Detall de Procediment

Sol·licitud d'autorització d'aprofitament forestal planificat amb variacions.

Codi SIA: 2410716
Codi GUC: 21761
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Obtindre l'autorització de l'administració forestal per a fer un aprofitament forestal planificat amb variacions. Es consideren aprofitaments forestals planificats amb variacions els aprofitaments forestals que preveu un instrument tècnic de gestió forestal aprovat i vigent, que excedeixen el que preveu la planificació d'aquest instrument. En la sol·licitud d'autorització s'han de justificar les variacions plantejades. No tindrà la consideració de variació l'alteració en l'ordre d'execució de les anualitats que recull l'ITGF aprovat, sempre que no es modifique la naturalesa del tractament ni s'excedisquen les quantitats autoritzades. Tampoc l'acumulació d'anualitats per a la seua execució conjunta.

Observacions

Observacions

- El termini de vigència de l'autorització és de dos anys a partir de la data en què haja sigut notificada, llevat que per una raó motivada s'indique un altre termini en la resolució. - En el cas que les variacions afecten les tasques complementàries plantejades en l'instrument tècnic de gestió forestal aprovat, aquestes hauran de quedar referides en la sol·licitud. La resolució d'autorització inclourà l'autorització per a la seua realització. - El titular queda subjecte a les obligacions que estableix l'article 28 del DECRET 205/2020, d'11 de desembre, respecte de la determinació de l'aprofitament una vegada obtinguda la corresponent resolució i prèviament al seu inici. Amb aquest objectiu, el titular o la persona que en tinga la representació ha de posar-se en contacte amb la corresponent oficina comarcal de medi ambient per a la planificació de les actuacions corresponents. Podeu accedir a la informació de contacte a través de l'enllaç següent: https://mediambient.gva.es/va/agentes-medioambientales/donde-estan - En el cas concret d'aprofitaments de fusta i afins, al final de cada anualitat, durant la vigència de l'aprofitament, i també a la finalització d'aquest, el titular haurà de comunicar a l'Administració forestal autonòmica la quantitat de producte realment obtinguda i extreta de la forest. La comunicació ha d'estar identificada amb el corresponent codi de traçabilitat, sense perjudici del que estableix el Reglament (UE) núm. 995/2010, del Parlament Europeu i del Consell, de 20 d'octubre de 2010, pel qual s'estableixen les obligacions dels agents que comercialitzen fusta i productes de la fusta, i el Reial decret 1088/2015, de 4 de desembre, per a assegurar la legalitat de la comercialització de fusta i productes de la fusta, o la normativa que la complemente o substituïsca. Aquesta comunicació s'ha de fer també en els casos en què un aprofitament degudament autoritzat, una vegada finalitzat el termini per a la seua execució, no s'haja realitzat, encara que la quantitat siga zero.

Requisits

Requisits

Ostentar la titularitat de la forest o terreny forestal o representar a la persona que ostente esta titularitat en els termes establits per la legislació del procediment administratiu comú. La representació podrà acreditar-se mitjançant qualsevol mig vàlid en dret que deixe constància fefaent de la seua existència conforme als termes de la legislació bàsica estatal. S'entendrà acreditada la representació davant el sector públic autonòmic mitjançant apoderament apud acta efectuat per compareixença personal o compareixença electrònica en la corresponent seu electrònica, o a través de l'acreditació de la seua inscripció en el registre electrònic d'apoderaments (REA).

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Qualsevol persona física o jurídica.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

En qualsevol moment de l'any i s'ha de presentar per registre d'entrada amb almenys tres mesos d'antelació a la data en la qual es pretenga iniciar l'aprofitament.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, a la dels ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú. c) En les oficines de Correus, en la forma que s'establisca reglamentàriament. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en els registres que s'indiquen a continuació; no obstant això, els sol·licitants que siguen persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligats a relacionar-se amb aquestes a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds s'ha de fer electrònicament. En cas que la sol·licitud es faça presencialment, es requerirà l'interessat perquè l'esmene a través de la presentació en forma electrònica.
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, així com les persones sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per esta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), tots dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/es/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptats). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar esta representació a través del Registre de Representants de la ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/empresas/registro-de-representantes/). L'accés a este registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar firmats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=es).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud en imprés normalitzat (persona interessada). - Revisió i avaluació de la sol·licitud (servei territorial competent en matèria de forests). - Esmena i millora de la sol·licitud, si correspon (persona interessada). - Resolució d'estimació o desestimació de la sol·licitud, segons siga procedent (direcció territorial competent en matèria de forests). - Notificació a la persona interessada (servei territorial competent en matèria de forests).

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015). Així, contra la resolució que es dicte es podrà interposar un recurs d'alçada davant del titular de la direcció general amb competències en matèria de forests. Si l'acte no fora exprés, es podrà interposar un recurs d'alçada en qualsevol moment a partir de l'endemà del dia en què es produïsquen els efectes del silenci administratiu.

Termini màxim

Termini màxim

El termini de resolució de la sol·licitud serà d'un mes des de la data en la qual va tindre entrada en el registre de la Generalitat Valenciana. Transcorregut aquest termini sense que se'n notifique la resolució, s'entendrà no autoritzada.

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Alçada

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No

Sancions

Sancions

Les que preveu la Llei 3/1993, de 9 de desembre, de la Generalitat, forestal de la Comunitat Valenciana.