Detall de Procediment

Beques per a la realització de pràctiques professionals en l'àmbit de les biblioteques gestionades per la Generalitat

Codi SIA: 223724
Codi GUC: 18348
Organisme: Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport
Termini de sol·licitud: TANCAT
(29-12-2016
19-01-2017)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Convocar un concurs públic per a la concessió de set beques de pràctiques professionals en centres i servicis de biblioteques de la Generalitat.

Requisits

Requisits

a) No ser major de 35 anys. b) Estar en possessió del títol de grau en Informació i Documentació o de diplomat/ada en Biblioteconomia i Documentació o llicenciat/ada en Documentació o del títol universitari oficial de grau equivalent d'acord amb els plans d'estudi vigents o titulats superiors amb el mòdul nivell III de Tècnic especialista en Biblioteconomia, Arxivística i Documentació, o titulació equivalent, expedit o homologat per les autoritats espanyoles corresponents i que no hagen passat més de cinc anys des de la seua obtenció. c) No haver sigut beneficiari de beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos. De conformitat amb el que establix la disposició transitòria segona del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, el mencionat termini començarà a computar-se a partir de l'entrada en vigor de la dita norma (09.09.2009). d) No trobar-se incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari, establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, la qual cosa s'acreditarà per mitjà de la declaració responsable inclosa en el model de sol·licitud. e) Disposar de cobertura sanitària. f) Complir amb les obligacions que li siguen d'aplicació previstes en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de Transparència Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana. Els sol·licitants hauran de reunir els requisits i condicions que s'assenyalen en les bases d'esta convocatòria al terme del termini de presentació de les sol·licituds. No podran optar a estes beques els qui en el moment de publicar-se la convocatòria ja gaudisquen d'una beca de pràctiques professionals en la Generalitat, llevat que es concórrega a la mateixa beca que es gaudix o que queden menys de dos mesos per a la seua finalització.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els aspirants que reunisquen els requisits següents:

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana 7945, de 28/12/16.

Formularis documentació

Junt amb la sol·licitud i el currículum presentats per via telemàtica no s'adjuntarà cap documentació. Els sol·licitants que determine la comissió avaluadora presentaran, en el termini que esta establisca, la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum, després de fer-se públic el resultat de l'autobaremació inicial En la sol·licitud s'especificarà la classe de beca o centre a què s'opta i es presentarà el currículum de forma completa segons models normalitzats que estaran accessibles en la seu electrònica de la Generalitat, www.sede.gva.es, a fi de poder obtindre l'autobaremació inicial dels mèrits adduïts en el currículum, que es calcularà de forma automàtica a partir de la informació aportada. En la sol·licitud, els aspirants hauran de triar únicament un dels centres relacionats en l'article tercer de la present convocatòria. En el cas que una mateixa persona, dins del termini establit, presentara més d'una sol·licitud, s'entendrà que l'última presentada reemplaça les anteriors. El formulari de sol·licitud incorpora una declaració responsable per mitjà de la qual el sol·licitant manifesta, sota la seua responsabilitat, que totes les dades arreplegades en la sol·licitud i en el currículum que adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, i que queda a disposició de la Direcció General de Cutura i Patrimoni per a la comprovació, control i inspecció posterior que s'estimen oportuns. Segons el que disposa l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada, o manifestació, de la dita declaració responsable, així com la falta d'acreditació dels requisits exigits, determinarà la impossibilitat de continuar en la convocatòria. Igualment, inclou una autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions. Així mateix, el formulari inclou una indicació que les dades de caràcter personal contingudes en este podran ser incloses en un fitxer per al seu tractament pel titular responsable, en ús de les funcions pròpies que tinga atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Al seu torn, s'informa els interessats de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb el que disposa l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de Protecció de Dades de Caràcter Personal. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es podrà acreditar per mitjà del rebut expedit per este de manera automàtica. Es podrà recuperar el dit justificant de registre accedint la direcció: https://tramita.gva.es/cdc/, apartat de sol·licituds entregades. Als efectes del còmput de terminis, serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel registre electrònic. La Generalitat garantix que la data i l'hora assignada en el rebut és l'hora oficial que establix el Reial Institut i Observatori de l'Armada. La recepció en dia inhàbil s'entén efectuada el primer dia hàbil següent. Es consideren inhàbils els dies que tinguen la condició de festes oficials a la Comunitat Valenciana.

Presentació

Presentació

Telemàtica
- Per a presentar la sol·licitud i omplir el currículum haurà de polsar la icona Tramitar amb certificat. Una vegada presentada la sol·licitud esta no es pot modificar; per tant, si desitja realitzar canvis haurà de tornar a presentar una nova sol·licitud. En eixe cas la primera sol·licitud s'arxiva i automàticament es tramita la segona. - Per a comprovar la correcta presentació de la sol·licitud, pot connectar-se a l'àrea personal (https://www.tramita.gva.es/cdc/aplicacio/inicia.html) i accedir a l'apartat "Sol·licituds entregades". - Per a qualsevol problema tècnic en la sol·licitud telemàtica, li recomanem que accedisca a la llista de preguntes freqüents publicada en la pantalla d'accés a la beca o a l'àrea personal.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Vista la proposta motivada de resolució formulada per la comissió avaluadora, la persona titular de la direcció general amb competències en matèria d'arxius i biblioteques dictarà la resolució de concessió que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana. La resolució contindrà la relació de beneficiaris i beneficiàries, així com una borsa de reserva per a l'especialitat de beca a què s'opte constituïda pels aspirants que, havent superat totes les fases de la convocatòria, no resulten adjudicataris de les beques, prioritzada per orde de puntuació per a cobrir les vacants que puguen sorgir durant el període de gaudi. Així mateix, s'inclourà, si és el cas, una relació dels aspirants les sol·licituds dels quals hagen sigut desestimades, i s'hi indicaran les causes que han motivat la denegació. 2. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució sobre les sol·licituds formulades serà de tres mesos a comptar de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, sense perjuí de l'ampliació dels terminis en els termes que preveu la legislació del Procediment Administratiu Comú. 3. En el cas que transcórrega el termini establit sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, de conformitat amb el que establix l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat. 4. La publicació d'esta resolució produirà l'efecte de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que disposa la legislació del Procediment Administratiu Comú, i s'inserirà la informació corresponent en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet (www.gva.es) o en la pàgina web que s'indique en la convocatòria.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

De conformitat amb el que establixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició o bé cabrà plantejar directament recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació: a) El recurs potestatiu de reposició haurà d'interposar-se davant del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. b) El recurs contenciós administratiu haurà de ser interposat davant dels jutjats del contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà al de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

1. La dotació econòmica de cada una de les beques serà mil (1.000) euros mensuals bruts. Sobre el dit import haurà de practicar-se la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial Decret 1493/2011, de 24 d'octubre, i les altres que, si és el cas, puguen correspondre. 2. En cas de pròrroga de les beques, en el segon període, la quantia procedent serà la que resulte aplicable d'acord amb la resolució a què es referix l'article 17.1 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, que estiga vigent en el dit període. 3. Les quantitats abonades en cap cas tindran el caràcter de salari o retribució, sinó d'ajuda econòmica per als gastos que la beca comporta. 4. L'import de les beques s'abonarà mensualment, després de la certificació de la persona titular de la direcció del servici o la direcció del centre a què es trobe adscrit/a. 5. Si la persona beneficiària renúncia a la beca abans de la finalització d'esta, se li abonarà la part proporcional de la beca d'acord amb l'activitat realitzada.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a dictar i notificar la resolució sobre les sol·licituds formulades serà de tres mesos a comptar de l'endemà de la publicació d'esta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, sense perjuí de l'ampliació dels terminis en els termes que preveu l'article 22 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Una vegada conclòs este termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa