TECE - Procediment de resolució de controvèrsies en matèria de transport de mercaderies i viatgers a través de les juntes arbitrals del transport. - GVA.ES
TECE - Procediment de resolució de controvèrsies en matèria de transport de mercaderies i viatgers a través de les juntes arbitrals del transport.
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Resoldre les controvèrsies mercantils que puguen sorgir entre transportistes, operadors del transport, carregadors i usuaris, en relació amb els contractes de transport terrestre de viatgers i mercaderies, els transports combinats quan una de les modalitats siga terrestre i els contractes propis de les activitats auxiliars i complementàries del transport de viatgers i mercaderies i el transport per cable, mitjançant un procediment simplificat i ràpid, sense intervenció obligatòria ni d'advocat ni de procurador.
Observacions
Observacions
ELECCIÓ DE JUNTA ARBITRAL.
Si no s'ha pactat expressament la submissió a una junta arbitral concreta, l'interessat ha de triar la que siga competent per a plantejar la reclamació, que estarà determinada per l'origen o la destinació del transport, pel domicili de l'empresa prestadora del servei o, quan el demandant siga un consumidor o usuari, podrà optar, a més, per la junta competent en el lloc en què tinga la seua residència habitual (article 7 de l'RD 1211/1990, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'ordenació dels transports terrestres).
Quant a la submissió a la junta, està determinada d'acord amb l'art. 38 de la Llei 16/1987, de 30 de juliol, d'ordenació dels transports terrestres, conforme a la redacció que hi dona l'art. 15 de la Llei 9/2013, de 4 de juliol: "es presumirà que existeix el referit acord de sotmetiment a l'arbitratge de les juntes sempre que la quantia de la controvèrsia no excedisca de 15.000 euros i cap de les parts intervinents en el contracte haguera manifestat expressament a l'altra la seua voluntat en contra abans del moment en què s'inicie o haguera d'haver-se iniciat la realització del transport o activitat contractada"
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Els carregadors, transportistes, intermediaris i els usuaris del transport.
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Termini
Termini
Durant tot l'any.
Formularis documentació
· Sol·licitud de reclamació omplida.
La sol·licitud de reclamació podeu descarregar-la en l'apartat següent relatiu a impresos associats. LA FALTA DE LA SOL·LICITUD IMPEDEIX LA TRAMITACIÓ.
· Documentació addicional:
1. Escrit d'ampliació: quan l'espai de la sol·licitud de reclamació destinat a exposar els fets i els fonaments resulte insuficient, podran presentar juntament amb la sol·licitud un escrit de reclamació addicional.
2. Carta de port, documents de control, CMR, o qualsevol altre document equivalent.
3. Factures, albarans de lliurament o qualsevol altre document que acredite que el servei s'ha realitzat.
4. En cas d'acudir acompanyats dels seus representants legals, han d'aportar els poders de representació.
5. I qualsevol altre document probatori que s'intente fer valdre per a fonamentar la reclamació.
AQUESTS DOCUMENTS S'HAN DE PRESENTAR-SE DE MANERA LLEGIBLE, DEGUDAMENT INDICATS EN UN ÍNDEX I NUMERATS.
Conforme regula l'article 28.7 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presenten.
Presentació
Presentació
Presencial
Les persones obligades a relacionar-se amb l'Administració a través de mitjans electrònics (Les persones jurídiques, entitats sense personalitat jurídica, professionals als quals se'ls requereix col·legiació obligatòria per a exercir la seua activitat, representants que el seu representat estiga obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració i aquells col·lectius de persones físiques que reglamentàriament determine l'Administració) mitjançant el corresponent certificat electrònic i a través de l'enllaç que es troba al final d'aquest apartat.
Les persones no obligades a relacionar-se amb l'Administració a través de mitjans electrònics, podran triar en tot moment si es comuniquen amb l'Administració a través d'aquests mitjans o, en el seu cas, podran presentar la seua sol·licitud preferentment en els registres de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, o davant els registres dels Serveis Territorials de València, Castelló i Alacant.
També podran presentar-se davant els òrgans administratius als quals es dirigisquen o davant qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les Comunitats Autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
I, preferentment, en:
On dirigir-se
- REGISTRE DE L'OFICINA PROP - ALACANT, CHURRUCA
- REGISTRE DE L'OFICINA PROP - CASTELLÓ, GERMANS BOU
- REGISTRE DE L'OFICINA PROP 9 D'OCTUBRE - VALÈNCIA
- REGISTRE DE L'OFICINA PROP - VALÈNCIA PROP I
C/ CHURRUCA, 29
03003 - Alacant/Alicante
Av. GERMANS BOU, 47
12003 - Castelló/Castellón
C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77 . CIUTAT ADMTIVA. 9 D'OCTUBRE-EDIFICI A
46018 - València/Valencia
C/ GREGORI GEA, 27
46009 - València/Valencia
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat.
1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat (més informació respecte als certificats admesos en la seu electrònica de la Generalitat en https://sede.gva.es/va/sede_certificados).
En el cas que s'utilitze un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, cal inscriure's prèviament en el Registre de representants davant de la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica, la informació de la qual està disponible:
- En https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp
- I en http://regrep.accv.es/accv_repr/zonarep/index.html/
2. Si ja disposeu de certificat digital, podreu accedir a través de l'enllaç "Tramitar amb certificat" (que figura de color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia Prop) i accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web inicial, annexar la sol·licitud signada digitalment i realitzar la presentació telemàtica de tot això, de manera que obtindreu el corresponent justificant de registre.
3. Respecte als documents que cal annexar:
- En l'apartat "Impresos associats" (i en el mateix tràmit telemàtic) hi ha un model normalitzat de sol·licitud que es pot omplir i que, després d'omplir-se, S'HA DE SIGNAR DIGITALMENT. Per a això, l'Autoritat Certificadora de la Comunitat Valenciana ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF (entreu en https://www.accv.es/va/ per a més informació sobre aquest tema), encara que hi ha més sistemes vàlids de signatura de documents pdf que podeu utilitzar.
- És recomanable que, en primer lloc, ompliu, signeu i guardeu electrònicament la sol·licitud en el vostre ordinador, de manera que posteriorment pugueu incorporar-la en el pas corresponent del tràmit telemàtic. No obstant això, també podreu fer-ho en aquest mateix pas.
4. Disposeu de més informació sobre la tramitació telemàtica en l'adreça següent: http://dgtic.gva.es/va/web/faq-tramita
Reviseu la llista de preguntes freqüents detallades en aquesta adreça per a veure si podeu solucionar el vostre problema. En cas que continueu necessitant ajuda, per favor, notifiqueu-ho a través d'un dels següents correus electrònics, en funció del tipus de problema de què es tracte:
- Per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es
- Per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es
Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no s'arriben a registrar, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu"-> "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).
Notificació per mitjans electrònics.
La pràctica de la notificació es realitzarà a través de la carpeta ciutadana, d'acord amb el que estableix l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Procés de tramitació
Procés de tramitació
1. INICIACIÓ
PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD DE RECLAMACIÓ telemàtica o presencialment (vegeu l'apartat "On dirigir-se"?
1.1. Procediment ordinari.
- CONVOCATÒRIA VISTA ORAL: La reclamació es traslladarà al reclamat i se'l convocarà, juntament amb el reclamant, a una vista oral davant de la junta arbitral.
Les parts podran comparéixer acompanyades dels seus representants legals, degudament acreditats; en aquest cas, hauran d'aportar els poders de representació.
- REALITZACIÓ VISTA ORAL: La vista oral tindrà lloc a la capital de província on la junta arbitral tinga la seua seu. En aquesta vista, tant el reclamant com el reclamat podran al·legar el que consideren convenient, aportar o proposar proves que no hagen adjuntat amb l'escrit de reclamació.
1.2. Procediment abreujat.
- ACORD DE TRAMITACIÓ PEL PROCEDIMENT ABREUJAT: El president podrà acordar que es prescindisca de la vista oral quan la quantia de la controvèrsia no excedisca 100 euros.
- NOTIFICACIÓ A LES PARTS: La secretària de la junta comunicarà l'acord al reclamant i el notificarà al reclamat juntament amb la reclamació, i li indicarà que disposa d'un termini de 10 dies per a formular les al·legacions que estime convenients.
2. RESOLUCIÓ DE LA RECLAMACIÓ:
La junta arbitral resoldrà la controvèrsia plantejada a través de laude arbitral, que serà notificat a les parts. El laude produeix els mateixos efectes vinculants que una sentència judicial ferma.
3. EXECUCIÓ DEL LAUDE:
En el supòsit de no-compliment voluntari del laude arbitral, podrà obtindre's l'execució forçosa d'aquest davant del jutge de primera instància del lloc on s'haja dictat.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
- JUNTA ARBITRAL DE TRANSPORTS D'ALACANT
- JUNTA ARBITRAL DE TRANSPORTS DE VALÈNCIA
- JUNTA ARBITRAL DE TRANSPORTS DE CASTELLÓ
Av. AGUILERA, 1
03007 - Alacant/Alicante
C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77 . CIUTAT ADMTIVA. 9 D'OCTUBRE-TORRE 1
46018 - València/Valencia
Av. DEL MAR, 16
12003 - Castelló/Castellón
Observacions
Observacions
El laude podrà ser objecte de recurs d'anul·lació i revisió en els casos i les condicions que s'estableixen en la legislació processal i d'arbitratge.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí