Cens d'associacions d'alumnes no universitaris. ALTA, BAIXA i MODIFICACIONS - GVA.ES
Cens d'associacions d'alumnes no universitaris. ALTA, BAIXA i MODIFICACIONS
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Al·legació/Aportació
Resolució
Esmena
Recurs Alçada
Recurs Reposició
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
La inclusió en el cens tindrà com una de les finalitats poder sol·licitar les ajudes, que amb caràcter anual convoca la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació.
Este procediment abasta altres comunicacions referides a modificacions de l'associació com ara:
-Altes
-Baixes
-Esmena de sol·licituds
-Renovació de juntes directives
-Modificació d'Estatuts.
Estes comunicacions es tramitaran accedint a través d'este mateix procediment.
Requisits
Requisits
És requisit imprescindible, tant per a donar-se d'alta/baixa en el Cens d'associacions d'alumnes/as de centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana de la Conselleria, com per a anotar una modificació d'estatuts o de junta directiva d'una associació ja censada, que prèviament s'inscriguen estos extrems en el Registre d'Associacions de la Comunitat Valenciana.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Associacions d'alumnes i alumnes que desitgen sol·licitar la inscripció en el cens de la Comunitat Valenciana, o que ja estant registrades sol·liciten alguna modificació, realitzen alguna comunicació de les contemplades en este procediment o desitgen donar-se de baixa.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Decret 127/1986 de 20 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual es regula les associacions d'alumnes en centre docents no universitaris de la Comunitat Valenciana, (DOGV 10/11/86).
- Ordre del 2 d'agost de 1988, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, per la qual es desenvolupa el que es disposa en l'art. 10 del Decret 127/1986, de 20 d'octubre (DOGV núm. 886 del 18/8/88).
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
- Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació
- Lllei14/2008, de 18 de novembre de 2008, de la Generalitat, d’Associacions de la Comunitat Valenciana
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Termini
Termini
Durant tot l'any
Formularis documentació
L'interessat haurà de presentar una sol·licitud, acompanyant la següent documentació:
A) ALTA: Documents 1 i 2
B) BAIXA: 5
C) MODIFICACIONS:
C1. Modificació d'Estatuts: 6
C2. Canvie òrgan de representació: 3
C3. Pertinença a una federació: 4.
Els documents a presentar són:
1. Acta fundacional
2. Estatuts
3. Renovació junta directiva
4. Certificat de pertinença a una federació
5. Certificat de l'acord de dissolució
6. Modificació d'Estatuts. Diligència del Registre de modificació estatutària.
Tots estos documents els té disponibles en la pestanya formularis.
Presentació
Presentació
Presencial
- Als registres dels òrgans administratius on es dirigisquen o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanya a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les Comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració Local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com a les representacions diplomàtiques o a les oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
- També en qualsevol oficina de Correus. En este cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.
- I, preferentment, a:
On dirigir-se
- REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL D'EDUCACIÓ, CULTURA I ESPORT - CASTELLÓ
- REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL D'EDUCACIÓ, CULTURA I ESPORT - ALACANT
- REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL D'EDUCACIÓ, CULTURA I ESPORT - VALÈNCIA
Av. DEL MAR, 23
12003 - Castelló/Castellón
C/ CARRATALÀ, 47
03007 - Alacant/Alicante
C/ GREGORI GEA, 14
46009 - València/Valencia
Telemàtica
Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), podent utilitzar qualsevol sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat.
( https://sede.gva.es/va/sede_certificados ). Disposa d'enllaç directe a esta informació en l'apartat de "Enllaços".
IMPORTANT: Abans de començar amb la tramitació telemàtica llija atentament tota la informació d'este tràmit.
Haurà de preparar la documentació necessària així com preparar qualssevol altres documents que estime necessari, emplenar-los i firmar-los, si és el cas, per les persones que, segons el tipus de document, procedisca.
Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciarà el tràmit telemàtic punxant la icona superior "Presentació Autenticada", que li portarà a identificar-se mitjançant l'Assistent de Tramitació.
PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA:
a) Haurà d'emplenar el formulari de dades generals. El formulari li permet indicar l'àmbit geogràfic(província i localitat)
b) El formulari ha de ser firmat per vosté. Se li requerirà la firma electrònica.
c) En l'apartat "DOCUMENTAR "annexe els formularis i la documentació requerida.
d) Registre la seua sol·licitud (se li facilitarà el número de registre, data, lloc i hora de presentació).
e) Guarde i imprimisca (si ho desitja) el justificant de registre. També ho tindrà disponible en la seua "Carpeta ciutadana" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va). Disposa d'este enllaç directe en l'apartat "Enllaços".
La seua presentació telemàtica haurà finalitzat.
Procés de tramitació
Procés de tramitació
- Una vegada constituïda una Associació, la Secretaria del Centre remetrà al Servici Territorial corresponent de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació la documentació requerida.
- Els Servicis Territorials de la Conselleria procediran a incloure les Associacions en un cens establit a este efecte sempre que els fins de les mateixes s'adeqüen al que es disposa en la legislació vigent.
- La inclusió en el cens, que en tot cas tindrà caràcter declaratiu, s'entendrà produïda si transcorreguts dos mesos des de la presentació de l'acta i dels Estatuts no haguera recaigut resolució expressa.
- Els Servicis Territorials de la Conselleria remetran a la Secretaria General d'esta la relació de les Associacions incloses en el respectiu cens, acompanyada de certificació relativa a les característiques singulars d'estes.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
- Direcció Territorial d'Educació, Universitats i Ocupació - Alacant
- Direcció Territorial d'Educació, Universitats i Ocupació - València
- Direcció Territorial d'Educació, Universitats i Ocupació - Castelló
C/ CARRATALÀ, 47
03007 - Alacant/Alicante
C/ GREGORI GEA, 14
46009 - València/Valencia
Av. DEL MAR, 23
12003 - Castelló/Castellón
Termini alegació:
OBERT
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Vosté pot formular al·legacions i aportar documents de manera telemàtica, accedint a este mateix procediment.
Termini màxim
Termini màxim
El termini d'inscripció en el corresponent registre serà, en tot cas, de tres mesos des de la recepció de la sol·licitud en l'òrgan competent. Transcorregut el termini d'inscripció assenyalat anteriorment sense que s'haja notificat resolució expressa, es podrà entendre estimada la sol·licitud d'inscripció.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- Direcció Territorial d'Educació, Universitats i Ocupació - Alacant
- Direcció Territorial d'Educació, Universitats i Ocupació - València
- Direcció Territorial d'Educació, Universitats i Ocupació - Castelló
C/ CARRATALÀ, 47
03007 - Alacant/Alicante
C/ GREGORI GEA, 14
46009 - València/Valencia
Av. DEL MAR, 23
12003 - Castelló/Castellón
Recurs que procedeix contra la resolució
Recurs que procedeix contra la resolució
Alçada / Potestatiu de reposició
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
No
Documentació
Documentació
Si després de la constitució, es produïxen canvis sobrevinguts són, a més, dades d'inscripció obligada respecte de les associacions i entitats aprovades legalment incloses en el Cens d'associacions d'alumnes i alumnes de centres docents no universitaris els següents:
a) Les modificacions que es produïsquen en la composició dels òrgans directius i dels consells responsables.
b) Les modificacions estatutàries.
c) La dissolució de l'associació o entitat.
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix
Possibilitar l'esmena de documentació per via telemàtica dins d'este mateix procediment.
L'esmena es pot realitzar:
- Per iniciativa de la persona interessada.
- A conseqüència d'un requeriment (d'esmena o d'un altre tipus).
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Amb este tràmit i d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les resolucions podran ser recorregudes en alçada davant l'òrgan superior jeràrquic del qual els va dictar.
Òrgan per a interposar-ho:
Davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant el competent per a resoldre'l.
Termini per a la interposició:
-Serà d'un mes, si l'acte fora exprés.
- Si l'acte no fora exprés el sol·licitant i altres possibles interessats podran interposar recurs d'alçada en qualsevol moment a partir de l'endemà d'aquell en què, d'acord amb la seua normativa específica, es produïsquen els efectes del silenci administratiu.
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Amb este tràmit es pot interposar potestativament, recurs de reposició davant el mateix òrgan que la va dictar la resolució, així com en els casos de desestimació per silenci administratiu.
- Si hi haguera resolució expressa: el termini serà d'un mes, comptat des de l'endemà de la notificació de la
Resolució, d'acord amb el que es preveu en l'article 123 i concordants de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment
Administratiu Comú de les Administracions Públiques, davant el mateix òrgan que la va dictar.
- En cas de silenci administratiu: En qualsevol moment, a partir d'endemà d'aquell en què es produïsca l'acte presumpte