Detall de Procediment

REPLA - Inscripció en el Registre autonòmic d'instruments de planejament urbanístic.

Codi SIA: 1998051
Codi GUC: 20054
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Procedir a la inscripció en el Registre Autonòmic d'Instruments de Planejament Urbanístic, conforme al previst en l'article 172 de la LOTUP, de l'aprovació definitiva del planejament urbanístic.

Observacions

Observacions

S'ha de presentar la documentació en format digital pdf, preferiblement signat amb certificat electrònic. Per a la signatura vàlida del document, cal estar en possessió de certificats reconeguts de ciutadà, entitat i empleat públic, emesos per l'ACCV o el DNI electrònic. Per a la signatura en línia del PDF: Firma On-line PDF és l'aplicació desenvolupada per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) que permet la signatura electrònica i el segellat de temps de documents PDF. Amb aquesta aplicació, se simplifica el procediment per a generar documents signats electrònicament en el format PDF. A més, s'integra el segellat de temps en aquests. El segell de temps del document electrònic permet garantir l'existència del document en un moment determinat. L'ús de Firma On-line PDF és gratuït, multiplataforma (accessible des dels principals sistemes operatius, com Windows, Linux i MacOS) i multinavegador (funciona a través de qualsevol navegador web, com per exemple Internet Explorer o Mozilla Firefox). Els certificats admesos per Firma On-line PDF són els reconeguts de ciutadà, entitat i empleat públic emesos per l'ACCV i el DNI electrònic.

Requisits

Requisits

Ser administració competent per a l'aprovació definitiva d'instruments de planejament urbanístic, i que aquest instrument haja sigut aprovat definitivament.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Administracions competents per a aprovar definitivament els instruments de planejament. Conforme al que preveu l'article 44 de la LOTUP, aquestes administracions poden ser: · La conselleria competent en matèria d'ordenació del territori i urbanisme; en concret, correspon a les comissions territorials d'urbanisme l'aprovació definitiva dels instruments de planejament que siguen de competència autonòmica, conforme l'article 7 del Decret 8/2016, de 5 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament dels òrgans territorials i urbanístics de la Generalitat. · Els òrgans de la Generalitat que assumeixen la redacció de plans i programes d'àmbit municipal per a l'exercici de les seues competències sectorials. · Els ajuntaments, en l'aprovació de plans d'àmbit municipal que fixen o modifiquen l'ordenació detallada, sense perjudici de les competències mancomunades i de les que s'atribueixen a la Generalitat en els apartats anteriors.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 5/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge de la Comunitat Valenciana. (DOCV núm. 7329, de 31/07/2014).
  • Decret 8/2016, de 5 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament dels òrgans territorials i urbanístics de la Generalitat (DOGV núm. 7714, de 8/02/2016)
  • Decret 74/2016, de 10 de juny, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es determinen la referenciació cartogràfica i els formats de presentació dels instruments de planificació urbanístics i territorials de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 7806, de 15/06/2016).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

a) Dels instruments de planejament: 1. Certificat de l'acord d'aprovació definitiva. 2. Document tècnic, complet, aprovat definitivament. b) De les anotacions accessòries o cancel·lacions, el text de la sentència, acte o resolució judicial o, si escau, de l'acte corresponent. La documentació a què es fa referència en els apartats anteriors s'ha de remetre amb les diligències oportunes que garantisquen la seua autenticitat i ha d'anar acompanyada, si escau, de la certificació administrativa de l'òrgan competent de l'administració que haja produït la resolució, l'acte o l'acord. Els documents tècnics dels instruments de planejament s'han d'aportar mitjançant un document electrònic o en suport informàtic, a fi de facilitar el seu accés per via informàtica o telemàtica, així com la disposició i el depòsit de la informació en aquest suport, d'acord amb la regulació que figura en l'annex IV de la LOTUP, i del Decret 74/2016, de 10 de juny, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es determina la referenciació cartogràfica i els formats de presentació dels instruments de planificació urbanístics i territorials de la Comunitat Valenciana.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

No és procedent.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Per a accedir de forma telemàtica, el sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), per a la qual cosa pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). IMPORTANT: abans de començar amb la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d'aquest tràmit, amb l'objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general, en què heu de detallar l'objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això, cal tindre en compte que: S'han de preparar els documents que es consideren necessaris, omplir-los, els han de signar -si és el cas- les persones que, segons el tipus de document, siga procedent, i guardar-los en el vostre ordinador per a poder annexar-los en la fase "DOCUMENTACIÓ APORTADA" de la tramitació telemàtica. Una vegada preparada la documentació, heu d'iniciar el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior de "Tramitació telemàtica", que us portarà a identificar-vos mitjançant l'assistent de tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: S'ha d'omplir el formulari en totes les seues pestanyes: 1. Dades del sol·licitant/empresa 2. Dades del representant 3. Tipus d'ús. 4. Descripció. 5. Documentació aportada. 6. Declaració i autorització. 7. Dades de les parcel·les afectades i referències cadastrals de les parcel·les. 8. Paràmetres urbanístics. 9. Afeccions territorials. 10. Dades dels propietaris de les finques limítrofes, titulars de drets afectats i ajuntaments limítrofs. 11. La sol·licitud finalitza quan es fa clic en "ENVIAR", en l'última pestanya "ACABAR". Una vegada finalitzat el procediment, rebreu el justificant de registre. La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat. Per a qualsevol dubte respecte a la tramitació telemàtica de l'expedient, es pot contactar amb el Centre d'Assistència a l'Usuari: correu electrònic: pattu_cau@gva.es o al telèfon 963866010 (En el correu electrònic haurà d'indicar el seu nom, telèfon de contacte i motiu de la incidència. Els atendrem tan ràpidament com siga possible)

Procés de tramitació

Procés de tramitació

· En el Registre Autonòmic d'Instruments de Planejament Urbanístic s'han d'inscriure els instruments d'ordenació del territori i planejament urbanístic referits en l'article 14 de la LOTUP, una vegada aprovats per l'administració competent. · Per a procedir a la inscripció d'un pla, l'òrgan que l'haja aprovat ha de remetre la documentació a què es refereix l'annex IX de la LOTUP. · La incorporació al registre, mitjançant el depòsit i la inscripció dels instruments de planejament, habilitarà l'òrgan competent per a disposar-ne la publicació, en la forma prevista en els articles 55 i 57 d'aquesta llei. · Es practicarà la cancel·lació de la inscripció quan, per qualsevol circumstància, es produïsca la pèrdua de vigència de l'instrument de planejament urbanístic o de l'acte que va motivar l'anotació accessòria. Igualment, es practicarà la cancel·lació de la inscripció dels béns i espais catalogats, quan perda el seu règim de protecció.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Servei de Coordinació Urbanística i Territorial de la Direcció General d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge.

Termini màxim

Termini màxim

A la vista de la documentació remesa, si aquesta es trobara completa, l'encarregat del registre practicarà l'assentament i depositarà la documentació, per a la qual cosa s'ha d'emetre a aquest efecte la certificació registral, en un termini no superior a deu dies. Quan de l'examen de la documentació es deduïra l'absència o deficiència d'aquesta, l'encarregat del registre requerirà l'administració autonòmica o municipal que haja remés l'instrument perquè aporte la documentació necessària en un termini no superior a deu dies.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Servei de Coordinació Urbanística i Territorial de la Direcció General d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa