Detall de Procediment

Presentació de candidatures d'entitats ciutadanes per a la renovació del Consell de Participació Ciutadana.

Codi SIA: 223731
Codi GUC: 18370
Organisme: Presidència de la Generalitat
Termini de sol·licitud: TANCAT
(23-06-2020
06-08-2020)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Procediment per al nomenament de nous representants de les entitats ciutadanes que vulguen formar part del Consell de Participació Ciutadana.

Observacions

Observacions

* EL CONSELL DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA (article 1 del Decret 190/2016, de 16 de desembre) El Consell de Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana es configura com un òrgan consultiu de l'Administració de la Generalitat i com a espai de debat en matèria de participació cívica, adscrit a la conselleria competent en matèria de participació ciutadana. Té com a finalitat: a) Propiciar el reconeixement i la visibilitat dels moviments associatius més rellevants i possibilitar-ne la formació. b) Impulsar la trobada entre l'Administració de la Generalitat, la societat civil i la ciutadania, i facilitar-ne la comunicació. c) Propiciar la convergència d'organismes que agrupen diverses fórmules participatives i la via d'iniciatives i experiències. d) Afavorir la democràcia deliberativa i participativa així com la codecisió en els àmbits en què siga possible. e) Millorar la transparència i el govern obert, i una democràcia de qualitat en l'àmbit de la Generalitat. * COMPOSICIÓ DE LES VOCALIES PER ÀMBITS SECTORIALS (article 10 del Decret 190/2016, de 16 de desembre) El conjunt de les vocalies que ocupen representants d'entitats ciutadanes donarà resposta a la riquesa i diversitat del teixit associatiu valencià. Com a mínim, es designarà com a vocal un o una representant d'entitats que desenvolupen la seua activitat associativa en els següents àmbits sectorials: 1. Associacions veïnals: federacions, confederacions i associacions de defensa dels drets de veïns i veïnes. 2. Cases regionals i federacions d'associacions d'altres comunitats autònomes a la Comunitat Valenciana. 3. Entitats solidàries de voluntariat. 4. Coordinadores i organitzacions de defensa dels drets de les dones en els àmbits públics i privats. 5. Coordinadores i organitzacions per la defensa dels drets dels col·lectius LGTBI i la diversitat sexual. 6. Plataformes i organitzacions en defensa del territori i el medi ambient, i el patrimoni cultural. 7. Organitzacions i associacions de defensa i promoció dels drets de les persones amb diversitat funcional. 8. Organitzacions i associacions d'atenció a persones amb problemes de salut que treballen per la millora de la qualitat de vida de les persones afectades i l'entorn familiar i social. 9. Entitats i organitzacions per la defensa dels drets de les persones immigrants, refugiades o les minories ètniques. 10. Entitats i organitzacions ciutadanes d'orientació confessional.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les entitats interessades que desenvolupen la seua activitat associativa en els àmbits sectorials que s'indiquen en l'article 10 del Decret 190/2016, de 16 de desembre (vegeu l'apartat "Informació complementària").

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a presentar les candidatures serà d'un mes, a partir de l'habilitació del procediment telemàtic de presentació de candidatures en la web de conselleria competent en matèria de participació ciutadana. (Termini per a la presentació de candidatures des del 23/06/2020 fins al 22/07/2020) Nova data de presentació fins al 6/8/2020

Formularis documentació

- Formulari telemàtic de presentació de candidatures. - Acord de govern de l'entitat, o entitats proponents, en què s'autoritze la presentació de la candidatura i es designen les persones que formaran part d'aquesta. Les candidatures han d'incloure el nom de dues persones, un home i una dona, a l'efecte de garantir el principi d'equilibri de gènere en la composició del Consell de Participació Ciutadana. En el cas que la candidatura siga conjunta, cada una de les organitzacions designarà una de les dues persones garantint sempre el principi anteriorment esmentat. - Avals d'altres entitats, federacions, confederacions o plataformes cíviques, formalitzats mitjançant un acord de l'òrgan de govern de l'entitat avaladora en què conste la manifestació expressa de prestar el seu suport a la corresponent candidatura, així com la següent informació de l'entitat avaladora: finalitat o objecte de l'entitat avaladora i àmbit territorial d'actuació.

Presentació

Presentació

Telemàtica
https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18370 - Aquest tràmit s'ha de realitzar exclusivament de manera telemàtica, sobre la base de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per a la qual cosa és necessari disposar d'un certificat reconegut d'entitat. - Els certificats admesos en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana s'ajusten a la Llei 15/2014, de 16 de setembre, de racionalització del sector públic i altres mesures de reforma administrativa. - També s'hi admeten tots els certificats reconeguts inclosos en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació (TSL) establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme. - Us recomanem que comproveu la validesa del certificat en la següent adreça: https://valide.redsara.es/valide/inicio.html

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. PRESENTACIÓ Les entitats han de presentar la seua candidatura de conformitat amb les instruccions següents: - La candidatura podrà estar formada per una o dues organitzacions de manera conjunta i es presentarà a través d'un procediment telemàtic disponible en la pàgina web de la direcció general competent en matèria de participació ciutadana. Així mateix, tant el procediment i, per tant, els models de sol·licitud i l'altra documentació que cal aportar, es publicaran en la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). - L'òrgan de govern de cada entitat ha d'autoritzar, per mitjà d'un acord, la presentació de la candidatura i designar les persones que en formaran part. - Les candidatures han d'incloure el nom de dues persones, un home i una dona, a l'efecte de garantir el principi d'equilibri de gènere en la composició del Consell de Participació Ciutadana. En el cas que la candidatura siga conjunta, cada una de les organitzacions designarà una de les dues persones garantint sempre el principi anteriorment esmentat. - Les candidatures s'han de presentar avalades per altres entitats, federacions, confederacions o plataformes cíviques. Els avals es formalitzaran mitjançant un acord de l'òrgan de govern de l'entitat avaladora en què conste la manifestació expressa de prestar el seu suport a la corresponent candidatura, així com la següent informació: finalitat o objecte de l'entitat avaladora i àmbit territorial d'actuació. 2. SELECCIÓ - La persona titular de la direcció general competent en matèria de participació ciutadana seleccionarà les entitats ciutadanes que formaran part del Consell de Participació Ciutadana en representació del teixit associatiu atenent els principis de diversitat i representativitat sectorial i territorial. La decisió raonada es farà pública en el portal de transparència de la Generalitat "gva Oberta", en un termini màxim de quinze dies després de la finalització del termini de presentació de candidatures. - Com a mínim, es designarà com a vocal un o una representant d'entitats que desenvolupen la seua activitat en cada un dels àmbits sectorials enumerats en l'article 10 del Decret 190/2016, de 16 de desembre. 3. ELECCIÓ - Després de la selecció de les candidatures que formaran part del Consell de Participació Ciutadana, la direcció general competent en matèria de participació ciutadana designarà per sorteig les entitats la vocalia de les quals l'ocuparà una dona, a fi de complir amb el principi d'equilibri de gènere en la composició del Consell de Participació Ciutadana. - La persona titular de la direcció general competent en matèria de participació ciutadana elevarà la proposta a la Presidència del Consell de Participació Ciutadana, que procedirà al nomenament de les persones que ocuparan les vocalies titulars i suplents en representació de les entitats ciutadanes. - Per cada vocal titular del Consell de Participació Ciutadana, pot ser nomenada una persona en qualitat de suplent. La durada del mandat de les vocalies serà de tres anys, renovable per un període de la mateixa duració. En els casos en què hi haja vocalies que formen part del Consell de Participació Ciutadana per raó del seu càrrec, la seua condició de vocal la tindran mentre es mantinguen en el càrrec pel qual van ser designats o designades.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

- Es tindrà en compte la incidència de l'acció de l'entitat que presenta la candidatura, en un o diversos dels àmbits d'actuació definits. El sistema d'avals permetrà avaluar el reconeixement i la representativitat de l'organització candidata. - La diversitat territorial es tindrà en compte a l'hora de fer la selecció, de manera que les tres províncies han d'estar representades a través d'entitats d'àmbit territorial supramunicipal (comarcal, provincial, autonòmic).

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

La persona titular de la direcció general competent en matèria de participació ciutadana seleccionarà les entitats ciutadanes que formaran part del Consell de Participació Ciutadana en representació del teixit associatiu atenent els principis de diversitat i representativitat sectorial i territorial. La decisió raonada es farà pública en el portal de transparència de la Generalitat "gva Oberta", en un termini màxim de 15 dies després de la finalització del termini de presentació de candidatures.

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Termini màxim

Termini màxim

15 dies després de la finalització del termini de presentació de candidatures.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La persona titular de la direcció general competent en matèria de participació ciutadana elevarà la proposta a la Presidència del Consell de Participació Ciutadana, que procedirà al nomenament de les persones que ocuparan les vocalies titulars i suplents en representació de les entitats ciutadanes.

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa