Detall de Procediment

Convocatòria de subvencions per a la lluita contra el mosquit tigre

Codi SIA: 2094368
Codi GUC: 20324
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: TANCAT
(13-05-2024
24-05-2024)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Justificació

  • Esmena

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La present convocatòria té per objecte subvencionar als municipis de la Comunitat Valenciana, directament o a través de les mancomunitats i consorcis en els quals estiguen integrats, la realització de la campanya per al control del mosquit tigre, que haurà d'efectuar-se necessàriament l'any 2024.

Observacions

Observacions

La sol·licitud de la subvenció, subscrita per l'alcalde/*sa president/a de l'Ajuntament, Mancomunitat o Consorci, es realitzarà exclusivament per la seu electrònica de la *FVMP https://fvmp.sedelectronica.es/, a través de l'enllaç específic habilitat a tal fi en la pàgina web, havent d'ajustar-se al model de sol·licitud (annex I) i adjuntant els documents justificatius del compliment de requisits (annex II).

Requisits

Requisits

Estes entitats, a més de complir els requisits generals establits en els articles 13 i 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, hauran d'acreditar els requisits establits en article 4 de la citada Orde 4/2018.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran accedir a les subvencions contemplades en esta convocatòria els ajuntaments de la Comunitat Valenciana, les mancomunitats i els consorcis en els quals estiguen integrats en els que s'haja detectat la presència d'este vector (Aedes albopictus) o amb major risc de ser colonitzats per este. Els municipis en els quals s'haja detectat la presència d'este vector seran comunicats a la Federació Valenciana de Municipis i Províncies per la direcció general amb competències en matèria de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de les sol·licituds i la resta de documentació serà de 10 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la data de publicació de la resolució de convocatòria de la subvenció corresponent en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana(DOGV Num 9846/ 10.05.2024)

Formularis documentació

A la sol·licitud s'acompanyarà la següent documentació: a) Exemplar de dades de domiciliació bancària en el cas que estos no hagen sigut emplenats en la sol·licitud. b) Declaració responsable que l'entitat reunix els requisits establits en l'article 13 de la Llei 38/2003, General de Subvencions, i complix amb les obligacions que amb caràcter general s'establixen en l'article 14 de la citada llei, especialment referent al compliment de les obligacions tributàries o enfront de la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, així com trobar-se al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions. Per a això, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar l'òrgan instructor perquè obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social a través de certificats telemàtics, de conformitat amb el que es disposa en el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'administració de la Generalitat i el seu sector públic. De no atorgar esta autorització hauran d'aportar la documentació acreditativa que es troben al corrent de les citades obligacions. c) El projecte tècnic d'actuació per a la realització de la campanya, mitjançant presentació de l'annex II d'esta convocatòria incloent la següent informació proporcionada per part de l'empresa que realitzarà el tractament, en format (pdf): 1. Nom de l'empresa que realitza el tractament i NIF. 2. Pla cartogràfic del terme municipal, amb senyalització descriptiva de zones i punts a tractar. 3. Pla d'aplicació, incloent-hi calendari. 4. Documentació que acredite el compliment per part de l'empresa dels següents requisits: 4.1 Inscripció de l'empresa, de forma actualitzada, en el Registre Oficial d'Establiments i Servicis Biocides, segons Orde SCO/3269/2006 del Ministeri de Sanitat i Consum i Decret 96/2004, del Consell, de la Generalitat Valenciana. 4.2 Disponibilitat per part de l'empresa de personal acreditat per a l'ús de biocides segons la legislació vigent. 4.3 Utilització de productes que estiguen obligatòriament inscrits en el Registre de Plaguicides no Agrícoles o Biocides i/o en el Registre Oficial de Biocides del Ministeri de Sanitat, Servicis Socials i Igualtat, utilitzant preferentment productes larvicides. 4.4 Les zones seleccionades per al tractament seran, de manera preferent, urbanes i periurbanes i inclouran el tractament dels embornals. 4.5 S'empraran les tècniques d'aplicació que minimitzen la quantitat de producte a utilitzar i el risc d'exposició a les persones i el medi ambient. 4.6 Compliment de la normativa mediambiental corresponent quan s'actue sobre zones naturals vulnerables per estar sota alguna de les figures de protecció de les incloses en la Llei d'espais protegits de la Comunitat Valenciana i espais afectats per la Xarxa Natura 2000, sent les zones d'especial protecció les d'aus (ZEPA), els llocs d'interés comunitari (LIC) i les zones d'especial conservació (ZEC). 4.7 Valoració econòmica de la campanya.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

No hi ha taxes en aquest procediment.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les sol·licituds es tramitaran de conformitat amb el que s'establix en les bases reguladores, i la seua resolució i concessió s'efectuarà en règim de concurrència competitiva, d'acord amb el que s'establix en l'article 3 de la citada Orde 4/2018.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Les sol·licituds presentades es valoraran per la Comissió d'Avaluació segons els següents criteris: 8.1. Per a l'atorgament de la subvenció es prioritzarà: a) Als municipis en el terme dels quals s'haja detectat la presència del Aedes albopictus durant l'any en què es publique la resolució de convocatòria d'ajudes. b) Als municipis de menor grandària (<20.000 habitants), segons el Cens INE de l'any anterior a la convocatòria. c) Als municipis que realitzen la campanya de tractaments de lluita contra el mosquit tigre de manera mancomunada. 8.2. D'acord amb els citats criteris de concessió de la subvenció, s'establix el barem següent, tenint en compte que la puntuació màxima serà de 160 punts per municipi i en el cas de mancomunitats i consorcis, el càlcul dels punts corresponents serà sobre la base de la suma dels punts de cadascun dels municipis integrants en el tractament d'acord amb cadascun dels criteris de concessió: a) Valoració vinculada a la detecció de la presència d'este vector o amb major risc de ser colonitzats per este: fins a un màxim de 50 punts. – Presència d'este vector: 50 punts. – Risc de ser colonitzat: 30 punts. b) Valoració vinculada a la població: fins a un màxim de 50 punts per municipi. Nombre d'habitants (fins a 50 punts) aplicant-se la següent taula: – Fins a 1.000 habitants: 50 punts. – De 1.001 a 5.000 habitants: 45 punts. – De 5.001 a 10.000 habitants: 40 punts. – De 10.001 a 20.000 habitants: 35 punts. – De 20.001 a 50.000 habitants: 20 punts. – De 50.001 a 150.000 habitants: 10 punts. – Majors de 150.000 habitants: 5 punts. c) Valoració vinculada al projecte: fins a un màxim de 60 punts per municipi. – Memòria descriptiva de l'activitat (fins a 30 punts): es valorarà l'abast i extensió de la campanya. – Pressupost de l'activitat (fins a 30 punts): es valorarà el pressupost de despesa per habitant presentat per l'entitat per a la realització de l'activitat, tenint en compte l'adequació entre els diferents conceptes de despeses.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Termini alegació:

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Els interessats podran, en qualsevol moment del procediment anterior al tràmit d'audiència, adduir al·legacions i aportar documents o altres elements de juí

Termini

Termini

En qualsevol moment del procediment anterior al tràmit d'audiència

Obligacions

Obligacions

1. La justificació de les subvencions serà fins al 31 d'octubre de 2024 i es realitzarà a través de l'enllaç específic habilitat a este efecte en la pàgina web de la seu electrònica de la FVMP https://fvmp.sedelectronica.es/. 2. Les entitats sol·licitants hauran de presentar davant la FVMP, els documents i certificats següents: a) Certificat de les despeses totals efectuades en relació amb l'objecte de la subvenció, així com del compliment de les obligacions per a la percepció de la quantia de la subvenció concedida, mitjançant la presentació de l'Annex III, a través de l'enllaç específic habilitat a tal fi en la seu electrònica de la FVMP, https://fvmp.sedelectronica.es/, expedit per la persona titular de la secretaria de l'ajuntament o òrgan equivalent, si és el cas, de les mancomunitats o consorcis. b) Certificat, mitjançant presentació de l'Annex IV, a través de l'enllaç específic habilitat a tal fi en la seu electrònica de la FVMP, https://fvmp.sedelectronica.es/, contenint la relació detallada de les factures justificatives de la despesa, indicant els imports individuals de cadascuna i la suma total de la despesa, adjuntant a este certificat, la còpia compulsada de les factures reglamentàries, segons la normativa vigent, així com qualsevol altra documentació justificativa de la despesa. c) Informe final de campanya, amb indicació dels resultats obtinguts, i informe emés per funcionari local competent prenent com a referència els termes reflectits en els projectes tècnics, mitjançant la presentació de l'Annex V a través de l'enllaç específic habilitat a tal fi en la seu electrònica de la *FVMP, https://fvmp.sedelectronica.es/. 3. Tant les factures com la indicada documentació hauran de correspondre's amb despeses realitzades durant l'exercici 2024 i per un import equivalent al cost total de la campanya per la qual sol·licita la subvenció. 4. De conformitat amb el que es disposa en l'article 16.3 de l'Orde 4/2018, de 4 de juliol, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, les factures podran ser substituïdes per certificat de la persona titular de la Intervenció local en el qual consten les quantitats aplicades a fi de la subvenció amb detall exprés dels diferents conceptes subvencionats, de les unitats i dels imports parcials. Estes quantitats han de trobar-se, almenys, en situació d'obligacions reconegudes i així ha de constar en la certificació. En el cas de justificació mitjançant les factures rebudes en *FACe estes hauran d'estar validades. 5. La subvenció concedida es veurà reduïda proporcionalment en el cas que la justificació de les despeses realitzades no aconseguisca el cost total de l'actuació subvencionada. 6. La no presentació de la justificació de la despesa en el termini fixat donarà lloc a la pèrdua de la subvenció i consegüent revocació. En la tramitació del procediment es garantirà en tot cas l'audiència de l'interessat. 7. La justificació de la subvenció haurà de complir amb els requisits establits en l'article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. 8. La quantitat màxima a percebre per cada municipi dependrà de la valoració econòmica del total de la campanya per a control del mosquit tigre, i en cap cas superarà la quantitat màxima de 15.000 euros. 9. L'import de la subvenció en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, supere el cost de l'activitat subvencionada. 10. En tot cas, amb caràcter previ al pagament de la subvenció, el beneficiari haurà de trobar-se al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, i haurà de justificar la realització de l'activitat objecte de la present convocatòria. 11. Així mateix de conformitat amb l'article 68 de la Llei 7/2014, de 22 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat, que va modificar l'article 199 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana, les entitats hauran d'acreditar estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes. 12. El pagament de la subvenció es realitzarà a través de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), en el termini de dos mesos, una vegada rebuts per esta els fons procedents de la Conselleria de Sanitat, i s'haja justificat per part de les entitats beneficiàries la despesa objecte de la subvenció, i comprovada la documentació justificativa de la despesa total realitzada.

Observacions

Observacions

Contra esta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l'haguera dictada, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o ser impugnada directament davant l'orde jurisdiccional contenciós-administratiu.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

De conformitat amb el que s'establix en la Llei 8/2023, de 27 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2024: 1. Les subvencions previstes en la present convocatòria es finançaran amb càrrec al programa pressupostari de la Conselleria de Sanitat 413A00, del Capítol IV, codi línia comptable S1612. 2. El total de les subvencions atorgades per a estos projectes no podran superar la quantia màxima de 350.000 euros. 3. Procedència i quantia dels fons: Propis: 350.000 euros. La modalitat de concessió serà la de concurrència competitiva.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar aquesta resolució serà de 4 mesos a comptar des de la data de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Termini justificació:
fins a: 31-10-2024

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La justificació de les subvencions serà fins al 31 d'octubre de 2024 i es realitzarà a través de l'enllaç específic habilitat a este efecte en la pàgina web de la seu electrònica de la FVMP https://fvmp.sedelectronica.es/.

Termini

Termini

fins a 31 d'octubre de 2024

Observacions

Observacions

El pagament de la subvenció es realitzarà a través de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (*FVMP), en el termini de dos mesos, una vegada rebuts per esta els fons procedents de la Conselleria de Sanitat, i s'haja justificat per part de les entitats beneficiàries la despesa objecte de la subvenció, i comprovada la documentació justificativa de la despesa total realitzada.

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix

La FVMP revisarà les sol·licituds presentades perquè totes les dades i documents exigits en la convocatòria figuren en l'expedient. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no s'acompanye la documentació requerida, la FVMP requerirà a l'entitat sol·licitant, a través d'una comunicació per seu electrònica amb caràcter nominatiu i mitjançant publicació en la pròpia seu, en l'espai destinat a la Convocatòria de subvencions, perquè en un termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que si així no ho fera se li tindrà per desistida la seua petició sense més. Esta publicació assortirà els efectes de la notificació en tractar-se d'un procediment de concurrència competitiva.

Termini

Termini

10 dies