Detall de Procediment

Sol·licitud per al Registre d'operadors de gestió de subproductes animals i productes derivats no destinats al consum humà (SANDACH)

Codi SIA: 211741
Codi GUC: 16590
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT des de 14-02-2018
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte és inscriure un establiment o empresa en el Registre d'operadors de gestió de subproductes animals i productes derivats no destinats al consum humà (SANDACH). Hi ha dues opcions: 1. L'autorització: té per objecte facultar l'empresa per a l'exercici de les activitats que exigeixen una verificació prèvia del compliment de la normativa vigent. 2. El registre: té per objecte facultar l'empresa per a l'exercici d'aquelles activitats en les quals només cal una declaració responsable i no és necessària una verificació prèvia.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Poden sol·licitar-ho les empreses, amb seu a la Comunitat Valenciana, que gestionen subproductes d'origen animal i/o productes que se'n deriven no destinats al consum humà, quan aquestes empreses realitzen una o diverses de les activitats següents: processament, eliminació, valorització, ús com a combustible, fabricació d'aliments per a animals de companyia, fabricació d'abonaments i esmenes del sòl d'origen orgànic, transformació en biogàs o compost, manipulació, emmagatzematge, transport, etc.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà durant tot l'any.

Formularis documentació

A) AUTORITZACIÓ: presentació de la sol·licitud i documentació requerida. - Sol·licitud, en model normalitzat, signada pel representant, adjuntant la següent documentació: a) Document d'acreditació de la capacitat de representació, si és el cas. b) Memòria de l'activitat: 1. Instal·lacions · Emplaçament · Pla o croquis · Descripció: clos, tipus de sòl, sistemes d'emmagatzematge... 2. Mesures de bioseguretat. 3. Descripció del procés productiu: origen, destinació, mètode de transformació, grandària de partícula, temps, pressió i temperatura, etc. 4. Sistema de retenció de sòlids en el pretractament d'aigües residuals per a les categories 1 i 2. 5. Previsió de controls propis per a garantir el compliment del Reglament 1069/2009 (neteja i desinfecció, control de plagues, etc.). 6. Documentació del procediment basat en l'anàlisi de perills i punts de control crític (APPCC) i els seus prerequisits (per a les activitats de les seccions III, IV, VI, VII i VIII). c ) Justificant del pagament de la taxa en el cas d'alta en el registre. B) NOTIFICACIÓ. Presentació de la notificació i documentació requerida. - Notificació, en model normalitzat, signada pel representant, a la qual s'ha d'adjuntar la documentació següent: a) En el cas dels transportistes, annex II de relació de vehicles. Només es registraran els vehicles autopropulsats, remolcs i contenidors (no els portacontenidors ni camions tractors). b ) Document d'acreditació de la capacitat de representació, si és el cas. c) Justificant del pagament de la taxa en el cas d'alta en el registre.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: Model 046-9792 - Taxa per serveis administratius relatius a ramaderia. En aplicació de l'art. 3.7-5 de la Llei 20/2017, de 28 desembre, de la Generalitat, de taxes. Per a inscripció en el Registre d'Operadors en el Sector dels Productes i Subproductes d'Origen Animal no Destinats a Consum Humà (SANDACH): 25,48 euros. En el cas de modificació de dades o baixa del registre, no és necessari abonar taxes.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), tots dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, han d’anar firmats electrònicament per qui siga competent per a fer-ho. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=ca).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

a) SOL·LICITUD 1. Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida. 2. Sol·licitat el registre, si la documentació és correcta, es procedirà a la inspecció de l'establiment en funció de l'activitat que realitze per a comprovar que compleix els requisits exigits en la normativa. Si la documentació no és correcta, es remetrà un escrit a l'interessat que disposarà d'un termini de deu dies per a esmenar les deficiències i prosseguir-se la tramitació anteriorment descrita; en cas que no es presente la documentació sol·licitada en el termini atorgat, s'entendrà que ha desistit de la seua sol·licitud i es resoldrà la desestimació de l'expedient. 3. La Direcció General d'Indústria i Cadena Agroalimentària resoldrà sobre la inscripció en el registre, per a la qual cosa tindrà en compte l'informe de proposta del cap de Servei de Seguretat i Control de la Producció Agrària. 4. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de sis mesos a comptar del moment de la presentació de la sol·licitud. B) NOTIFICACIÓ S'usa el FORMULARI de NOTIFICACIÓ D'ALTA, BAIXA O MODIFICACIÓ PER AL REGISTRE SANDACH. Si la documentació és correcta, es procedirà a la inscripció de l'establiment i la comunicació del núm. assignat. Si la documentació no és correcta, es remetrà un escrit a l'interessat, que disposarà d'un termini de deu dies per a esmenar les deficiències i prosseguir-se la tramitació; en cas de no presentar la documentació sol·licitada en el termini atorgat, s'entendrà que ha desistit de la seua notificació.

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/ 2015).

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent és de sis mesos a comptar del moment de la presentació de la sol·licitud.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa