Detall de Procediment

Inscripció en el Registre Públic d'Associacions de Consumidors i Usuaris de la Comunitat Valenciana. Consum.

Codi SIA: 210934
Codi GUC: 1476
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Establir el procediment d'inscripció en les dos seccions del Registre Públic: - Secció primera: de les associacions de consumidors i usuaris i cooperatives de consum. - Secció segona: de les federacions d'associacions de consumidors i usuaris.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

SECCIÓ PRIMERA. Associacions de consumidors i usuaris que complisquen els següents requisits: - Trobar-se constituïdes d'acord amb la legalitat vigent i tindre un funcionament democràtic fixat estatutàriament. - Tindre com a objecte associatiu la defensa dels interessos col·lectius o individuals dels consumidors o el desenrotllament dels drets a estos reconeguts en les lleis. - Portar una comptabilitat adequada. - Radicar a la Comunitat Valenciana i tindre el seu àmbit d'actuació en esta. - Comptar amb un mínim de cent associats i un pressupost anual de 1803,04 euros. Es consideraran associacions de consumidors les cooperatives de consum, sempre que complisquen els requisits següents: - Que incloguen entre els seus fins l'educació i formació dels socis. - Que estatutàriament tinguen reconeguda l'obligació de constituir un fons social, com a mínim amb el 10% dels excedents nets de cada exercici social, destinat exclusivament a la formació i educació dels socis, així com a la defensa dels interessos individuals i col·lectius d'estos. SECCIÓ SEGONA. Federacions de consumidors que complisquen els requisits d'inscripció establits amb caràcter general per a les associacions de consumidors i estiguen integrades per almenys tres associacions, inscrites al seu torn en el registre.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 38/1992, de 16 de març, del Govern Valencià, pel qual es regula el registre públic d'associacions de consumidors i usuaris de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 1750, de 24/03/92).
  • Llei 1/2011, de 22 de març, de la Generalitat, per la qual s'aprova l'Estatut dels Consumidors i Usuaris de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 6487, de 24/03/11).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

En qualsevol moment, una vegada es complisquen els requisits corresponents.

Formularis documentació

Les sol·licituds d'inscripció en el registre hauran de presentar-se firmades pel president de l'entitat peticionària, acompanyades de la documentació següent: - Certificat expedit pel Registre d'associacions, dependent de la Conselleria de Justícia i Benestar Social, en què conste que l'entitat sol·licitant es troba inscrita en el dit registre, i còpia dels estatuts de l'entitat autentificada pel mencionat registre. En el cas de les cooperatives de consum, el certificat d'inscripció i la còpia autentificada dels estatuts hauran de procedir del Registre de Cooperatives, dependent de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació. - Certificat expedit pel secretari de l'entitat en què s'acrediten els punts següents: a) Persones que componen els seus òrgans directius, amb expressió dels seus noms, adreça, DNI i càrrecs que exercixen. b) Número efectiu d'associats i la quantia anual de les quotes que estan obligats a satisfer. En el cas de les federacions este requisit se substituirà pels certificats dels acords de les assemblees plenàries de cada una de les associacions agrupades en les quals van decidir la incorporació a la federació. c) Memòria de les activitats exercides per l'entitat sol·licitant durant l'any anterior, si és el cas, i programa d'activitats per a l'any en què es presenta la sol·licitud. d) Pressupostos d'ingressos i gastos de l'entitat, referits a l'any en què es presenta la sol·licitud i a l'any anterior, si és el cas. En el supòsit de les cooperatives de consum es detallarà en els pressupostos l'aplicació de les quantitats destinades al fons social per a educació i formació dels socis.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, així com els sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per esta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat . 1. Per a presentar aquesta sol·licitud per mitjà de la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat (hi ha més informació respecte dels certificats admesos en la seu electrònica de la Generalitat, en https://sede.gva.es/va/sede_certificados). En el cas d'utilitzar un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de Representants davant de la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica, la informació de la qual està disponible: - En http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp - Y en http://regrep.accv.es/accv_repr/zonarep/index.html/ 2. Si ja disposa d'un certificat digital podrà accedir a través de l'enllaç "Tramitar amb certificat" (que figura de color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia PROP), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web inicial, annexar la sol·licitud signada digitalment i fer la presentació telemàtica de tot això, de manera que obtindreu el justificant de registre corresponent. 3. Respecte als documents que s'ha d'annexar: - En l'apartat "Impresos associats" (i en el mateix tràmit telemàtic) hi ha un model normalitzat amb buits per a omplir, que després d'omplir-lo S'HA DE SIGNAR DIGITALMENT. Per a fer-ho, l'autoritat certificadora de la Comunitat Valenciana ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF (aneu a http://www.accv.es per a obtindre més informació sobre aquest tema), tot i que hi ha més sistemes vàlids de signatura de documents PDF que podeu utilitzar. - És recomanable que, en primer lloc, ompliu, signeu i guardeu electrònicament la sol·licitud en el vostre ordinador, de manera que posteriorment la pugueu incorporar en el pas corresponent del tràmit telemàtic. No obstant això, també ho podreu fer en aquest mateix pas. 4. Teniu més informació sobre la tramitació telemàtica en l'adreça següent: http://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/at_ciud_faq/at_ciud_faq_tramitacion Reviseu la llista de preguntes freqüents detallades en l'adreça indicada per a veure si pot solucionar el seu problema. En el cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a través d'un dels següents correus electrònics en funció del tipus de problema que es tracte: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es - Per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentada la documentació, exclusivament per via telemàtica i complits els requisits previstos en els articles 3, 4 i 5 del Decret 38/1992, la Direcció General de Comerç i Consum resoldrà, si és procedent, la inscripció en la secció del registre que corresponga, assignant a l'entitat sol·licitant un número de registre, i li serà comunicada la resolució per escrit. - En el cas que la dita documentació no complisca els requisits establits, es denegarà la inscripció mitjançant una resolució motivada, contra la qual es podrà interposar el recurs corresponent. - En el cas que la documentació estiga incompleta, es notificarà a l'entitat sol·licitant a fi que la complete en el termini màxim de deu dies, amb l'advertència que transcorregut tal termini sense haver presentat la documentació requerida, l'expedient serà arxivat sense més tràmits (art. 6 Decret 38/1992). - Serà causa de denegació de la inscripció en el registre el que l'entitat sol·licitant incloga com a associades persones jurídiques amb ànim de lucre, perceba ajudes o subvencions d'empreses o agrupacions d'empreses que subministren béns, productes o servicis, o es dedique a activitats diferents de la defensa dels interessos dels consumidors i usuaris, excepte en el cas de les cooperatives de consum.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

Les entitats inscrites en el Registre Públic d'Associacions de Consumidors i Usuaris de la Comunitat Valenciana estaran obligades a: a) Presentar al registre, abans de l'1 de maig de cada any, la memòria d'activitats i el balanç econòmic de l'any anterior, així com el pressupost del nou exercici i el cens dels seus associats. Si esta documentació ja ha sigut presentada davant de la Direcció General competent en matèria de Consum per a sol·licitar una subvenció, s'entendrà complida l'obligació amb la presentació d'una certificació en què es facen constar estos extrems. b) Comunicar al registre totes les variacions que es produïsquen en els seus estatuts, així com els canvis en la composició dels seus òrgans de govern i trasllat del seu domicili social. L'esmentada documentació haurà d'acompanyar-se de certificat expedit pel Registre d'Associacions o Registre de Cooperatives, si és el cas, acreditatiu d'haver realitzat l'actualització al registre corresponent. c) Posar a disposició de la Direcció General competent en matèria de Consum qualsevol documentació que demande a fi de comprovar la veracitat de les dades facilitades per l'entitat. d) Fer constar en totes les seues comunicacions oficials el número de registre amb què figuren inscrites.

Observacions

Observacions

La Resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la persona titular de la Conselleria competent en matèria d'indústria, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la notificació, si l'acte fora expresse, o en qualsevol moment a partir de l'endemà a aquell en què es produïsquen els efectes del silenci administratiu , de conformitat amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No