Detall de Procediment

Sol·licitud d'autorització per a l'organització i comercialització d'apostes sobre esdeveniments esportius, de competició o d'una altra naturalesa prèviament determinats.

Codi SIA: 211629
Codi GUC: 15976
Organisme: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Obtindre l'autorització per a l'explotació del joc d'apostes sobre esdeveniments esportius, de competició o de qualsevol altra naturalesa prèviament determinats, el desenllaç del qual siga incert i alié a les parts intervinents.

Observacions

Observacions

* HOMOLOGACIÓ DEL MATERIAL D'APOSTES Únicament podran sol·licitar l'homologació del material d'apostes per a operar en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana aquelles entitats que es troben degudament inscrites en el Registre de Fabricants i Importadors de Màquines Recreatives i d'Atzar i de Material de Joc regulat en el capítol II del títol II del Decret 115/2006, de 28 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de Màquines Recreatives i d'Atzar. El material de joc haurà de sotmetre's a assajos en un laboratori degudament acreditat, el qual emetrà el corresponent informe tècnic d'homologació. Es podrà requerir al sol·licitant l'entrega en depòsit d'un prototip del material de joc subjecte a homologació * DECLARACIÓ INFORMATIVA - Les empreses autoritzades per a l'organització i comercialització d'apostes hauran de presentar anualment una declaració informativa en què es detallen les apostes realitzades i els premis pagats. - Esta declaració informativa s'haurà de presentar davant de l'Administració tributària valenciana i davant de la subsecretaria de la conselleria competent en matèria de joc, en el mes de febrer de l'any següent a què corresponga el contingut de la dita declaració. * TERMINI PER A LA IMPLANTACIÓ DE LOCALS ESPECÍFICS D'APOSTES I DE MÀQUINES AUXILIARS. - Les empreses que obtinguen autorització de la Conselleria competent en matèria de joc per a l'explotació del joc de les apostes disposaran d'un termini màxim de tres anys per a l'obertura en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana d'almenys quatre locals específics d'apostes i 15 zones d'apostes en l'interior dels establiments assenyalats en l'article 35 d'este reglament, així com per a la instal·lació d'almenys 100 màquines auxiliars en els establiments assenyalats en l'article 38 d'este reglament. El termini començarà a comptar-se des de l'endemà de la notificació de l'autorització per a l'explotació del joc de les apostes. - Si transcorregut el termini mencionat el paràgraf anterior no s'haguera procedit a l'obertura del nombre de locals o la instal·lació del nombre de màquines que este indica, podrà revocar-se l'autorització concedida. * MODIFICACIÓ DE L'AUTORITZACIÓ - La modificació de les condicions que van determinar la concessió de l'autorització així com les que es determinen en l'article 10.3 del Decret 42/2011, de 15 d'abril, requeriran l'autorització prèvia de la subsecretaria de la conselleria competent en matèria de joc. - Les empreses operadores que tingueren autorització per a l'explotació del joc de les apostes presencials podran ampliar la dita autorització a l'explotació de les apostes a través de mitjans electrònics, telemàtics o de comunicació a distància per mitjà de l'acreditació del compliment dels requisits que per a la dita modalitat d'apostes s'establixen en el Decret 42/2011, de 15 d'abril. - No obstant el que disposa l'apartat anterior, bastarà la comunicació a la subsecretaria de la Conselleria competent en matèria de joc, amb una antelació mínima de 20 dies, en els casos següents: a) Modificació del domicili social i fiscal, sempre que no excedisquen de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana. b) Increments de capital social quan no hi haja modificació de l'accionariat ni variació de percentatges de participació de cada un dels socis o accionistes. c) La transmissió d'accions entre socis quan no supere el 5% del capital social i no es realitzen més de dos transmissions en el període d'un any. d) La revocació dels poders atorgats a tercers e) La modificació dels límits quantitatius de les apostes sempre que es troben dins dels límits establits per l'autorització. * TRANSMISSIÓ DE L'AUTORITZACIÓ L'autorització per a l'organització i comercialització d'apostes és intransmissible. * EXTINCIÓ I REVOCACIÓ DE L'AUTORITZACIÓ Les autoritzacions s'extingiran en els supòsits següents: a) Pel transcurs del seu període de vigència sense que se'n sol·licite la renovació. b) Per renúncia expressa de l'interessat manifestada per escrit. c) Per cancel·lació o caducitat de la inscripció de l'empresa titular de l'autorització en el Registre d'Entitats Operadores d'Apostes a la Comunitat Valenciana. Podrà revocar-se l'autorització concedida quan concórrega alguna de les circumstàncies següents: a) Quan durant el seu període de vigència es perda alguna de les condicions que en va determinar l'atorgament. b) Quan es dissolga la societat titular de l'autorització, es produïsca el cessament definitiu de l'activitat objecte d'autorització o la falta del seu exercici ininterromput durant almenys un any. c) Quan s'haja incorregut en falsedats, irregularitats o inexactituds essencials en algunes de les dades contingudes en la sol·licitud d'autorització o de modificació d'esta. d) Quan s'impose com a sanció en el corresponent procediment sancionador. e) Quan no es repose la fiança de conformitat amb el que establix l'article 11 del Decret 42/2011, de 15 d'abril. f) Quan es detecten anomalies en la unitat central d'apostes o en els seus programes informàtics que donen com a resultat inexactituds o falsedats en les dades relatives a apostes, quantitats apostades, premis atorgats o devolucions d'apostes anul·lades. g) Quan s'incomplisca l'obligació de facilitar als òrgans competents la pràctica de les auditories informàtiques a què es referix el present reglament. * CANCEL·LACIÓ DE LA INSCRIPCIÓ La revocació, cancel·lació o extinció de l'autorització suposarà la cancel·lació de la inscripció en el Registre d'Entitats Operadores d'Apostes de la Comunitat Valenciana.

Requisits

Requisits

a) Estar constituïda necessàriament davall la forma jurídica de societat anònima, l'objecte social únic de la qual siga l'explotació del joc d'apostes i, si és el cas, la fabricació de material de joc d'apostes. b) Que el seu capital social mínim siga de 2.000.000 d'euros, totalment subscrit i desembossat, i no podrà disminuir la seua quantia durant la vigència de l'autorització. c) Que les accions representatives del capital social siguen nominatives. d) Que cap dels seus socis, ja siga persona física o jurídica, puga tindre, directament o indirectament, participacions en el capital ni càrrecs directius en més d'una societat explotadora de jocs d'apostes, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana. e) Que els socis tinguen la nacionalitat espanyola o la de qualsevol dels estats membres de la Unió Europea. La participació directa o indirecta del capital estranger s'ajustarà al que establix la legislació vigent sobre inversions estrangeres a Espanya. f) Disposar d'una seu permanent i d'un domicili fiscal a la Comunitat Valenciana. g) Acreditar solvència econòmica i financera. h) Constituir la fiança establida en l'apartat " Com es tramita?" i) Acreditar solvència tècnica i, en particular, disposar d'un sistema informàtic segur, degudament homologat, per a l'organització i comercialització de les apostes que en garantisca el funcionament correcte en els termes arreplegats en el present reglament. j) Que cap soci, accionista o partícip es trobe en alguna de les causes d'inhabilitació establides en l'article 20 de la Llei 4/1988, de 3 de juny, del Joc de la Comunitat Valenciana. k) Trobar-se al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Persones jurídiques amb la forma jurídica de societat anònima que hagen sol·licitat la inscripció en el Registre d'Entitats Operadores d'Apostes de la Comunitat Valenciana.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 26/2012, 3 de febrer, del Consell, pel qual es modifiquen determinats preceptes del Reglament de Casinos de Joc de la Comunitat Valenciana, del Reglament del Joc del Bingo, del Reglament de Màquines Recreatives i d'Atzar, del Reglament d'Apostes de la Comunitat Valenciana i del Reglament de la Publicitat del Joc en la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 6707, de 06/02/12).
  • Decret 42/2011, de 15 d'abril, del Consell pel qual s'aprova el Reglament d'Apostes de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 6540, de 10/06/11).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

Les empreses que sol·liciten una autorització per a l'organització i comercialització d'apostes hauran de presentar la corresponent sol·licitud, acompanyada de la documentació següent: a) Còpia o testimoni notarial de l'escriptura de constitució de la societat i dels seus estatuts, amb constància fefaent de la seua inscripció en el Registre Mercantil. No obstant el que disposa el paràgraf anterior, podrà iniciar-se la tramitació de l'autorització quan s'haja desembossat, almenys, un vint-i-cinc per cent del capital social. b) Còpia o testimoni notarial del poder del sol·licitant, quan no siga representant legal de la societat. c) Certificats negatius, o sol·licitud de certificat, d'antecedents penals dels socis, dels administradors de la societat, directors, gerents i apoderats amb facultats d'administració. Si alguna de les persones expressades fóra estrangera no resident a Espanya, haurà d'adjuntar també document equivalent expedit per l'autoritat competent del país de residència, i traduït per intèrpret jurat. d) Memòria explicativa de l'activitat de l'empresa amb referència als aspectes organitzatius i als recursos disponibles indicant de forma succinta la forma en què s'aplicaran els recursos i l'organització a l'explotació del joc de les apostes. e) Memòria descriptiva de l'organització i comercialització de les apostes. En la dita memòria hauran d'incloure's el tipus d'esdeveniments objecte de les apostes i haurà de fer-se menció particular als sistemes, procediments o mitjans relatius a l'organització, gestió, explotació, difusió i control de l'activitat. Quan les apostes es realitzen a través de mitjans electrònics, telemàtics o de comunicació a distància, hauran d'especificar-se, a més, els sistemes homologats que s'utilitzen i, si és el cas, la disponibilitat de noms de domini ".es", ".com" o altres elements d'identificació i accés així com l'operativa per a la formalització de les apostes. f) Proposta de normes d'organització i funcionament de les apostes. Les dites normes hauran de contindre, de forma clara i completa, i amb subjecció al que disposa este Reglament, el conjunt de les aplicables a la formalització de les apostes, límits quantitatius, validesa de resultats, apostes encertades, així com repartiment i abonament de premis. A més, hauran de subjectar-se, en tot cas, a la legislació en matèria de protecció dels consumidors i de les condicions generals de la contractació, així com a qualsevol altra que siga aplicable. g) informe d'una institució financera sobre la solvència econòmica i financera de l'empresa. h) Proposta d'horari de funcionament dels locals o zones d'apostes. i) Declaració responsable que acredite que cap soci, accionista o partícip es troba sotmé a alguna de les causes d'inhabilitació establides en l'article 20 de la Llei 4/1988, de 3 de juny, del Joc de la Comunitat Valenciana. j) Justificació de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, autonòmiques i estatals, així com enfront de la Seguretat Social. k) Document acreditatiu de la disponibilitat de l'immoble on s'instal·le la unitat central d'apostes i la seua rèplica. l) Declaració jurada que acredite que els subjectes assenyalats en l'apartat c) d'este article no pertanyen a cap empresa de joc online o un altre tipus de jocs no autoritzats per la Generalitat. m) Sistema tècnic amb què es pretén explotar i comercialitzar el joc de les apostes, amb indicació del nombre màxim de terminals amb què es pretén operar.

Presentació

Presentació

Presencial
- Als registres dels òrgans administratius on es dirigisquen o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanya a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en este últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú, així com a les representacions diplomàtiques o a les oficines consulars d'Espanya a l'estranger. - També en qualsevol oficina de Correus. En este cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia. - I, preferentment, a:
Telemàtica
Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d';entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), per a la qual cosa pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). IMPORTANT: abans de començar amb la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d';aquest tràmit, amb l';objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general, en el qual heu de detallar l';objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això, cal tindre en compte que: 1- Heu d';anotar-vos el nom d';aquest tràmit que esteu llegint. 2- Heu de descarregar els formularis o les plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que siguen necessaris, omplir-los, signar-los, si escau, per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent, i guardar-los en el vostre ordinador per a tindre';ls. 3- Si escau, cal procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament. 4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, heu d';iniciar el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior de ";Tramitació telemàtica, que us portarà a identificar-vos mitjançant l';assistent de tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Heu d';omplir el formulari de dades generals. b) * Detalleu amb la màxima concreció possible la matèria objecte del tràmit. * Escriviu el nom del tràmit que s';ha anotat en el camp ";SOL·LICITUD";. * Especifiqueu la matèria objecte de la sol·licitud. * Indiqueu, igualment, l';àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant). c) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament us heu descarregat i heu omplit, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. d) Feu clic sobre el botó ";Registrar"; (us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l';hora de presentació). e) Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre. La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat., Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d';entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), per a la qual cosa pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). IMPORTANT: abans de començar amb la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d';aquest tràmit, amb l';objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general, en el qual heu de detallar l';objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això, cal tindre en compte que: 1- Heu d';anotar-vos el nom d';aquest tràmit que esteu llegint. 2- Heu de descarregar els formularis o les plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que siguen necessaris, omplir-los, signar-los, si escau, per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent, i guardar-los en el vostre ordinador per a tindre';ls. 3- Si escau, cal procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament. 4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, heu d';iniciar el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior de ";Tramitació telemàtica, que us portarà a identificar-vos mitjançant l';assistent de tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Heu d';omplir el formulari de dades generals. b) * Detalleu amb la màxima concreció possible la matèria objecte del tràmit. * Escriviu el nom del tràmit que s';ha anotat en el camp ";SOL·LICITUD";. * Especifiqueu la matèria objecte de la sol·licitud. * Indiqueu, igualment, l';àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant). c) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament us heu descarregat i heu omplit, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. d) Feu clic sobre el botó ";Registrar"; (us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l';hora de presentació). e) Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre. La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Presentar la sol·licitud i la documentació anteriorment mencionada. La subsecretaria de la conselleria competent en matèria de joc serà l'òrgan competent per a resoldre les sol·licituds d'autorització. 2. Constituir una fiança a disposició dels servicis territorials de la conselleria competent en matèria de joc per import de 3.000.000 d'euros. La fiança podrà constituir-se en metàl·lic, títol de deute públic, aval bancari o a través de certificat d'assegurança de caució. 3. L'òrgan competent per a resoldre serà la subsecretària de la conselleria competent en matèria de joc. 4. El termini màxim per a resoldre i notificar les autoritzacions serà de sis mesos a comptar de la presentació de les sol·licituds formulades pels interessats. 5. L'autorització per a l'organització i comercialització de les apostes es concedirà per un període de deu anys. 6. L'autorització podrà ser renovada per períodes d'idèntica duració si es complixen els requisits establits en la normativa en vigor en el moment de la renovació. La dita renovació haurà de sol·licitar-se pel titular de l'autorització amb una antelació mínima de sis mesos a l'expiració de l'autorització vigent. 7. La resolució que concedisca l'autorització acordarà, així mateix, la inscripció de l'entitat autoritzada en el Registre d'Entitats Operadores d'Apostes de la Comunitat Valenciana. 8. Resolta favorablement la sol·licitud i, amb caràcter previ a la seua inscripció en el Registre d'Entitats Operadores d'Apostes de la Comunitat Valenciana, el sol·licitant, en un termini no superior a 3 mesos, haurà d'acreditar el total desembossament del capital social en el cas que no ho haguera efectuat inicialment de conformitat amb el que preveu l'apartat de documentació a presentar lletra a) paràgraf segon, així com constituir la fiança prevista. En cas contrari quedarà sense efecte l'autorització concedida. 9. Les empreses que obtinguen autorització de la Conselleria competent en matèria de joc per a l'explotació del joc de les apostes disposaran d'un termini màxim de tres anys per a l'obertura en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana d'almenys quatre locals específics d'apostes i 15 zones d'apostes en l'interior dels establiments assenyalats en l'article 35 d'este reglament, així com per a la instal·lació d'almenys 100 màquines auxiliars en els establiments assenyalats en l'articles 38 d'este reglament. El termini començarà a comptar-se des de l'endemà de la notificació de l'autorització per a l'explotació del joc de les apostes. 10. Simultàniament a la presentació de la sol·licitud per a l'organització i comercialització d'apostes es podrà presentar les corresponents als locals i zones d'apostes acompanyades de la documentació exigida pel Decret 42/2011, de 15 d'abril del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Apostes de la Comunitat Valenciana.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

Correspondrà a l'empresa operadora d'apostes, sense perjuí del que establix el Decret 42/2011, de 15 d'abril, el compliment de les obligacions següents: a) Validar les apostes realitzades pels usuaris i totalitzar les quantitats apostades per cada tipus d'aposta. b) Aplicar el percentatge destinat a premis, fixar el coeficient d'aposta o aplicar el percentatge o quantitat a retindre en concepte de comissió, segons la modalitat d'aposta que corresponga, calculant la quantitat a pagar com a premi per cada aposta encertada. c) Tornar les apostes anul·lades. d) Abonar les apostes encertades. e) Informar els usuaris de les normes de funcionament de les apostes. f) Controlar la regularitat de totes les operacions i, en general, el compliment de la normativa vigent. g) Complir degudament davant de la conselleria competent en matèria de joc amb tota obligació d'informació derivada del decret i normativa d'aplicació.

Observacions

Observacions

Els previstos en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en relació amb la Llei 4/1988, de 3 de juny, del Joc, de la Generalitat i amb el Decret 42/2011, de 15 d'abril, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Apostes de la Comunitat Valenciana.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar les autoritzacions serà de sis mesos a comptar de la presentació de les sol·licituds formulades pels interessats.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa