Detall de Procediment

Sol·licitud de beques per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General de Cooperació Internacional al Desenvolupament

Codi SIA: 223756
Codi GUC: 18472
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: TANCAT
(26-04-2023
17-05-2023)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La concessió de sis beques per a la realització de pràctiques professionals en matèria de cooperació internacional al desenvolupament en les dependències de la Direcció General de Cooperació Internacional al Desenvolupament, durant els exercicis 2023 i 2024, dirigides a la millora i especialització professional.

Observacions

Observacions

* DURACIÓ El període de duració de les beques serà de dotze mesos des de la data que s'indique en la resolució de concessió, que serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquest període podrà prorrogar-se sense necessitat de nova convocatòria, per un període màxim de dotze mesos addicionals, sempre que existisca crèdit adequat i suficient i que l'exercici de l'activitat que s'està efectuant així ho requerisca o aconselle.

Requisits

Requisits

Les persones sol·licitants de les beques hauran de complir, en la data de finalització del termini de les sol·licituds, els requisits següents: a) No ser major de 35 anys. b) Estar en possessió del màster universitari oficial en Cooperació al Desenvolupament, sempre que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització dels estudis. c) No haver sigut beneficiari o beneficiària de beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos. Els qui en el moment de publicar-se la corresponent convocatòria ja estiguen gaudint d'una beca de pràctiques professionals en la Generalitat, no podran optar a una nova beca, excepte en els següents casos: 1. Que es concórrega a la mateixa beca que ja s'està gaudint per haver sigut obtinguda en una convocatòria anterior, sempre que es complisquen la resta dels requisits previstos en la convocatòria. 2. Que resten menys de dos mesos per a la finalització de la beca de la qual ja venen gaudint les persones sol·licitants, sempre que es complisquen la resta dels requisits previstos en la convocatòria. d) No trobar-se incurs o incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, la qual cosa s'acreditarà per mitjà de la declaració responsable inclosa en el model de sol·licitud, accessible en la seu electrònica de la Generalitat (https:// sede.gva.es.). f) Tindre la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques. Les persones amb discapacitat en les quals no concórrega aquest impediment podran al·legar la seua condició a l'efecte de dirimir el possible empat que puga produir-se, en els termes recollits en l'article 11 de l'Ordre 1/2019, de 28 de novembre, de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en els centres directius de la Conselleria (d'ara en avant Ordre 1/2019), modificat per l'Ordre 4/2021, de 10 d'agost, de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica (d'ara en avant, Ordre 4/2021).

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les beques a concedir seran sis i estaran destinades a persones que estiguen en possessió del màster universitari oficial en Cooperació al Desenvolupament. La concessió de les beques objecte d'aquesta convocatòria es tramitarà en règim de concurrència competitiva entre les persones aspirants a les mateixes que reunisquen els requisits establits, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i els acrediten documentalment.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el DOGV (DOGV núm. 9582 de data 25/04/2023) Així, el període de presentació de sol·licituds és el següent: Data d'inici: 26/04/2023 Data de fi: 17/05/2023 Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut registrades en el registre electrònic de la Generalitat abans de les 24.00 hores de l'últim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).

Formularis documentació

1. SOL·LICITUD DE LA BECA - Les persones aspirants a obtindre una beca presentaran, exclusivament per via electrònica, una única sol·licitud i el currículum de manera completa, segons models normalitzats. Tots dos documents són obligatoris i estaran accessibles en la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es. - Amb la finalitat de reduir càrregues administratives a les persones interessades, a la sol·licitud i al currículum no s'adjuntarà cap documentació. - D'acord amb el que es disposa en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (d'ara en avant, Llei 39/2015), l'òrgan gestor podrà obtindre directament les dades d'identitat de la persona sol·licitant o, en el seu cas, del seu representant legal i d'estar al corrent amb el compliment de les seues obligacions enfront de la Seguretat Social. En cas que la persona sol·licitant s'opose al fet que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, haurà d'indicar-lo expressament en el formulari, quedant obligada a aportar els documents acreditatius corresponents. Quant a l'acreditació d'estar al corrent amb el compliment de les seues obligacions tributàries, la persona interessada haurà d'autoritzar l'administració, mitjançant el formulari de sol·licitud, la consulta d'aquesta informació davant les administracions tributàries. En cas de no autoritzar, la persona interessada queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents. - En el cas que la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'acompanyen els documents preceptius, es requerirà a la persona interessada perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida de la seua petició, prèvia resolució dictada en els termes assenyalats en l'article 21.1 d'aquesta norma. Aquest tràmit es realitzarà de manera electrònica. 2. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA DELS MÈRITS AL·LEGATS EN EL CURRÍCULUM. - Una vegada publicat el llistat definitiu de puntuacions per la comissió avaluadora, les persones aspirants que obtinguen les quinze millors puntuacions, seran anomenats per a la realització d'una entrevista/prova, que podrà realitzar-se per videoconferència o mitjans similars. En aquesta fase, la comissió avaluadora determinarà la forma i el termini de presentació de la documentació acreditativa dels mèrits al·legats. - Les persones aspirants, no convocades a l'entrevista, podran presentar, en aquesta fase, la documentació acreditativa dels mèrits al·legats en cas de voler formar part de la bossa de reserva esmentada en punt 7 del resolc dècim de la convocatòria. - La documentació acreditativa a aportar serà la següent: a) Còpia del DNI o document d'identitat de qualsevol dels països membres de la Unió Europea. La comprovació directa de les dades d'identificació podrà ser recaptada per l'Administració sempre que la persona interessada haja expressat el seu consentiment. Es presumirà que la consulta o obtenció és autoritzada per la persona interessada llevat que conste en el procediment la seua oposició expressa. En aquest cas, la persona sol·licitant quedarà obligada a presentar la còpia del document d'identitat. b) Còpia del títol universitari de màster oficial en Cooperació al Desenvolupament. c) Còpia del títol universitari corresponent a cada titulació, expedit o homologat a Espanya. d) Certificat de l'expedient acadèmic amb la nota mitjana oficial ponderada en un sistema de puntuació entre 5 i 10 punts. e) Programa de les assignatures cursades que justifiquen l'especialització acadèmica en matèries relacionades amb la beca. f) Còpia dels certificats acreditatius dels coneixements de valencià i altres idiomes. g) Còpia de qualsevol altre document que acredite la possessió de títols, màsters, cursos, mèrits docents, investigadors o professionals que es desitgen al·legar. h) L'experiència professional i laboral s'acreditarà exclusivament amb la presentació d'informe de vida laboral i còpia de contractes o certificacions d'empresa que reflectisquen l'activitat professional i laboral relacionada directament amb la beca. i) Documentació que acredite trobar-se en algun dels supòsits establits en el punt 2 de l'article 11 de l'Ordre 1/2019, que determinen la preferència de la concessió de la beca en cas d'empat en la valoració. A fi d'agilitzar al màxim la tramitació, la presentació d'aquests documents es realitzarà telemàticament.

Presentació

Presentació

Telemàtica
- Per a presentar la sol·licitud i omplir el currículum, s'ha de fer clic en la icona "Tramitar amb certificat". Una vegada presentada la sol·licitud, aquesta no es pot modificar; per tant, si voleu fer canvis, haureu de tornar a presentar una nova sol·licitud. En aquest cas, la primera sol·licitud s'arxiva i automàticament es tramita la segona. - Per a comprovar la presentació correcta de la sol·licitud, podeu connectar-vos a l'àrea personal (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=ca) i accedir a l'apartat "Sol·licituds entregades". - Per a qualsevol problema tècnic en la sol·licitud telemàtica, us recomanem que accediu a la llista de preguntes freqüents publicada en la pantalla d'accés a la beca o a l'àrea personal. - En el cas que continueu amb problemes, podeu enviar un correu a: generalitat_en_red@gva.es - El suport d'incidències d'aquest correu estarà operatiu de 8.00 h a 18.30 h, de dilluns a dijous, i els divendres de 8.00 h a 15.00 h.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Les persones aspirants a obtindre una beca presentaran, exclusivament per via electrònica, una única sol·licitud i el currículum de manera completa, segons models normalitzats, en el termini de 15 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Tots dos documents són obligatoris i estaran accessibles en la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es. En emplenar aquests formularis s'obtindrà l'autobaremació inicial dels mèrits adduïts en el currículum, que es calcularà de manera automàtica a partir de la informació aportada en aquest. El resultat d'aquesta baremació es visualitzarà com un camp més del formulari. - Per a poder realitzar la presentació electrònica, la persona sol·licitant haurà de disposar d'algun dels sistemes de signatura electrònica admesos en la seu electrònica de la Generalitat. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es podrà acreditar mitjançant el rebut expedit per aquest de manera automàtica. A l'efecte del còmput de terminis, serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel registre electrònic. Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut registrades en el registre electrònic de la Generalitat abans de les 24.00 hores de l'últim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola). Quan l'últim dia del termini siga inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent. - D'acord amb el que es preveu en l'article 6 de l'Ordre 1/2019, l'ordenació i instrucció del procediment per a la concessió de les beques convocades correspondrà a la Direcció General de Cooperació Internacional al Desenvolupament, òrgan directiu competent per raó de la matèria objecte de les beques, que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals haja de dictar-se resolució. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, aquestes seran examinades per l'òrgan instructor, que comprovarà els requisits de les persones sol·licitants, efectuant en el seu cas els requeriments i comprovacions que estime convenients. L'òrgan instructor emetrà informe, en el qual conste el compliment dels requisits de les persones sol·licitants. - Segons el que s'estableix en l'article 9 de l'Ordre 1/2019, la facultat de dictar la resolució de concessió de les beques de pràctiques professionals, que correspon a la persona titular de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, es delega en el centre directiu competent per raó de la matèria. En conseqüència, la facultat de resoldre correspondrà a la Direcció General de Cooperació Internacional al Desenvolupament. - Vista la proposta motivada de resolució formulada per la comissió de valoració, l'òrgan competent per a resoldre dictarà la resolució de la concessió. Aquesta es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen les beques atorgades, les persones beneficiàries, les quantitats concedides i la finalitat d'aquestes. La publicació de la citada resolució assortirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb la normativa reguladora del procediment administratiu comú, i s'inserirà la informació corresponent en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es. - El termini màxim per a dictar i publicar la resolució serà de tres mesos, a comptar des de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria, sense perjudici que puga ampliar-se en els termes establits per la normativa reguladora del procediment administratiu comú. Conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i publicat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

El règim per a la valoració dels mèrits és l'establit en els articles 8 i 11 de l'Ordre 1/2019. El màxim de puntuació total que pot obtindre's serà de 38 punts, dels quals, 31 punts corresponen a la puntuació màxima dels apartats A a l'E i 7 punts corresponen a la puntuació màxima per l'apartat F, Entrevista/prova: A) Expedient acadèmic: fins a un màxim de 18 punts. 1r) La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la nota mitjana ponderada, donant lloc a una valoració entre 5 i 10 punts d'acord amb l'escala següent: - Nota mitjana 5: 5 punts - Nota mitjana 6: 6 punts - Nota mitjana 7: 7 punts - Nota mitjana 8: 8 punts - Nota mitjana 9: 9 punts - Nota mitjana 10: 10 punts Quan la ponderació s'haja realitzat amb un sistema de puntuació de 0 a 4, s'aplicarà el que es disposa en els articles 4 i 5 de l'article 13 del Reial decret 1267/1994, de 10 de juny, pel qual es modifica el Reial decret 1497/1987, de 27 de novembre, pel qual estableixen directrius generals comunes dels plans d'estudis dels títols universitaris de caràcter oficial, o per la normativa que els substituïsca. No obstant això, es recomana aportar certificació on conste la nota ponderada entre 5 i 10 punts. 2n) L'especialització acadèmica en matèries relacionades amb el contingut de la convocatòria es valorarà entre 0 i 5 punts. Per especialització acadèmica s'entenen les assignatures relacionades amb la beca i es valorarà amb un màxim de 0,20 punts per assignatura. 3r) Altres títols acadèmics oficials que no constituïsquen un requisit per a la concessió de les beques convocades es valoraran amb un màxim de 3 punts, atesa la següent escala: - Doctorat: 2 punts - Altres llicenciatures o graus: 1 punt - Diplomatures: 0,50 punts - Màster universitari oficial: 0,50 punts. B) Coneixements de valencià: fins a un màxim de 2,5 punts. 1r) Coneixement general, fins a un màxim d'1 punt: es valoren únicament els títols i certificats oficials de coneixement de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o homologats o equivalents, d'acord amb els nivells establits en el Marc europeu comú de referència per a les Llengües, conformement a la següent escala i puntuant-se exclusivament el nivell més alt acreditat: Denominació anterior/ Denominació actual (Ordre 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport) (anivelles MECR) - Elemental/ Certificat de nivell B1 de coneixements de valencià: 0,25 punts - ------------ / Certificat de nivell B2 de coneixements de valencià: 0,50 punts - Mig/ Certificat de nivell C1 de coneixements de valencià: 0,75 punts - Superior/ Certificat de nivell C2 de coneixements de valencià: 1,00 punts 2n) Coneixements especialitzats de valencià, fins a un màxim de 1,5 punts: - Especialitat de Correcció de Textos: 0,50 punts - Especialitat en Llenguatge en Mitjans de comunicació: 0,50 punts - Especialitat en Llenguatge Administratiu: 0,50 punts C) Coneixement d'idiomes de la Unió Europea: fins a un màxim de 3 punts. 1r) Es valorarà cada nivell superat, d'acord amb el Marc europeu comú de referència per a les Llengües, amb 0,20 punts. Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat. En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite per títol universitari i haja sigut valorat en l'apartat A.3 no es podrà computar també en aquest apartat. Aquest apartat i el següent s'aplicaran de manera excloent, optant en cada convocatòria per algun dels dos, en el seu cas. 2n) En aquelles beques en què, per la seua naturalesa, el coneixement d'un idioma siga un element essencial i així s'acredite, es valorarà fins a 2 punts, d'acord amb l'escala establida en el Marc Normatiu de Referència. 3r) Altres idiomes cooficials de la Unió Europea: de 0 a 1 punt. Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat. Es valorarà cada nivell superat amb 0,10 punts. D) Coneixements addicionals: Fins a un màxim de 6 punts. 1r) Experiència professional relacionada directament amb l'objecte de la beca, fins a 2 punts, computant-se 0,10 per cada mes complet treballat. 2n) Cursos de formació relacionats amb l'objecte de la beca, fins a un màxim de 4 punts, atesos els criteris que s'exposen a continuació: Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament de duració igual o superior a 15 hores que hagen sigut cursats o impartits per la persona interessada, conformement a la següent escala: a) De 200 o més hores: 3,00 punts b) De 100 o més hores: 2,00 punts c) De 75 o més hores: 1,50 punts d) De 50 o més hores: 1,00 punts e) De 25 o més hores: 0,50 punts f) De 15 o més hores: 0,20 punts Els cursos als quals hagen assistit la persona interessada o que aquesta haja impartit hauran de pertànyer a organismes oficials o centres de formació reconeguts i es valoraran una sola vegada, amb independència d'haver sigut cursat o impartit en successives edicions el mateix curs. En cap cas es puntuaran en el present subapartat ni en l'apartat C anterior els cursos de valencià i d'idiomes. E) Altres mèrits: fins a un màxim de 1,50 punts. Es concedirà fins a un màxim de 1,50 punts per als següents mèrits, sempre que no siguen requisit ni es troben inclosos en la resta dels apartats d'aquest annex, i es troben degudament acreditats: 1) La publicació d'articles especialitzats en revistes de reconegut prestigi, d'àmbit autonòmic, nacional o internacional, així com de llibres monogràfics, es valorarà amb un màxim de 0,50 punts, sempre que es tracte d'articles o llibres relacionats amb l'objecte de les beques convocades, computant-se de la manera següent: - Llibres: 0,50 punts - Capítols de llibres: 0,25 punts - Articles: 0,10 punts. 2n) El coneixement d'idiomes no comunitaris es valorarà amb un màxim de 0,50 punts, a raó de 0,10 punts per cada nivell superat. A aquest efecte, únicament s'admetrà la seua acreditació per mitjà de títols expedits per l'escola oficial d'idiomes, universitats, ministeris o organismes oficials acreditats. 3r) Els cursos de formació al fet que haja assistit o haja impartit la persona interessada, que estiguen vinculades a les matèries que constitueixen l'objecte de les titulacions admeses per a concórrer a la convocatòria, així com aquells sobre coneixements d'aplicacions informàtiques d'anàlisi documental o de gestió de bases de dades, podran ser valorades amb un màxim de 0,50 punts computant-se de la següent manera: - Cursos de 50 o més hores: 0,50 punts - Cursos de 25 o més hores: 0,25 punts - Cursos de 15 o més hores: 0,10 punts. Els cursos als quals haja assistit la persona interessada o que aquesta haja impartit hauran de pertànyer a organismes oficials o centres de formació reconeguts i es valoraran una sola vegada, amb independència d'haver sigut cursat o impartit en diverses/successives edicions el mateix curs. F) Entrevista: fins a un màxim de 7 punts. Les persones sol·licitants que hagen obtingut les 15 millors puntuacions seran convocades a una entrevista que versarà sobre la seua formació, la seua trajectòria acadèmica i professional i els seus coneixements entorn a les matèries relacionades amb l'objecte de les beques a la concessió de la qual concorren. L'entrevista podrà ser valorada amb un màxim de 7 punts i el resultat se sumarà a la puntuació obtinguda per a cada aspirant en els apartats anteriors d'aquest barem, a fi d'obtindre, com a resultat, la puntuació final del procés de selecció.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Direcció General de Cooperació Internacional al Desenvolupament

Obligacions

Obligacions

A l'efecte del règim d'incompatibilitats i de les obligacions de la persona beneficiària de la beca, cal ajustar-se al que disposa l'article 15 i 16 de l'Ordre 1/2019.

Observacions

Observacions

Les resolucions que es dicten esgoten la via administrativa i contra aquestes es podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició davant de l'òrgan que les va dictar, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació de la resolució corresponent, o un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació de la resolució corresponent. Tot això, sense perjudici de la interposició, per part de les persones interessades, de qualsevol altre recurs que estimen pertinent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

A l'efecte de pagament i justificació de les beques, cal ajustar-se al que estableix l'article 14 de l'Ordre 1/2019.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a dictar i publicar la resolució serà de tres mesos, a comptar des de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria, sense perjudici que puga ampliar-se en els termes previstos per la normativa reguladora del procediment administratiu comú. Conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i publicat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Segons el que estableix l'article 9 de l'Ordre 1/2019, la facultat de dictar la resolució de concessió de les beques de pràctiques professionals, que correspon a la persona titular de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, es delega en el centre directiu competent per raó de la matèria. En conseqüència, la facultat de resoldre correspondrà a l'òrgan directiu competent per raó de la matèria objecte de les beques.

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa