Subvencions a escoles que imparteixen ensenyament no formal d'arts escèniques dependents d'entitats locals o d'entitats privades de la Comunitat Valenciana - GVA.ES
Subvencions a escoles que imparteixen ensenyament no formal d'arts escèniques dependents d'entitats locals o d'entitats privades de la Comunitat Valenciana
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud:
OBERT
(16-04-2024
–
29-04-2024)
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Al·legació/Aportació
Resolució
Justificació
Esmena
Desistiment
Recurs Reposició
Renúncia
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Convocar subvencions a escoles que imparteixen ensenyament no formal d'arts escèniques dependents d'entitats locals o d'entitats privades de la Comunitat Valenciana, derivades de l'activitat docent i les despeses ordinàries de funcionament necessàries per a dur a terme l'activitat escolar del curs 2023-2024.
Requisits
Requisits
Les entitats sol·licitants han de complir els següents requisits:
a) No estar incursa en cap prohibició per a obtindre la condició de beneficiària assenyalada en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
b) L'escola sol·licitant haurà d'estar inscrita en el Registre de centres docents de la Comunitat Valenciana.
c) Planificar l'activitat escolar conforme a la finalitat i condicions d'organització i funcionament que aquestes escoles tenen d'acord amb la normativa vigent que les regula.
d) Haver iniciat l'activitat escolar i disposar de tot el personal docent donat d'alta no més tard del primer dia hàbil del mes de novembre de l'any natural d'inici del curs escolar de la convocatòria.
e) Acreditar la manca de delictes de naturalesa sexual que consten en el Registre Central de Delinqüents Sexuals per a tots els professionals i voluntaris que treballen en contacte habitual amb menors en el centre educatiu.
f) Haver informat terceres persones afectades, de la comunicació i tractament de les seues dades personals per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.
g) Serà requisit per al pagament d'aquestes subvencions que les entitats locals acrediten estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes.
h) Autorització del sol·licitant perquè l'òrgan concedent obtinga de manera directa l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, l'Agència Tributària Valenciana i de les obligacions amb la Seguretat Social. No obstant això, el sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, havent d'aportar llavors les certificacions corresponents.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Poden sol·licitar estes subvencions les entitats que complisquen els requisits establits en la base cinquena de les bases reguladores d'estes, contingudes en l'annex de l'Orde 43/2021, de 9 de desembre, que siguen titulars de:
a) Escola de Dansa: impartixen exclusivament ensenyaments de dansa.
b) Escola d’Arts Escèniques: impartixen ensenyaments de dansa, teatre i/o circ.
Procediments relacionats
Procediments relacionats
Normativa del procediment
Normativa del procediment
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Sol·licitud
- (ANNEX I) SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A ESCOLES QUE IMPARTEIXEN ENSENYAMENTS D'ARTS ESCÉNIQUES
- (ANNEX II) DOCUMENTACIÓ COMPLEMENTÀRIA. SUBVENCIONS D'ESCOLES QUE IMPARTEIXEN ENSENYAMENTS ESCÈNICS
- (ANNEX III) RELACIÓ NOMINAL DE L'ALUMNAT MATRICULAT EN EL CURS ACTUAL
- (ANNEX IV) AUTOBAREMACIÓ
- (ANNEX V) PROGRAMACIÓ GENERAL ANUAL DE L'ESCOLA DE MÚSICA
- (ANNEX VI) HORARI INDIVIDUAL DEL DOCENT
Termini
Termini
El termini de presentació de les sol·licituds és del 16 al 29 d'abril de 2024. L'incompliment d'este termini eterminarà l'exclusió de la convocatòria.
Serà l'última sol·licitud presentada dins del termini l'única que es considerarà vàlida.
Diari Oficial de la Generalitat Valenciana núm. 9828, de 15.04.2024
Formularis documentació
En la tramitació telemàtica, les entitats sol·licitants han d'aportar a través dels mitjans electrònics la documentació següent:
a) Annex I. Sol·licitud de subvenció, que conté la declaració responsable de la persona que tinga la representació legal de l'entitat, en els termes indicats en les bases reguladores d'aquestes subvencions.
b) Annex II. Documentació complementària.
c) Annex III. Relació nominal de l'alumnat matriculat en el curs 2023-2024.
d) Annex IV. Dades de baremació..
e) Annex V. Programació General Anual (PGA) del curs 2023-2024.
f) Annex VI. Horari individual del personal docent.
Igualment, s'haurà d'aportar la següent documentació:
- Contracte d'alta del curs 2023-2024 on figure les hores contractades, les funcions que s'exercixen en el lloc de treball i la data d'inici i finalització.
- En el cas de professorat de nova incorporació, còpia de la titulació.
- Si escau, cursos de formació, que han de tindre una duració mínima de 15 hores de formació i haver-se realitzat a partir de l'1 de gener de 2020.
- Potestativament, si pretenen que es valore dins del barem de punts, aportar un projecte d'innovació o d'inclusió educativa. L'eix del projecte ha de girar entorn a algun dels següents temes:
a) Formació interna del conjunt del claustre del professorat del centre.
b) Coordinació horària i curricular amb els ensenyaments obligatoris.
c) Projectes col·laboratius entre institucions.
d) Creació de continguts oberts i de lliure distribució.
e) Recopilació i revitalització aspectes del patrimoni artístic valencià en el context local o comarcal, i la seua aplicació pràctica i creativa en el centre.
f) Inclusió educativa.
Les entitats locals que subcontracten l'execució de l'activitat escolar a través d'un tercer mitjançant concessió hauran d'aportar el contracte pel qual es licita este servici.
Impresos associats
- (ANNEX I) SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A ESCOLES QUE IMPARTEIXEN ENSENYAMENTS D'ARTS ESCÉNIQUES
- (ANNEX II) DOCUMENTACIÓ COMPLEMENTÀRIA. SUBVENCIONS D'ESCOLES QUE IMPARTEIXEN ENSENYAMENTS ESCÈNICS
- (ANNEX III) RELACIÓ NOMINAL DE L'ALUMNAT MATRICULAT EN EL CURS ACTUAL
- (ANNEX IV) AUTOBAREMACIÓ
- (ANNEX V) PROGRAMACIÓ GENERAL ANUAL DE L'ESCOLA DE MÚSICA
- (ANNEX VI) HORARI INDIVIDUAL DEL DOCENT
Normativa
Normativa
- Resolució de 6 de març de 2024, de la Direcció General de Centres Docents, de convocatòria de subvencions destinades a escoles que impartixen ensenyament no formal d’arts escèniques dependents d’entitats locals o d’entitats privades de la Comunitat Valenciana per a l’exercici 2024. (DOGV 9828, 15.04.2024)
- Extracte de la Resolució de 6 de març de 2024, de la Direcció General de Centres Docents, de convocatòria de subvencions destinades a escoles que impartixen ensenyament no formal d’arts escèniques dependents d’entitats locals o d’entitats privades de la Comunitat Valenciana per a l’exercici 2024. (DOGV 9828, 15.04.2024)
Procés de tramitació
Procés de tramitació
La tramitació i presentació de sol·licituds es realitzarà exclusivament de manera telemàtica. Per a poder realitzar la sol·licitud i garantir la gestió econòmica de cada expedient, el NIF del sol·licitant i el del titular de l'entitat ha de ser el mateix.
A més de realitzar-se directament, la tramitació electrònica es pot dur a terme mitjançant un representant autoritzat, identificat en el Sistema de Gestió de la Representació de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana.
En aquesta mateixa pàgina web disposen del punt d'accés a la tramitació electrònica.
Les entitats sol·licitants custodiaran una còpia, en format PDF, amb el justificant del registre de la sol·licitud i altres annexos que es generen. Aquesta còpia serà generada per la plataforma de la Seu Electrònica una vegada finalitzada i registrada telemàticament la corresponent sol·licitud.
Els dubtes relacionats amb el contingut d'esta convocatòria seran ateses, exclusivament, mitjançant el correu electrònic .
La sol·licitud i la documentació preceptiva presentada per altres mitjans diferents als previstos determinarà l'exclusió d'ofici d'aquesta convocatòria.
- El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir de sis mesos des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
- La resolució de concessió serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
-El termini per a presentar la justificació de la subvenció s'estipularà en la resolució de concessió de les subvencions.
Criteris de valoració
Criteris de valoració
Es realitza el següent repartiment de la dotació pressupostària:
1r S'assignarà a les escoles d'àmbit supramunicipal un mòdul fix de 2.000 euros.
2n Amb la dotació restant, es farà un prorrateig que cobrirà fins al 33 % de les despeses calculades per a cadascuna de les escoles, sempre que hi haja crèdit disponible per a fer-ho i no se supere el límit subvencionable.
3r Si queda crèdit disponible, es realitzarà un altre prorrateig que cobrirà fins al 50 % de les despeses calculades per a cadascuna de les escoles, sempre que hi haja crèdit disponible per a fer-ho i no se supere el límit subvencionable. Per a aquest prorrateig s'estableixen els següents criteris de baremació:
- Fins a 4 punts per la qualitat dels recursos humans que ofereix l'escola.
- Fins a 4 punts per la qualitat de l'oferta formativa.
- Fins a 2 punts per la realització de projectes d'innovació i d'inclusió educativa.
- Fins a 2 punts per escoles en localitats amb el risc de despoblació
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
- SERVEI D'ORDENACIÓ I GESTIÓ DELS ENSENYAMENTS PROFESSIONALS
Av. CAMPANAR, 32
46015 - València/Valencia
Termini alegació:
OBERT
Obligacions
Obligacions
Són obligacions de les entitats beneficiàries de la subvenció les següents:
- Executar l'activitat escolar d'acord amb la normativa que regule aquestes escoles.
- Mantindre la plantilla del personal docent en situació d'alta amb l'entitat beneficiària mentre dure el curs escolar de la convocatòria.
-Poder acreditar, si es requereix, en cas de tindre contractat algun docent que a més exercisca com a personal al servei de les administracions públiques, la compatibilitat per a exercir un segon lloc de treball, de conformitat amb el que disposa la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions
públiques.
- Conservar, almenys durant quatre anys a comptar des de la data de la presentació de la justificació, els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, en tant pogueren ser objecte de control, sent aquests originals o còpies certificades conformes amb aquests.
- Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General en relació amb la subvenció concedida, així com a les actuacions de comprovació mitjançant el pla de control d'aquestes subvencions a efectuar per l'òrgan concedent amb l'objecte i el destí de l'ajuda concedida.
- Comunicar a l'òrgan concedent, l'obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.
- Justificar davant l'òrgan concedent, la subvenció en els termes i terminis previstos en la respectiva resolució de concessió.
- Reintegrar els fons percebuts en els supòsits contemplats en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i en l'article 12 de l'ordre de bases reguladores.
- De conformitat amb l'article 3.2 de la Llei 2/2015, de 2 de la Generalitat, les persones jurídiques privades que perceben, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2, d'aquesta norma legal, per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a aquesta, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat,
inversió o actuació subvencionats.
Totes les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de l'activitat escolar, incloent el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.
Observacions
Observacions
La subvenció concedida podrà ser recorreguda pels interessats potestativament en reposició o bé podran plantejar directament un recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:
a) Potestativament, recurs de reposició davant l'òrgan que l'ha dictat, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
b) Directament, recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que es disposa en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
En cap cas podrà simultaniejar-se la presentació d'ambdós recursos.
Quantia i cobrament
Quantia i cobrament
QUANTIA
L'import global màxim destinat a aquesta convocatòria és de 300.000 euros, que es finançarà a càrrec dels crèdits del capítol IV del subprograma 422B00, línia pressupostària S0470, dels pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2024.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Av. CAMPANAR, 32
46015 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí
Sancions
Sancions
El règim sancionador serà el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Termini justificació:
OBERT