Detall de Procediment

Parcs d'emmagatzemament de líquids petrolífers (IP02) d'operadors a l'engrós o que presten servei a estos: alta, modificació, canvi de titularitat i baixa de la instal·lació (REQUERIXEN AUTORITZACIÓ). Energia.

Codi SIA: 210979
Codi GUC: 1688
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Autoritzar les instal·lacions d'emmagatzemament de líquids petrolífers contemplades en la instrucció tècnica complementària IP-02, la titularitat de la qual siga d'operadors a l'engròs o que presten servici a estos, tal com indiquen els articles 40 i 42 de la Llei 34/1998 del Sector dels Hidrocarburs, així com reflectir les seues modificacions , canvis de titularitat i baixa de la instal·lació. així com reflectir-ne les modificacions, canvis de titularitat i baixa de la instal·lació.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

La persona titular de la instal·lació o el seu representant legal.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

A). NOVA INSTAL·LACIÓ: 1. PRIMERA FASE: - Imprés de sol·licitud (SOLPET02) La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització del sol·licitant, excepte manifestació en contra, perquè l'administració competent obtinga directament les dades relatives d'identificació personal, segons el que preveuen els articles 4 i 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic (DOCV núm 6.376, de 14.10.2010). - Projecte de la instal·lació, en el qual es pose de manifest el compliment de les especificacions exigides per la instrucció tècnica complementària IP-02 del Reglament d'Instal·lacions Petrolíferes, com també de les prescrites per les altres disposicions legals que l'afecten, firmat per tècnic titulat competent i visat pel col·legi oficial corresponent. - Informe o certificat de compatibilitat urbanística emés per l'ajuntament en el qual s'indique la compatibilitat de la instal·lació amb el planejament urbanístic municipal. - Estudi d'impacte ambiental, si és el cas. - Autorització ambiental integrada, si és el cas. - Informe favorable de la Conselleria, amb competències en matèria de territori, sobre el règim d'ordenació del territori, si és el cas. 2. SEGONA FASE: Els documents següents es presentaran en sol·licitar l'autorització de posada en marxa de la instal·lació, a través del tràmit d'APORTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ a un expedient obert (veure enllaç): - Certificat final d'obra de la instal·lació firmat per tècnic titulat competent i visat pel col·legi oficial corresponent, com també que la instal·lació complix totes les especificacions prescrites per les disposicions legals que l'afecten (CERFIN02). - Declaració responsable dels tècnics competents projectista i director de l'execució d'obres (DECRESTE), en el seu cas. - Certificat final d'obra d'empresa instal·ladora d'instal·lacions de protecció contra incendis (CERSEGIT). - Certificat d'inspecció inicial emés per un organisme de control autoritzat en el qual s'indique la realització de les proves realitzades en el lloc d'emplaçament amb resultat satisfactori (CEROCA02). B) AMPLIACIÓ O MODIFICACIÓ: 1. PRIMERA FASE: - Imprés de sol·licitud (SOLPET02) La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització del sol·licitant, excepte manifestació en contra, perquè la Conselleria d'Infraestructures i Transport obtinga directament les dades relatives d'identificació personal, segons el que preveuen els articles 4 i 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic (DOCV núm 6.376, de 14.10.2010). - Projecte de la instal·lació, en el qual es pose de manifest el compliment de les especificacions exigides per la instrucció tècnica complementària IP-02 del Reglament d'Instal·lacions Petrolíferes, com també de les prescrites per les altres disposicions legals que l'afecten, firmat per tècnic titulat competent i visat pel col·legi oficial corresponent. - Informe municipal sobre l'adequació de l'emplaçament de la instal·lació al règim d'ordenació de territori. - Estudi d'impacte ambiental, si és el cas. - Autorització ambiental integrada, si és el cas. - Informe favorable de la Conselleria, amb competències en matèria de territori, sobre el règim d'ordenació del territori, si és el cas. 2. SEGONA FASE: Els documents següents es presentaran en sol·licitar l'autorització de posada en marxa de la instal·lació, a través del tràmit d'APORTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ a un expedient obert (veure enllaç): - Certificat final d'obra de la instal·lació firmat per tècnic titulat competent i visat pel col·legi oficial corresponent, com també que la instal·lació complix totes les especificacions prescrites per les disposicions legals que l'afecten (CERFIN02). - Declaració responsable dels tècnics competents projectista i director de l'execució d'obres (DECRESTE), en el seu cas. - Certificat final d'obra d'empresa instal·ladora d'instal·lacions de protecció contra incendis (CERSEGIT). - Certificat de l'última revisió periòdica en vigor, i si no n'hi ha, certificat de revisió emés per empresa instal·ladora d'instal·lacions de productes petrolífers líquids. - Certificat de l'última inspecció periòdica, en vigor, i si no n'hi ha, certificat d'inspecció emés per organisme de control autoritzat. C).CANVI DE TITULARITAT - Imprés de sol·licitud (SOLPET02). La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització del sol·licitant, excepte manifestació en contra, perquè la Conselleria d'Infraestructures i Transport obtinga directament les dades relatives d'identificació personal, segons el que preveuen els articles 4 i 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic (DOCV núm 6.376, de 14.10.2010). - Document acreditatiu de la venda de la instal·lació o de la seua transmissió (presentat a liquidació de l'impost), segons el cas. - Certificat de l'última revisió periòdica en vigor i, si no n'hi ha, certificat de revisió emés per empresa instal·ladora autoritzada per a instal·lacions de productes petrolífers líquids. - Certificat de l'última inspecció periòdica, en vigor, i si no n'hi ha, certificat d'inspecció emés per organisme de control autoritzat. D) BAIXA: - Imprés de sol·licitud (SOLPET02). La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització del sol·licitant, excepte manifestació en contra, perquè la Conselleria d'Infraestructures i Transport obtinga directament les dades relatives d'identificació personal, segons el que preveuen els articles 4 i 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic (DOCV núm 6.376, de 14.10.2010). - Certificat de fora de servei de la instal·lació.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: - Instal·lacions d'emmagatzematge de líquids petrolífers (alta, modificació, canvi de titularitat): 1.1 - Autorització administrativa prèvia: 109,54 euros 1.2.1 - Taxa pels primers 6.600 euros de pressupost de maquinària i equip: 45,55 euros. 1.2.2 - Per cada 6.600 euros més o fracció: 12,02 euros.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l';enllaç directe del qual s';ha indicat abans. Per a accedir-hi telemàticament, cal disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l';FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). - I el sistema clau-signatura de l';Estat, únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats...). Hi ha més informació respecte als sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/va/sede_certificados 2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant de l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), cal inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració general de l';Estat, la informació respectiva del qual està disponible en l';apartat ';Enllaços'; d';aquest tràmit. Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona que ho presenta. 3. Fent clic en l';enllaç directe indicat en ';Com es tramita telemàticament?'; o en l';enllaç ';TRAMITAR AMB CERTIFICAT'; (en color roig a l';inici d';aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web, annexar la sol·licitud i qualsevol altra documentació omplida i signada digitalment que hàgeu d';aportar, realitzar la presentació telemàtica de tot això, i obtindreu el justificant de registre corresponent. 4. Respecte als DOCUMENTS QUE S';HAN D';ANNEXAR, si escau: - És recomanable que, en primer lloc, els reuniu tots i els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que, posteriorment, pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s';han d';enviar en format PDF i s';han d';incorporar les SIGNATURES DIGITALS de les persones o entitats que els subscriguen. - En aquest tràmit de la Guia Prop: * En l';apartat denominat ';Quina documentació s';ha de presentar?'; hi ha la llista de documents que s';han de presentar. * En l';apartat ';IMPRESOS ASSOCIATS'; (i en el mateix tràmit telemàtic) hi ha models normalitzats que es poden omplir de tots o alguns d';aquests documents, segons el cas. Si hi ha un model normalitzat, el document ha de presentar-se en aquest. No obstant això, els documents per als quals no hi haja un model normalitzat, s';han de crear o recaptar per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar a la sol·licitud. - En el tràmit telemàtic, s';indica la grandària màxima permesa dels documents que cal annexar i els formats o les extensions que poden tindre (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-los abans d';annexar els documents. 5.- Disposeu de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: http://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/at_ciud_faq/at_ciud_faq_tramitacion Reviseu aquesta informació i si, malgrat això, continueu necessitant ajuda, per favor, notifiqueu-ho a través de: - per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es - per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

La tramitació d'aquesta mena d'expedients es realitzarà de forma EXCLUSIVAMENT TELEMÀTICA, a través de l'enllaç telemàtic establit a aquest efecte: 1. Passos per a l'autorització de NOVES instal·lacions o MODIFICACIÓ d'instal·lacions ja autoritzades: A) Primera fase: - Presentació de la sol·licitud (SOLPET02), projecte tècnic de la instal·lació, informe urbanístic municipal i la preceptiva documentació ambiental, i pagament de taxes (de manera presencial o telemàtica, segons siga procedent). - Si la documentació és correcta l'òrgan competent de la comunitat autònoma en matèria d'energia estendrà l'autorització administrativa prèvia de la instal·lació. - Execució de la instal·lació per part del sol·licitant. B) Segona fase: - Presentació de la següent documentació, a través del tràmit de "APORTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ" (veure enllaços): - Certificat final d'obra de la instal·lació firmat per tècnic titulat competent i visat pel col·legi oficial corresponent, com també que la instal·lació complix totes les especificacions prescrites per les disposicions legals que l'afecten (CERFIN02).. - Declaració responsable dels tècnics competents projectista i director de l'execució d'obres, en el seu cas (DECRESTE). - Certificat final d'obra d'empresa instal·ladora d'instal·lacions de protecció contra incendis (CERSEGIT) - Certificat d'inspecció inicial emés per un organisme de control autoritzat en el qual s'indique la realització de les proves realitzades en el lloc d'emplaçament amb resultat satisfactori (CEROCA02). - Certificat de l'última revisió periòdica en vigor. - Certificat de l'última inspecció periòdica, en vigor. - Si la documentació és correcta el Servici Territorial d'Energia estendrà autorització de posada en servici de la instal·lació, amb l'abast definit en l'article 8, apartat a) del Reglament d'Instal·lacions Petrolíferes (RD 2085/1994). 2. Passos per al CANVI DE TITULARITAT d'instal·lacions ja autoritzades - Presentació de la sol·licitud (SOLPET02), document acreditatiu de la venda de la instal·lació o de la seua transmissió (presentat la liquidació de l'impost) - Certificat de l'última revisió periòdica en vigor i, si no n'hi ha, certificat de revisió emés per empresa instal·ladora de productes petrolífers líquids autoritzada. - Certificat d'inspecció periòdica en vigor emés per organisme de control autoritzat. - Si la documentació és correcta la Direcció General d'Energia estendrà l'autorització de transmissió de la titularitat de la instal·lació. 3. Passos per a la BAIXA de la instal·lació: - Presentació de la sol·licitud (SOLPET02), i resta de documentació.

Observacions

Observacions

Els previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de sis mesos comptadors de la data de presentació de la documentació. Transcorreguts sis mesos sense que es dicte resolució, els expedients s'entendran desestimatoris.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa