Autorització de tancament de centre o d'instal·lació sanitària de Servei de Prevenció de Riscos Laborals (SPRL), de Mútua (MUCOSS) o d'Empresa Col·laboradora de la Seguretat Social (EECCSS). - GVA.ES
Autorització de tancament de centre o d'instal·lació sanitària de Servei de Prevenció de Riscos Laborals (SPRL), de Mútua (MUCOSS) o d'Empresa Col·laboradora de la Seguretat Social (EECCSS).
Què és
L'autorització sanitària per a tancar els centres i instal·lacions sanitàries (fixes o mòbils) que hagen finalitzat la seua activitat de manera definitiva, per trasllat o per cessament d'activitat, gestionats per:
- Servei de Prevenció de Riscos Laborals.
- Mútua Col·laboradora de la Seguretat Social.
- Empresa Col·laboradora en la gestió de la Seguretat Social.
A qui va dirigit
Els titulars i/o representants dels centres i instal·lacions sanitàries gestionats per un Servei de Prevenció de Riscos Laborals, una Mútua Col·laboradora de la Seguretat Social o una Empresa Col·laboradora en la gestió de la Seguretat Social.
Quan es tracte d'un centre sanitari gestionat per una mútua o empresa col·laboradora de la Seguretat Social, és requisit imprescindible que aquesta Mútua Col·laboradora de la Seguretat Social o Empresa Col·laboradora compte amb la conformitat prèvia per al seu tancament, atorgada mitjançant...
Com es tramita
- Presentació de la sol·licitud acompanyada de la documentació requerida.
- El Servici competent en matèria de Salut Laboral, de la Direcció General competent en matèria de Salut Pública examinarà la sol·licitud i documentació acompanyant, requerint, si és el cas, s'esmenen els defectes o deficiències en la documentació exigida, en el termini de deu dies.
- Transcorregut el termini sense haver atés el requeriment, se li tindrà per desistit, mitjançant resolució que haurà de ser notificada al sol·licitant.
- Una vegada rebuda la documentació, des de la Unitat de Salut Laboral del Centre de Salut Pública corresponent es realitzarà visita d'inspecció al centre per a comprovar el tancament de les instal·lacions.
- A la vista de l'informe de la inspecció, el Servici competent en matèria de Salut Laboral, de la Direcció General competent en matèria de Salut Pública, emetrà proposta de resolució. A la vista de l'expedient i de la proposta efectuada, el/la director/a general competent en matèria de Salut Pública resoldrà sobre el tancament sol·licitada.
- Les resolucions denegatòries seran sempre motivades.
- Les autoritzacions de tancament dels centres sanitaris d'entitats i empreses col·laboradores de la Seguretat Social, seran comunicades, als efectes oportuns, al Registre Autonòmic de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana, establit en el Decret 176/2004, del Consell de la Generalitat.
46020 - València/Valencia
- Ordre de 25 de novembre de 2002, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es regula el procediment d'autorització de les instal·lacions sanitàries de prevenció de riscos laborals (DOCV núm. 4391 de 03/12/2002)
- Orde de 28 de març de 2007, del conseller de Sanitat, per la qual es regulen els requisits d'autorització administrativa i funcionament dels centres sanitaris de les empreses i entitats col·laboradores en la gestió de la Seguretat Social en relació amb les contingències d'accidents de treball i...
- Ordre 7/2017, de 28 d'agost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es desenvolupa el Decret 157/2014, de 3 d'octubre, pel qual s'establixen les autoritzacions sanitàries i s'actualitzen, creen i organitzen els registres d'ordenació sanitària de la Conselleria de...
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
Durant tot l'any
En cas de tancament d'un centre sanitari gestionat per una Mútua o Empresa Col·laboradora en la gestió de la Seguretat Social, la sol·licitud d'autorització de tancament anirà acompanyada de la següent documentació:
- Resolució de conformitat prèvia de la Direcció General d'Ordenació de la Seguretat Social del Ministeri competent en matèria de Seguretat Social.
La sol·licitud d'autorització de tancament va dirigida a la Direcció General competent en matèria de Salut Pública.
Actualment no s'exigeix el pagament de taxa
Esmena
El termini d'esmena de la documentació serà de deu dies. Este termini podrà ser ampliat prudencialment, fins a cinc dies, a petició de l'interessat o a iniciativa de l'òrgan, quan l'aportació dels documents requerits present dificultats especials, en els termes establits en els articles 68.2 i 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Tant la petició dels interessats com la decisió sobre l'ampliació hauran de produir-se, en tot cas, abans del venciment del termini de què es tracte. En cap cas podrà ser objecte d'ampliació un termini ja vençut.
El Servei competent en matèria de Salut Laboral examinarà la documentació aportada, i, si observara algun incompliment, requerirà al peticionari perquè, en el termini de deu dies, corregisca la insuficiència o la imperfecció observada.
En cas de requeriment d'esmena de la sol·licitud o de la documentació indicada en este procediment, es realitzarà de manera electrònica mitjançant este tràmit.
Al·legació / Aportació
Els interessats podran, en qualsevol moment del procediment anterior al tràmit d'audiència, adduir al·legacions i aportar documents o altres elements de judici.
Els uns i els altres seran tinguts en compte per l'òrgan competent en redactar la corresponent proposta de resolució.
En cas de presentació d'al·legacions a este procediment es realitzaran de manera electrònica mitjançant este tràmit.
Resolució
L'establit amb caràcter general en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de
les Administracions Públiques.
Les resolucions dictades per el/la titular de la Direcció General competent en matèria de Salut Pública, podran ser recorregudes en alçada davant el/la titular de la Secretaria Autonòmica de la qual depenga orgànicament dins de la Conselleria competent en matèria de Sanitat, segons el que es disposa en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
46020 - València/Valencia
Quant a les infraccions i sancions s'estarà al que es disposa en la llei 3/2003, de 6 de febrer de la Generalitat, d'Ordenació Sanitària de la Comunitat Valenciana i la Llei 4/2005, de 17 de juny de la Generalitat, de Salut Pública de la Comunitat Valenciana.
El procediment sancionador s'ajustarà al que es disposa en el Reial decret 1398/1993, de 4 d'agost, pel qual es va aprovar el Reglament del procediment per a l'exercici de la potestat sancionadora.
Recurs d'alçada
El termini per a la interposició del recurs d'alçada serà d'un mes, si l'acte fora exprés. Transcorregut este termini sense haver-se interposat el recurs, la resolució serà ferma amb caràcter general. Si l'acte no fora exprés el sol·licitant i altres possibles interessats podran interposar...
Saber mésLes resolucions i actes a què es refereix l'article 112.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, quan no posen fi a la via administrativa, podran ser recorreguts en alçada davant l'òrgan superior jeràrquic del qual els va dictar. ...
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Seguretat i higiene al treball
- Prevenció de riscos laborals
- Seguretat i higiene al treball
- Sanitat
- Centres i servicis sanitaris
TEMA
- Sanitat i salut
- Centres i servicis sanitaris
- Hospitals, departaments i centres de salut
- Inspecció sanitària
- Salut laboral
- Assistència sanitària
- Treball
- Seguretat i salut laboral
- Administració pública
PERFILS
- Empresa
- Centres
SECTOR
- Salut
- Productes i establiments sanitaris
- Sanitat ambiental i alimentària
- Salut laboral
TEMÀTICA
- Instal·lacions i seguretat
- Prevenció d’accidents
- Instal·ladors i instal·lacions
- Treball i treballadors
- Relacions laborals
- Seguretat i salut en el treball
CICLE VITAL
- Canvis i tancament
TIPUS
- Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones