Comunicació prèvia per al trasllat de cadàvers fora de la Comunitat Valenciana. - GVA.ES
Comunicació prèvia per al trasllat de cadàvers fora de la Comunitat Valenciana.
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
És preceptiva la comunicació prèvia de trasllat a la Direcció Territorial de Sanitat de la província en què s'origine el mateix punt per a trasllat de cadàvers com de restes cadavèriques, criatures abortives i membres procedents d'amputacions.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Els familiars del difunt, la funerària en nom dels familiars i per ordre judicial.
Procediments relacionats
Procediments relacionats
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Decret 39/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les pràctiques de policia sanitària mortuòria en l'àmbit de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 4961, de 8.03.2005).
- Decret 195/2009, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova la modificació del reglament pel qual es regulen les pràctiques de policia sanitària mortuòria en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, aprovat pel Decret 39/2005, de 25 de febrer, del Consell (DOCV núm. 6138, de 05.11.2009).
- Correcció d'errors del Decret 195/2009, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova la modificació del reglament pel qual es regulen les pràctiques de policia sanitària mortuòria en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, aprovat pel Decret 39/2005, de 25 de febrer, del Consell (DOCV núm. 6209, de 18.02.2010).
- Decret 2263/1974, de 20 de juliol, del Ministeri de la Governació, pel qual s'aprova el Reglament de Policia Sanitària Mortuòria (BOE núm. 196, de 17.08.1974).
- Decret 47/2023, de 31 de març, del Consell, de regulació dels consells de salut bàsics i altres espais de participació en la Comunitat Valenciana (Disposició final segona).
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Termini
Termini
PENDENT DE PROVES TELEMÀTIQUES. NO INFORMAR Durant tot l'any
Formularis documentació
- S'ha d'emplenar el model de sol·licitud normalitzat.
- Certificat medique de defunció
- Llicència de sepultura
- Certificat de conservació en cambra frigorífica, si escau.
- Acta d'embalsamament o conservació transitòria del cadàver, si escau.
- Documentació judicial, si escau.
- Justificant del pagament de la taxa, en cas de tramitació presencial (en la presentació telemàtica, el justificant s'aporta dins d'aquesta tramitació)
-Acreditació de la representació legal, llevat que aquest inscrit en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, o bé en el Registre Electrònic d'apoderament de l'Administració General de l'Estat, si escau.
- Altres autoritzacions.
Si es realitzara alguna pràctica sanitària, la certificació (segons l'article 36 del Reglament, això és el certificat de l'acta de la pràctica mortuòria ) es realitzara pels metges i *debera remetre's a la Direcció Territorial. de Sanitat.
Taxa o pagament
Taxa o pagament
La taxa model és la 046-9782 - Taxa per trasllat de cadàvers. Policia funerària
La quantia serà la que s'estableix en l'article 29.3.5, punt 3, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes. Per Decret llei 2/2022, de 22 d'abril, del Consell, s'aprova la bonificació del deu per cent sobre les taxes reportades durant el període comprés des del dia 2 de maig de 2022 i el 31 de desembre de 2022, els dos inclosos. La taxa queda fixada en aquest període per un import de 17,31 euros.
a) PASSOS PER A la CORRECTA OBTENCIÓ DELS MODELS 046
1. Emplene el formulari 9782 amb les dades que se li sol·liciten.
Alguns formularis s'emplenen a través de simulador. En uns altres, les dades han d'inscriure's directament sobre el model. 2. Una vegada emplenat el primer model PDF, prema el botó Acceptar.
3. Una pantalla li mostrarà les dades identificatives del model.
4. Prema, de nou, el botó Acceptar.
5. Prema el botó Imprimir per a obtindre les còpies necessàries.
Comprove que els exemplars que l'ordinador li proporciona porten impresos en l'apartat "Número de liquidació" un codi de barres i una numeració.
Només amb aqueixa informació les entitats col·laboradores acceptaran els exemplars per a efectuar el pagament.
b) El PAGAMENT DE LA TAXA podrà realitzar-se telemàticament, bé a través de càrrec en compte, bé a través de targeta de crèdit o dèbit.
Enllaç en informació complementària
Presentació
Presentació
Presencial
- En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen o davant qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les Comunitats Autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
- També en qualsevol oficina de Correus. En aquest cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.
-Si es tramita TELEMÀTICAMENT, deberan anar a l'enllaç corresponent en l'apartat "Tramitació Telemàtica"
-Si es tramita presencialment, fer-ho preferentment en:
On dirigir-se
- Registre de la Direcció Territorial de Sanitat - Alacant
- Registre de la Direcció Territorial de Sanitat - Castelló
- Registre de la Direcció Territorial de Sanitat - València
C/ GIRONA, 26
03001 - Alacant/Alicante
Pl. HORT DELS CORDERS, 12
12001 - Castelló/Castellón
GRAN VIA FERRAN EL CATÒLIC, 74
46008 - València/Valencia
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, o aquelles que voluntàriament realitzen la tramitació telemàtica, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat.
1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual acaba d'indicar-se.
Per a això hauran de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten:
-El *DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la *FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per la *ACCV (*Autoritat de *Certificació de la C.Valenciana).
-I el sistema clau-signatura de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones *juridicas: empreses, ajuntaments, entitats). Més informació respecte als sistemes admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/sede_certificados
2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), haurà d'inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la *ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en:
- En http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&;*version=*amp
- I en http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/
Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora.
3.- *Clickando en l'enllaç directe indicat en “Com es tramita telemàticament?” o en l'enllaç “TRAMITAR AMB CERTIFICAT” (en color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i altra documentació emplenada i signada digitalment que haja d'aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre.
4.- Respecte als DOCUMENTS A ANNEXAR, en el seu cas:
És recomanable que, en primer lloc, els reunisca tots i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic.
IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que ho/s subscriga/n. Per a això l'autoritat certificadora de la Comunitat Valenciana ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF (acudisca a http://www.accv.es per a més informació sobre aquest tema), encara que hi ha més sistemes
vàlids de signatura de documents pdf que pot utilitzar.
Normativa
Normativa
- Vegeu el Decret 39/2005, de 25 de febrer.
- Vegeu el Decret 195/2009, de 30 d'octubre.
- Vegeu el Decret 2263/1974, de 20 de juliol.
- Decreto 47/2023, de 31 de març, del Consell, de regulació dels consells de salut bàsics i altres espais de participació en la Comunitat Valenciana (Disposició final segona).
- Vegeu la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes
Procés de tramitació
Procés de tramitació
- Presentació de la comunicació.
- Comprovació de dades per la direcció territorial corresponent.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
- Direcció Territorial de Sanitat - Alacant
- Direcció Territorial de Sanitat - València
- Direcció Territorial de Sanitat - Castelló
C/ GIRONA, 26
03001 - Alacant/Alicante
GRAN VIA FERRAN EL CATÒLIC, 74
46008 - València/Valencia
Pl. HORT DELS CORDERS, 12
12001 - Castelló/Castellón
Observacions
Observacions
No és possible recórrer.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- Direcció Territorial de Sanitat - Alacant
- Direcció Territorial de Sanitat - València
- Direcció Territorial de Sanitat - Castelló
C/ GIRONA, 26
03001 - Alacant/Alicante
GRAN VIA FERRAN EL CATÒLIC, 74
46008 - València/Valencia
Pl. HORT DELS CORDERS, 12
12001 - Castelló/Castellón
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí
Sancions
Sancions
Cal estar al que es disposa en l'article 58, 59 i 60 del Reglament de Policia Sanitària Mortuòria i subsidiàriament a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, llevat que les infraccions constituïsquen delicte o falta.