Detall de Procediment

Autocontractació de patrons de les fundacions.

Codi SIA: 210843
Codi GUC: 1120
Organisme: Conselleria de Justícia i Interior
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

- Aquest tràmit té com a finalitat l'autorització de la contractació de la fundació amb: · Els patrons d'aquesta. · Els parents dels patrons per consanguinitat fins al 4t grau, o per afinitat fins al 2n grau. · Les societats de qualsevol naturalesa en les quals tinguen una participació majoritària els patrons o els parents d'aquests. - També és necessària l'autorització del Protectorat per a designar com a patró una persona, física o jurídica, que mantinga un contracte en vigor amb la fundació.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

El patronat de la fundació, a través del representant legítim o la persona autoritzada que tinga a aquest efecte.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 8/1998, de 9 de desembre, de la Generalitat, de fundacions de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 3391, d'11/12/98).
  • Llei 9/2008, de 3 de juliol del 2008, de la Generalitat, de modificació de la Llei 8/1998, de 9 de desembre de 1998, de fundacions de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 5803, de 10/07/08).
  • Decret 68/2011, de 27 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de fundacions de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 6534, de 02/06/11).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

- Imprés de sol·licitud. - Identificació de la persona a contractar amb indicació de la condició que té: patró, parent o societat. - Certificació de l'acta de la sessió del patronat en la qual es va acordar la realització de l'autocontractació, incloent-hi el cost màxim total que suposarà per a la fundació (inclosos la Seguretat Social i els tributs). - Elements i condicions del negoci jurídic de l'autocontractació (esborrany, precontracte...) amb l'expressió i la descripció clara del servei o del bé que s'haja de contractar. S'ha de tindre en compte que si d'aquesta descripció s'infereix o es conclou que el negoci jurídic encobreix una remuneració per l'exercici del càrrec de patró, el Protectorat denegarà l'autorització per a autocontractar. - Document acreditatiu dels recursos econòmics destinats al negoci jurídic. A l'efecte d'acreditar aquests recursos econòmics destinats al negoci jurídic, s'ha de justificar l'origen d'aquests, és a dir, com es pretén finançar el cost de la contractació (mitjançant ingressos per les activitats, els preus, les quotes, els rendiments del capital, etc.), en definitiva, s'ha d'aportar un pla de finançament que acredite la viabilitat econòmica dels contractes a subscriure. - Justificació del valor actual del bé o del servei que es vol contractar amb els patrons, subscrita per un perit competent. S'han d'indicar els preus que es paguen en el mercat per aquests, bé per referències a convenis col·lectius, a taules publicades en diaris oficials o en mitjans de comunicació de difusió en la zona, bé per remissió a la normativa aplicable a entitats públiques o privades que facen aquests negocis jurídics (universitats, entitats financeres, entitats públiques que facen activitats de docència, sanitàries, universitàries, culturals, etc.), a tarifes oficials per a aquests béns o serveis, a preus taxats o a qualsevol altre índex, criteri o regla més o menys general que permeta comparar que el preu que pagarà la fundació és el comú del mercat i, en qualsevol cas, que no es dóna més del que es rep. És convenient o aconsellable que s'acompanye de la documentació relativa a aquests índexs o referència, així com l'acreditació del valor subscrit per un perit competent. - Memòria explicativa de les circumstàncies concurrents, amb la motivació del interés que es té per a la fundació o la conveniència de l'autocontractació a les finalitats fundacionals. - Si no s'està al corrent de les obligacions comptables establides per la llei, s'han de presentar els comptes anuals, les auditories i els plans d'actuació pendents de rendició o de presentació.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

No està subjecte al pagament d'una taxa.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Per a accedir de manera telemàtica, el sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), i pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). IMPORTANT: Abans de començar amb la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d'aquest tràmit, amb l'objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general, en què vosaltres mateixos haureu de detallar l'objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació. Per a fer-ho cal tindre en compte que: 1. Heu d'anotar-vos el nom d'aquest tràmit que esteu llegint. 2- Heu de baixar els formularis o les plantilles requerides, així com preparar qualsevol altre document que considereu necessari, omplir-lo, signar-lo, si escau, per les persones que, segons el tipus de document, escaiga, i guardar-lo en el vostre ordinador per a tindre'l preparat per a annexar-lo en la fase "DOCUMENTA" de la tramitació telemàtica. 3. Si escau, heu de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament. 4. Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciareu el tràmit telemàtic clicant la icona superior de "Tramitació telemàtica", que us portarà a identificar-vos a través de l'Assistent de tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Heu d'omplir el formulari de dades generals. b) * Detalleu amb la màxima concreció possible la matèria objecte del tràmit. * Ompliu el nom del tràmit que us heu anotat en el camp "SOL·LICITUD". * Especifiqueu la matèria objecte de la sol·licitud. * Indiqueu també l'àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant). c) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament us baixat i heu omplit, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. d) Cliqueu el botó "Registra" (us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l'hora de presentació). e) Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre. La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- El patronat ha de cursar una sol·licitud d'autorització dirigida al Protectorat. - Si el Protectorat considera que la sol·licitud no té els requisits necessaris o no s'ha presentat degudament documentada, ho notificarà al patronat mitjançant un acte motivat. - Una vegada autoritzada, es pot dur a terme la contractació amb la fundació, en nom propi o d'un tercer.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Contra la resolució, que és definitiva en via administrativa, es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb el que estableix l'article 14 de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Sense perjudici de poder interposar, si escau, un recurs de reposició potestatiu en el termini d'un mes, davant del conseller de Governació i Justícia, o qualsevol altre recurs que es considere oportú.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa