe la Direcció de l'Àrea de Promoció Internacional de la Unitat IVACE Internacional la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, especialment les que fan referència a desistiments, canvi de sol·licitant i canvi de projecte.

L'òrgan instructor i la comissió d'avaluació de les ajudes estan definides en els articles 8 i 10, respectivament, de l'Ordre 20/2016, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores d'aquesta convocatòria.

La presidència de l'IVACE serà l'òrgan competent per a dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes corresponents a aquesta convocatòria.

Criteris de valoració

La concessió d’estes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, d’acord amb els criteris següents:

1. Perquè un projecte puga aprovar-se, haurà de tindre una puntuació mínima de 50 punts.

2. Els projectes es prioritzaran atenent els criteris que s’especifiquen a continuació i la ponderació que s’indica sobre un total de 100 punts:

a) Característiques del projecte. Màxim: 50 punts

– Característiques del pla d’internacionalització de l’empresa. Màxim: 30 punts.

– Qualitat del pla formatiu en el cas de la contractació de jóvens per a la seua especialització en internacionalització. Màxim: 20 punts.

b) Característiques del sol·licitant. Màxim: 50 punts

– Viabilitat econòmica. S’avaluarà el grau de solvència econòmica de l’empresa. Màxim: 10 punts.

– Recursos humans de l’empresa. Disponibilitat dels recursos humans de l’àrea internacional de l’empresa. Màxim: 15 punts.

– Grau d’internacionalització de l’empresa. Màxim: 15 punts.

– Contribució a la solució de problemes socials (màxim: 10 punts). Es podran considerar factors com:

a) L’ocupació que es crea pel projecte.

b) La ubicació de les inversions en municipis amb risc de despoblació.

c) Que la beneficiària tinga contractat un percentatge de persones amb discapacitat sobre el total de la plantilla per damunt del mínim legal exigible.

d) Que la beneficiària done suport econòmicament a projectes o entitats sense ànim de lucre dedicades a l’atenció de persones en situació o risc d’exclusió social.

e) Que la beneficiària fomente l’ocupació de persones amb discapacitat, incloent en la seua cadena de subministrament productes i/o servicis de centres especials d’ocupacions situats a la Comunitat Valenciana i/o subscriga amb estos contractes d’enclavaments laborals.

f) Que la beneficiària acredite aplicar mesures concretes de corresponsabilitat i conciliació de la vida personal, laboral i familiar, que superen el que s’establix legalment.

g) Que la beneficiària acredite haver declarat un sinistre al Consorci de Compensació d’Assegurances amb motiu de la DANA que es va produir en la província de Valencia el 29 d’octubre de 2025.
    

En cas d’empat, per a determinar l’orde de prioritat entre sol·licituds que hagen obtingut la mateixa valoració tècnica, el criteri de desempat que se seguirà serà, en primer lloc, el de les sol·licituds d’empreses que no acrediten haver declarat un sinistre al Consorci de Compensació d’Assegurances amb motiu de la DANA que es va produir en la província de Valencia el 29 d’octubre de 2025, i, en cas de persisitir l’empat, el de les empreses o entitats que, sense estar legalment obligades a disposar d’un pla d'igualtat, hagen aprovat i tramitat la inscripció en el registre corresponent.

 

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 11-03-2025 fins a 02-05-2025

El termini per a presentar sol·licituds començarà a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) fins al 30 d'abril de 2025. (DOGV nº 10063 de 10/03/2025)

Termini final ampliat fins al 2 de maig de 2025 (DOGV núm. 10097 de 29.04.2025)

Documentació

- Sol·licitud normalitzada (accessible en l'adreça d'internet de l'IVACE: http://www.ivace.es).

 

- La tramitació de la sol·licitud suposa la signatura d'aquesta i dels annexos, i s'ha de presentar en el registre telemàtic de l'IVACE a través de la seua pàgina web.

 

- Memòria del projecte segons el model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE, http://www.ivace.es. La memòria servirà de referent per a aplicar els criteris de valoració, per aquest motiu un ompliment defectuós o deficient, o que tinga una comprensió difícil, generarà una menysvaloració del projecte o, fins i tot, una denegació de la sol·licitud.

 

- La resta de documentació detallada en l'article 5 de la convocatòria.

Forma de presentació
Telemàtica

La tramitació tant de la sol·licitud com, en general, del procediment, serà electrònica i requerirà que l’entitat sol·licitant dispose durant totes les fases del procediment de certificat de representant d’entitat emés per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, o per qualsevol...

Saber més

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar de l’endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds en cada tram. Transcorregut el termini sense que s’haja notificat una resolució expressa, les persones sol·licitants entendran desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjuí de l’obligació de resoldre expressament que incumbix a l’Administració.

 

La resolució motivada del procediment es notificarà a les empreses beneficiàries via telemàtica i les subvencions concedides es publicaran en la Base de dades nacional de subvencions (BDNS) en compliment del que establix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb l’expressió de la convocatòria, del programa i el crèdit pressupostari al qual s’imputen, l’empresa beneficiària, la quantitat concedida i l’objectiu o la finalitat de la subvenció.

 

La resolució de concessió i/o denegació posarà fi a la via administrativa. Es delega en la persona titular de la Direcció Adjunta de l’IVACE (Direcció General d’Emprenedoria i Internacionalització) la resolució dels recursos de reposició.

 

En cas que la proposta de concessió d’ajudes supere el límit de la dotació pressupostària indicada en esta convocatòria, la comissió d’avaluació podrà proposar un límit de l’import de la subvenció màxima a concedir a les empreses beneficiàries.

6. La disposició dels nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades en virtut d’esta convocatòria es tractarà, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.

 

Quantia i cobrament

1. Les ajudes que s’establixen en la present resolució es concediran amb la forma de subvenció.

2. L’ajuda podrà arribar fins al 100 % dels costos salarials del contracte formatiu, incloent-hi la cotització per tots els conceptes a la Seguretat Social. L’import del contracte haurà d’ascendir a un mínim de díhuit mil (18.000) euros bruts anuals, incloses les corresponents retencions fiscals i de Seguretat Social d’acord amb la normativa vigent; l’import màxim subvencionable serà de 25.000 euros.

La Unió Europea finançarà a través del Fons Social Europeu Plus el resultat de multiplicar el salari mínim interprofessional vigent en el moment de publicar esta convocatòria, incrementat en la part proporcional de la paga extra, pel nombre de mesos de manteniment del contracte.

3. L’ajuda està subjecta al règim de minimis, fet que suposa que l’ajuda total de minimis concedida a una única empresa no serà superior a 300.000 euros, calculats entre la data de la concessió d’esta subvenció i els tres anys anteriors al moment de la concessió.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Obligacions

1. Les obligacions de les beneficiàries s’especifiquen en l’article 12 de l’Orde 20/2016, de 19 d’octubre, sense perjuí de les que preveu l’article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

2. La data límit de presentació de la documentació justificativa, llevat que es resolga una data posterior en la resolució de concessió, serà el 30 d’abril de 2026.

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Sancions

Les establides en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que regula les infraccions i sancions en matèria de subvencions.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Comerç i internacionalització
      • Ajudes i subvencions
      • Promoció de productes valencians
    • Què faig si... ?
      • Busque una ajuda
        • Ajudes a l'exportació

TEMA

  • Economia i hisenda
    • Internacionalització
  • Treball
    • Foment de l'ocupació
  • Ocupació pública
    • Contractació laboral

PERFILS

  • Empresa
    • Petita i mitjana empresa

TEMÀTICA

  • Internacionalització

CICLE VITAL

  • Créixer i consolidar

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions