Detall de Procediment

Comunicació i autorització d'alienacions, gravàmens i arrendaments de béns i drets que integren el patrimoni de la fundació

Codi SIA: 210839
Codi GUC: 1102
Organisme: Conselleria de Justícia i Interior
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

- Assegurar la integritat i la rendibilitat del patrimoni fundacional. - Garantir l'exercici recte de les funcions del patronat en les alienacions, els gravàmens o l'arrendament dels béns i els drets fundacionals.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

El patronat de la fundació, per mitjà dels representants legítims o la persona que tinga autoritzada degudament a aquest efecte.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

A. SOL·LICITUD D'AUTORITZACIÓ PER A L'ALIENACIÓ, EL GRAVAMEN O L'ARRENDAMENT DELS BÉNS I ELS DRETS QUE FORMEN PART DE LA DOTACIÓ, O QUE ESTIGUEN DIRECTAMENT VINCULATS AL COMPLIMENT DE LES FINALITATS FUNDACIONALS - Sol·licitud d'autorització. - Certificat de l'acord adoptat pel patronat. - Memòria acreditativa de les característiques del bé o del dret i dels elements i les condicions del negoci jurídic, en la qual s'expressen les raons que ho fonamenten i la destinació del seu import (tenint en compte que el producte de la venda, la permuta o l'arrendament, si escau, s'ha de reintegrar necessàriament en la dotació, i incorporar la plusvàlua que s'haja pogut generar). - Valoració dels béns i els drets de conformitat amb els criteris de mercat. Només en cas que el valor d'aquests supere el 20 % de l'actiu de la fundació, aquesta valoració l'ha de subscriure un perit competent. En cas de permuta, es requereix també la valoració del bé que es rebrà com a contraprestació. - Si la fundació no es troba al corrent en el compliment de les obligacions comptables establides legalment, s'han d'aportar els comptes anuals, les auditories i els plans d'actuació pendents de rendició o aprovació. Especialment, en el cas dels ACTES DE GRAVAMEN d'aquests béns, s'ha d'aportar també: - En cas de préstecs hipotecaris o amb garantia pignorativa: la determinació expressa de la quantia i la destinació del principal, la valoració del bé de conformitat amb els criteris utilitzats habitualment per les entitats de crèdit, els interessos pactats i el termini per al compliment de l'obligació garantida. - En cas d'usdefruits, drets de superfície o una altra classe de gravàmens, s'ha d'expressar el valor dels drets reals que es pretenen constituir, la durada d'aquests i els elements i les condicions essencials del gravamen. A l'efecte de valoració del dret real que es pretenga constituir, s'ha d'ajustar al que es disposa en la normativa de l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats. B. COMUNICACIÓ D'ALIENACIÓ, GRAVAMEN O ARRENDAMENT DE BÉNS I DRETS QUE NO FORMEN PART DE LA DOTACIÓ NI QUE ESTIGUEN DIRECTAMENT VINCULATS AL COMPLIMENT DE LES FINALITATS FUNDACIONALS - Sol·licitud d'autorització. - Certificat de l'acord adoptat pel patronat. - Memòria acreditativa de les característiques del bé o del dret i dels elements i les condicions del negoci jurídic, en la qual s'expressen les raons que ho fonamenten i la destinació del seu import. - Valoració dels béns i els drets de conformitat amb els criteris de mercat. Només en cas que el valor d'aquests supere el 20 % de l'actiu de la fundació, aquesta valoració l'ha de subscriure un perit competent. En cas de permuta, es requereix també la valoració del bé que es rebrà com a contraprestació. - Si la fundació no es troba al corrent en el compliment de les obligacions comptables establides legalment, s'han d'aportar els comptes anuals, les auditories i els plans d'actuació pendents de rendició o aprovació. Especialment, en el cas dels ACTES DE GRAVAMEN d'aquests béns, s'ha d'aportar també: - En cas de préstecs hipotecaris o amb garantia pignorativa: la determinació expressa de la quantia i la destinació del principal, la valoració del bé de conformitat amb els criteris utilitzats habitualment per les entitats de crèdit, els interessos pactats i el termini per al compliment de l'obligació garantida. - En cas d'usdefruits, drets de superfície o una altra classe de gravàmens, s'ha d'expressar el valor dels drets reals que es pretenen constituir, la durada d'aquests i els elements i les condicions essencials del gravamen. A l'efecte de valoració del dret real que es pretenga constituir, s'ha d'ajustar al que es disposa en la normativa de l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats. C. ACTES DE DISPOSICIÓ DE VALORS MOBILIARIS QUE NO COTITZEN EN BORSA S'ha d'aportar la mateixa documentació exigida en els punts A i B, tenint en compte que a fi de determinar si el valor d'aquests supera el percentatge del 20 % de l'actiu de la fundació, s'acumularan les alienacions dels valors fetes des de l'aprovació de l'últim balanç anual. En la sol·licitud d'autorització o de comunicació, segons com pertoque, s'ha d'acreditar el seu valor per mitjà d'un certificat d'un tècnic competent; si es tracta de valors negociables, el valor és el teòric al temps de l'últim balanç aprovat. D. ALIENACIÓ, GRAVAMEN O ARRENDAMENT DE BÉNS IMMOBLES, ESTABLIMENTS MERCANTILS O INDUSTRIALS, VALORS MOBILIARIS QUE REPRESENTEN PARTICIPACIONS SIGNIFICATIVES EN AQUESTS I OBJECTES D'UN VALOR EXTRAORDINARI S'ha de retre compte immediatament d'aquests i s'ha d'acompanyar la documentació indicada de manera genèrica per a les comunicacions en l'apartat B, sempre que representen un valor superior al 10 % de l'actiu de la fundació que resulte de l'últim balanç anual.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

No està subjecte al pagament d'una taxa.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Per a accedir de manera telemàtica, el sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), i pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). IMPORTANT: Abans de començar amb la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d'aquest tràmit, amb l'objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general, en què vosaltres mateixos haureu de detallar l'objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació. Per a fer-ho cal tindre en compte que: 1. Heu d'anotar-vos el nom d'aquest tràmit que esteu llegint. 2- Heu de baixar els formularis o les plantilles requerides, així com preparar qualsevol altre document que considereu necessari, omplir-lo, signar-lo, si escau, per les persones que, segons el tipus de document, escaiga, i guardar-lo en el vostre ordinador per a tindre'l preparat per a annexar-lo en la fase "DOCUMENTA" de la tramitació telemàtica. 3. Si escau, heu de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament. 4. Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciareu el tràmit telemàtic clicant la icona superior de "Tramitació telemàtica", que us portarà a identificar-vos a través de l'Assistent de tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Heu d'omplir el formulari de dades generals. b) * Detalleu amb la màxima concreció possible la matèria objecte del tràmit. * Ompliu el nom del tràmit que us heu anotat en el camp "SOL·LICITUD". * Especifiqueu la matèria objecte de la sol·licitud. * Indiqueu també l'àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant). c) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament us baixat i heu omplit, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. d) Cliqueu el botó "Registra" (us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l'hora de presentació). e) Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre. La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Es necessari sol·licitar l'autorització prèvia del Protectorat per a l'alienació, el gravamen o l'arrendament dels béns i els drets que formen part de la dotació, o que estiguen directament vinculats al compliment de les finalitats fundacionals. - És necessària la comunicació per a l'alienació, el gravamen o l'arrendament dels béns o els drets fundacionals que representen un valor superior al 20 % de l'actiu que resulte de l'últim balanç anual, en el termini màxim de trenta dies hàbils següents a la seua realització. - També s'ha de retre compte immediatament al Protectorat de l'alienació, el gravamen o l'arrendament de béns immobles, d'establiments mercantils o industrials, de valors mobiliaris que representen participacions significatives en aquests i d'objectes de valor extraordinari, sempre que representen un valor superior al 10 % de l'actiu de la fundació que resulte de l'últim balanç anual. A. AUTORITZACIONS - Presentació de la sol·licitud i de la documentació requerides. - El Protectorat examinarà la documentació presentada i requerirà, si escau, l'esmena d'aquesta o l'aportació de la que falte o de la que siga necessària per a comprovar totes les circumstàncies concurrents en l'alienació, el gravamen o l'arrendament. - Els requeriments, que en qualsevol cas han d'estar motivats, els ha d'omplir la fundació en el termini donat des de la seua notificació. - El Protectorat sol·licitarà, així mateix, els informes pericials pertinents (comprovació de la valoració presentada, estudi del pla de finançament, etc.). - Si es duu a terme l'alienació, el gravamen o l'arrendament, prèviament autoritzats, en el termini d'un mes, s'ha de remetre al Protectorat un exemplar duplicat i el títol d'alienació, gravamen o arrendament (còpia autoritzada o testimoniatge notarial) a l'efecte de la seua constància oportuna en el Registre de Fundacions. - El Protectorat notificarà la resolució en el termini de tres mesos, i s'entendrà desestimada la sol·licitud si transcorregut aquest termini no ha recaigut cap resolució. Tot això sense perjudici de la possible ampliació, per resolució motivada, d'aquest termini, o la interrupció d'aquest en cas que la sol·licitud no tinga els requisits necessaris. B. COMUNICACIONS - Presentació de l'imprés de comunicació i de la documentació requerides. - El Protectorat examinarà la documentació presentada i requerirà, si escau, l'esmena d'aquesta o l'aportació de la que falte o de la que siga necessària per a comprovar totes les circumstàncies. - Els requeriments, que en qualsevol cas han d'estar motivats, els ha d'omplir la fundació en el termini donat des de la seua notificació.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Contra la resolució, que és definitiva en via administrativa, es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb el que estableix l'article 14 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, tot això sense perjudici de poder interposar, si escau, un recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes, davant del conseller de Governació i Justícia, o qualsevol altre recurs que considere oportú.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa