Detall de Procediment

Sol·licitud de l'ús de l'etiqueta pels agents econòmics de fruites i hortalisses fresques (Reglament d'Execució (CE) núm. 543/2011)

Codi SIA: 211415
Codi GUC: 14738
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Autoritzar els agents econòmics de fruites i hortalisses fresques que complisquen els requisits exigits i ho sol·liciten, a col·locar en cada paquet en la fase d'enviament una etiqueta segons el model de l'annex II del Reglament d'Execució (UE) núm. 543/2011. Segons el Reglament d'Execució (UE) núm. 543/2011 es considera com a embalum la part d'un lot individualitzada per l'envàs i el seu contingut. L'envàs del paquet estarà concebut de tal forma que facilite el maneig i transport d'un determinat nombre d'envasos de venda o productes a granel o ordenats i se n'evite la manipulació física i els danys ocasionats durant el transport. No es consideraran paquets els contenidors per al transport per carretera, ferrocarril, barco o avió ni els palets. En alguns casos, el paquet pot constituir un envàs de venda.

Observacions

Observacions

* VALIDESA I RENOVACIÓ DE L'AUTORITZACIÓ - L'autorització per a l'ús de l'etiqueta tindrà una validesa de tres anys, a comptar de la data de la resolució, sempre que no es produïsquen modificacions que alteren de manera substancial les instal·lacions o les circumstàncies del seu atorgament. - El termini de validesa de la inscripció és prorrogable a sol·licitud de l'interessat per períodes successius de tres anys, després de comprovació del manteniment dels requisits exigits per a l'autorització inicial. - La sol·licitud de renovació es presentarà dins dels tres mesos anteriors a la data límit de validesa. En este cas, l'autorització es considerarà prorrogada fins que no es dicte una resolució expressa i siga notificada o transcórrega el termini màxim per a resoldre la resolució de renovació. En tot cas, la renovació retrotraurà els seus efectes a la data d'expiració de l'autorització renovada. - La sol·licitud de renovació es presentarà de la mateixa manera que l'indicada per a la sol·licitud d'autorització, i no serà necessari que s'aporte la documentació ja presentada per a la concessió de l'autorització inicial, llevat que s'hagen produït modificacions substancials, que hauran de ser justificades amb la documentació corresponent. * CANCEL·LACIÓ DE LES AUTORITZACIONS - L'autorització serà cancel·lada, mitjançant una resolució motivada, en els casos següents: . A sol·licitud del titular de la inscripció. . D'ofici, amb audiència prèvia a l'interessat: - En virtut d'una resolució adoptada en un procediment administratiu o sancionador per una autoritat competent, quan en revisions d'ofici o per qualsevol altre mitjà es comprove que han deixat de complir-se les condicions establides per a la concessió o que s'ha produït un incompliment reiterat de les obligacions a què estan subjectes els agents econòmics autoritzats. - Quan, transcorregut el termini de validesa de l'autorització, el titular no haja sol·licitat la renovació.

Requisits

Requisits

a) Comptar amb persones encarregades del control que tinguen una formació homologada. b) Disposar d'instal·lacions adequades per a la preparació i l'envasament dels productes. c) Comprometre's a efectuar un control de conformitat de les mercaderies que expedisquen i portar un registre de tots els controls que efectuen.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Poden sol·licitar l'autorització per a l'ús de l'etiqueta tots aquells agents econòmics que disposen d'instal·lacions fisicomecàniques dedicades a l'expedició de fruites i hortalisses fresques subjectes a normes de comercialització situades dins de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana. Es considera com a agent econòmic qualsevol persona física o jurídica en possessió de fruites i hortalisses fresques subjectes a normes de comercialització per a ser comercialitzades, per compte propi o per compte d'un tercer, en el territori comunitari, o a la seua exportació a tercers països.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Les sol·licituds es presentaran en qualsevol moment de l'any, sempre que siga possible realitzar les visites d'inspecció necessàries per a elaborar la proposta de resolució dins de la campanya de comercialització prevista.

Formularis documentació

- La documentació, original o fotocòpia compulsada, que ha d'acompanyar les sol·licituds és: a) Documentació acreditativa i identificativa del sol·licitant i, si és el cas, del seu representant legal. Per a persones físiques no caldrà presentar el DNI, sempre que, en la sol·licitud, s'autoritze l'Administració a consultar les dades. b) Certificat d'inscripció al Registre d'Establiments Agroalimentaris (REA) a nom del sol·licitant, o certificat d'estar exempt de la inscripció. c) Certificat d'inscripció al Registre General Sanitari a nom del sol·licitant. d) Relació de les persones encarregades d'efectuar el control de conformitat de les fruites i hortalisses fresques en l'empresa, amb el nivell de formació que posseïxen i la seua experiència. e) Compromís firmat pel representant legal de l'empresa d'efectuar un control de conformitat de les mercaderies que expedisquen i portar un registre de totes les operacions de control que efectuen. f) Relació de productes comercialitzats, amb les dates aproximades d'inici i fi de les seues campanyes de comercialització. g) Memòria descriptiva de les instal·lacions de preparació i envasament dels productes. - Quan se sol·licite el canvi de titularitat d'una autorització, s'haurà d'aportar fotocòpia de la documentació que acredite el canvi (escriptures notarials, contractes, etc).

Presentació

Presentació

Presencial
a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros). b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d’entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos reconeguts per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, i podran utilitzar qualsevol sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat; entre aquests, el certificat emés per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic han d’anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat des de l’apartat “Com va això meu”-> “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i documentació requerida. - Quan els sol·licitants tinguen el domicili social i totes les seues instal·lacions en la mateixa província de la Comunitat Valenciana, l'òrgan responsable de la tramitació i custòdia de l'expedient serà la unitat territorial amb atribucions sobre el control de la qualitat agroalimentària d'esta província. - El servici amb atribucions sobre el control de la qualitat agroalimentària serà l'òrgan responsable de la tramitació i custòdia de l'expedient en els altres casos. - Una vegada rebudes les sol·licituds, es procedirà a examinar-les i es requerirà, si és necessari, que s'esmenen les faltes o s'acompanyen els documents preceptius, els quals seran incorporats a l'expedient amb la indicació que si no es fera així, es consideraria que s'hauria desistit de la petició. - L'òrgan responsable de la tramitació presentarà la seua proposta raonada, basada en les dades del sol·licitant que figuren en la base de dades d'agents econòmics del sector de fruites i hortalisses en visites d'inspecció prèvies i en qualsevol altra dada i informe dels servicis tècnics competents obtinguts en el transcurs de la instrucció que permeten jutjar la capacitat de l'empresa d'oferir garanties suficients d'un percentatge de conformitat constant i elevat de les fruites i hortalisses fresques subjectes a normes de comercialització. - Una vegada tramitat el procediment oportú, el director general amb atribucions en la matèria, per delegació del conseller competent, resoldrà de forma expressa i notificarà la resolució de concessió, denegació o renovació de l'autorització en el termini màxim de tres mesos des de la presentació de la sol·licitud per l'interessat. - En el cas que no es produïsca la notificació de la resolució a l'interessat en el termini màxim mencionat en el paràgraf primer d'este article, podrà considerar-se estimada la sol·licitud d'autorització.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

Els agents econòmics autoritzats estan obligats a comunicar qualsevol canvi en les dades que sobre la seua entitat figuren en la resolució d'autorització inicial o de renovació, en el termini de tres mesos des de la modificació, per mitjà de la presentació davant del registre dels documents justificatius corresponents. Qualsevol canvi produït en els requisits exigits per a la concessió de l'autorització durant el període de vigència inicial o de renovació, haurà de ser notificat a l'autoritat competent, la qual podrà adoptar les mesures oportunes, d'acord amb la normativa vigent, a fi de garantir, en tot moment, el compliment dels requisits establits en l'autorització. En cas de cessament de l'activitat, el titular de l'autorització haurà de comunicar-ho a l'autoritat competent en el termini màxim de tres mesos, a l'efecte de la cancel·lació de l'autorització corresponent.

Observacions

Observacions

Contra la resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant de la persona titular de la Conselleria competent en la matèria en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seua recepció, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, sense perjuí de les altres possibilitats previstes en la dita llei.

Termini màxim

Termini màxim

- Una vegada tramitat el procediment oportú, el director general amb atribucions en la matèria, per delegació del conseller competent, resoldrà de forma expressa i notificarà la resolució de concessió, denegació o renovació de l'autorització en el termini màxim de tres mesos des de la presentació de la sol·licitud per l'interessat. - En el cas que no es produïsca la notificació de la resolució a l'interessat en el termini màxim mencionat en el paràgraf primer d'este article, podrà considerar-se estimada la sol·licitud d'autorització d'acord amb l'article 43 de la Llei 30/1992.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa