Detall de Procediment

Comunicació de posada en funcionament d'activitat amb llicència ambiental

Codi SIA: 211923
Codi GUC: 17354
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori

Mostrar tot

Ocultar tot

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Les activitats sotmeses al règim de llicència ambiental (activitats que figuren en l'annex II de la Llei 6/2014, sempre que no estiguen subjectes a autorització ambiental integrada), amb caràcter previ a l'inici de l'activitat hauran de presentar una comunicació de posada en funcionament davant de l'ajuntament que li va atorgar la llicència ambiental.

Solicitants

Solicitants

El titular de l'activitat sotmesa a llicència ambiental (activitat no sotmesa a autorització ambiental integrada i que figure en l'annex II de la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de Prevenció, Qualitat i Control Ambiental d'Activitats en la Comunitat Valenciana). vegeu l'enllaç a la llei en "Fuentes jurídicas".

Informació complementària

Informació complementària

TRÀMITS DEL PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ DE LLICÈNCIA AMBIENTAL (TRÀMIT DE COMPETÈNCIA MUNICIPAL) -SOL·LICITUD 1. Una vegada realitzades les actuacions prèvies que pertoquen previstes en el capítol III del títol I de la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de Prevenció, Qualitat i Control Ambiental d'Activitats a la Comunitat Valenciana, el procediment de llicència ambiental s'iniciarà amb la presentació de sol·licitud de llicència ambiental davant de l'ajuntament en què es durà a terme l'activitat. 2. Documentació annexa a la sol·licitud. 2.1. La sol·licitud s'acompanyarà, com a mínim, de la següent documentació, sense perjuí del que puguen establir els ajuntaments per mitjà d'ordenança: a) Projecte d'activitat, redactat i subscrit per tècnic competent identificat per mitjà de nom, cognoms, titulació i document nacional d'identitat, i visat pel col·legi professional corresponent, quan legalment siga exigible, que incloga prou informació sobre la descripció detallada de l'activitat i les fonts de les emissions a l'atmosfera, a l'aigua i al sòl, els sistemes correctors i les mesures de prevenció i, quan això no siga possible, de reducció de les dites emissions, així com els aspectes de competència municipal relatius a sorolls, vibracions, calor, olors i abocaments al sistema de sanejament o clavegueram municipal i, si és el cas, els relatius a incendis, accessibilitat, seguretat, sanitaris i qualssevol altres que es contemplen en les ordenances municipals. b) Estudi d'impacte ambiental quan el projecte estiga sotmés a avaluació d'impacte ambiental de conformitat amb la normativa vigent en la matèria, llevat que ja haja sigut efectuada la dita avaluació en el si d'un altre procediment autoritzatori, i en este cas haurà d'aportar-se còpia del pronunciament recaigut. c) Informe urbanístic municipal o indicació de la data de la seua sol·licitud. d) Declaració d'interés comunitari quan siga procedent. e) Estudi acústic conforme a l'article 36 de la Llei 7/2002, de 3 de desembre, de la Generalitat, de Protecció contra la Contaminació Acústica, o el corresponent de la norma que el substituïsca. f) Resum no tècnic de la documentació presentada per a facilitar la seua comprensió als efectes del tràmit d'informació pública. g) Document comprensiu de les dades que, a juí del sol·licitant, gaudisquen de confidencialitat d'acord amb les disposicions vigents. h) Si és el cas, certificat de verificació de la documentació a què es referix l'article 23 d'esta llei. i) En tot cas, si es presenta la documentació en paper, s'adjuntarà còpia digitalitzada en suport informàtic de la totalitat de la documentació tècnica aportada. 2.2. Així mateix s'acompanyarà la sol·licitud, quan siga procedent, de la següent documentació per a la seua valoració per l'ajuntament en l'àmbit de les seues competències: a) Els programes de manteniment exigits per a les instal·lacions industrials incloses en l'article 2 del Reial Decret 865/2003, de 4 de juliol, pel qual s'establixen els criteris higienicosanitaris per a la prevenció i el control de la legionel·losi, o norma que el substituïsca. b) Pla d'autoprotecció per a les instal·lacions afectades pel Reial Decret 393/2007, de 23 de març, pel qual s'aprova la norma bàsica d'autoprotecció dels centres, establiments i dependències dedicats a activitats que puguen donar origen a situacions d'emergència, o norma que el substituïsca. c) Quan es tracte d'instal·lacions subjectes al Reial Decret 1254/1999, de 16 de juliol, pel qual s'establixen mesures de control dels riscos inherents als accidents greus en què intervinguen substàncies perilloses, la documentació exigida per la normativa vigent en la matèria. 3. En el cas que siga necessària la realització d'obres, haurà d'acompanyar-se del corresponent projecte que serà tramitat conjuntament amb la llicència ambiental, a fi de comprovar que estes s'executen i desenrotllen d'acord amb la normativa vigent. 4. A la sol·licitud s'acompanyarà còpia de les autoritzacions o concessions prèvies, o formalització d'altres instruments, exigides per la normativa sectorial, o còpia de la seua sol·licitud quan estiguen en tràmit, previstes en els articles 12.3 i 15.2 de la present llei. -Esmena de la sol·licitud: 1. L'ajuntament verificarà formalment la documentació presentada, en el termini de 20 dies, per a comprovar si s'ajusta als requisits establits, sense perjuí de l'opció prevista en l'article 23 per a la verificació prèvia per mitjà de certificació quan s'hagen formalitzat els corresponents convenis a este efecte entre l'ajuntament i els col·legis professionals o corporacions de dret públic corresponent, o l'adhesió als convenis que haguera firmat la Generalitat. 2. En cas d'apreciar-se alguna deficiència o insuficiència en la documentació presentada, concedirà al sol·licitant un termini, que no podrà excedir els15 dies, en funció de les característiques i complexitat de la documentació requerida, perquè la complete o esmene, amb indicació que, si així no es fera, se'l tindrà per desistit de la sol·licitud i s'arxivarien les actuacions. -INFORMACIÓ PÚBLICA I AUDIÈNCIA A CONTIGUS 1. L'ajuntament sotmetrà l'expedient a informació pública per mitjà de la inserció d'un anunci en el tauler d'edictes i publicació en la pàgina web de l'ajuntament per un termini no inferior a 20 dies, perquè les persones físiques o jurídiques, associacions veïnals i els que ho consideren convenient, formulen les al·legacions que estimen oportunes. Quan l'activitat projectada estiga sotmesa a avaluació d'impacte ambiental d'acord amb la normativa vigent en la matèria, el tràmit d'informació pública serà únic per als dos procediments i tindrà una duració no inferior a trenta dies. Haurà de ser objecte, a més, de publicació en el butlletí oficial de la província respectiva. L'estudi d'impacte ambiental i una còpia del projecte, junt amb les al·legacions presentades, es remetran a l'òrgan ambiental autonòmic competent per a pronunciar-se en matèria d'impacte ambiental, i en la seua tramitació i efectes es regirà pel que establix la normativa vigent en esta matèria. 2. Així mateix, als veïns contigus al lloc on s'haja d'emplaçar l'activitat, se'ls dirigirà notificació personal en què se'ls indicarà el lloc en què tindran a la seua disposició l'expedient complet, es concedirà un termini no inferior a deu dies, per a consulta i formulació de les al·legacions que consideren pertinents. 3. S'exceptuen d'estos tràmits les dades que gaudisquen de confidencialitat. -INFORMES D'ALTRES ÒRGANS DE LA MATEIXA O ALTRES ADMINISTRACIONS 1. Una vegada conclòs el tràmit d'informació pública i audiència a contigus, l'ajuntament sol·licitarà els informes que siguen preceptius d'acord amb la present llei o la normativa sectorial d'aplicació en funció de l'activitat objecte de llicència, als òrgans que hagen de pronunciar-se sobre les matèries de la seua competència, remetrà a este efecte als dits òrgans còpia de la documentació pertinent, junt amb les al·legacions i observacions realitzades que afecten l'àmbit de les seues competències. 2. Així mateix, podrà sol·licitar els informes que considere necessaris per a resoldre. 3. Seran vinculants els informes preceptius que tinguen expressament atribuït el dit caràcter per la normativa sectorial. 4. Els informes hauran de ser evacuats en els terminis legalment establits. Si no s'emet en termini, es podran prosseguir les actuacions siga quin siga el caràcter de l'informe sol·licitat, excepte en els supòsits d'informes preceptius que siguen determinants per a la resolució del procediment, i en este cas es podrà interrompre el termini dels tràmits successius. Els informes preceptius emesos fora de termini i rebuts abans de dictar-se la proposta de resolució, hauran de ser tinguts en consideració quan es formule esta. Quan estos informes siguen vinculants i impedisquen l'atorgament de la llicència ambiental, l'ajuntament dictarà una resolució motivada denegant la dita autorització. 5. En el supòsit d'instal·lacions subjectes al Reial Decret 1254/1999, de 16 de juliol, pel qual s'establixen mesures de control dels riscos inherents als accidents greus en què intervinguen substàncies perilloses, l'ajuntament remetrà a l'òrgan autonòmic competent en matèria d'accidents greus la documentació presentada a este efecte per l'interessat i, si és el cas, còpia de les corresponents al·legacions formulades en el tràmit d'informació pública i sol·licitarà l'emissió d'informe, preceptiu, que haurà d'emetre's en el termini d'un mes des de la recepció de la documentació. Quan es tracte d'establiments en què vagen a estar presents substàncies perilloses en quantitats iguals o superiors a les especificades en la columna 3 de les parts 1 i 2 de l'annex I del reial decret mencionat, se sol·licitarà del dit òrgan l'avaluació de l'informe de seguretat i el pronunciament sobre les condicions de seguretat de l'establiment o indústria. El dit pronunciament, de caràcter preceptiu, haurà de ser emés en el termini màxim de 3 mesos des de la recepció de la documentació. Este informe serà vinculant quan siga desfavorable i quant als condicionaments necessaris establits per l'òrgan que emet l'informe en el seu àmbit competencial. -REMISSIÓ DE DOCUMENTACIÓ EN CAS D'AVALUACIÓ D'IMPACTE AMBIENTAL Quan haja de realitzar-se l'avaluació d'impacte ambiental del projecte en el procediment de llicència ambiental, l'estudi d'impacte ambiental i una còpia del projecte junt amb les al·legacions presentades en el mencionat tràmit, i els informes demanats per l'ajuntament conforme a l'article anterior, es remetran a l'òrgan ambiental autonòmic competent per a emetre el corresponent pronunciament en matèria d'impacte ambiental, i es regirà en la seua tramitació i efectes pel que establix la normativa vigent en esta matèria. -DICTAMEN AMBIENTAL -Conclosa la tramitació, s'elaborarà dictamen ambiental (per l'organisme que corresponga en funció dels criteris disposats en l'article 58 de la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de Prevenció, Qualitat i Control Ambiental d'Activitats a la Comunitat Valenciana) que inclourà tots els aspectes i condicionaments de caràcter ambiental que hagen de complir-se en l'exercici de l'activitat objecte de la llicència sol·licitada, així com aquelles determinacions que es consideren necessàries per a garantir una protecció ambiental de caràcter integrat tenint en compte l'emplaçament del projecte, l'impacte mediambiental en l'entorn i els efectes additius que puga produir. -El dictamen ambiental tindrà caràcter vinculant quan implique la denegació de la llicència ambiental o quan determine la imposició de mesures correctores proposades per a anul·lar o reduir els efectes perniciosos o de risc per al medi ambient, així com quant a les determinacions resultants dels informes d'este caràcter emesos en el procediment. -TRÀMIT D'AUDIÈNCIA 1. Emés el dictamen ambiental, immediatament abans de redactar la proposta de resolució, l'ajuntament donarà audiència als interessats amb l'objecte que, en un termini no inferior a deu dies ni superior a quinze, al·leguen el que estimen convenient i presenten, si és el cas, la documentació que consideren procedent. 2. Quan siguen formulades al·legacions que afecten l'àmbit competencial d'altres òrgans que hagueren emés pronunciament o informe preceptiu i vinculant en el procediment, es remetrà l'informe ambiental acompanyat de les dites al·legacions als mencionats òrgans perquè, en el termini màxim de quinze dies, manifesten el que estimen convenient, que tindrà caràcter vinculant en els aspectes referits a matèries de la seua competència. -RESOLUCIÓ 1. Els ajuntaments, en aplicació a l'art. 18 de la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de Prevenció, Qualitat i Control Ambiental d'Activitats a la Comunitat Valenciana, de la Generalitat, de Prevenció, Qualitat i Control Ambiental d'Activitats a la Comunitat Valenciana són òrgans substantius ambientals per a la tramitació i resolució del procediment de llicència ambiental i per a la recepció de la comunicació de posada en funcionament de l'activitat objecte de la llicència atorgada. 2. El termini màxim per a resoldre i notificar la llicència ambiental serà de 6 mesos, a comptar de la data en què la sol·licitud haja tingut entrada en el registre de l'ajuntament competent per a resoldre. 3. Transcorregut el dit termini sense que s'haja notificat resolució expressa, podrà entendre's estimada la sol·licitud presentada, llevat que la llicència supose concedir al sol·licitant o a tercers facultats relatives al domini públic o al servici públic, com ara la utilització de la via pública. 4. La llicència ambiental contindrà les prescripcions necessàries per a la protecció del medi ambient en el seu conjunt, detallant, si és el cas, els valors límit d'emissió i les mesures preventives, de control o de garantia que siguen procedents tal com resulte del dictamen ambiental regulat en l'esmentada Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de Prevenció, Qualitat i Control Ambiental d'Activitats a la Comunitat Valenciana, així com aquelles determinades, si és el cas, per l'òrgan competent en matèria d'accidents greus i les prescripcions necessàries relatives a la prevenció d'incendis, condicionaments sanitaris i als restants aspectes de competència municipal. 5. La llicència ambiental s'atorgarà per període indefinit, sense perjuí de la seua possible revisió en els termes de l'esmentada Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de Prevenció, Qualitat i Control Ambiental d'Activitats a la Comunitat Valenciana. 6. L'ajuntament haurà de notificar la resolució de llicència ambiental als interessats, a la Comissió Territorial d'Anàlisi Ambiental Integrat quan esta haja emés o intervingut en l'emissió del dictamen ambiental i, si és el cas, a l'òrgan competent en matèria d'accidents greus quan haja emés un informe vinculant en el procediment. 7. Hauran de publicar-se aquelles llicències concedides per a les quals s'haguera requerit avaluació d'impacte ambiental d'acord amb la normativa aplicable en esta matèria. Amb este fi es posarà a disposició del públic en la pàgina web de l'ajuntament la informació establida pels articles 42 i 48 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'Avaluació Ambiental, o norma que la substituïsca. D'acord amb el que establix l'article 61 de la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de Prevenció, Qualitat i Control Ambiental d'Activitats a la Comunitat Valenciana, la comunicació de posada en funcionament de l'activitat es presentarà davant de l'ajuntament que haguera atorgat la llicència ambiental i es formalitzarà d'acord amb el model que a este efecte establisca l'ajuntament i en defecte d'este, amb el que amb caràcter general es pose a disposició en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de medi ambient.(vegeu "Impressos associats") La comunicació de posada en funcionament de l'activitat s'acompanyarà de: -Certificat emés per tècnic competent de l'execució del projecte, en el qual s'especifique que la instal·lació i activitat s'ajusten al projecte tècnic aprovat. -En el cas que l'ajuntament que va atorgar la llicència ambiental haja optat, en substitució de la visita de comprovació, per exigir que es presente certificat expedit per entitat col·laboradora en matèria de qualitat ambiental que acredite l'adequació de la instal·lació a les condicions fixades en la llicència ambiental, la certificació expedida a este efecte (haurà de consultar-se respecte d'això l'Ajuntament corresponent).

Normativa

Normativa

  • Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de Prevenció, Qualitat i Control Ambiental d'Activitats a la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 7329, de 31/07/14)
  • Vegeu Llei 6/2014, de 25 de juliol