Detall Departament

JUNTA SUPERIOR DE CONTRACTACIÓ ADMINISTRATIVA DE LA GENERALITAT

DIR3 A10025292
46003 - València
Telèfon: 961613072
Rang: Secretaria autonòmica
Funcions:
  • ·
  • 1. Emetre informe, a sol·licitud de les diferents conselleries, institucions i entitats autònomes i entitats de dret públic vinculades o dependents de la Generalitat Valenciana que es troben dins de l'àmbit d'aplicació de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, sobre qualsevol assumpte en matèria de contractació administrativa, així com els de la contractació privada de l'administració subjectes al dret administratiu, tot això sense perjudici de les funcions d'emissió de dictàmens atribuïdes al Consell Jurídic Consultiu, i les funcions d'assessorament de les assessories jurídiques de les distintes conselleries.
  • 2. Formular la proposta de resolució en els expedients per a declarar la prohibició de contractar, quan la seua tramitació siga competència de l'administració autonòmica, així com la iniciació i tramitació del procediment per a aquesta declaració en els supòsits previstos en l'article 13 del Reial Decret 390/1996, d'1 de març.
  • 3. Vigilar el compliment de la legislació de contractació administrativa i, especialment, l'observança dels principis de publicitat, concurrència, igualtat i no discriminació, i el correcte exercici de les prerrogatives de l'administració en els contractes que subscriga.
  • 4. Realitzar els estudis que considere necessaris en contractació administrativa i elaborar i proposar, en l'àmbit de les seues competències, les normes, circulars i instruccions que es consideren necessàries en matèria de contractació administrativa.
  • 5. Col·laborar, en l'àmbit de la seua competència, en les activitats de formació del personal al servei de l'administració autonòmica que tinguen relació directa amb la contractació administrativa.
  • 6. Impulsar i promoure l'homogeneïtzació de la documentació administrativa en matèria de contractació.
  • 7. Dirigir el Registre Oficial de Contractes i el Registre Oficial de Contractistes i Empreses Classificades, i efectuar la posterior tramesa a la Sindicatura de Comptes dels contractes que determine la normativa vigent.
  • 8. Organitzar el sistema de classificació que establisca els diferents grups i seccions, amb aplicació de les mateixes regles i criteris establits en la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.
  • 9. Aprovar i revisar la classificació de les empreses i empresaris i proposar la suspensió d'aquesta, d'acord amb les regles i els criteris establits en la legislació bàsica de l'estat.
  • 10. Ser l'òrgan de comunicació i relació amb la Junta Consultiva de Contractació del Ministeri d'Economia i Hisenda, i amb els òrgans equivalents de la resta de les comunitats autònomes.
  • 11. Declarar d'adquisició centralitzada els béns i serveis d'utilització comuna per a l'administració de la Generalitat Valenciana i aprovar, després de la tramitació pertinent, la determinació del tipus i selecció de proveïdors.
  • 12. Aprovar i elevar anualment al Govern Valencià una memòria sobre la gestió contractual de l'administració de la Generalitat Valenciana i de les entitats autònomes i entitats de dret públic que en depenguen que es troben dins de l'àmbit de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, on es propose l'adopció de les mesures generals o particulars que s'estimen pertinents.
  • 13. Qualsevol altra atribució que li atorguen les disposicions vigents.
  • ---
Horaris:
Informació administrativa i registre de documents: - De dilluns a divendres : de 9.00 h a 14.30 h. En setmana de festes locals: de 9 a 14 h. de dilluns a divendres