• Estàs en:
  • Inici /
  • Detall de Procediments

Detall de Procediments

  • Què es pot sol·licitar?

    Nom del tràmit

    TECE - Sol·licitud d'inscripció en el registre de demandant d'habitatge protegit de la Comunitat Valenciana

    Objecte del tràmit

    Aquest registre té per objecte inscriure persones demandants d'habitatge acollides a algun règim de protecció, garantint els principis d'igualtat, publicitat i concurrència en els processos d'adjudicació d'habitatges i el seu finançament, tant en la primera com en les posteriors transmissions, amb la finalitat que tota la producció d'habitatges protegits siga adjudicada amb criteris de transparència, publicitat i concurrència.

    Inici
  • Qui pot sol·licitar-ho?

    Interessats/Sol·licitants

    Qualsevol persona demandant de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana.

    Requeriments

    El registre suposa un pas previ i obligatori per a l'accés a les vivendes protegides de la Comunitat Valenciana.

    Inici
  • Quan s'ha de sol·licitar?

    Termini de presentació

    Durant tot l'any

    Inici
  • On s'ha d'anar?

    -En els registres dels òrgans administratius als quals es dirigisquen o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en este últim cas, s'hi ha subscrit el conveni oportú, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

    -També en qualsevol oficina de correus. En este cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puguen estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.

    -I, preferentment, en:

    REGISTRE DEL SERVICI TERRITORIAL D'HABITATGE I PROJECTES URBANS - VALÈNCIA
    C/ GREGORI GEA, 27Ver plano
    46009 Valencia
    Tel: 012
    REGISTRE DEL SERVICI TERRITORIAL D'HABITATGE I PROJECTES URBANS - ALACANT
    AVDA. AGUILERA, 1Ver plano
    03007 Alacant/Alicante
    Tel: 012
    REGISTRE AUXILIAR DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL D'INFRAESTRUCTURES, TERRITORI I MEDI AMBIENT - CASTELLÓ
    AVDA. DEL MAR, 16Ver plano
    12003 Castelló de la Plana/Castellón de la Plana
    Tel: 012

    Inici
  • Què s'ha de presentar?

    - Formulari degudament emplenat

    Impresos associats

    SOL·LICITUD D'INSCRIPCIÓ EN EL REGISTRE DE DEMANDANTS D'HABITATGE PROTEGIT DE LA COMUNITAT VALENCIANA

    Inici
  • Com sol·licitar-ho?

    Passos

    La inscripció en el registre de demadantes de vivenda protegida es pot fer de tres formes:

    1) TRAMITACIÓ ORDINÀRIA
    Presentació de la sol·licitud degudament omplida i firmada en els registres habilitats.

    2) TRAMITACIÓ TELEMÀTICA (Si no disposa de certificat digital pot accedir a la versió sense certificat)
    a) Accediu des de l'icona Tramitar telemàticament
    b) Ompliu la sol·licitud telemàtica
    c) Imprimiu el justicant
    d) IMPORTANT: La sol·licitud d'inscripció de demandants de vivenda SENSE certificat digital, no serà vàlida fins que no la firme la persona sol·licitant, per a això haurà de presentar el justificant en els registres habilitats, i preferentment en els servicis territorials de Vivenda i Projectes Urbans.
    * Vegeu enllaços Passos per a tramitar telemàticament sense certificat.

    3) TRAMITACIÓ AMB CERTIFICAT ELECTRÒNIC (per a aquelles persones que disposen de firma electrònica)
    1. Accediu des de la icona Tramitar amb certificat
    2. Ompliu la sol·licitud
    3. Firmeu i envieu

    La inscripció en el registre de demandants serà automàtica, i contindrà les dades que hagen sigut aportades per la persona sol·licitant.

    Inici
  • Informació complementària

    És requisit per a optar a l'adquisició o arrendament de les vivendes de protecció pública, com també per a optar al finançament establit en el Pla de Vivenda, estar inscrit en el Registre de demandants de vivenda, amb anterioritat al visat de contracte de venda, d'arrendament i, en tot cas, a l'atorgament de la finançació convinguda o de les ajudes que siguen procedents.

    L'Administració comprovarà d'ofici la inscripció en el registre.

    Una vegada inscrit en el registre, la baixa en este podrà fer-se a instàncies de la persona interessada o d'ofici per l'Administració i suposarà l'extinció de la condició de demandant de vivenda i dels efectes que això comporta.

    ADJUDICACIÓ DE LES VIVENDES PROTEGIDES:
    Les vivendes protegides s'adjudicaran a les persones demandants inscrites en el Registre que complisquen els requisits per a l'accés a la vivenda protegida de què es tracte, en les condicions establides pel Pla de Vivenda, i de conformitat amb el que disposa la disposició addicional tercera del Decret 90/2009, de 26 de juny, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de vivendes de protecció pública.

    En el cas de les cooperatives de vivenda, així com les promocions destinades a col·lectius específics, tindran preferència en l'adjudicació d'estes els socis cooperativistes i els pertanyents a estos col·lectius respectivament.

    COMPROVACIÓ DE LA INSCRIPCIÓ:
    En els procediments de visat de contractes i d'atorgament de finançament i ajudes a càrrec del Pla, els servicis territorials de la direcció general competent en matèria de vivenda comprovaran la inscripció en el Registre de l'interessat, abans del visat del contracte i l'atorgament d'ajudes. No serà necessària l'aportació de cap certificat per part de l'interessat.

    MODIFICACIONS A L'ORDRE DE 18 DE DESEMBRE DE 2010:
    U. Es modifica l'article 3. apartat 2, que queda redactat de la manera següent:
    «En els dos casos, s'efectua a instàncies de la persona interessada. La sol·licitud ha de contindre les dades següents:
    a) Nom, cognoms, data de naixement i nacionalitat del sol·licitant.
    b) Número del document d'identitat.
    c) Adreça i codi postal.
    d) Telèfon de contacte i, si escau, adreça electrònica.
    e) Nombre de membres de la unitat familiar.
    f) Règim d'ús de l'habitatge.
    g) Municipis en què demana habitatge, fins a un màxim de cinc.
    h) Característiques de l'habitatge que es demana, com ara adaptabilitat, nombre de dormitoris, existència d'ascensor, traster i garatge, etc.
    A més, la sol·licitud ha de disposar d'un apartat específic per a poder expressar les dades següents, que no és obligatori emplenar:
    i) Ingressos anuals bruts de la unitat familiar
    j) Situacions de pertinença a col·lectius específics».
    Dos. L'article 9, apartat 1, queda redactat com segueix:
    Les entitats locals, els promotors d'habitatge protegit i els altres organismes públics o entitats privades que demostren un interés legítim dirigit a facilitar les adquisicions o arrendaments d'habitatges amb qualsevol tipus de protecció, com també aquells als quals calga facilitar dades per a gestionar l'accés als habitatges, poden sol·licitar a la direcció general competent en matèria d'habitatge informació relativa al Registre de Demandants, a excepció de la continguda en les lletres i) i j) de l'article 3, apartat 2 d'esta ordre.

    Enllaços

    Passes per a tramitar de forma telemàtica sense certificat

    Inici
  • Fonts jurídiques i/o documentals

    Normativa

    - Reial Decret 2066/2008, de 12 de desembre, pel qual s'aprova el Pla Estatal de Vivenda i Rehabilitació 2009-2012 (BOE núm. 309 de 24/12/08).
    - Decret 66/2009, de 15 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el Pla Autonòmic de Vivenda de la Comunitat Valenciana 2009-2012 (DOCV núm. 6016, de 19/05/09).
    - Ordre de 18 de diciembre del 2009, de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge, per la qual es crea i regula el registre de demandants d'habitate protegit (DOCV núm. 6173, de 28/12/09).
    - Ordre 6/2010, de 24 de març, de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge, que modifica, respectivament, les ordres de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge de 28 de juliol de 2009, per
    la qual es regula el procediment per a la tramitació de les mesures de finançament d'actuacions protegides previstes en els plans d'habitatge i sòl, i la de 18 de desembre de 2009, per la qual es crea i regula el Registre de Demandants d'Habitatge Protegit. (DOCV nº6241 de 08/04/2010)
    - Correcció d'errors de l'Ordre 6/2010, de 24 de març, de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge, que modifica, respectivament, les ordres de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge de 28 de juliol de 2009, per la qual es regula el procediment per a la tramitació de les mesures de finançament d'actuacions protegides previstes en els plans d'habitatge i sòl, i la de 18 de desembre de 2009, per la qual es crea i regula el Registre de Demandants d'Habitatge Protegit (DOCV núm. 6243 de 12/04/10).

    Llistat de normativa

    Vegeu el Reial Decret 2066/2008, de 12 de desembre

    Vegeu el Decret 66/2009, de 15 de maig

    Vegeu l'Ordre de 18 de desembre de 2009 (Registre Demandants Habitatge Protegit)

    Vegeu l'Ordre de 24 de març (modifica l'Ordre de 18 de desembre)

    Inici

  • La Generalitat desitja que esta informació li siga d'utilitat.
    La present informació té exclusivament caràcter il·lustratiu, per la qual cosa no originarà drets ni expectatives, ni vincularà amb el procediment a què es referix, la tramitació del qual se subjectarà sempre a les instruccions específiques.