Pla d'Atenció a la Ciutadania 2025-2027

Pla d'Atenció a la Ciutadania 2025-2027

El Decret 30/2025, de 25 de febrer, del Consell, pel qual es regula l'atenció a la ciutadania i les oficines d'assistència en matèria de registre en l'Administració i el sector públic instrumental de la Generalitat, definix un nou marc per a constituir el model d'atenció ciutadana plenament adaptat a l'administració digital, que garantisca l'equitat, els drets lingüístics i la inclusió de tota la ciutadania i que es base en la gestió de la qualitat i l'aprofitament de les dades.

Este decret, en el seu article 43, establix que, per a la planificació, l'avanç i la millora contínua del sistema d'atenció a la ciutadania, la Conselleria competent en matèria d'atenció a la ciutadania aprovarà plans plurianuals que inclouran el diagnòstic i les línies d'actuació i projectes a dur a terme.

En compliment d'este mandat, s'ha elaborat i aprovat el Pla d'Atenció a la Ciutadania 2025-2027, el qual consta de quatre grans línies d'actuació, que inclouen un total de vint-i-sis projectes a desenvolupar:
            Línia 1. Un sistema d'atenció a la ciutadania per a la societat actual
            Línia 2. La millor informació per a la ciutadania i empreses de la Comunitat Valenciana
            Línia 3. Canals d'atenció i informació millors i més accessibles
            Línia 4. Cap a un sistema excel·lent d'atenció a la ciutadania

A més, el Pla incorpora tres eixos transversals, que són presents al llarg de tota la seua execució. Estos són:
            Eix 1. Formació
            Eix 2. Transparència i participació
            Eix 3. Control i avaluació

De forma resumida, es pot dir, que els grans objectius del Pla són:

  1. Garantir un tracte equitatiu a la ciutadania, que elimine la bretxa digital que la tecnologia genera.
  2. Evolucionar des d'una atenció multicanal a una altra omnicanal. Es tracta de passar de canals distints i aïllats a una comunicació orientada a millorar l'experiència de la persona usuària, que li permeta estar en contacte amb la seua administració a través de diferents canals al mateix temps. Per a això, este Pla està alineat amb el Pla Ciutadania 360.

En definitiva, es tracta de situar la ciutadania en el centre.

 

IMATGES/CARTELLERIA DEL PLA

Cartell 1 Cartell 2 Cartell 3 Cartell 4 Cartell 5

VIDEO PRESENTACIÓ

VIDEO PRESENTACIÓ

Plans anteriors

Plans anteriors


Última actualització: 2025/07/17