Detall de Procediment

Acreditació d'activitats formatives per la Comissió de Formació Continuada (no exempt de taxa).

Codi SIA: 3013499
Codi GUC: 23945
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT des de 02-12-2014
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'acreditació d'activitats de formació continuada pel sistema acreditador de Formació Continuada de les Professions Sanitàries de la Comunitat Valenciana

Observacions

Observacions

Abans d'iniciar el tràmit telemàtic per a la sol·licitud, es recomana informar-se sobre els detalls del procediment accedint a l'enllaç que trobarà en l'apartat "Sol·licitud - Enllaços" (Enllaç a la web de l'EVES).

Requisits

Requisits

Les activitats formatives han d'estar dirigides a qualsevol professió sanitària que contemple la Llei d'Ordenació de les Professions Sanitàries

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran presentar sol·licituds d'acreditació les persones físiques donades d'alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA) i les entitats amb personalitat jurídica pròpia no exemptes del pagament de taxes, en tots dos casos amb capacitat i experiència formativa acreditable. L'entitat proveïdora de la formació haurà de tindre el seu domicili social a la Comunitat Valenciana. En el cas de congressos i jornades, l'entitat proveïdora podrà presentar la sol·licitud d'acreditació, a la seua elecció, en la Comunitat Autònoma on se celebre l'activitat o on se situe el seu domicili social.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Les sol·licituds d'acreditació aniran dirigides a la Secretaria Tècnica de la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries de la Comunitat Valenciana, amb seu en la Subdirecció General de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut, i hauran de presentar-se amb un mínim de 2 mesos d'antelació al començament de l'activitat l'acreditació de la qual se sol·licita.

Formularis documentació

Acompanyarà a la sol·licitud d'acreditació d'activitats de formació continuada la següent documentació: a) Dades de la persona física o jurídica proveïdora: nom, NIF o CIF, domicili fiscal, domicili social, telèfon i correu electrònic de contacte, i persona responsable de l'entitat, amb DNI, en el seu cas. PERSONES JURÍDIQUES: hauran d'aportar els seus Estatuts, escriptures públiques de constitució o regles fundacionals. PERSONES FÍSIQUES: hauran d'acreditar que es troben donades d'alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms, i exemptes o al corrent en el pagament de l'Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE). b) Dades de l'activitat: - títol, director/és (nom i lloc de treball), població on realitzen l'activitat i professionals als quals va dirigida. - tipus d'activitat (presencial o no, si és curs, seminari, congrés o altres). - característiques (objectius generals i específics; metodologia docent; organització i logística: programa, calendari, nombre de participants i mètode de selecció; nombre d'hores previstes; recursos materials i humans; i, per a les activitats no presencials, el material de formació i el sistema d'elaboració i avaluació de manuals i qüestionaris). - pertinència de l'activitat en relació amb l'objectiu al qual va dirigida (com s'han detectat les necessitats formatives). - avaluació prevista de l'activitat (participants, professorat, activitat, procés o assistència, i el mitjà o sistema emprat i els requeriments exigits per a l'obtenció de crèdits) - pressupost de l'activitat, finançament previst per part de l'entitat proveïdora, import de la matrícula dels participants i nom del patrocinador, si existeix, i quantia. La Secretaria Tècnica de la *CFCPS-CV podrà requerir l'esmena i millora de la sol·licitud, conforme al que es preveu en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú. c) En cas de presentació presencial juntament amb la sol·licitud, el proveïdor haurà d'adjuntar còpia acreditativa de la liquidació de la taxa corresponent. d) Acreditació de la representació legal, llevat que estiga inscrit en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, o bé en el Registre Electrònic d'apoderaments de la A.G.E., si és el cas.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Les entitats no exemptes de pagament (entre altres, acadèmies de formació, entitats formades per persona física amb activitat docent, sindicats, associacions de professionals, societats científiques, universitats públiques i privades, etc.) hauran d'abonar la taxa corresponent. Estan exemptes del pagament de la taxa les següents entitats: - Entitats dependents de la Conselleria de Sanitat, de tota la xarxa sanitària pública: hospitals, centres de salut, centres d'especialitats i en general qualsevol altra entitat sanitària pública. S'inclouen les fundacions vinculades a la xarxa sanitària pública (entre altres FISABIO, ISABIAL, Institut d'Investigació Sanitària La Fe, INCLIVA, etc.) i les concessions administratives sanitàries (departaments de Dénia/La Marina, Manises/l'Horta i Elx-Crevillent). - Qualsevol entitat de l'administració amb activitat sanitària (entre altres d'anàloga naturalesa, l'Institut de Medicina Legal i Forense, Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat, etc.). - Col·legis professionals que són membres del Ple de la Comissió de Formació Continuada. Les entitats exemptes de pagament hauran de realitzar la sol·licitud a través del procediment Acreditació d'activitats formatives per la Comissió de Formació Continuada organitzades per entitats públiques o altres entitats exemptes de pagament. (enllaç en l'apartat Enllaços). En cas de presentació presencial juntament amb la sol·licitud, el proveïdor haurà d'adjuntar còpia acreditativa de la liquidació de la taxa corresponent, d'acord amb el que es preveu en la Llei de Taxes de la Generalitat, quedant fixada la taxa en aquest període per import de 139,29 euros.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit el conveni oportú. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, a:

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Presentades i, en el seu cas, esmenades, l'avaluació de les sol·licituds d'acreditació d'activitats formatives es durà a terme per tres avaluadors, experts en docència i formació continuada, de manera anònima i independent, segons els criteris generals, comuns i mínims establits en la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut. 2. La designació dels avaluadors per a cada professió sanitària correspon a la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries de la Comunitat Valenciana, a proposta dels Col·legis Professionals corresponents o, en defecte d'això, dels seus Consells Autonòmics, així com de les societats científiques. 3. Cada avaluador remetrà la seua avaluació a la Secretaria Tècnica, la qual podrà recaptar valoracions complementàries, en cas d'evident discrepància, al membre de la Comissió i representant del Col·legi Professional Sanitari la matèria de formació del qual afecta o, en el seu cas, a la persona que aquest designe. 4. La Secretaria Tècnica elevarà la proposta d'acord d'acreditació o denegació d'activitats formatives al Ple de la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries de la Comunitat Valenciana per a la seua aprovació definitiva.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Contra l'acord d'acreditació o denegació, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant el Ple de la Comissió, en el termini d'UN MES comptat des de l'endemà de la seua notificació conforme al que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o bé interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de DOS MESOS comptats des de l'endemà de la seua notificació d'aquest, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa.

Termini màxim

Termini màxim

1. Correspon al Ple de la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries de la Comunitat Valenciana adoptar els acords d'acreditació o denegació de les activitats formatives. 2. Aquests acords s'adoptaran de conformitat amb els criteris generals, comuns i mínims establits per la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut. 3. El termini màxim per a tramitar el procediment d'acreditació i donar trasllat de l'acord al Ple de la Comissió serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de la data en què la sol·licitud tinguera entrada en el registre de l'òrgan competent per a la seua tramitació. Transcorregut el mateix sense haver-se dictat i notificat l'acord d'acreditació o denegació d'aquest, s'estarà al que es disposa en l'article 24 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Efecte silenci

Efecte silenci

Estimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa