Detall de Procediment

Sol·licitud de reconeixement/homologació de personal de les funcions a), b), c), d), e) i f) competent per a l'ús i la manipulació d'animals d'experimentació

Codi SIA: 211726
Codi GUC: 16530
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT des de 12-02-2018
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

El personal adscrit a centres d'usuaris d'animals d'experimentació haurà d'estar reconegut, segons el tipus d'activitats que realitza, d'acord amb les funcions a, b, c, d, e i f que s'indiquen en la normativa vigent.

Observacions

Observacions

* FORMACIÓ Es defineixen sis funcions, que es classifiquen de la manera següent: A. Personal de la funció a): atenció dels animals. Per a obtindre el reconeixement de la capacitació per a la funció d'atenció dels animals, es requerirà el compliment d'algun dels requisits següents: a) Estar en possessió d'un títol de formació professional o certificat de professionalitat que preveja els resultats d'aprenentatge inclosos en els mòduls corresponents a aquesta funció segons l'annex I de l'Ordre ECC/566/2015, de 20 de març. b) Superar els cursos de formació dirigits a aconseguir els resultats d'aprenentatge inclosos en els mòduls corresponents a aquesta funció segons l'annex I de l'Ordre ECC/566/2015, de 20 de març, acompanyat del desenvolupament d'un període de treball sota supervisió fins a l'adquisició de la destresa necessària per a realitzar la dita funció de manera autònoma. B. Personal de la funció b): eutanàsia dels animals. Per a obtindre el reconeixement de la capacitació per a la funció d'eutanàsia dels animals, es requerirà el compliment d'algun dels requisits següents: a) Estar en possessió d'un títol de formació professional o certificat de professionalitat que preveja els resultats d'aprenentatge inclosos en els mòduls corresponents a aquesta funció segons l'annex I de l'Ordre ECC/566/2015, de 20 de març. b) Superar els cursos de formació dirigits a aconseguir els resultats d'aprenentatge inclosos en els mòduls corresponents a aquesta funció segons l'annex I de l'Ordre ECC/566/2015, de 20 de març, acompanyat del desenvolupament d'un període de treball sota supervisió fins a l'adquisició de la destresa necessària per a realitzar la dita funció de manera autònoma. C. Personal de la funció c): realització dels procediments. Per a obtindre el reconeixement de la capacitació per a la funció de realització dels procediments, es requerirà el compliment d'algun dels requisits següents: a) Estar en possessió d'un títol de formació professional o certificat de professionalitat que prevegen els resultats d'aprenentatge inclosos en els mòduls corresponents a aquesta funció segons l'annex I de l'Ordre ECC/566/2015, de 20 de març. b) Superar els cursos de formació dirigits a aconseguir els resultats d'aprenentatge inclosos en els mòduls corresponents a aquesta funció segons l'annex I de l'Ordre ECC/566/2015, de 20 de març, acompanyat del desenvolupament d'un període de treball sota supervisió fins a l'adquisició de la destresa necessària per a realitzar la dita funció de manera autònoma. D. Personal de la funció d): disseny dels projectes i procediments. Per a obtindre el reconeixement de la capacitació per a la funció de disseny dels projectes i procediments, es requerirà el compliment dels requisits següents: a) Posseir un títol universitari de llicenciat, grau, màster o doctor, o equivalents, en Biologia (animal), Medicina, Veterinària o qualsevol altra disciplina que incorpore en el seu programa formatiu estudis sobre biologia i fisiologia animal. b) Superar els cursos de formació dirigits a aconseguir els resultats d'aprenentatge inclosos en els mòduls corresponents a aquesta funció segons l'annex I de l'Ordre ECC/566/2015, de 20 de març. També podran obtindre la capacitació per a aquesta funció els que posseïsquen un títol de llicenciat, grau, màster o doctor, o equivalents, diferents dels indicats en la lletra a i que superen els cursos a què es refereix la lletra b anteriors, sempre que aquests cursos incloguen un mòdul addicional sobre fonaments de biologia i fisiologia animal, orientat a l'espècie o el grup d'espècies involucrades. E. Personal de la funció e): Supervisió "in situ" del benestar i atenció dels animals. Per a obtindre el reconeixement de la capacitació per a la funció de supervisió «in situ» del benestar i atenció dels animals, es requerirà el compliment dels requisits següents: a) Posseir un títol universitari de llicenciat, grau, màster o doctor, o equivalents, en Biologia (animal), Medicina, Veterinària o qualsevol altra disciplina que incorpore en el seu programa formatiu estudis sobre biologia i fisiologia animal. b) Superar els cursos de formació dirigits a aconseguir els resultats d'aprenentatge inclosos en els mòduls corresponents a aquesta funció segons l'annex I. F. Personal de la funció f): veterinari designat Per a obtindre el reconeixement de la capacitació per a la funció de veterinari designat, es requerirà el compliment dels requisits següents: a) Estar en possessió d'un títol universitari de llicenciat, grau, màster o doctor, o equivalents que permeta l'exercici de la veterinària. b) Superar els cursos de formació dirigits a aconseguir els resultats d'aprenentatge inclosos en els mòduls corresponents a aquesta funció segons l'annex I de l'Ordre ECC/566/2015, de 20 de març. Els òrgans competents podran excepcionar la superació d'aquests cursos als que demostren documentalment coneixements o experiència en medicina d'animals utilitzats en experimentació i amb altres fins científics o docents, equivalents als dels resultats d'aprenentatge inclosos en els mòduls a què es refereix el paràgraf anterior.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

- Personal usuari d'animals d'experimentació.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

1 - Imprés de sol·licitud reconeixement/ homologació acompanyat de: - Fotocòpia del NIF/passaport del sol·licitant. - Fotocòpia del DNI, en cas de no autoritzar. - Fotocòpia del representant legal (si és procedent). 2. Còpia compulsada del curs homologat. 3. Període de treball sota supervisió (si és procedent). 4. Còpia compulsada de la titulació mínima exigida.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: Model 046-9792 - Taxa per servicis administratius relatius a ramaderia. LEGISLACIÓ APLICABLE: Artícle 3.7-5 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de Taxes. 4.7 Per a inscripció en el Registre de Personal Investigador, 10,19 euros. Enllaç relacionat amb el pagament de les taxes: https://atenea.ha.gva.es/sara/servlet/com.hacienda.pdf.pdf417.ServletRecogidaDatosSimulador?ID_SIMUL=SIMU046-9792 https://atenea.ha.gva.es/sara/servlet/com.hacienda.pdf.pdf417.ServletRecogidaDatosSimulador?ID_SIMUL=SIMU046-9792

Presentació

Presentació

Presencial
a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros). b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. No obstant això, els sol·licitants que siguen persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligats a relacionar-se amb aquestes a través de mitjans electrònics; per la qual cosa, la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se electrònicament. En el cas que es fera presencialment, es requerirà a l'interessat que l'esmene a través de la seua presentació electrònica. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'haja realitzat l'esmena. I, preferentment, a les oficines comarcals agràries i a:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat amb mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per esta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d’entitat (si és persona jurídica) o amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), els dos emesos per l’Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d’altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar esta representació a través del Registre de representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L’accés a este registre per part dels representats es pot fer utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d’entitat (si és persona jurídica). Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, han d’anar firmats electrònicament per qui siga competent per a fer-ho. Els tràmits que es facen per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-s’hi, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat, des de l’apartat “Com va això meu”- “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=ca).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Presentació de la sol·licitud, documentació requerida i justificant del pagament de taxa. 2. Remissió de la sol·licitud i documentació aportada al servei amb competències en matèria de producció i sanitat animal. 3. Avaluació de la documentació aportada i realització dels requeriments pertinents. 4. Estudi i anàlisi de l'expedient al servei amb competències en matèria de producció i sanitat animal dels serveis centrals de la Conselleria competent en la matèria i proposta de resolució. 5. Finalment, resolució de la direcció general corresponent.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Director general de Producció Agrària

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa