Detall de Procediment

Rendició de comptes d'associacions declarades d'utilitat pública.

Codi SIA: 211364
Codi GUC: 14354
Organisme: Conselleria de Justícia i Interior
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Rendició de comptes d'associacions declarades d'utilitat pública.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els òrgans directius de l'associació.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Sis mesos següents a la finalització de l'exercici anterior.

Formularis documentació

- Imprés de sol·licitud normalitzat. - Comptes anuals signats per tots els membres de la junta directiva o per l'òrgan de representació de l'associació obligats a formular-les, que han de comprendre els documents següents: balanç de situació, compte de resultats i memòria econòmica (de conformitat amb el que disposa el Reial decret 1491/2011, de 24 d'octubre, pel qual s'aproven les normes d'adaptació del Pla General de Comptabilitat a les entitats sense finalitats lucratives i el model de pla d'actuació de les entitats sense finalitats lucratives, i les normes de desenvolupament d'aquest, o en la norma que el substituïsca). (I, a més, les entitats que formulen aquests estats comptables en model normal, han de presentar també l'estat de fluxos d'efectiu). - Memòria d'activitats dutes a terme durant l'any anterior, signada per tots els membres de la junta directiva o per l'òrgan de representació de l'associació. - Certificació de l'acord de l'assemblea general de socis que continga l'aprovació dels comptes anuals i el nomenament, si escau, d'auditors, expedida per les persones o els càrrecs de l'entitat amb facultats per a certificar acords. DEURAN UTILITZAR ELS MODELS DE L'APARTAT "IMPRESOS ASSOCIATS"

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Des de la publicació de la Llei 11/2002 (DOGV núm. 4409, de 31/12/2002) i d'acord amb la Llei 14/2008, de 14 de novembre, d'associacions de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 5900, de 25 de novembre), no es paguen taxes.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Per a accedir de manera telemàtica, el sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), i pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). IMPORTANT: Abans de començar amb la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d'aquest tràmit, amb l'objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general, en què vosaltres mateixos haureu de detallar l'objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació. Per a fer-ho cal tindre en compte que: 1. Heu d'anotar-vos el nom d'aquest tràmit que esteu llegint. 2- Heu de baixar els formularis o les plantilles requerides, així com preparar qualsevol altre document que considereu necessari, omplir-lo, signar-lo, si escau, per les persones que, segons el tipus de document, escaiga, i guardar-lo en el vostre ordinador per a tindre'l preparat per a annexar-lo en la fase "DOCUMENTA" de la tramitació telemàtica. 3. Si escau, heu de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament. 4. Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciareu el tràmit telemàtic clicant la icona superior de "Tramitació telemàtica", que us portarà a identificar-vos a través de l'Assistent de tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Heu d'omplir el formulari de dades generals. b) * Detalleu amb la màxima concreció possible la matèria objecte del tràmit. * Ompliu el nom del tràmit que us heu anotat en el camp "SOL·LICITUD". * Especifiqueu la matèria objecte de la sol·licitud. * Indiqueu també l'àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant). c) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament us baixat i heu omplit, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. d) Cliqueu el botó "Registra" (us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l'hora de presentació). e) Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre. La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa