Convocatòria d'ajudes per al desenvolupament de programes que fomenten la igualtat entre dones i homes i/o l'associacionisme de dones, en la Comunitat Valenciana, en l'exercici 2024 - GVA.ES
Convocatòria d'ajudes per al desenvolupament de programes que fomenten la igualtat entre dones i homes i/o l'associacionisme de dones, en la Comunitat Valenciana, en l'exercici 2024
Què és
Desenvolupar programes de promoció i foment de la igualtat entre dones i homes que consistiran en la realització d'actuacions per a visibilitzar a la dona en aquells àmbits de la societat ocupats tradicionalment per homes i/o programes per a fomentar l'associacionisme de dones, amb la finalitat de potenciar i enfortir el teixit associatiu de dones com a llit per a promoure la participació i la presència de les dones en condicions igualitàries en tots els àmbits de la societat.
Els programes de promoció i foment de la igualtat entre dones i homes hauran d'expressar amb claredat l'àmbit de la societat sobre el qual volen incidir i justificar la necessitat de visibilitzar a la dona per considerar-los àmbits ocupats tradicionalment per homes.
En els programes de foment de l'associacionisme serà necessari especificar com l'execució del programa serveix per a promoure la participació i la presència de les dones en condicions igualitàries.
Els programes podran tindre com a finalitat millorar la situació psicosocial, la formació integral o la integració social i laboral de les dones amb l'objectiu de visibilitzar-les o de promoure la seua participació en condicions igualitàries.
Queden exclosos d'esta convocatòria els programes consistents en la realització de jornades o tallers amb finalitat lúdica o d'esbarjo.
- Les subvencions aniran destinades a finançar els gastos corrents i de personal derivats del desenrotllament dels programes, sense que puguen entendre's com a subvencionables els gastos relatius al funcionament ordinari de l'entitat, ni l'adquisició de material inventariable. Tampoc es consideraran subvencionables els gastos derivats de viatges d'esbarjo i/o màrqueting, quilometratge, menjars i similars, ni els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació.
- Cada entitat podrà presentar una única sol·licitud per programa.
- En cap cas l'import de la subvenció podrà superar el cost total del programa a desenrotllar per l'entitat beneficiària que es compromet a dur a terme la totalitat del programa, assumint el seu finançament, tot i que la quantia de les ajudes concedides per la Direcció General d'Igualtat i de l'Institut de les Dones i/o per altres organismes siga inferior a la sol·licitada.
- La participació en esta convocatòria suposa la total acceptació de les bases que la regulen.
--------------------------------------------------
S'ha ampliat el termini d'execució, per a les entitats afectades per la DANA, fins a 31 de maig de 2025, mitjançant Resolució de 16 de desembre de 2024.
A qui va dirigit
Podran ser beneficiàries d'estes ajudes, les entitats sense ànim de lucre que desenvolupen programes que fomenten la igualtat entre dones i homes i/o l'associacionisme de dones, en la Comunitat Valenciana.
Podran sol·licitar estes ajudes:
• les entitats sense ànim de lucre que tinguen entre els seus fins la promoció i foment de la igualtat d'oportunitats entre dones i homes
• en els programes de foment de l'associacionisme femení, a més, qualsevol associació que acredite, que almenys, el 90% de les persones associades són dones
• totes elles han d'estar inscrites en el registre corresponent (associacions, fundacions, etc) en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.
Com es tramita
- Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en els casos que estes no reuniren els requisits i documents que s'assenyalen en estes bases, es requerirà a l'entitat perquè, en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fera, se li tindrà per desistida de la seua petició, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
- Transcorregut el termini d'esmena, una Comissió examinarà i valorarà les sol·licituds presentades d'acord amb els criteris de valoració determinats en l'ordre i elevarà proposta motivada.
- La resolució correspondrà a la Directora General d'Igualtat i de l'Institut de les Dones.
03002 - Alacant/Alicante
12003 - Castelló/Castellón
46001 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
Sol·licitud
El termini de presentació de les sol·licituds serà de vint dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
DOGV núm. 9855, de 23.05.2024
La sol·licitud d'ajuda es formularà segons model de Sol·licitud de Subvenció General que estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat i haurà d'anar acompanyada de la següent documentació:
a) Programa sol·licitat per a l'exercici 2024, segons model que s'adjunta com a annex I.
b) Memòria de l'entitat sol·licitant, segons el model que s'adjunta com a annex II.
c) Fitxa descriptiva del programa (dades essencials) per al qual se sol·licita la subvenció, segons model que s'acompanya com a Annex III, en el qual haurà de constar:
- Objectius generals i específics del programa.
- Àmbit territorial del programa i població a la qual es dirigeix.
- Metodologia que s'utilitzarà en el desenvolupament del programa.
- Mitjans tècnics i personals necessaris per a la seua realització.
- Resultats esperats del programa.
- Indicadors per a avaluar l'impacte de gènere del programa.
- Pressupost de despeses derivades de l'execució del programa, desglossat per conceptes i les seues fonts de finançament.
d) Còpia compulsada dels Estatuts de l'entitat sol·licitant degudament aprovats i registrats.
e) Document que acredite, en funció dels estatuts, a la persona que ostente la capacitat de representar a l'entitat i d'actuar en el seu nom, incloent-hi la capacitat de realitzar les operacions bancàries necessàries per a percebre les ajudes que es reben, si és el cas, per compte de l'entitat.
f) Número de compte bancària la titularitat del qual es corresponga amb l'entitat sol·licitant, que haurà d'indicar-se en la Sol·licitud de Subvenció General. En el cas que el compte bancari designat siga nova (no estiga donada d'alta prèviament en la Generalitat), s'haurà de donar d'alta a través de PROPER en el següent enllaç: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648 .
g) Autorització o no oposició a l'òrgan convocant, que es farà constar en la Sol·licitud General de Subvenció, perquè este, de manera directa i per mitjans telemàtics:
Comprove les dades fiscals identificatives de l'entitat sol·licitant obrants en l'Agència Estatal d'Administració Tributària i les dades d'identitat de la persona representant legal, mitjançant el Sistema de Verificació de Dades d'Identitat, segons estableix el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'administració de la Generalitat i el seu sector públic. No obstant això, si de les comprovacions efectuades resultara alguna discordança amb les dades facilitades en la sol·licitud, la persona que instruïsca el procediment queda facultada per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la
Obtinga l'acreditació que l'entitat sol·licitant està al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i amb la Hisenda de la Generalitat, i de les seues obligacions amb la Seguretat Social, previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en els articles 18, 19 i 22 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament d'aquesta llei.
Si l'entitat sol·licitant no autoritza o s'oposa, segons el que s'estableix en la Sol·licitud General de Subvenció, haurà d'aportar: còpia compulsada o autenticada del NIF de l'entitat sol·licitant; còpia compulsada o autenticada del document nacional d'identitat, passaport o targeta d'identificació d'estranger de la persona representant legal, segons siga procedent; i els certificats que acrediten el compliment de les esmentades obligacions o, si no està obligat a presentar les declaracions o documents a què aquelles es refereixen, acreditarà el seu compliment mitjançant declaració responsable.
h) Declaració responsable que l'entitat no està incursa en cap de les circumstàncies previstes en l'article de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, que impedeixen obtindre la condició de beneficiària de les subvencions públiques, i que es troba al corrent del compliment de les obligacions de reintegrament de subvencions que, si és el cas, se li hagueren exigit, inclosa en l'Annex I.
i) Declaració responsable de la persona que ostente la representació legal de l'entitat que el 90% de les persones associades són dones, quan siga necessari.
j) Declaració responsable de la persona que ostente la representació legal de l'entitat on conste la relació de persones que integren l'òrgan de govern de l'entitat i el càrrec que ocupen.
k) Aquella una altra documentació addicional que la persona sol·licitant considere precisa per a l'oportuna valoració de la seua sol·licitud d'acord amb els criteris de valoració establits.
EXCLUSIVAMENT per via electrònica en la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es
- RESOLUCIÓ de 8 de maig de 2024, de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, per la qual es convoquen per a l’exercici 2024 les ajudes per al desenvolupament de programes que fomenten la igualtat entre dones i hòmens i/o l’associacionisme de dones, a la...
- Extracte de la Resolució de 8 de maig de 2024, de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, per la qual es convoquen per a l’exercici 2024 les ajudes per al desenvolupament de programes que fomenten la igualtat entre dones i hòmens i/o l’associacionisme de...
Esmena
10 dies (art. 69 Llei 39/2015, 1 octubre).
Esmenar l'absència de documentació preceptiva establida en l'orde de bases i convocatòria, o els errors que continga la mateixa.
Resolució
El termini de resolució de l'expedient serà de sis mesos comptats des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la resolució de convocatòria.
Transcorregut el termini assenyalat sense que s'haja notificat resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, als efectes previstos en l'article 25.1a) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
- La dotació pressupostària de la convocatòria es distribuirà entre les entitats sol·licitants atesa la puntuació obtinguda d'acord amb els criteris de valoració, sempre que reunisquen els requisits fixats en la convocatòria i que aconseguisquen la puntuació mínima establida en la convocatòria.
- Llevat que la Llei de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2024 permeta un règim de deslliurament de transferències corrents diferent, el pagament de les ajudes contemplades en esta convocatòria s'efectuarà ajustant-se al següent règim:
1. El 30% de la mateixa es lliurarà immediatament una vegada concedida.
2. La resta es lliurarà després de la justificació per l'entitat de la realització de la totalitat del programa subvencionat.
Les entitats beneficiàries estaran obligades a:
1. Realitzar el programa que fonamenta la concessió de la subvenció abans del 15 de novembre de 2024, llevat que la llei de pressupostos permeta un pagament anticipat, i en aquest cas podrà realitzar-se fins al 31 de desembre de 2024.
2. Acreditar la realització del programa així com justificar la subvenció concedida, d'acord amb els termes i terminis establits en la convocatòria.
3. Comunicar l'obtenció d'ajudes per a la mateixa finalitat, procedent de qualsevol Administració o ens públic o privat, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts, d'acord amb el que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
4. Fer constar en les publicacions i material de difusió del programa subvencionat la col·laboració de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge i la seua realització en el marc de les Polítiques d'Igualtat dutes a terme pel Consell.
5. Sotmetre's al control financer que correspon a la Intervenció General.
Justificació
La justificació es realitzarà fins al dia 31 de gener de 2025 (inclusivament). Respecte al cobrament, una vegada concedida l'ajuda podrà anticipar-se el pagament de fins al 100% del seu import d'acord amb el que es preveu en l'article 44.1.c) 2º de la Llei 8/2023, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2024, en tractar-se de projectes dirigits a la promoció de la igualtat d'oportunitats entre dones i homes. (arts. 21 i 18, respectivament, de l'Orde de bases i convocatòria de les ajudes).
----------------------------------------------------
S'ha ampliat el termini de justificació per a les entitats afectades per la DANA, fins a 30 de juny de 2025, mitjançant Resolució de 16 de desembre de 2024.
Justificar que l'import de la subvenció s'ha executat en els termes previstos en l'orde de bases i convocatòria, complint tots els requisits establits. Així com la descripció i efectes dels projectes desenvolupats.
Renúncia
En qualsevol moment a partir de la notificació de la concessió (art. 94 Llei 39/2015, 1 octubre).
Deixar sense efecte la resolució de concessió en relació a l'entitat beneficiària que presenta la renúncia.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Administracions
- Ajudes i subvencions