Declaració responsable referent a l'alta/inici d'activitat d'habitatges d'ús turístic. - GVA.ES
Declaració responsable referent a l'alta/inici d'activitat d'habitatges d'ús turístic.
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud:
OBERT
des de 08-05-2021
Informació bàsica
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Aquest tràmit té per objecte posar en coneixement de l'administració turística l'alta/inici d'activitat de la dedicació d'un habitatge a l'ús turístic, per part de titulars (persones físiques o jurídiques que signen el tràmit amb la signatura electrònica de la pròpia persona física o de l'empresa) que complisquen aquestes circumstàncies:
o Fins a 4 habitatges turístics
o Capacitat igual o inferior a 16 places.
o Habitatge situat en sòl urbà.
Observacions
Observacions
* PUBLICITAT
1. La publicitat, l'oferta i la gestió dels habitatges d'ús turístic s'ajustarà a les exigències de veracitat, objectivitat i bona fe, proporcionant al client o usuari informació suficient sobre les característiques d'aquelles, les condicions d'ús i les prestacions que comprenen els serveis contractats; tot això sense perjudici del que es disposa per les normes vigents sobre publicitat i defensa del consumidor i de l'usuari.
2. La publicitat que s'efectue dels habitatges d'ús turístic inscrites haurà d'incloure, obligatòriament, els números de registre dels citats habitatges i les seues categories. Quan es tracte d'Empreses Gestores que publiciten conjuntament diferents unitats d'habitatges d'ús turístic situades en el mateix edifici sense que aquest tinga la consideració de bloc, i així figure inscrit en el corresponent registre, aquesta obligació s'entendrà complida amb la inclusió del número de registre de l'Empresa Gestora, que serà responsable davant l'Administració que totes i cadascuna dels habitatges publicitats de l'edifici compten amb el seu corresponent número d'inscripció en el registre i de disposar d'una relació degudament actualitzada on s'identifique cada habitatge publicitat amb el seu número d'inscripció.
3. El compliment del que es disposa en els anteriors apartats serà objecte d'especial vigilància en el cas que la publicitat s'efectue a través dels serveis de la societat de la informació, sent responsables solidaris els titulars dels canals de publicitat o comercialització de la seua inclusió i de la veracitat de les dades incloses en els seus mitjans.
INFORMACIÓ DE DISTINTIUS
La pot trobar en:
http://www.turisme.gva.es/opencms/opencms/turisme/es/contents/tramitacion/distintivos_cv/distintivos_cv.html?tam=&menu_id=17
COM SOL·LICITAR UN DUPLICAT DE LLICÈNCIA D'HABITATGES D'ÚS TURÍSTIC?
- Podrà sol·licitar-la la persona titular de l'habitatge d'ús turístic o el seu representant legal.
- Si la persona sol·licitant és la persona representant legal, haurà d'aportar a més còpia dels poders que li autoritzen a actuar en nom del titular de l'habitatge o autorització signada digitalment per representat i representant.
Vies de presentació
1. PER A PERSONES *JURIDICAS I FÍSIQUES
-Obligatòriament de manera telemàtica (segons la Llei 39/2015 *art.14.2 i 3), mitjançant la tramitació telemàtica del tràmit de Sol·licitud general d'iniciació i tramitació TELEMÀTICA de procediments de Presidència de la Generalitat, disponible en l'enllaç:
https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=18487&version=amp
MOLT IMPORTANT: En la sol·licitud de duplicat de llicència que es formule s'hauran d'indicar dades referents a l'habitatge d'ús turístic que permeten la seua identificació:
- Número de registre (signatura).
- NIF o NIE del titular.
- Referència cadastral.
- Adreça postal de l'habitatge d'ús turístic.
Requisits
Requisits
- Per a la inscripció d'habitatges d'ús turístic a través de REPRESENTANT, CANVI DE TITULAR d'habitatge d'ús turístic, especialitat rural i per a la inscripció d'habitatges que *esten situades en sòl no urbanitzable, ha de realitzar-se la tramitació a través del següent enllaç:
http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=14752
- Les empreses gestores d'habitatges d'ús turístic han d'usar la tramitació d'alta en el registre amb els processos associats a empreses gestores en l'enllaç:
http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=14754
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Persones físiques o jurídiques, siguen les propietàries d'habitatges turístics o no, que cedisquen immobles en condicions d'immediata disponibilitat perquè els utilitzen els usuaris amb una finalitat turística, vacacional o d'oci, sempre que aquesta cessió s'efectue amb caràcter onerós i habitualitat.
Hi haurà habitualitat, a més de quan es tracte d'una pràctica reiterada, quan els immobles siguen cedits per empreses gestores d'habitatges turístics, quan es presten en aquests serveis propis de la indústria hostalera i, també, quan s'utilitzen canals de comercialització turística per a promocionar-los i publicitar-los.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Llei 15/2018, 7 de juny, de la Generalitat, de turisme, oci i hospitalitat de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 8313, de 08.06.2018).
- Decret 10/2021, de 22 de gener, del Consell, d'aprovació del Reglament regulador de l'allotjament turístic en la Comunitat Valenciana. (DOGV núm. 9015, de 08.02.2021).
- Decret 15/2020, de 31 de gener, del Consell, de disciplina turística en la Comunitat Valenciana. (DOGV núm. 8734, de 06.02.2020)
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. (BOE núm. 236, de 02/10/2015).
- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. (BOE núm. 236, de 2/10/2015)
- Decret 1/2022, de 14 de gener, del Consell, de regulació del Registre de Turisme de la Comunitat Valenciana. (DOGV núm. 9272, de 07/02/2022).
Enllaços
Enllaços
- PREGUNTES FREQÜENTS (PF) PLATAFORMA AUTOREGISTRE
- Preguntes freqüents (PF) accés a notificacions.
- Preguntes freqüents (PF) respecte dels habitatges d'ús turístic.
- Cercador habitatges turístics a la Comunitat Valenciana.
- Tràmit genèric de SUBSANACIÓ/ D'APORTACIÓ de DOCUMENTACIÓ PER A EMPRESES TURÍSTIQUES.
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Termini
Termini
Durant tot l'any
Inici: amb caràcter previ a l'inici de l'activitat.
Formularis documentació
La declaració responsable referent a l'alta/ inici d'activitat d'habitatges d'ús turístic es presentarà exclusivament per via telemàtica i perfectament emplenada i signada digitalment pel titular o el seu representant legal, havent d'adjuntar còpia de l'INFORME FAVORABLE DE COMPATIBILITAT URBANÍSTICA i en el cas de persones jurídiques:
- escriptura de constitució
- poders de representant legal
- NIF
Presentació
Presentació
Telemàtica
INFORMACIÓ GENERAL DE TRAMITACIÓ TELEMÀTICA
Per a accedir de forma telemàtica, el sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), per a la qual cosa pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat
https://sede.gva.es/va/sede_certificados
IMPORTANT: Abans de començar la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d'aquest tràmit, amb l'objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general, en la qual heu de detallar l'objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació.
Per a això, cal tindre en compte que:
1- Heu d'anotar-vos el nom d'aquest tràmit que esteu llegint.
2- Heu de descarregar els formularis o les plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que siguen necessaris, omplir-los, signar-los, si escau, per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent, i guardar-los en el vostre ordinador per a tindre'ls.
3- Aquest tràmit és sense cost, no cal fer cap pagament telemàtic.
4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, heu d'iniciar el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior de "Tramitació telemàtica", que us portarà a identificar-vos mitjançant l'assistent de tramitació.
PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA:
a) Cal omplir el/els formulari/s del tràmit.
Si no ompliu tots els camps d'un formulari, és possible que no us deixe passar al formulari següent.
b) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament s'ha descarregat i s'ha omplit, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau.
c) Feu clic en el botó Registrar (us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l'hora de presentació).
d) Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre.
La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat.
Procés de tramitació
Procés de tramitació
La tramitació d'aquest procediment és exclusivament telemàtica:
* En INICIAR LA TRAMITACIÓ QUINA INFORMACIÓ HA D'INDICAR?
- A. Titular de l'habitatge: Ací s'hauran d'emplenar les dades del titular. Les dades bàsiques del titular es recuperaran directament del certificat o @Clau (nom, cognoms i NIF). Per a titulars ja registrats en el registre d'habitatges d'ús turístic, es recuperarà també informació existent d'anteriors tramitacions (domicili, nom comercial).
- B. Dades de l'habitatge: Ací després de triar una categoria, s'ha d'introduir una referència cadastral, quina després de validar-la, recuperarà les dades que tinga emmagatzemats.
- C. Declaració Responsable: Ací cal marcar totes les caselles de verificació per a confirmar la declaració i poder avançar en la tramitació.
Les dades amb un asterisc situat a la dreta del nom són obligatoris i si no estan farcits no es podrà avançar.
* En GUARDAR EM DIU QUE HE D'EMPLENAR ELS CAMPS OBLIGATORIS
Els camps que estan marcats amb un asterisc roig són obligatoris, per la qual cosa han de tindre obligatòriament un valor indicat.
* APAREIX UN ERROR En ENVIAR EL FORMULARI.
SI En ENVIAR EL FORMULARI APAREIX UN ERROR, HA DE COMPROVAR QUE:
- Compleix les condicions per a presentació mitjançant aquest procediment (VEURE REQUISITS)
- S'han introduït totes les dades obligatòries (marcats amb un asterisc)
- El nombre total de places és igual o inferior a 16
- El nombre de dormitoris no és 0.
- El nombre de places en dormitoris no és 0.
- La província, municipi i codi postal de l'adreça corresponen a una adreça registrada en el cadastre.
- La referència cadastral introduïda existeix.
- Que disposa de l'informe favorable de compatibilitat urbanística que permeta l'ús turístic de l'habitatge, l'informe, contindrà un *csv que és un codi segur de verificació (*CSV), permet la verificació de la integritat i autenticitat de documents electrònics, així com l'obtenció de còpies electròniques d'aquests. Aquesta dada pot trobar-lo en l'informe favorable de compatibilitat urbanística emés per l'ajuntament en el qual radica l'habitatge que pretén ser d'ús turístic
- Llicència d'ocupació de l'habitatge
* QUE FER SI NO ES GENERA JUSTIFICANT DE REGISTRE
El justificant de registre es genera en completar el registre del tràmit i és un pas indispensable perquè es complete la tramitació.
L'assistent de tramitació té els següents passos:
1. Ha de saber - Informació general del procediment
2. Emplenar formularis - OBLIGATORI - Ha de completar-se i tindre marcats tots els formularis com enviats.
3. Registrar tràmit - OBLIGATORI - En aquest pas és on es realitza el registre de la sol·licitud. Si no es completa el pas, NO s'ha realitzat la tramitació.
4. Guardar - Es pot guardar una còpia del justificant del registre després de realitzar la tramitació, de no fer-lo en aquest moment, el justificant continuarà disponible en la Carpeta Ciutadana.
*Com sabré que la meua sol·licitud ha sigut tramitada?
- En cas d'inscripció d'habitatge d'ús turístic, una vegada comprovada la sol·licitud i, en cas de ser necessària, la documentació aportada, es procedirà a la inscripció de l'habitatge en el Registre de Turisme.
- Tant en el cas que l'habitatge siga inscrit en el Registre de Turisme com en el cas que es denegue la sol·licitud d'inscripció, la persona sol·licitant rebrà la notificació en la seua carpeta ciutadana de la Generalitat.
- El correu d'avís de notificació s'envia des del compte de correu electrònic ntgv@gva.es (és un compte de correu que només envia missatges ja que no està habilitada per a rebre correus electrònics).
- Per a saber l'estat de tramitació de la seua sol·licitud pot contactar amb el Servei Territorial de Turisme de la província on estiga radicada l'habitatge, a través del telèfon 012, o mitjançant correu electrònic:
STT Alicante: apartamentos_turismoa@gva.es
STT Castellón: stt_castellon@gva.es
STT València: empresas_turismov@gva.es
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
- SERVEI TERRITORIAL DE TURISME - ALACANT
- SERVEI TERRITORIAL DE TURISME - CASTELLÓ
- SERVEI TERRITORIAL DE TURISME - VALÈNCIA
C/ CHURRUCA, 29
03003 - Alacant/Alicante
Av. GERMANS BOU, 47
12003 - Castelló/Castellón
Pl. ALFONS EL MAGNÀNIM, 15
46003 - València/Valencia
Òrgans resolució
Òrgans resolució
Cap del Servei Territorial de Turisme
- SERVEI TERRITORIAL DE TURISME - ALACANT
- SERVEI TERRITORIAL DE TURISME - CASTELLÓ
- SERVEI TERRITORIAL DE TURISME - VALÈNCIA
C/ CHURRUCA, 29
03003 - Alacant/Alicante
Av. GERMANS BOU, 47
12003 - Castelló/Castellón
Pl. ALFONS EL MAGNÀNIM, 15
46003 - València/Valencia
Recurs que procedeix contra la resolució
Recurs que procedeix contra la resolució
Alçada
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí