Detall de Procediment

-Presentació de candidatures dels consells locals d'infància per al Consell d'Infància i Adolescència de la Comunitat Valenciana - Comunicació per part del Consell Valencià de la Joventut de les persones designades

Codi SIA: 3054764
Codi GUC: 95947
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: OBERT
(16-03-2024
15-05-2024)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Elecció i nomenament de les conselleres i consellers del Consell d'Infància i Adolescència de la Comunitat Valenciana.

Observacions

Observacions

El nomenament serà per dos anys, excepte cessament per majoria d'edat, renúncia o una altra causa prevista, sense possibilitat de reelecció. El Consell d'Infància i Adolescència de la Comunitat Valenciana renovarà cada any la mitat dels seus integrants per a assegurar la continuïtat del funcionament. Acabat el seu mandat, els consellers i les conselleres cessants podran continuar participant durant un any més en les activitats del Consell d'Infància i Adolescència de la Comunitat Valenciana, realitzant funcions d'assessorament, però sense intervindre en la presa de decisions.

Requisits

Requisits

NOMÉS CONSELLS LOCALS D'INFÀNCIA 1.-Requisits del consell local d'infància per a presentar candidatures: portar almenys un any en funcionament en el moment de publicació de la convocatòria. 2.-Requisits de les candidatures: a) Haurà de ser paritària: integrada pel mateix nombre de persones en cada gènere. b) Podrà proposar-se a dos o quatre persones: bé un xiquet i una xiqueta de fins a dotze anys, bé un adolescent i una adolescent de tretze a dèsset anys, bé les dos opcions anteriors, bé una candidatura mixta, és a dir, formada per una persona adolescent i una persona menor de 12 anys sempre que siguen de diferent sexe. c) Les candidatures han d'estar decidides democràticament, ja siga mitjançant elecció entre diverses persones precandidates o per ratificació de les úniques presentades. d)Excepcionalment els consells locals d'infància podran presentar una única persona per candidatura, si només hi haguera una persona candidata confirmada. 3.-. Requisits de les persones candidates. a) Ser integrants del consell local que les proposa. Es consideren integrants tant a consellers i conselleres com als qui realitzen funcions d'assessoria, si està figura està prevista expressament en les normes de funcionament intern del consell local d'infància. b) Manifestar per escrit la seua voluntat de formar part del Consell d'Infància i Adolescència de la Comunitat Valenciana i comptar amb la conformitat dels seus responsables parentals o persones tutores. c) ser menor d'edat. Per a determinar l'edat de les persones candidates es prendrà com a referència la del dia en què es va proposar la candidatura, considerant com a tal la data en la qual el consell local d'infància prenga la decisió de designar-les. No obstant això, atés que la condició de conseller o consellera es perd en arribar a la majoria d'edat, no es podran proposar persones que complisquen els 18 anys dins dels tres mesos posteriors a la data de la convocatòria. Per tant, únicament posaran proposar-se persones nascudes després del 13 de juny de 2006.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

-Els consells locals d'infància (CLIA) de la Comunitat Valenciana. -El Consell Valencià de la Joventut per a la comunicació de les seues persones designades.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Les candidatures es presentaran en el termini màxim de dos mesos a partir de l'endemà de la data de la publicació de la convocatòria. Podran presentar-se, per tant, des del 16 de març de 2024 fins al 15 de maig de 2024, tots dos inclusivament. La presentació es realitzarà en la Seu Electrònica de la Generalitat. DOGV núm.9810, 15.03/2024

Formularis documentació

CONSELLS LOCALS D'INFÀNCIA Per a la presentació de la candidatura s'adjuntarà de la següent documentació: a) Original electrònic o còpia electrònica autèntica del certificat de la persona funcionària que tinga atribuïda la funció de fe pública de l'entitat local, de qualsevol acte o resolució dels òrgans de govern de l'entitat local, o del seu antecedents, llibres i documents, dels quals es desprenga que l'òrgan de participació infantil i adolescent està en funcionament, almenys, amb un any d'antelació a la data de la convocatòria. b) Original electrònic o còpia electrònica autèntica del certificat de l'òrgan competent per a expedir les certificacions dels acords adoptats pel consell local d'infància, que figura com “(ANNEX I) PROPOSTA DE LES PERSONES MENORS D'EDAT CANDIDATES DELS CONSELLS LOCALS D'INFÀNCIA” entre els impresos associats a este tràmit. c) Còpia de l'instrument jurídic o acord intern que determine el règim de funcionament intern del consell local d'infància. d) Original electrònic o còpia electrònica autèntica de la declaració de les persones designades de la seua voluntat de formar part del Consell d'Infància i Adolescència de la Comunitat Valenciana i de la conformitat de les seues persones responsables parentals o tutors, que figura com “(ANNEX II) DECLARACIÓ DE LES PERSONES PROPOSADES PELS CONSELLS LOCALS D'INFÀNCIA I ADOLESCÈNCIA PER A FORMAR PART DEL CONSELL D'INFÀNCIA I ADOLESCÈNCIA DE LA COMUNITAT VALENCIANA” entre els impresos associats a este tràmit. CONSELL ESCOLAR DE LA COMUNITAT VALENCIANA a) Certificat expedit per la persona titular de la secretaria, amb el vistiplau de la persona titular de la presidència, de l'acord pel qual es designa al represente i el seu substitut, on consten les seues dades d'identificació, dates de naixement i la data de l'acord. b) Declaració de les persones designades de la seua voluntat de formar part del Consell d'Infància i Adolescència de la Comunitat Valenciana i de la conformitat dels seus responsables parentals o persones tutores, segons el formulari “(ANNEX III) DECLARACIÓ DE LES PERSONES DESIGNADES PELS ÒRGANS SECTORIALS DE PARTICIPACIÓ PER A FORMAR PART DEL CONSELL D'INFÀNCIA I ADOLESCÈNCIA DE LA COMUNITAT VALENCIANA (sol òrgans sectorials)” que figura com a imprés associat a este tràmit.

Presentació

Presentació

Telemàtica
La presentació es realitzarà en la Seu Electrònica de la Generalitat, accedint mitjançant el següent enllaç:

Procés de tramitació

Procés de tramitació

La Secretaria Tècnica del Consell d'Infància i Adolescència de la Comunitat Valenciana practicarà els actes d'instrucció necessaris per a la comprovació de les dades i fets que fonamenten el nomenament de consellers i conselleres. Si per deficiència o manca de documentació o per incompliment d'alguna de les condicions exigides per a la candidatura, no fora possible el nomenament de les persones proposades per algun consell local d'infància, la Secretaria Tècnica li ho notificarà, atorgant-li un termini de 10 dies hàbils per a esmenar la falta o proposar nova candidatura vàlida. Si no ho fera, la seua proposta quedarà exclosa del procediment d'elecció. El nomenament de conselleres i conselleres, es produirà per resolució de la persona titular de la conselleria amb competència en matèria d'infància i adolescència, que es publicarà en el portal web de la conselleria. Esta publicació tindrà efectes de notificació.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

NOMÉS CONSELLS LOCALS D'INFÀNCIA El procediment per a triar dels xiquets, xiquetes i adolescents integrants del Consell d'Infància i Adolescència de la Comunitat Valenciana en representació dels consells locals d'infància serà el que es descriu a continuació: 1. La Secretaria Tècnica convocarà un acte públic per a la celebració del sorteig, que s'anunciarà en el portal web de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge. Les candidatures que resulten triades en una fase del procés d'elecció seran excloses per a les fases successives llevat que la seua candidatura resulte imprescindible per al compliment de les disposicions marcades en el decret 60/2021. 2 En primer lloc es comprovarà si hi ha concurrència suficient respecte a la presència de candidats amb diversitat funcional. En cas que hi haguera 3 o més candidats amb diversitat funcional se seguirà el procediment ordinari de sorteig. En cas contrari es procedirà a la seua elecció directa. Per a l'aplicació d'esta regla es considerarà que presenten diversitat funcional els xiquets, xiquetes o adolescents que tinguen reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent. Només es tindrà en compte esta condició si la persona interessada ha autoritzat el tractament d'esta dada personal i la Secretaria Tècnica pot comprovar-la mitjançant consulta en la plataforma d'intermediació o ha aportat original electrònic o còpia electrònica autèntica del certificat de reconeixement del grau de discapacitat. 3. En segon lloc es procedirà al sorteig de totes les candidatures provinents de municipis de menys de 1.000 habitants, llevat que hi haguera solament dos persones candidates d'estos municipis, i en este cas es proposarà directament el seu nomenament. No obstant això, si foren les dos del mateix sexe i grup d'edat que les dos ja seleccionades en el pas anterior, s'elegirà només a una persona candidata, per a respectar la distribució prevista en l'article 5 de Decret 60/2021. Si la candidatura triada és de quatre persones, se seleccionarà només a les dos que pertanguen al grup d'edat que compte amb menor representació fins a eixe moment, i, en defecte d'això, a les dos de menor edat. 4. En tercer lloc es procedirà al sorteig provincial. Si sobre la base de les regles anteriors es compta ja amb dos persones de la mateixa província, no es triarà candidatura d'esta. Si, fins a este moment, d'alguna província es compta només amb una persona, s'elegirà a una altra persona candidata de sexe diferent i mateix grup d'edat a l'atzar d'entre les candidatures individuals de la província, seguint el procediment de l'apartat 6. Si d'alguna província no hi haguera encara cap representació, es triarà una candidatura d'entre totes les presentades en eixa província, i si només fora una, se la designara directament. En el cas que la candidatura triada siga de quatre persones, se seleccionarà només a les dos que pertanguen al grup d'edat que compte amb menor representació fins a eixe moment, i, en defecte d'això, a les dos de menor edat. No obstant això, si la candidatura triada incloguera alguna persona d'un sexe i grup d'edat que ja estiguera complet, es designarà exclusivament a l'altra persona integrant i es completarà la representació provincial mitjançant candidatures individuals, com s'indica en el pas següent, 5. Si en aplicació de les regles anteriors les persones seleccionades no formen un grup paritari es procedirà a complementar la paritat. Per a això s'acudirà, en primer lloc a les candidatures individuals i es triarà a l'atzar d'entre elles a aquelles persones candidates del sexe i grup d'edat que siguen necessàries per a completar la paritat. Si no hi haguera candidatures individuals, o les mateixes foren incapaces de completar la paritat, se seleccionaria a l'atzar entre la resta de les candidatures dels consells locals presentats del mateix grup d'edat triant de la candidatura seleccionada només a la persona de sexe i grup d'edat que permeta completar la paritat. 7. Una vegada complementada la paritat es triaran la resta de les candidatures començant pel grup de xiquets i xiquetes i continuat amb el d'adolescents. De les candidatures triades a l'atzar se seleccionaran, per tant, només les persones del grup d'edat que s'estiga sortejant. Si es tria una candidatura mixta, es procedirà de manera immediata a complementar la paritat de la forma establida en l'apartat anterior. 7. Totes les persones candidates excloses o no triades conformaran el llistat de suplents, que es distribuirà per grups d'edat i gènere per orde alfabètic començant per una lletra a l'atzar. 8. La Secretaria Tècnica estendrà acta de l'acte d'elecció deixant constància del procés del sorteig, de les incidències i dels seus resultats.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de tres mesos comptats a partir de la data de la resolució de convocatòria,. Si transcorregut este termini no s'haguera notificat resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimada la seua pretensió únicament als efectes de poder interposar recurs de reposició o contenciós-administratiu

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa