Detall de Procediment

Ajudes per a la preparació d'oposicions de les proves selectives per a l'accés a la Carrera Judicial i Fiscal, als cossos de Lletrats de l'Administració de Justícia, de Mèdics Forenses i de Gestió Processal i Administrativa

Codi SIA: 3014534
Codi GUC: 25045
Organisme: Conselleria de Justícia i Interior
Termini de sol·licitud: TANCAT
(23-06-2023
06-07-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Justificació

  • Recurs Reposició

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Mitjançant aquesta convocatòria es concediran un màxim de 200 ajudes per a contribuir en les despeses ocasionades per la preparació de proves selectives per a l'accés als diferents cossos de l'Administració de Justícia, corresponent 100 ajudes per a la preparació de Carrera Judicial i Fiscal, 50 ajudes per a preparar l'accés al Cos de Lletrats de l'Administració de Justícia, 10 ajudes per a l'accés al Cos de Mèdics forenses i 40 ajudes per a l'accés al Cos de Gestió Processal i Administrativa. Es reservarà un 7% de les ajudes, dins de cada cos, a persones que acrediten un grau de discapacitat igual o superior al 33% i complisquen amb la resta dels requisits exigits per a l'accés a l'ocupació pública. En cas de ser declarades desertes, s'acumularan a les restants del mateix cos o carrera, i si així i tot quedaren desertes, s'acumularan a la resta de carreres o cossos per l'ordre del resultat obtingut en la baremació.

Observacions

Observacions

En el formulari de sol·licitud general de la subvenció, no cal canviar la Naturalesa Jurídica que ix per defecte, ni completar el CNAE. Els llistats provisionals d'autobaremació en funció de la puntuació al·legada, en ordre decreixent, es publicaran en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es i es concedirà un termini de 10 dies hàbils a les persones interessades que s'indique, per a la presentació de la documentació acreditativa del compliment dels requisits i dels mèrits al·legats en la sol·licitud.

Requisits

Requisits

Podran beneficiar-se d'aquestes ajudes aquelles persones que, a la finalització del termini de presentació de sol·licituds, complisquen els següents requisits: a) No ser major de 35 anys. b) Reunir els requisits d'accés exigits en l'última convocatòria d'accés a la Carrera o Cos corresponent segons l'ajuda que se sol·licite. c) Estar en possessió de titulació universitària de llicenciatura o grau necessària per a l'accés a la corresponent Carrera o Cos o complides les condicions per a obtindre'ls abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposen del certificat que l'acredite. d) No ser beneficiària d'ajudes o subvencions per al mateix objecte, qualsevol que siga el procés selectiu per al qual se li haja concedit l'ajuda, d'ens públics ni privats, ni haver-lo sigut durant un màxim de tres anys, continuats o alterns, anteriors a la convocatòria. e) No trobar-se incurses en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. f) Comptar amb la direcció d'un centre especialitzat o una o diverses persones preparadores per a orientar el procés de preparació, o començar la preparació a l'inici del període subvencionable determinat en cada convocatòria. g) Acreditar la situació econòmica a l'efecte de la seua valoració, de conformitat amb el que es disposa en la base 11.1.a. h) Estar empadronada i tindre residència efectiva en la Comunitat Valenciana almenys cinc anys dels últims deu, requerint-se, així mateix, el certificat d'empadronament a l'efecte d'acreditació de membres de la unitat familiar per a la valoració de la seua situació econòmica.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Persones físiques de fins a 35 anys d'edat que estiguen en possessió de la titulació universitària de llicenciatura o grau i complisquen els requisits de la convocatòria.

Preguntes freqüents

Preguntes freqüents

PREGUNTES FREQÜENTS AJUDES JUSOPO

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV 9623, de 22/06/2023).

Presentació

Presentació

Telemàtica
Amb la finalitat de reduir càrregues administratives a les persones interessades, a les sol·licituds no s'adjuntarà cap documentació, la qual serà requerida en una fase posterior únicament a aquelles persones sol·licitants que la comissió de valoració determine mitjançant la publicació dels llistats provisionals, en funció de la puntuació al·legada, conforme al que es disposa en la base dotzena. Per a realitzar la presentació electrònicament, la persona sol·licitant podrà utilitzar els certificats electrònics incorporats al document nacional d'identitat, els certificats electrònics reconeguts i aquells sistemes de signatura electrònica avançada que s'admeten per l'Administració segons la normativa vigent. La presentació de la sol·licitud es podrà acreditar mitjançant el rebut expedit pel registre electrònic i produirà efectes jurídics per al còmput de terminis des de la data d'entrada consignada en aquest rebut. En el cas que una mateixa persona, dins del termini establit, presentara més d'una sol·licitud, s'entendrà que l'última presentada reemplaça a les anteriors sol·licituds. La presentació de la sol·licitud comporta l'acceptació per la persona sol·licitant de les bases per les quals es regeix la convocatòria.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Amb la finalitat de reduir càrregues administratives a les persones interessades, a les sol·licituds no s'adjuntarà cap documentació, la qual serà requerida en una fase posterior únicament a aquelles persones sol·licitants que la comissió de valoració determine mitjançant la publicació dels llistats provisionals, en funció de la puntuació al·legada, conforme al que es disposa en el resolc seté de la convocatòria. Per a realitzar la presentació electrònicament, la persona sol·licitant podrà utilitzar els certificats electrònics incorporats al document nacional d'identitat, els certificats electrònics reconeguts i aquells sistemes de signatura electrònica avançada que s'admeten per l'Administració segons la normativa vigent. La presentació de la sol·licitud es podrà acreditar mitjançant el rebut expedit pel registre electrònic i produirà efectes jurídics per al còmput de terminis des de la data d'entrada consignada en aquest rebut. En el cas que una mateixa persona, dins del termini establit, presentara més d'una sol·licitud, s'entendrà que l'última presentada reemplaça a les anteriors sol·licituds. La presentació de la sol·licitud comporta l'acceptació per la persona sol·licitant de les bases per les quals es regeix la convocatòria.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Termini alegació:
des de: 19-09-2023
fins a: 02-10-2023

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Aquest tràmit té com a objecte presentar al·legacions per via telemàtica als llistats provisionals publicats de puntuacions obtingudes, d'exclosos i de desistits (base reguladora 9.3 de l'Ordre 4/2023, de 3 de maig) permetent a la ciutadania relacionar-se electrònicament amb la Generalitat Valenciana per a accedir als serveis públics i a la tramitació dels procediments administratius.

Termini

Termini

Es concedeix un termini de 10 dies hàbils. Data d'inici: 19/09/2023 Data de fi: 02/10/2023 (tots dos inclusivament)

Documentació

Documentació

1. Aparéixer en algun dels llistats provisionals publicats mitjançant el referit Acord de 15 de setembre de 2023 de la Comissió Avaluadora. 2. La persona interessada haurà de disposar de signatura electrònica avançada: DNIe (DNI electrònic), certificats de la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i amb els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per la ACCV (Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana). També s'admetran tots els certificats reconeguts inclosos en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació (TSL) establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri de *Indústria, Energia i Turisme. Més informació en https://sede.gva.es/es/sede_certificados Li recomanem que comprove la validesa del certificat en la següent adreça: https://valide.redsara.es/valide/inicio.html Si no supera la validació del certificat, haurà de posar-se en contacte amb l'organisme emissor d'aquest. En el cas de presentar un certificat digital de persona física i actuar en representació d'una altra persona (física o jurídica), s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de Representants davant la Generalitat Valenciana per a la realització de tràmits per via telemàtica. La informació relativa a aquest Registre està disponible: en https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp i en http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes

Presentació

Presentació

Telemàtica
L'aportació de documentació mitjançant aquest tràmit NOMÉS pot realitzar-se DE MANERA TELEMÀTICA. Punxant en l'enllaç directe que acaba d'indicar-se accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web de sol·licitud d'aportació, annexar a continuació la documentació que s'aporta i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre (que també estarà disponible en l'Àrea Personal de la persona sol·licitant, a la qual pot accedir-se des de la web de la Generalitat (Web de la Generalitat > Àrea personal) o des de la seua Seu Electrònica (Web de la Generalitat > Seu Electrònica > Accés a l'àrea personal). NOTA: cada arxiu que s'aporte haurà de tindre una grandària màxima de 5Mb. La persona interessada s'identificarà amb un certificat de signatura digital acceptat per la Generalitat, és a dir, emés per una entitat autoritzada. Una vegada emplenada la sol·licitud d'aportació de documentació, es validarà i, a continuació, s'adjuntarà l'o els documents electrònics que haja d'aportar. Finalment, una vegada realitzat l'enviament, es registrarà l'entrada per mitjà del registre telemàtic i podrà imprimir una còpia d'aquest. La documentació aportada s'incorporarà a l'expedient obert, i serà analitzada pel personal de la Conselleria competent en aquesta matèria, qui procedirà en conseqüència .

Obligacions

Obligacions

La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana , amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen les ajudes atorgades, les persones beneficiàries, les quantitats concedides i la finalitat d'estes . La publicació de la citada resolució assortirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb la normativa reguladora del procediment administratiu comú.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a dictar i publicar la resolució serà de tres mesos, a comptar des de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria, sense perjudici que puga ampliar-se en els termes previstos per la normativa reguladora del procediment. Conclòs este termini sense que s'haja dictat i publicat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Termini justificació:
des de: 01-03-2024
fins a: 07-03-2024

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

El tràmit té per objecte possibilitar l'aportació, per via telemàtica, de la documentació justificativa del compliment de la fi de la subvenció (base reguladora tretzena de l'Ordre 4/2023, de 8 de maig i de la Resolució de 16 de juny), per part de les persones beneficiàries de les ajudes.

Termini

Termini

Els terminis per a la presentació seran de CINCO DÍAS HÀBILS següents a la finalització de cada període d'ajudes que a continuació es relacionen: Primer període: del 1/09/2023 al 30/11/2023 · Data d'inici: 01/12/2023 · Data de fi: 11/12/2023 Segon període: del 1/12/2023 al 28/02/2024 · Data d'inici: 01/03/2024 · Data de fi: 07/03/2024 Tercer període: del 1/03/2024 al 31/05/2024 · Data d'inici: 03/06/2024 · Data de fi: 07/06/2024 Quart període del 1/06/2024 al 31/08/2024 · Data d'inici: 02/09/2024 · Data de fi: 06/09/2024

Documentació

Documentació

S'haurà de presentar la documentació indicada en el resolc tretzé de l'Ordre 4/2023, s'indica: a) Documentació econòmica que justifique l'activitat de preparació, com ara factures o qualssevol altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic o amb eficàcia administrativa emeses pel centre especialitzat o la persona o persones preparadores, factures de compra de materials d'estudi, pagament de taxes per a participar en el procés selectiu corresponent, factures per despeses de desplaçament i allotjament per a assistir a les proves selectives. b) Justificant de la sol·licitud de participació en el procés selectiu pel qual es va sol·licitar l'ajuda, en cas que s'haguera convocat. c) Declaració original, segons model normalitzat disponible en la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), de cada centre especialitzat o persona preparadora sota l'adreça de la qual la persona beneficiària va preparar les oposicions per a eixe procés selectiu. Cada declaració haurà d'indicar el període d'inici i de fi, si és el cas, de la preparació d'oposicions amb eixe centre o persona preparadora, en la qual s'indique el règim d'assistència i aprofitament. d) Qualsevol altra que l'òrgan instructor estime necessària per a verificar la realitat de l'activitat subvencionada.

Presentació

Presentació

Telemàtica
L'aportació de documentació mitjançant este tràmit NOMÉS pot realitzar-se DE MANERA TELEMÀTICA. Punxant en l'enllaç directe que acaba d'indicar-se accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web de sol·licitud d'aportació, annexar a continuació la documentació que s'aporta i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre (que també estarà disponible en l'Àrea Personal de la persona sol·licitant, a la qual pot accedir-se des de la web de la Generalitat (Web de la Generalitat >Àrea personal) o des de la seua Seu Electrònica (Web de la Generalitat > Seu Electrònica > Accés a l'àrea personal). NOTA: cada arxiu que s'aporte haurà de tindre una grandària màxima de 5Mb. La persona interessada s'identificarà amb un certificat de signatura digital acceptat per la Generalitat, és a dir, emés per una entitat autoritzada. Una vegada emplenada la sol·licitud d'aportació de documentació, es validarà i, a continuació, s'adjuntarà l'o els documents electrònics que haja d'aportar. Finalment, una vegada realitzat l'enviament, es registrarà l'entrada per mitjà del registre telemàtic i podrà imprimir una còpia d'este. La documentació aportada s'incorporarà a l'expedient obert, i serà analitzada pel personal de la Conselleria competent en esta matèria, qui procedirà en conseqüència .

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Contra la resolució, de 17 de gener de 2024, per la qual es minoren i deixen sense efecte les ajudes concedides per Resolució de 30 de novembre de 2023 i publicada en el DOGV en data 29/01/2024 amb núm. 9776 que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant la consellera de Justícia i Interior de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé interposar directament recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució, de conformitat amb el que es disposa en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Termini

Termini

Un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el DOGV.