Detall de Procediment

Sol·licitud d'ajudes destinades a incentivar i fomentar la prestació de serveis bancaris bàsics, a través, principalment, de la instal·lació, el manteniment i la posada en funcionament de caixers automàtics, en determinats municipis i nuclis de població en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, a l'empara de la Resolució de 16 de març de 2021, de la Presidència de la Generalitat, per la qual es convoquen aquestes ajudes.

Codi SIA: 2277354
Codi GUC: 20780
Organisme: Presidència de la Generalitat
Termini de sol·licitud: TANCAT
(25-03-2021
26-04-2021)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Fomentar la prestació de serveis especialitzats en mètodes de pagament, per un període de quatre anys, en els municipis designats en cada zona, mitjançant el subministrament, la instal·lació, el suport tècnic i el manteniment de caixers automàtics, així com un servei d'assessorament financer. En concret, l'objecte comprén: 1. La instal·lació del caixer automàtic en les localitats definides en la base setena i en els locals que les entitats locals respectives determinen a aquest efecte, sempre que els mateixos puguen complir els requisits tècnics que exigeix la normativa vigent. 2. El manteniment del caixer en les condicions que n'asseguren el normal funcionament i que resulten de la memòria tècnica que han de presentar les entitats autoritzades pel Banc d'Espanya interessades. 3. Assessorament financer.

Requisits

Requisits

Les entitats sol·licitants han de reunir els requisits que s'estableixen en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, general de subvencions, i en els articles 18 i concordants del Reial decret 887/2006, de desenvolupament del Reglament de la Llei general de subvencions. Les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions han de complir les obligacions que s'estableixen en la base reguladora sisena i en la convocatòria.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran ser beneficiàries i, per tant, podran sol·licitar les ajudes convocades, les entitats bancàries autoritzades per a operar a Espanya, així com aquelles altres especialitzades en mitjans de pagament que disposen de l'autorització del Banc d'Espanya per a la instal·lació, gestió i explotació de caixers automàtics. Les entitats no bancàries, indicades en el paràgraf anterior, han d'acreditar la seua solvència tècnica amb un mínim de quatre anys d'experiència en aquesta mena d'activitats i hauran de disposar d'una xarxa mínima instal·lada a Espanya de 500 caixers.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de sol·licituds serà d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. 9047, de 24.03.2021).

Formularis documentació

1. Cada entitat sol·licitant presentarà, de conformitat amb la convocatòria i la base reguladora novena, per cada una de les zones en la qual presente sol·licitud, la documentació següent: a) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant sobre el compliment de les disposicions del Reial decret 2364/1994, de 9 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de seguretat privada, de l'Ordre INT/317/2011 i de qualsevol altra que resulte aplicable i que assumirà el cost de tots els serveis de vigilància i dispositius de control necessaris per a la instal·lació i funcionament del servei. b) Document en què cal recollir tota la informació sobre les característiques i prestacions del caixer automàtic. En particular, la guia ha d'incloure la fitxa tècnica dels caixers automàtics que instal·laran (fotografies o representacions gràfiques dels caixers, elements que componen el caixer, sistemes d'informació i gestió del caixer, així com el sistema de seguretat, control i vigilància). c) Memòria de descripció dels serveis que ofereixen els caixers, que hauran d'incloure, en particular, els següents usos i funcionalitats previstes: interoperativitat entre totes les entitats bancàries que operen a Espanya i amb tota mena de targetes de dèbit o crèdit, operativa almenys en valencià i en castellà, la disposició de diners en efectiu, el pagament de rebuts i tributs, la consulta de saldos, el canvi de PIN i l'obtenció d'extractes dels comptes. d) Pla integral de manteniment i neteja, al qual ha d'ajustar l'actuació. e) Memòria descriptiva dels serveis en línia que ofereix. f) Declaració responsable sobre la disponibilitat de recursos humans i materials de què disposa l'entitat a la Comunitat Valenciana. g) Declaració responsable sobre el compromís de gestió d'una comptabilitat de costos específica en la qual es determinen els ingressos i les despeses que són imputables al compliment de l'objecte establit en la base reguladora primera. h) En el cas que l'entitat presente ofertes a més d'una zona, haurà d'aportar una declaració en què establisca la preferència en l'adjudicació de les zones. i) Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb diversitat funcional, o d'estar exempta de tals obligacions. j) Memòria descriptiva dels serveis addicionals als mínims previstos en l'apartat 4 de la base tercera. 2. Així mateix, s'acompanyarà la documentació acreditativa del compliment dels criteris de valoració establits en la base onzena, apartat 1, lletra b, que s'indiquen seguidament: a) Oferta econòmica de la quota màxima anual per caixer automàtic. b) Declaració responsable de si el caixer automàtic permet la recàrrega de mòbils prepagament. c) Oferta sobre el termini d'instal·lació i posada en funcionament de tots els caixers automàtics que s'instal·laran en la zona respectiva. d) Memòria descriptiva de les mesures d'accessibilitat de què disposa el caixer automàtic per a les persones amb diversitat funcional. 3. Documentació acreditativa dels criteris de valoració que conté la base onzena, apartat segon: - Declaració responsable sobre el percentatge de persones treballadores amb diversitat funcional contractades respecte de la plantilla de l'entitat. - Pla d'igualtat entre homes i dones. - Declaració responsable sobre les persones en situació d'exclusió social contractades en relació amb la plantilla de l'entitat.

Presentació

Presentació

Presencial
La documentació s'ha de presentar dins del termini establit, juntament amb la còpia de la sol·licitud presentada telemàticament, en tres sobres tancats, preferentment al Registre d'Entrada de la Presidència de la Generalitat, situat al carrer d'En Bou, 9-11, 46001 València, dirigits a la Direcció General de l'Agenda Valenciana Antidespoblament, sense perjudici de les formes que es preveuen en la legislació de procediment administratiu comú.

On dirigir-se

Enllaços

Enllaços

  • INFORMACIÓ SOBRE ELS CRITERIS DE SELECCIÓ

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les sol·licituds per a l'obtenció d'aquestes subvencions s'han de presentar de manera telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), accedint al procediment corresponent a aquesta convocatòria. Per a poder tramitar telemàticament la sol·licitud, s'ha de disposar d'algun dels sistemes de signatura electrònica admesos en la seu electrònica de la Generalitat. La documentació s'ha de presentar dins del termini establit, juntament amb la còpia de la sol·licitud presentada telemàticament, en tres sobres tancats, preferentment al Registre d'Entrada de la Presidència de la Generalitat, situat al carrer d'En Bou, 9-11, 46001 València, dirigits a la Direcció General de l'Agenda Valenciana Antidespoblament, sense perjudici de les formes que es preveuen en la legislació de procediment administratiu comú: Sobre núm. 1: documentació acreditativa del compliment dels requisits previs (documentació administrativa), com ara, poders de la persona que subscriu la sol·licitud, documents acreditatius de complir els requisits per a poder ser beneficiaris de subvencions públiques, solvència, declaració responsable de no haver sol·licitat altres subvencions públiques relacionades amb l'objecte de la sol·licitud, declaració de preferències i els documents referenciats en l'apartat 1 de l'apartat huité de la convocatòria, lletres a, f, g, h i i. Sobre núm. 2: documentació relativa als criteris d'adjudicació recollits en la base onzena 1 a i que s'indiquen en l'apartat 1 de l'apartat huité de la convocatòria, lletres b, c, d, e i j. Sobre núm. 3: proposició econòmica i documentació relativa als criteris d'adjudicació que recull en la base onzena 1.b i 2, i que es s'indiquen en l'apartat 2 i 3 de l'apartat huité de la convocatòria. Ordenació i instrucció del procediment. 1. D'acord amb la base desena de les bases reguladores, es constituirà una comissió de valoració per a l'examen i valoració dels expedients, d'acord amb els criteris que es recullen en la base onzena. Aquesta comissió, com a òrgan col·legiat, s'ha d'ajustar en el funcionament al règim establit per aquests òrgans en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic i ha d'estar composta per cinc persones de conformitat amb l'esmentada base desena. 2. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es procedirà a: a) Constituir la comissió de valoració, per a procedir a l'obertura del sobre núm. 1 de totes les sol·licituds presentades dins del termini i en la forma escaient. Examinarà i qualificarà la documentació inclosa en el sobre núm. 1 i procedirà a determinar les entitats que s'ajusten al que estableixen les bases, amb pronunciament exprés sobre els admesos en cada zona, els rebutjats i les causes del rebuig, i deixaran constància d'això en l'acta de la reunió, en la qual s'acordarà, així mateix, el requeriment a les entitats sol·licitants que hagen d'esmenar defectes o omissions de la documentació presentada; a aquest efecte, s'atorgarà un termini de 5 dies hàbils perquè els esmenen. b) L'obertura del sobre núm. 2 s'efectuarà en un termini màxim de 20 dies hàbils comptat des de la data de finalització del termini per a presentar les sol·licituds. Abans de l'obertura del sobre 2, la comissió de valoració ha d'haver qualificat la documentació que, si és el cas, hagen presentat les entitats com a esmena dels defectes o omissions del sobre núm. 1, i n'acordarà l'acceptació o el rebuig. La valoració dels criteris l'efectuarà la comissió de valoració, a l'efecte de la qual es poden sol·licitar els informes tècnics que es consideren necessaris. Si alguna de les entitats sol·licitants no aporta la documentació relativa a algun dels criteris a què es refereix la base onzena o aquesta no conté tots els requisits exigits, la proposició de l'entitat en concret no es valorarà respecte del criteri de què es tracte. S'ha de deixar constància de l'actuació en l'acta de la reunió. c) L'obertura del sobre núm. 3 la farà la comissió de valoració en un termini màxim de 15 dies hàbils comptats des de l'endemà de l'obertura del sobre núm. 2, i se'n donarà compte a les entitats sol·licitants, amb la indicació de les ofertes presentades. Si alguna de les entitats sol·licitants no aporta la documentació relativa a algun dels criteris a què es refereix la base onzena o aquesta no conté tots els requisits exigits, la proposició de l'entitat en concret no es valorarà respecte del criteri de què es tracte. 3. La comissió de valoració estendrà acta i formularà la proposta de resolució provisional, resultat de l'avaluació de les sol·licituds. Aquesta proposta es notificarà per mitjans electrònics a les entitats interessades i se'ls donarà tràmit d'audiència amb un termini de deu dies naturals per a presentar les al·legacions que estimen pertinents. Examinades les al·legacions, la comissió de valoració formularà la proposta de resolució de concessió definitiva. 4. La proposta de concessió definitiva es notificarà per mitjans electrònics a les entitats interessades que hagen sigut proposades com a beneficiàries, i se'ls remetrà el document d'acceptació corresponent, que s'haurà de presentar degudament omplit, signat i rubricat, en el termini cinc dies hàbils, a la direcció general competent en matèria de despoblament. L'acceptació de la subvenció per les entitats beneficiàries es podrà fer a través de mitjans telemàtics legalment reconeguts enviant la documentació signada degudament. En el cas de no retornar-la en aquest termini, s'entendrà que es renuncia a la subvenció. Les entitats beneficiàries han d'acceptar expressament la concessió de la subvenció, així com les condicions d'aquesta, de manera telemàtica a través del registre telemàtic de la Generalitat, mitjançant signatura electrònica avançada, en el termini de 5 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la notificació. En cas de no acceptació, o transcorregut el termini assenyalat sense que s'haja acceptat la concessió, s'entendrà que l'entitat beneficiària renuncia a la subvenció, i es declararà aquesta, mitjançant resolució expressa. 5. Les propostes de resolució de concessió provisional i definitiva no creen cap dret a favor de l'entitat beneficiària davant l'Administració, mentre no s'haja resolt la concessió de la subvenció.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Vegeu el document "Informació sobre els criteris de selecció".

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

1. Les entitats beneficiàries estan subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre ajudes o subvencions públiques i, en particular, a les que fa referència l'article 14 de l'LGS, així com, si és el cas, a les exigències que determina la normativa vigent en matèria de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i en matèria de retirada d'efectiu en caixers automàtics. 2. Les entitats beneficiàries poden subcontractar parcialment les activitats objecte de la subvenció fins a un màxim del 75 %; per a això, necessiten l'autorització de la direcció general amb competències en matèria de despoblament. 3. Les entitats beneficiàries estan obligades a fer les activitats subvencionades en els termes de la resolució de concessió, i a justificar-ne l'execució en els terminis establits en aquesta resolució. En particular, estan obligades a: a) Complir l'objectiu d'instal·lar, en tots els municipis que figuren en la zona, els caixers automàtics, amb les característiques tècniques oferides, fer l'activitat de manteniment del caixer en les condicions descrites en la base segona, prestar l'assessorament financer que recull l'apartat 3 de la base segona, i, en general, fer les actuacions i adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció. b) Justificar el compliment dels requisits i condicions, així com fer les activitats i complir la finalitat que determinen la concessió o gaudi de la subvenció. c) Portar una comptabilitat separada que reculla els ingressos obtinguts i despeses generades per la gestió dels caixers instal·lats en la zona. d) Complir els requisits que li siguen exigibles en compliment de la Decisió de la Comissió Europea de 20 desembre de 2011. e) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, que ha de fer l'òrgan concedent, així com a qualssevol altres de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General, en relació amb les subvencions concedides, i aportar tota la informació que li siga requerida en l'exercici d'aquestes actuacions. f) Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen totalment o parcialment l'activitat o projecte subvencionat. 4. L'incompliment de les obligacions anteriors donarà lloc a l'exigència de les responsabilitats que corresponguen d'acord amb la legislació vigent i, de manera especial, amb el que es disposa en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Observacions

Observacions

Les resolucions de l'òrgan concedent exhaureixen la via administrativa, i es pot interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la publicació d'aquestes davant la sala contenciosa administrativa competent corresponent, d'acord amb el que s'estableix en els articles 10 i 46,1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, un recurs de reposició davant del mateix òrgan concedent en el termini d'un mes, computat de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això, sense perjudici que s'hi puga presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

La quantia màxima de la subvenció, corresponent a l'exercici anual complet, per a l'entitat que realitze la millor oferta econòmica no podrà ser superior a quinze mil euros (15.000€) per caixer automàtic instal·lat i en funcionament. En cap cas, l'import global determinat per a una zona podrà superar els costos dels servcios que exigeixen les bases reguladores d'aquesta subvenció, entre els quals s'inclouen, els costos de la instal·lació, posada en funcionament i manteniment operatiu dels caixers automàtics instal·lats en els municipis i nuclis de població compresos en la corresponent zona i justificats per l'entitat beneficiària.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les resolucions de concessió serà de tres mesos a comptar de la data de publicació d'aquesta convocatòria, llevat que aquesta mateixa en pospose els efectes a una data posterior.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

L'incompliment total o parcial dels requisits i les obligacions establides en aquest decret i altres normes aplicables comportarà, després d'una audiència a l'entitat beneficiària, deixar sense efecte la subvenció concedida o minorar-la, en cas d'incompliment parcial de l'actuació o de justificació per quantia inferior a la concedida. També serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament en els casos que s'estableixen com a causa de reintegrament en l'article 37 de l'LGS. En particular, són causes d'incompliment les següents: a) Incompliment de l'obligació de justificació en els termes establits o la justificació insuficient d'aquesta. b) Incompliment de la finalitat per a la qual es concedeix la subvenció. c) Quan s'acredite, a través del seguiment de les accions subvencionades que duga a terme l'òrgan gestor corresponent, la inadequació de la despesa efectivament duta a terme al que s'ha proposat i adjudicat. Quan, en l'exercici de les funcions d'inspecció o control, es deduïsquen indicis d'una obtenció, gaudi o destinació incorrectes de l'ajuda percebuda, les unitats administratives encarregades d'aquestes funcions podran acordar la retenció de les factures, documents equivalents o substitutius i de qualsevol altre document relatiu a les operacions en les quals es manifesten aquests indicis. El règim sancionador serà el que es preveu en els articles 173 i següents de la Llei 1/2015, de la Generalitat. Els danys i perjudicis que puguen sobrevindre en les activitats objecte de subvenció seran de compte i risc de l'entitat beneficiària de la subvenció. La comissió d'infraccions administratives previstes en la normativa bàsica estatal en matèria de subvencions serà sancionada d'acord amb el que disposa el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions.