Detall de Procediment

Fusió de fundacions

Codi SIA: 210844
Codi GUC: 1121
Organisme: Conselleria de Justícia i Interior
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

- Aconseguir una millor consecució i un millor compliment de les finalitats fundacionals. - Rendibilitzar els patrimonis fundacionals mitjançant l'acumulació d'aquests. - Garantir l'afecció permanent dels béns i els drets fundacionals a finalitats d'interés general.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

- Poden acordar la fusió els patronats de les fundacions interessades, i la poden sol·licitar els representants legítims o les persones autoritzades que tinguen. - Així mateix, el Protectorat pot sol·licitar de l'autoritat judicial la fusió de les fundacions que no puguen complir les seues finalitats per si mateixes, quan aquestes siguen anàlogues i n'hi haja oposició dels seus òrgans de govern i no ho haja prohibit el fundador.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 8/1998, de 9 de desembre, de la Generalitat, de fundacions de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 3391, d'11/12/98).
  • Llei 50/2002, de 26 desembre, de fundacions (BOE núm. 310, de 27/12/02).
  • Llei 9/2008, de 3 de juliol del 2008, de la Generalitat, de modificació de la Llei 8/1998, de 9 de desembre, de fundacions de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 5803, de 10/07/08).
  • Decret 68/2011, de 27 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de fundacions de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 6534, de 02/06/11).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

- Impresos de sol·licitud de no oposició del Protectorat i d'inscripció. - Certificació dels acords de fusió adoptats pels patronats de les fundacions interessades, emesa pel secretari/ària amb el vistiplau del president/a, en què especifique si la fusió es fa per absorció o per creació d'una fundació nova. - Informe justificatiu de la fusió, aprovat pels patronats respectius, en què s'expose la conveniència per als seus interessos, la manera en què afecta a les finalitats i les activitats, i el patrimoni aportat per cada una. - Últim balanç anual aprovat de cada fundació, si aquest balanç s'ha tancat dins dels sis mesos anteriors a l'acord de fusió. En un altre cas, balanç específic de fusió. - La dotació resultant, la procedència i la valoració d'aquesta, la realitat de la qual s'acreditarà en els termes de l'article 10 del Reglament de fundacions de la Comunitat Valenciana (Decret 68/2011, de 27 de maig, del Consell). - Els estatuts de la fundació nova, si escau (això és, quan no es tracte d'una fusió per absorció). - Manifestada la no oposició a la fusió pel Protectorat, s'ha d'elevar a escriptura pública per a la inscripció d'aquesta en el Registre, i ha de contenir-hi: la denominació de les fundacions que es fusionen, amb indicació de la nacionalitat i domicili que tenen, la voluntat de procedir a la fusió, en què s'especifique si aquesta es fa per absorció o per creació d'una fundació nova, acreditada per mitjà d'una certificació de l'acord adoptat pels patronats respectius, la qual s'ha d'incorporar a l'escriptura; la dotació de la fundació resultant de la fusió, la procedència i la valoració d'aquesta, així com la manera d'integració dels patrimonis respectius que tenen, i s'han d'incorporar els documents justificatius originals a l'escriptura; els estatuts de la fundació resultant de la fusió; la identificació de les persones que integren l'òrgan de govern, així com l'acceptació d'aquestes, si es fa en l'atorgament de l'escriptura de fusió i la certificació de reserva de denominació del Registre de fundacions de la Comunitat Valenciana, quan aquesta siga procedent.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

No està subjecte al pagament d'una taxa.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Per a accedir de manera telemàtica, el sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), i pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). IMPORTANT: Abans de començar amb la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d'aquest tràmit, amb l'objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general, en què vosaltres mateixos haureu de detallar l'objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació. Per a fer-ho cal tindre en compte que: 1. Heu d'anotar-vos el nom d'aquest tràmit que esteu llegint. 2- Heu de baixar els formularis o les plantilles requerides, així com preparar qualsevol altre document que considereu necessari, omplir-lo, signar-lo, si escau, per les persones que, segons el tipus de document, escaiga, i guardar-lo en el vostre ordinador per a tindre'l preparat per a annexar-lo en la fase "DOCUMENTA" de la tramitació telemàtica. 3. Si escau, heu de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament. 4. Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciareu el tràmit telemàtic clicant la icona superior de "Tramitació telemàtica", que us portarà a identificar-vos a través de l'Assistent de tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Heu d'omplir el formulari de dades generals. b) * Detalleu amb la màxima concreció possible la matèria objecte del tràmit. * Ompliu el nom del tràmit que us heu anotat en el camp "SOL·LICITUD". * Especifiqueu la matèria objecte de la sol·licitud. * Indiqueu també l'àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant). c) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament us baixat i heu omplit, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. d) Cliqueu el botó "Registra" (us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l'hora de presentació). e) Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre. La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Adopció dels acords respectius dels patronats de les fundacions que es fusionen, sempre que no ho haja prohibit el fundador. - Comunicació d'aquests acords d'extinció al Protectorat. - El Protectorat només es pot oposar a la fusió per raons de legalitat i, en qualsevol cas, per mitjà d'una resolució motivada. - Sol·licitud d'inscripció en el Registre de Fundacions de l'escriptura que reculla la fusió.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Contra la resolució, que és definitiva en via administrativa, es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb el que estableix l'article 14 de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Sense perjudici de poder interposar, si escau, un recurs de reposició potestatiu en el termini d'un mes, davant del conseller de Governació i Justícia, o qualsevol altre recurs que es considere oportú.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa