Detall Departament

DIRECCIÓ DE PREVENCIÓ, FORMACIÓ I DOCUMENTACIÓ AGÈNCIA DE PREVENCIÓ I LLUITA CONTRA EL FRAU I LA CORRUPCIÓ CV AVAF

46003 - València
Telèfon: 962787450
Rang: Subdirecció General
Funcions:
  • .
  • a) Dirigir, coordinar i supervisar el funcionament i l'organització de les unitats dependents.
  • b) Assessorar en l'elaboració i en l'establiment dels elements que integren les estratègies d'integritat pública, així com en la confecció i l'avaluació dels plans de prevenció.
  • c) Avaluar l'eficàcia dels instruments jurídics i les mesures existents en matèria de prevenció i lluita contra el frau i la corrupció.
  • d) Proposar criteris previs, clars i estables de control de l'acció pública, així com millores en procediments i pràctiques administratives.
  • e) Desenvolupar estudis i anàlisis de riscos.
  • f) Gestionar i analitzar qualsevol tipus d'informació i documentació publicada sobre les matèries pròpies de l'Agència, així com elaborar els informes, les estadístiques, les publicacions i els estudis tècnics pertinents.
  • g) Promoure estudis i investigacions en relació amb el frau, amb les causes que l'originen i amb l'impacte social i polític que genera.
  • h) Formular propostes i recomanacions en matèria d'integritat, ètica pública, prevenció i lluita contra la corrupció, sobre disposicions normatives vigents o en tràmit d'aprovació.
  • i) Donar resposta a les consultes no vinculants en matèria de prevenció del frau, la corrupció i les bones pràctiques.
  • j) Elaborar i gestionar accions i guies formatives especialitzades en matèria d'integritat i ètica pública, així com de prevenció del frau i de la corrupció.
  • k) Elaborar i gestionar accions formatives per al personal adscrit a l'Agència perquè dispose de la capacitat tècnica i la formació contínua deguda.
  • l) Proposar, preparar i realitzar els programes de sensibilització de l'Agència.
  • m) Executar i desenvolupar eines per a emmagatzemar, gestionar i posar a disposició, de manera accessible i en format obert, els recursos d'informació en l'àmbit de la lluita contra el frau, la corrupció, la defensa de l'ètica pública i la integritat, per a fomentar la difusió de manera fàcil, gratuïta, lliure, completa, permanent, reutilitzable i contínuament actualitzada.
  • n) Establir la política de gestió de documents d'acord amb la normativa vigent i amb els estàndards, recomanacions i bones pràctiques nacionals i internacionals aplicables per a la gestió documental i la Norma tècnica d'interoperabilitat del Catàleg d'estàndards, que garantisquen l'autenticitat, la integritat, la confidencialitat, la disponibilitat i la traçabilitat dels documents i els expedients electrònics que es generen, que permeten la protecció, la recuperació i la conservació física i lògica d'aquests i del seu context.
  • o) Elaborar i proposar el codi ètic i de conducta del personal de l'Agència.
  • p) Les altres que li assigne el director o directora de l'Agència.
  • ---