Detall de Procediment

Sol·licitud d'establiment i de canvi del port base dels vaixells pesquers.

Codi SIA: 210873
Codi GUC: 1231
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

- L'activitat dels bucs pesquers, encara considerant la seua mobilitat i la dels recursos que exploten, està lligada al port des del qual operen habitualment, en el qual tenen domicili social les seues empreses titulars, residixen les seues tripulacions, etc. - S'entén per port base d'un buc aquell des del qual es despleguen les seues activitats o aquell on du a terme normalment les operacions de despatx del buc i comercialització de les seues captures. - La indubtable relació entre port i desenvolupament de la pesca fa necessari establir les normes bàsiques en esta matèria, per tal d'evitar la saturació de determinats ports i l'increment de l'esforç pesquer sobre certs caladors i zones marítimes. - Per evitar l'excessiva concentració de bucs pesquers en determinats caladors, i mantenir-hi els nivells d'esforç apropiats, cal que els canvis de base entre caladors diferenciats se subordinen a la possessió de les corresponents llicències que habiliten els bucs a exercir la pesca al calador al qual pertany el nou port base.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Tant la sol·licitud de port base com la de canvis de base de port hauran de formular-les els armadors interessats.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

- Per a sol·licitud de port base: Les sol·licituds d'autorització de construcció de bucs pesquers especificaran el port de la Comunitat Valenciana com a port base. - Per a canvis de base entre ports: Instància de sol·licitud.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros). b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d’entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos reconeguts per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, i podran utilitzar qualsevol sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat; entre aquests, el certificat emés per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic han d’anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat des de l’apartat “Com va això meu”-> “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

A. Sol·licitud de port base: - Les sol·licituds d'autorització de construcció de bucs pesquers que es dirigixen a la Conselleria 'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, hauran d'explicitar el port determinat de la Comunitat Valenciana que pretenen que s'autoritze com a port base del nou buc. - Després de comprovar que està completa la documentació de la sol·licitud d'autorització de construcció, el director general Pesca resoldrà sobre l'autorització del port base. - En el cas de ser desfavorable la resolució s'arxivarà la sol·licitud d'autorització de nova construcció, d'acord amb el que disposa l'art. 16.1 del Reial Decret 798/1995, del 19 de maig, pel qual es definixen els criteris i condicions de les intervencions amb finalitat estructural en el sector de la pesca, de l'aqüicultura i de la comercialització, la transmissió i promoció dels seus productes. B. Camps de base entre els ports de la Comunitat Valenciana: - Els canvis de base entre ports de la Comunitat Valenciana requeriran autorització de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua. - La sol·licitud d'autorització de canvi de base haurà de ser formulada per l'armador interessat, i dirigir-la a la Direcció General Pesca, que demanarà en tot cas un informe de la confraria de pescadors l'àmbit de la qual incloga el port al qual pretenga canviar-se la base del buc, i també l'autorització portuària i marítima. - Així mateix, podrà sol·licitar-se informe, quan no haja estat aportat per l'armador, de la confraria de pescadors corresponent, al port que constituïsca la base del buc en el moment de la sol·licitud de canvi, sobre la incidència en l'activitat d'este port. - La sol·licitud d'autorització serà resolta pel director general competent en la matèriai, en el cas de ser favorable, es comunicarà a l'armador interessat, a la Direcció General de Recursos Pesquers del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació, a les confraries de pescadors dels ports afectats i a l'Autoritat Portuària i a la Capitania Marítima del port en el qual haja d'establir-se la nova base. - El canvi de base haurà de realitzar-se efectivament en el termini de tres mesos des de la notificació de l'armador de l'autorització, i decaurà en altre cas a tots els efectes. - En els procediments per a la resolució de les sol·licituds de canvis de base entre ports de diferents comunitats autònomes, quan algun siga de la Comunitat Valenciana, l'informe d'esta, previst com a preceptiu, l'emetrà la Direcció General competent en la matèria, que podrà consultar per a això la confraria de pescadors afectada i també l'Autoritat Portuària i Marítima. - El director general de Pesca emetrà els seus informes i dictarà les resolucions, en relació amb les sol·licituds de canvi de base, d'acord amb els requisits establits en l'art. 6 del Reial Decret 1838/1997, de 5 de desembre, atenent els informes emesos i els plans de pesca vigents, que igualment es consideraran per a resoldre les autoritzacions de primer establiment.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Els previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

El canvi de base a un port de la Comunitat Valenciana, procedent d'un altre del seu territori o de fora d'este, sense obtenir prèviament la corresponent autorització administrativa, se sancionarà d'acord amb el que preveu la Llei de la Generalitat Valenciana 2/1994, de 18 d'abril, sobre defensa dels recursos pesquers.