Detall Departament

SERVEI D'INCLUSIÓ SOCIAL, DESENVOLUPAMENT COMUNITARI Y VOLUNTARIAT

DIR3 A10024397
Telèfon: 961247626 - Fax: 961247591
Rang: Servei

Funcions:
  • ·
  • a) Gestionar el seguiment i avaluació del Pla valencià d'inclusió i cohesió social, com a instrument estratègic d'ordenació i direcció de les accions i mesures d'inclusió i cohesió social vinculades al territori.
  • b) Gestionar estratègies específiques destinades a evitar i/o pal·liar les desigualtats patides per col·lectius vulnerables o en situació d'exclusió social, promovent accions preventives, de diagnòstic, d'intervenció i de seguiment per a la cobertura de les necessitats bàsiques de les persones, famílies o, si és el cas, unitats de convivència.
  • c) Gestionar, desenvolupar i fer seguiment dels programes de desenvolupament comunitari com a eina d'inclusió i de cohesió social.
  • d) Elaborar i coordinar un pla de barris inclusius que incloga accions coordinades entre tots els àmbits de l'Administració implicats, entitats locals i entitats del tercer sector en l'àmbit urbanístic, educatiu, sanitari, social i laboral.
  • e) Promoure polítiques de suport al voluntariat social com a eina de cohesió i vertebració del territori, basades en la promoció de la participació ciutadana.
  • f) Coordinar les accions de convivència social amb les entitats i plataformes en les quals s'organitza, fomentant l'ús dels recursos comunitaris dirigits cap a la consecució d'objectius comuns que permeten afavorir i millorar les condicions socials des d'un enfocament global i integrador.
  • g) Col·laborar en la política d'accés a l'habitatge social per a col·lectius o persones vulnerables desenvolupada per la conselleria competent en matèria d'habitatge.
  • h) Gestionar els concerts de programes i serveis, subvencions, ajudes, convenis i prestacions, i elaborar els documents tècnics, les instruccions i els procediments en matèries de la seua competència.
  • i) Dissenyar les actuacions, fer-ne seguiment i avaluar els concerts d'àmbit residencial, en el marc de les seues competències, en col·laboració amb la Direcció General d'Infraestructures de Serveis Socials i la Direcció General de Gestió i Organització del Sistema.
  • j) Dissenyar, fer-ne seguiment i avaluar les actuacions que es desenvolupen per part dels municipis que compten amb finançament de l'àmbit de la seua competència a través del contracte programa, en col·laboració amb la Direcció General d'Atenció Primària i Autonomia Personal i la Direcció General de Gestió i Organització del Sistema.
  • k) Totes aquelles que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
  • --
Responsable del departament: ELENA PUIG REIG