Detall de Procediment

Autorització d'alienació de béns immobles patrimonials acordada per una entitat local

Codi SIA: 211711
Codi GUC: 16395
Organisme: Presidència de la Generalitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Autorització d'alienació de bé/béns immobles patrimonials acordada per una entitat local per superar el valor del bé/béns el 25 % dels recursos ordinaris del pressupost anual de la corporació (article 191 de la Llei de règim local de la Comunitat Valenciana, Llei 8/2010 de 23 de juny).

Requisits

Requisits

- L'autorització se sol·licitarà quan el valor del bé/béns supere el 25 % dels recursos ordinaris del pressupost anual de la corporació local. - L'alienació a títol onerós haurà de realitzar-se com a regla general, per subhasta. No obstant això, podrà utilitzar-se el concurs sempre que el preu no siga l'únic criteri determinant per a l'alienació (art. 188.1 LRLCV). - L'òrgan competent podrà acordar l'alienació directa en els supòsits previstos en l'art. 188.2 LRLCV.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les entitats locals interessades

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any

Formularis documentació

- Certificat de l'acord adoptat per l'òrgan competent pel qual s'aprova l'alienació. - Plec de condicions que ha de regir l'alienació. - Valoració tècnica del bé/béns que s'alienaran (art. 112 i 118 del RBEL). - Certificació dels recursos ordinaris del pressupost anual vigent (art. 109.1 del RBEL). - Informe d'Intervenció que acredite que el producte de l'alienació del bé no es destinarà al finançament de despeses corrents (art. 188.5 LRLCV i art. 5 TRLHL). - Certificat que acredite que el bé de l'entitat local està inscrit en l'Inventari de béns amb la qualificació jurídica de patrimonial (art. 6 i 17 del RBEL). - Certificat que acredite la inscripció en el Registre de la propietat del bé (art. 113 del RBEL). - Informe preceptiu del secretari, quan el valor del bé excedisca el 20 % dels recursos ordinaris del pressupost (art. 47.2.m de l'LBRL, en relació amb el 54.1 b del Reial decret legislatiu 781/1986).

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Abans d'iniciar la tramitació electrònica es recomana consultar l'apartat de "documentació a presentar". 2. A continuació inicieu el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior "Tramita amb certificat" d'aquesta mateixa pàgina, que us portarà al tràmit "Telemàtic general de Presidència (tràmit Z) , segueix els passos i annexeu la documentació preceptiva. 3. Si necessiteu ajuda podeu tocar al telèfon d'informació de la Generalitat 012 o bé enviar un correu electrònic a .

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Enviament de l'expedient d'alienació per l'entitat local. - Requeriment, si és el cas, d'informació complementària o esmena de les deficiències observades (art. 64 LBRL, art. 154.2 LRLCV i 71 LRJPAC). - Resolució del conseller competent en matèria d'administració local. - Notificació a l'interessat.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Contra la resolució del conseller, que posa fi a la via administrativa, és possible la interposició pels interessats dels recursos següents: a) Directament, un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa en el termini de 2 mesos comptats a partir de l'endemà de la seua notificació. b) Potestativament, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte, en el termini d'1 mes comptat des de l'endemà de la seua notificació. c) En el cas que l'interessat siga una administració pública, no es pot interposar cap recurs en via administrativa, sense perjudici del que disposa l'article 44 de la LJCA. Caldrà per això requerir prèviament perquè s'anul·le o revoque el present acte en el termini de 2 mesos comptats des de l'endemà de la seua notificació. Tot això sense perjudici que els interessats puguen exercitar qualsevol altra via que estimen oportuna.

Termini màxim

Termini màxim

El procediment d'autorització tindrà una durada màxima de sis mesos. Si no hi ha una resolució expressa, el silenci tindrà caràcter negatiu (art. 191.2 LRLCV).

Òrgans resolució

Òrgans resolució

PRESIDÈNCIA DE LA GENERALITAT (actual secretari autonòmic de presidència pd)

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa