Sol·licitud d'expedició de la llibreta d'activitats professionals subaquàtiques (busseig) - GVA.ES
Sol·licitud d'expedició de la llibreta d'activitats professionals subaquàtiques (busseig)
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Per a l'exercici de l'activitat professional, el bussejador ha d'estar en possessió de la llibreta d'activitats subaqüàtiques.
Observacions
Observacions
* CERTIFICAT MÈDIC EN CAS DE BUSSEIG PROFESSIONAL
El certificat mèdic, que s'ha d'aportar per a la tramitació de la llibreta d'activitats professionals subaqüàtiques i llicències de bussege esportiu, s'ha d'ajustar al que estableix l'article 25 de l'Ordre de 14 d'octubre de 1997, del Ministeri de Foment, pel qual s'aproven les normes de seguretat per a l'exercici d'activitats subaqüàtiques, que diu:
Art. 25. Dels reconeixements mèdics de les persones que se sotmeten a un ambient hiperbàric.
1.- Qualsevol persona que se sotmeta a un ambient hiperbàric ha de realitzar prèviament un examen mèdic especialitzat.
2.- Aquest examen o els reconeixements posteriors han de ser realitzats per metges que tinguen el títol, l'especialitat, el diploma o el certificat relacionat amb activitats subaqüàtiques, emés per un organisme oficial.
3.- Els reconeixements periòdics seran obligatoris per a accedir a qualsevol títol o certificat que habilite per a sotmetre's a un medi hiperbàric, a part de l'examen inicial (aquest ha de figurar en un certificat mèdic oficial).
4.- Es repetiran anualment en el cas dels bussejadors i bussos professionals. Aquest reconeixement ha de figurar en la seua llibreta d'activitats subaqüàtiques.
5.- Es repetiran cada dos anys en el cas dels bussejadors esportivorecreatius. Aquest reconeixement ha de figurar en la seua llibreta d'activitats subaqüàtiques.
El medi hiperbàric és aquell medi que té un ambient amb una pressió superior a l'atmosfèrica.
Requisits
Requisits
Tindre la titulació professional de busseig necessària, en cada cas, per a l'exercici d'activitats de busseig.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Bussejadors professionals.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Decret 2055/1969, de la Presidència del Govern, de 25 de setembre, pel qual es regula la l'exercici d'activitats subaquàtiques (DOGV núm. 232, de 27/09/69).
- Ordre de 25 d'abril de 1973, de la Presidència del Govern, per la qual s'aprova el Reglament per a l'exercici d'activitats subaquàtiques en les aigües marítimes i interiors (BOE núm. 173, de 20/07/73).
- Ordre de 14 d'octubre de 1997, del Ministeri de Foment, per la qual s'aproven les normes de seguretat per a l'exercici de les activitats subaqüàtiques (BOE núm. 280, de 22/11/97).
- Resolució de 20 de gener de 1999, de la Direcció General de la Marina Mercant, per la qual s'actualitzen determinades taules de l'Ordre de 14 d'octubre de 1997, per la qual s'aproven les normes de seguretat per a l'exercici d'activitats subaqüàtiques (BOE núm. 042, de 18/02/99).
- Decret 162/1999, de 17 de setembre, del Govern Valencià, pel qual s'estableixen les condicions per a l'exercici del busseig professional a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 3595, d'1/10/99).
- Ordre de 20 de juliol de 2000, per la qual es modifiquen les normes de seguretat per a l'exercici d'activitats subaqüàtiques, aprovades per Ordre de 14 d'octubre de 1997 (BOE núm. 188, de 7/08/2000).
- Decret 31/2013, de 8 de setembre, del Consell, pel qual es regula l'autorització de centres que impartisquen la formació necessària per a obtindre el títol de Bussejador Professional Bàsic a la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 6962, d'11/02/2013).
- Decret 23/2016, de 26 de febrer, del Consell, pel qual es modifica el Decret 162/1999, de 17 de setembre, del Consell, pel qual s'estableixen les condicions per a l'exercici del busseig professional a la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 7732, de 2/03/16).
- Correcció d'errors del Decret 23/2016, de 26 de febrer, del Consell, pel qual es modifica el Decret 162/1999, de 17 de setembre, del Consell, pel qual s'estableixen les condicions per a l'exercici del busseig professional a la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 7733, de 3/03/16).
- Decret-llei 2/2022, de 22 d'abril, del Consell, per a la reducció temporal de l'import de les taxes pròpies i preus públics de la Generalitat per a fer front a l'impacte de la inflació. (DOGV núm. 9327 de 28 d'abril de 2022)
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Termini
Termini
Durant tot l'any.
Formularis documentació
L'imprés normalitzat de sol·licitud ha d'anar acompanyat de la documentació següent:
- Dues fotografies recents.
- Resguard/comprovant de l'ingrés de taxes.
- DNI, llevat que se subscriga l'autorització.
- Títol de busseig professional o, en defecte d'aquest, certificat d'estudis conduents a la seua obtenció, emés per l'òrgan competent de la comunitat o ciutat autònoma o de l'estat membre, juntament amb el resguard/comprovant d'ingrés de la taxa necessària per a l'expedició del títol.
- Certificat mèdic en el qual consten dues circumstàncies:
1.- Que el metge està especialitzat en Medicina Subaqüàtica.
2.- Que la persona interessada reuneix les condicions físiques necessàries i que no pateix cap malaltia que li impedisca la pràctica normal del busseig professional.
NOTES:
- Per a sol·licitar el duplicat per robatori o extraviament, han de presentar la denúncia reglamentària i l'abonament de la taxa.
- La documentació s'ha de presentar en original o fotocòpia compulsada per l'oficina de registre.
Taxa o pagament
Taxa o pagament
Taxes 2024:
Model 046-9854 - Taxa per expedició del títol de Bussejador Professional Bàsic i de la llibreta d'activitats professionals subaqüàtiques
Expedició o duplicat del títol de Bussejador Professional Bàsic: 11,00 euros
Expedició o duplicat de la llibreta d'activitats professionals subaqüàtiques: 13,85 euros
Presentació
Presentació
Presencial
a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros)
b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.
c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.
I, preferentment, en la DIRECCIÓ TERRITORIAL DE VALÈNCIA, podent sol·licitar informació a través del telèfon 963426380 o del correu electrònic pesca_maritima@gva.es
On dirigir-se
- Direcció Territorial d'Agricultura, Ramaderia i Pesca - Alacant
- Direcció Territorial d'Agricultura, Ramaderia i Pesca - Castelló
- Direcció Territorial d'Agricultura, Ramaderia i Pesca - València
C/ PROFESSOR MANUEL SALA, 2
03003 - Alacant/Alicante
Av. GERMANS BOU, 47
12003 - Castelló/Castellón
C/ GREGORI GEA, 27
46009 - València/Valencia
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, presentaran la documentació justificativa telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat.
Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic han d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent.
Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu" -> "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).
Procés de tramitació
Procés de tramitació
- Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida.
- Posteriorment, es procedirà a la comprovació de la documentació presentada i, si és correcta, s'expedirà la llibreta d'activitats professionals subaqüàtiques, des dels serveis territorials.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
- Direcció Territorial d'Agricultura, Ramaderia i Pesca - Castelló
- Direcció Territorial d'Agricultura, Ramaderia i Pesca - València
- Direcció Territorial d'Agricultura, Ramaderia i Pesca - Alacant
Av. GERMANS BOU, 47
12003 - Castelló/Castellón
C/ GREGORI GEA, 27
46009 - València/Valencia
C/ PROFESSOR MANUEL SALA, 2
03003 - Alacant/Alicante
Quantia i cobrament
Quantia i cobrament
- En el moment de sol·licitar l'expedició de la llibreta d'activitats professionals subaqüàtiques, s'efectuarà el pagament de la taxa establida en cada moment per la Llei de taxes de la Generalitat Valenciana.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí