Detall de Procediment

Convocatòria de quatre beques per a la realització de pràctiques professionals en matèria d'Acció Exterior, en les dependències de la Secretaria Autonómica per a la Unió Europea i Relacions Externes, durant els exercicis 2021 i 2022.

Codi SIA: 211017
Codi GUC: 2034
Organisme: Presidència de la Generalitat
Termini de sol·licitud: TANCAT
(27-10-2021
10-11-2021)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Es convoca la concessió de quatre beques per a la realització de pràctiques professionals en matèria d'acció exterior, per als exercicis 2021 i 2022, dirigides a joves amb titulacions oficials de llicenciatura o grau. Les beques es desenvoluparan en les ubicacions següents: - dues beques en les dependències de la Direcció General de Relacions amb la Unió Europea i l'Estat, c/ Cavallers, 9, 46001, València. - una beca en el centre Europe Direct Comunitat Valenciana situat en la Delegació del Consell a Alacant, av. Dr. Gadea, 10, 03001, Alacant. - una beca en les dependències de la Delegació de la Comunitat Valenciana a Brussel·les (Bèlgica), avenue Edmond Mesens, 7 A - 1040 Etterbeek. L'activitat pràctica consistirà a desenvolupar les tasques relacionades amb l'acció exterior i relacions amb la Unió Europea de la Generalitat que siguen adequades per a adquirir formació complementària i especialització professionals de les i els joves titulats universitaris.

Observacions

Observacions

* CARACTERÍSTIQUES DE LES BEQUES 1. Nombre de beques: quatre 2. Duració de les beques: - El període de duració de les beques començarà el dia que s'indique en la resolució d'adjudicació d'aquesta convocatòria. Totes tindran una duració de 12 mesos, a comptar des del dia indicat en aquesta. - El període de duració podrà prorrogar-se, sense necessitat de nova convocatòria, per un període màxim de dotze mesos addicionals, sempre que hi haja disponibilitat pressupostària i el desenvolupament de l'activitat que s'estiga efectuant així ho requerisca o ho aconselle.

Requisits

Requisits

a) Tindre la nacionalitat espanyola o ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea. Les persones aspirants que no tinguen la nacionalitat espanyola han d'acreditar coneixements suficients en alguna de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana, aspecte que es verificarà, si escau, durant el procés de selecció. b) No tindre més de 35 anys. c) Estar en possessió d'una de les titulacions indicades a continuació, expedida o homologada per les autoritats espanyoles corresponents, o dels altres països de la Unió Europea, sense que hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització dels corresponents estudis: llicenciatura o grau en Dret, Ciències Polítiques i de l'Administració Pública, Ciències Econòmiques, o Administració i Direcció d'Empreses. d) Estar en possessió del certificat B1 de coneixements de valencià o equivalent, expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, d'acord amb el que estableix l'Ordre 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen els certificats oficials administratius de coneixements de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, el personal examinador i l'homologació i la validació d'altres títols i certificats. A més, cal estar en possessió del nivell intermedi de l'Escola Oficial d'Idiomes (B1) d'anglés i francés. e) No haver sigut persona beneficiària de beques de pràctiques professionals a la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos. f) No incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari o beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. No poden optar a les beques les persones que, en el moment de publicar-se la convocatòria, estiguen gaudint d'una altra beca de pràctiques professionals en la Generalitat, llevat que concórreguen a la mateixa beca que s'està gaudint o que queden menys de dos mesos perquè finalitze.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones que sol·liciten participar en la convocatòria han de reunir els requisits següents, a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds:

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies naturals, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. XXXX, de XX/XX/2021).

Formularis documentació

Les persones aspirants a obtindre una beca han de presentar la sol·licitud per via telemàtica, segons el model normalitzat, que estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), per a la qual cosa han de fer clic en l'apartat "Serveis en línia" i buscar el tràmit de sol·licitud de beca dissenyat a aquest efecte. En cas que es presente més d'una sol·licitud per a una determinada convocatòria, només es tindrà en compte l'última presentada i s'arxivaran les anteriors. Les persones aspirants podran fer ús del servei d'assistència tècnica, a través del correu electrònic que s'indique en la respectiva convocatòria, destinat a solucionar qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica d'aquesta sol·licitud. El formulari de sol·licitud ha d'incloure una declaració responsable, mitjançant la qual la persona sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades recollides en la sol·licitud i en el currículum que s'adjunta són verídiques, que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita i queda a la disposició de la Generalitat per a la comprovació, el control i la inspecció que s'estimen oportuns. Segons el que es disposa en l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpore a una declaració responsable o a una comunicació, o la no-presentació davant de l'Administració competent de la declaració responsable de la documentació que es requerisca i siga necessària per a acreditar el compliment del que s'ha declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar en el procés de selecció. Igualment, la sol·licitud ha d'incloure una autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació dels títols oficials universitaris i no universitaris, el grau de coneixement de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià i el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006). Així mateix, el formulari ha d'incloure la indicació que les dades de caràcter personal que conté podran ser incloses en un fitxer per al tractament per la persona titular responsable d'aquest, en l'ús de les funcions que tinga atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Al seu torn, s'informaran les persones interessades sobre la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició; tot això, de conformitat amb el que disposa l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de protecció de dades de caràcter personal (BOE núm. 298, de 14 de desembre de 1999). Per a poder fer la presentació electrònica, el sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica, mitjançant el certificat reconegut per a la ciutadania emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (www.accv.es) o del DNI electrònic. La presentació de la sol·licitud en el Registre Electrònic es podrà acreditar mitjançant el rebut expedit per aquest de manera automàtica. Es podrà recuperar aquest justificant de registre accedint a l'àrea personal (https://www.tramita.gva.es/cdc/), apartat "Sol·licituds entregades". A l'efecte del còmput de terminis, serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel Registre Electrònic. La Generalitat garanteix que la data i l'hora assignades en el rebut és l'hora oficial que estableix el Reial Institut i Observatori de l'Armada. La recepció en dia inhàbil en la unitat corresponent s'entén efectuada el primer dia hàbil següent. Es consideren inhàbils els dies que tinguen la condició de festes oficials a la Comunitat Valenciana. La persona sol·licitant podrà realitzar el seguiment de la tramitació de la beca, per a la qual cosa ha d'accedir a la seu electrònica i seleccionar el tràmit de consulta de beca creat a aquest efecte. La presentació de la sol·licitud per a optar a les beques, sense perjudici d'una possible impugnació, implicarà l'acceptació de la persona sol·licitant de les presents bases. Si la sol·licitud presentada dins del termini no reunira els requisits indicats en la convocatòria o no s'aportara alguna documentació de la que s'hi exigeix, es requerirà la persona interessada perquè ho esmene en el termini màxim de 10 dies hàbils, i se li indicarà que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud. Aquesta esmena s'ha de fer també de manera electrònica, per a la qual cosa cal seleccionar el tràmit creat a l'efecte.

Presentació

Presentació

Telemàtica
- Per a presentar la sol·licitud i omplir el currículum, s'ha de fer clic en la icona "Tramitar amb certificat". Una vegada presentada la sol·licitud, aquesta no es pot modificar. Per tant, si voleu fer canvis, heu de tornar a presentar una nova sol·licitud. En aquest cas, la primera sol·licitud s'arxiva i automàticament es tramita la segona. - Per a comprovar la correcta presentació de la sol·licitud, podeu connectar-vos a l'àrea personal (https://www.tramita.gva.es/cdc/aplicacio/inicia.html) i accedir a l'apartat "Sol·licituds entregades". - Per a qualsevol problema tècnic en la sol·licitud telemàtica, us recomanem que accediu a la llista de preguntes freqüents publicada en la pantalla d'accés a la beca o a l'àrea personal. - En cas que continueu amb problemes, podeu enviar un correu a: generalitat_en_red@gva.es - El suport d'incidències d'aquest correu estarà operatiu de 8.00 h a 18.30 h, de dilluns a dijous, i els divendres, de 8.00 h a 15.00 h.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Per a l'examen de les sol·licituds presentades i elaboració de les oportunes propostes, es constituirà una comissió avaluadora que podrà estar assessorada pel personal tècnic o professional que es considere necessari, que podrà assistir a les seues reunions amb veu però sense vot. 2. Conclòs el procés de selecció, elevarà la seua proposta, en la forma adequada i dins del termini per a la seua resolució, a la persona titular de la Presidència de la Generalitat, o, si és el cas, a la persona titular de l'òrgan que tinga delegada la competència per a resoldre. 3. A la vista dels mèrits al·legats en el currículum, la comissió avaluadora els valorarà d'acord amb la informació obtinguda en l'autobaremació, que s'obtindrà de manera automàtica quan s'òmpliga el currículum, i es publicarà durant 10 dies la llista provisional en la seu electrònica o el portal institucional de la Generalitat en Internet (presidencia.gva.es), ordenada segons la puntuació obtinguda per totes les persones aspirants, a fi que efectuen les al·legacions oportunes en aquest termini. 4. La comissió avaluadora estudiarà les al·legacions i prendrà una decisió sobre aquestes, i elaborarà posteriorment la llista definitiva que contindrà la llista de persones admeses i excloses. En el mateix acte es procedirà a la convocatòria de les persones candidates que, d'acord amb l'article 4.1.f d'aquest decret, passen a la fase entrevista, prova. 5. Realitzada l'entrevista i conclosa la selecció, es publicarà, durant un termini de 10 dies hàbils, la llista amb les persones que resulten beneficiàries de les beques, i hi podran formular les al·legacions que estimen oportunes. 6. Transcorregut el termini d'al·legacions indicat en el punt anterior, es donarà per finalitzat el procés selectiu, i la comissió avaluadora, en el termini de 10 dies hàbils, elaborarà una proposta de resolució que s'elevarà a la persona titular de la Presidència de la Generalitat, o, si és el cas, a la persona titular de l'òrgan que tinga delegada la competència per a resoldre, i que contindrà la llista de persones beneficiàries de les beques, una borsa de reserva que estarà constituïda amb les persones aspirants que no resulten adjudicatàries de les beques, prioritzada per ordre de puntuació per a cobrir les vacants que pogueren produir-se durant el període de vigència d'aquestes i, si és el cas, una llista de les exclusions que pogueren produir-se després de l'entrevista. 7. El termini màxim per a dictar i publicar la resolució serà de tres mesos, a comptar de la data de publicació de la convocatòria, sense perjudici que es puga ampliar en els termes previstos en la legislació bàsica del procediment administratiu comú. Conclòs aquest termini, sense que s'haja dictat i publicat cap resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. 8. La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb l'expressió de les bases, la convocatòria, el programa i el crèdit pressupostari al qual s'imputen les beques atorgades, la llista de les persones beneficiàries, les quantitats concedides i la finalitat d'aquestes. La publicació de la resolució esmentada tindrà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que disposen els articles 40 i 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, i s'inserirà la informació corresponent en la seu electrònica o el portal institucional de la Generalitat en Internet, https://sede.gva.es, així com en la pàgina web de la Direcció General de Relacions amb la Unió Europea i l'Estat, http://www.presidencia.gva.es/va/web/dg-relaciones-ue/inicio.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Els mèrits de les persones sol·licitants de cada una de les convocatòries de beques es baremaran segons els criteris següents: a) Expedient acadèmic. S'hi inclouen els següents aspectes de valoració: a.1) La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la nota mitjana ponderada, inclosa en el certificat oficial que s'aporte, d'acord amb el que disposa l'article 5 del Reial decret 1125/2003, de 5 de setembre, pel qual s'estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions en les titulacions oficials universitàries de caràcter oficial i validesa en tot el territori nacional, i donarà lloc a una valoració entre 5 i 10 punts. - Nota mitjana 5: 5 punts. - Nota mitjana 6: 6 punts. - Nota mitjana 7: 7 punts. - Nota mitjana 8: 8 punts. - Nota mitjana 9: 9 punts. - Nota mitjana 10: 10 punts. a.2) b) Altres títols acadèmics oficials que no constituïsquen un requisit per a la concessió de les beques convocades es valoraran amb un màxim de 3 punts, atenent l'escala següent: - Doctorat: 2 punts. - Màster oficial directament relacionat amb l'objecte de la beca: 2 punts. - Altres llicenciatures o graus: 1 punt. a.3) Es valorarà l'especialització acadèmica en matèries relacionades amb la convocatòria respectiva. Cada assignatura aprovada relacionada amb l'objecte de la beca es valorarà amb 0,20 punts, amb un màxim, en aquest subapartat, de 5 punts. La puntuació màxima en aquest apartat serà de 18 punts. b). Coneixements de valencià: Es valoraran els coneixements de valencià, d'acord amb el Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües, tenint en compte l'equivalència dels certificats expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià: · Nivell B2: 0,50 punts. · Nivell C1: 1 punt. · Nivell C2: 1,5 punts. c) Coneixement d'idiomes de la Unió Europea: c.1) Es valorarà cada nivell superat, d'acord amb el Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües, amb 0,2 punts, amb un màxim d'un punt. c.2) Tenint que compte que, per la seua naturalesa, el coneixement de determinats idiomes és un element essencial per al seu acompliment, es valorarà aquest apartat fins a un màxim de 2 punts, amb 0,2 punts per nivell superat d'acord amb l'escala establida en el Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües, si bé, respecte dels idiomes anglés i francés, només es computaran en aquest apartat els nivells superiors a l'intermedi de l'Escola Oficial d'Idiomes (B1) o equivalent. Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, les universitats, els ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat. En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite mitjançant un títol universitari i aquest títol haja sigut puntuat en el subapartat a.2 d'aquest barem, no es podrà computar també dins d'aquest subapartat. d) Els cursos de formació relacionats directament amb l'objecte de les beques que es convoquen es valoraran amb un màxim de 4 punts. Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament de durada igual o superior a 15 hores que hagen sigut cursats o impartits per la persona interessada, segons l'escala següent: - De 200 o més hores: 3 punts. - De 100 o més hores: 2 punts. - De 75 o més hores: 1,5 punts. - De 50 o més hores: 1 punt. - De 25 o més hores: 0,5 punts. - De 15 o més hores: 0,2 punts. Els cursos als quals haja assistit la persona interessada o que aquesta haja impartit s'han d'acreditar mitjançant la documentació que certifique que eren part de l'oferta formativa d'organismes oficials o centres de formació reconeguts, i es valoraran per una sola vegada, amb independència d'haver cursat o impartit successives edicions del mateix curs. En cap cas es valoraran en aquest subapartat els cursos als quals es refereixen els anteriors apartats b i c d'aquest barem. e) Altres mèrits: e.1) Es puntuarà amb un màxim de 2 punts l'acreditació dels mèrits següents, relacionats amb l'objecte de la beca: - Màster o postgrau oficial a Unió Europea: 2 punts. - Altres beques realitzades durant els estudis universitaris: beques Jean Monnet de col·laboració, Europe Direct i similars: 0,5 punts. - Participació en projectes d'intercanvi internacional: Erasmus: 1 punt. - Stage en institucions europees: 0,10 punts per mes. - Altres estades prolongades: 0,5 punts. e.2) Es valorarà l'experiència professional directament relacionada amb l'objecte de les beques que es convoquen, amb un màxim de 2 punts, a raó de 0,1 punts per cada mes complet treballat. f) Entrevista i prova. Una vegada efectuada la valoració dels mèrits dels apartats anteriors, la comissió avaluadora convocarà les persones aspirants a una entrevista que versarà sobre la seua formació, la seua trajectòria acadèmica i professional, i els seus coneixements entorn de les matèries relacionades amb l'objecte de les beques convocades. Per acord de la comissió avaluadora podrà convocar-se a l'entrevista un nombre màxim d'aspirants, o els que superen una nota mínima en els apartats anteriors. La comissió avaluadora establirà els criteris de ponderació per a determinar la puntuació a cada aspirant, en l'entrevista. Aquests criteris es faran públics a través de l'anunci pel qual se cite a les persones aspirants. Es farà una prova escrita amb la finalitat de comprovar els coneixements dels aspirants dels idiomes requerits. Per a superar l'entrevista personal, serà necessari obtindre, com a mínim, un punt, i la puntuació màxima, incloent-hi la prova, no podrà superar el 30 % de la puntuació màxima que es puga obtindre mitjançant la suma de la resta d'apartats d'aquest barem. La puntuació atorgada per la comissió de valoració en l'entrevista i prova se sumarà a la puntuació obtinguda per cada aspirant en els apartats anteriors d'aquest barem, a fi d'obtindre, com a resultat, la puntuació final del procés de selecció. En cas d'empat, aquest es resoldrà a favor de les persones que, en el moment de finalització del termini de presentació de les sol·licituds, hagen acreditat, mitjançant la certificació oportuna expedida per l'òrgan competent, i per aquest ordre: patir una discapacitat (igual o superior al 33 %), ser víctima de violència de gènere o ser víctima d'alguna acció terrorista. I, dins d'aquesta prelació, es considerarà la persona candidata que obtinga la puntuació més alta, atenent els següents conceptes i per l'ordre següent: a) En primer lloc, qui haja obtingut més puntuació en l'apartat relatiu a l'entrevista. b) Si persisteix la igualtat, qui haja obtingut més puntuació en l'apartat relatiu a l'expedient acadèmic. c) Si persisteix la igualtat, qui haja obtingut més puntuació en l'apartat relatiu a coneixements addicionals. d) Si persisteix la igualtat, qui haja obtingut més puntuació en l'apartat relatiu a coneixements de valencià. e) Si persisteix la igualtat, qui haja obtingut més puntuació en l'apartat relatiu als coneixements d'idioma de la Unió Europea.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Quantia La dotació econòmica de cada una de les beques serà de mil huitanta-huit euros amb quaranta-tres cèntims (1.088,43 €) mensuals bruts, import al qual se sumarà una dotació de mil huitanta euros (1.080 €) mensuals bruts per als períodes de la beca que es desenvolupen a Brussel·les. Sobre aquests imports s'han de practicar les retencions corresponents a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes que recull el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, i les altres que, si és el cas, pertoquen. En cas de pròrroga de les beques, en el segon període, la quantia procedent serà la que resulte aplicable d'acord amb la resolució a què es refereix l'article 17.1 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques. Pagament L'import de les beques s'abonarà per mensualitats vençudes, prèvia certificació acreditativa d'un satisfactori nivell de dedicació i aprofitament, expedida per la persona responsable de la unitat administrativa, amb rang mínim de prefectura de servei, en la qual les persones beneficiàries de les beques estiguen desenvolupant la seua activitat.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa