Rendició de comptes d'associacions declarades d'utilitat pública. - GVA.ES
Organisme: Conselleria de Justícia i Interior
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Rendició de comptes d'associacions declarades d'utilitat pública.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Els òrgans directius de l'associació.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació (BOE núm. 73, de 26/03/02).
- Reial decret 1740/2003, de 19 de desembre, sobre procediments relatius a associacions d'utilitat pública (BOE núm. 11, de 13/01/2004).
- Reial decret 1514/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el Pla General de Comptabilitat (BOE núm. 278, de 20/11/07).
- Reial decret 1515/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el Pla General de Comptabilitat de Petites i Mitjanes Empreses i els criteris comptables específics per a microempreses (BOE núm. 279, de 21/11/07).
- Llei 14/2008, de 18 de novembre, d'associacions de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 5900, de 25/11/2008).
- Reial decret 1491/2011, de 24 d'octubre, pel qual s'aproven les normes d'adaptació del Pla General de Comptabilitat a les entitats sense finalitats lucratives i el model del pla d'actuació de les entitats sense finalitats lucratives (BOE núm. 283, de 24/11/11).
- Resolució de 26 de març de 2013, de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes, per la qual s'aprova el pla de comptabilitat de petites i mitjanes entitats sense finalitats lucratives (BOE núm. 85, de 09/04/13).
- Resolució de 26 de març de 2013, de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes, per la qual s'aprova el Pla de Comptabilitat de les Entitats sense Finalitats Lucratives (BOE núm. 86, de 10/04/13).
- Reial decret 949/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament del Registre Nacional d'Associacions (BOE núm. 255, de 24/10/15).
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/15).
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes del tràmit
Problemes informàtics
Formularis documentació
Sol·licitud
- SOL·LICITUD NORMALITZADA DE RENDICIÓ DE COMPTES D'ASSOCIACIONS DECLARADES D'UTILITAT PÚBLICA
- CERTIFICACIÓ DE L'ASSEMBLEA D'APROVACIÓ DE COMPTES
- MEMÒRIA D'ACTIVITATS
- MEMÒRIA ECONÒMICA NORMAL
- MEMÒRIA ECONÒMICA SIMPLIFICADA
- MEMÒRIA ECONÒMICA ABREVIADA
- ( ) ESTAT DE FLUXOS D'EFECTIU
- ( ) COMPTE DE RESULTATS NORMAL
- ( ) COMPTE DE RESULTATS ABREVIAT
- ( ) BALANÇ NORMAL
- ( ) BALANÇ ABREVIAT
Termini
Termini
Sis mesos següents a la finalització de l'exercici anterior.
Formularis documentació
- Imprés de sol·licitud normalitzat.
- Comptes anuals signats per tots els membres de la junta directiva o per l'òrgan de representació de l'associació obligats a formular-les, que han de comprendre els documents següents: balanç de situació, compte de resultats i memòria econòmica (de conformitat amb el que disposa el Reial decret 1491/2011, de 24 d'octubre, pel qual s'aproven les normes d'adaptació del Pla General de Comptabilitat a les entitats sense finalitats lucratives i el model de pla d'actuació de les entitats sense finalitats lucratives, i les normes de desenvolupament d'aquest, o en la norma que el substituïsca). (I, a més, les entitats que formulen aquests estats comptables en model normal, han de presentar també l'estat de fluxos d'efectiu).
- Memòria d'activitats dutes a terme durant l'any anterior, signada per tots els membres de la junta directiva o per l'òrgan de representació de l'associació.
- Certificació de l'acord de l'assemblea general de socis que continga l'aprovació dels comptes anuals i el nomenament, si escau, d'auditors, expedida per les persones o els càrrecs de l'entitat amb facultats per a certificar acords.
DEURAN UTILITZAR ELS MODELS DE L'APARTAT "IMPRESOS ASSOCIATS"
Impresos associats
- SOL·LICITUD NORMALITZADA DE RENDICIÓ DE COMPTES D'ASSOCIACIONS DECLARADES D'UTILITAT PÚBLICA
- CERTIFICACIÓ DE L'ASSEMBLEA D'APROVACIÓ DE COMPTES
- MEMÒRIA D'ACTIVITATS
- MEMÒRIA ECONÒMICA NORMAL
- MEMÒRIA ECONÒMICA SIMPLIFICADA
- MEMÒRIA ECONÒMICA ABREVIADA
- ( ) ESTAT DE FLUXOS D'EFECTIU
- ( ) COMPTE DE RESULTATS NORMAL
- ( ) COMPTE DE RESULTATS ABREVIAT
- ( ) BALANÇ NORMAL
- ( ) BALANÇ ABREVIAT
Taxa o pagament
Taxa o pagament
Des de la publicació de la Llei 11/2002 (DOGV núm. 4409, de 31/12/2002) i d'acord amb la Llei 14/2008, de 14 de novembre, d'associacions de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 5900, de 25 de novembre), no es paguen taxes.
Presentació
Presentació
Telemàtica
Per a accedir de manera telemàtica, el sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), i pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat.
(https://sede.gva.es/va/sede_certificados).
IMPORTANT: Abans de començar amb la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d'aquest tràmit, amb l'objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general, en què vosaltres mateixos haureu de detallar l'objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació. Per a fer-ho
cal tindre en compte que:
1. Heu d'anotar-vos el nom d'aquest tràmit que esteu llegint.
2- Heu de baixar els formularis o les plantilles requerides, així com
preparar qualsevol altre document que considereu necessari,
omplir-lo, signar-lo, si escau, per les persones que, segons el tipus
de document, escaiga, i guardar-lo en el vostre ordinador per a tindre'l preparat per a annexar-lo en la fase "DOCUMENTA" de la tramitació telemàtica.
3. Si escau, heu de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament.
4. Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciareu el tràmit telemàtic clicant la icona superior de "Tramitació telemàtica", que us portarà a identificar-vos a través de l'Assistent de tramitació.
PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA:
a) Heu d'omplir el formulari de dades generals.
b) * Detalleu amb la màxima concreció possible la matèria objecte del tràmit.
* Ompliu el nom del tràmit que us heu anotat en el camp
"SOL·LICITUD".
* Especifiqueu la matèria objecte de la sol·licitud.
* Indiqueu també l'àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant).
c) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament us baixat i heu omplit, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau.
d) Cliqueu el botó "Registra" (us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l'hora de presentació).
e) Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre.
La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
- Servei de Fundacions i Associacions
C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77 . CIUTAT ADMTIVA. 9 D'OCTUBRE-TORRE 4
46018 - València/Valencia
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- Direcció General de Justícia
C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77 . CIUTAT ADMTIVA. 9 D'OCTUBRE-TORRE 4
46018 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí