Detall de Procediment

TECE - Sol·licitud de qualificació definitiva i abonament de les ajudes rehabilitació a nivell d'edifici o millora energètica a nivell d'habitatge. Pla de recuperació, transformació i resiliència (Pla Next Generation EU)

Codi SIA: 2927712
Codi GUC: 22818
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: OBERT
(14-10-2022
30-09-2026)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Sol·licitar la qualificació definitiva i el pagament de les subvencions concedides a la rehabilitació d'edificis o millora energètica d'habitatges del Pla de recuperació, transformació i resiliència (Pla Next Generation EU).

Observacions

Observacions

Les persones físiques que no disposen de mitjans tècnics per a formalitzar la sol·licitud podran acudir, durant el termini de presentació de sol·licituds, a les dependències de les direccions territorials de la Conselleria situades a l'av. Aguilera, número 1 (03007 Alacant); av. La Mar, número 16 (12003 Castelló de la Plana), i al c/ Gregori Gea, número 27 (46009 València), i a qualsevol de les oficines de la xarxa XALOC regulades mitjançant el Decret 199/2021, de 10 de desembre, del Consell, de creació de la xarxa d'oficines locals d'habitatge, rehabilitació i regeneració urbana (xarxa XALOC), on seran assistides per personal tècnic per a la seua presentació. En el cas de fer la sol·licitud de qualificació definitiva de manera presencial, cal aportar els documents indicats en aquesta base reguladora i els models i les declaracions que estaran a la vostra disposició en les dependències indicades en el paràgraf anterior. Si la sol·licitud es fa a través d'un gestor o agent de la rehabilitació, la presentació s'ha de tramitar, necessàriament, de manera telemàtica.

Requisits

Requisits

Que les obres s'hagen iniciat amb posterioritat a l'1 de febrer de 2020. Al seu torn, les obres han d'haver conclòs amb posterioritat a la data de la sol·licitud de l'ajuda sense excedir el termini de vint-i-sis mesos per a la rehabilitació d'edificis o dotze mesos en el cas d'actuacions a nivell d'habitatge, comptats, en qualsevol cas, des de la data de concessió de l'ajuda (llevat que excepcionalment s'accedisca a les pròrrogues que estableix la base dessetena de la Resolució de bases reguladores de 23 de març de 2022). En qualsevol cas, les actuacions s'han d'haver finalitzat abans del 30 de juny de 2026.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones que hagen obtingut la resolució de concessió de les ajudes.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'administració pública i per a l'execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència. (BOE núm. 341, de 31/12/2020)
  • Reial decret 853/2021, de 5 d'octubre, pel qual es regulen els programes d'ajuda en matèria de rehabilitació residencial i habitatge social del Pla de recuperació, transformació i resiliència. (BOE núm. 239, de 06/10/2021)
  • Resolució de 23 de març de 2022, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions del Programa d'ajuda a les actuacions de rehabilitació d'edificis i del Programa d'ajuda a les actuacions de millora de l'eficiència energètica en habitatges del Pla de recuperació, transformació i resiliència, i es convoquen les ajudes per a l'exercici 2022 (DOGV núm. 9312, de 04/04/2022).
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003).
  • Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOGV núm. 7464, de 12.02.2015).
  • Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la COVID-19 (DOGV 9062, 15.04.2021).
  • Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022 (DOGV 9247, 31.12.2021).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

La sol·licitud de la qualificació definitiva i l'abonament de les ajudes s'ha de sol·licitar en el termini màxim de tres mesos des de la finalització del termini màxim concedit per a l'execució de les actuacions que s'ha indicat en l'apartat anterior.

Formularis documentació

Per a abonar la subvenció, la part beneficiària ho ha de sol·licitar telemàticament en el termini estipulat, per a la qual cosa ha d'adjuntar la documentació que s'indica a continuació: a) Imprés normalitzat "Sol·licitud de qualificació definitiva i d'abonament de les ajudes de rehabilitació a nivell d'edifici o millora energètica a nivell d'habitatge del Pla de Recuperació, transformació i resiliència (Pla Next Generation EU)" (el número de l'expedient és consultable en la resolució d'aprovació de l'ajuda). b) En el cas que les actuacions requerisquen un projecte i no s'haja aportat o s'hagen produït canvis respecte al projecte presentat en el moment de la sol·licitud, s'aportarà el projecte de l'obra realment executada. c) Certificat final d'obra, subscrit pel director d'obra i director d'execució de l'obra, si és el cas. d) Certificat de la instal·lació tèrmica, si és el cas, subscrit pel director de la instal·lació o instal·lador autoritzat, registrat en l'òrgan competent de la comunitat autònoma d'acord amb el RITE. e) Certificat d'eficiència energètica obtingut una vegada realitzades les actuacions realitzat amb el mateix programa reconegut de certificació que l'utilitzat per al certificat previ a la intervenció, subscrit per tècnic competent, en el qual s'acredite el compliment dels requisits establits per a l'obtenció de l'ajuda, i registrat en el registre de l'òrgan competent de la comunitat autònoma. f) Declaració responsable de la persona beneficiària en la qual es faça constar el compliment de la normativa d'obligat compliment que hi siga aplicable. g) Memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, segons el que s'exigeix en aquestes bases i en la resolució de concessió de l'ajuda, amb la indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts. Aquesta memòria serà realitzada i subscrita per un tècnic titulat competent autor del projecte o de direcció de l'execució de l'actuació, i ha de recollir, així mateix, la data de conclusió de les actuacions. En aquesta s'ha de fer constar el compliment de la normativa d'obligat compliment que siga aplicable. h) Documentació fotogràfica de les obres executades, preferentment en color. i) Declaració responsable que incloga el detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb la indicació de l'import i la procedència. j) Llista certificada i còpia de les comandes i/o contractes relatius a les actuacions realitzades. k) Relació certificada i còpia de les factures i dels seus corresponents justificants bancaris de pagament, corresponents a la inversió realitzada i que responguen al pressupost i els contractes presentats. l) Llicències o autoritzacions municipals que siguen necessàries per a la realització de les obres de rehabilitació segons l'article 78 de la Llei 7/2021, de 29 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat 2022. m) Certificat d'inici de les obres de rehabilitació. En el cas que el cost de l'actuació siga inferior al cost inicial previst inclòs en la sol·licitud d'ajudes, es recalcularà l'import de la subvenció, i aquesta podrà ser minorada si de l'aplicació dels criteris establits en les bases reguladores resultara un import d'ajuda inferior al que s'ha previst inicialment. L'import de l'ajuda no s'incrementarà encara que el cost de l'actuació supere el que s'ha previst inicialment.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Per a iniciar el tràmit telemàtic cal fer clic en la icona superior "Tramitar amb certificat" d'aquesta mateixa pàgina, en què la persona que tramita s'ha d'identificar amb un certificat de signatura digital acceptat per la Generalitat. Cal disposar de certificat electrònic reconegut per l'ACCV o DNI electrònic. També es pot tramitar utilitzant el sistema CL@VE-PERMANENT de l'Estat. Amb aquest sistema d'autenticació i signatura, no cal que disposeu de certificat en el vostre equip ni usar Java o AUTOSIGNATURA (vegeu l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit). 2. S'hi han d'aportar, obligatòriament, les dades de l'expedient per al qual s'aporta la documentació: nom i cognoms o raó social de la part beneficiària i el seu número de DNI-NIE-NIF, així com la identificació de l'expedient (s'ha de triar entre les opcions que oferisca l'aplicació). 3. A continuació, s'han d'adjuntar els documents electrònics necessaris per a tramitar la sol·licitud (vegeu l'apartat "Quina documentació s'ha de presentar?". 4. Finalment, es registrarà d'entrada, per mitjà del registre telemàtic. La documentació s'incorporarà a l'expedient i serà valorada pel personal de la conselleria encarregat de la tramitació de l'expedient.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

El procediment de tramitació serà telemàtic. Les comunitats de propietaris o propietaris únics d'edificis han de presentar la sol·licitud de qualificació definitiva i d'abonament de les ajudes una vegada omplits i signats els formularis que apareixen hi ha en "Impresos associats", i ho han d'incorporar en format electrònic, igual que la resta de documentació requerida en les bases i que s'ha esmentat a títol indicatiu en l'apartat "Quina documentació s'ha de presentar?". Comprovada l'execució de l'actuació, així com el lliurament de tota la documentació exigida, s'ordenarà el pagament de la subvenció, amb expressa referència a la procedència dels fons i l'esment al Mecanisme de recuperació i resiliència. En cas que la persona beneficiària de les ajudes no complira amb l'obligació de justificar les condicions per a considerar-se actuacions subvencionables, establides en la base reguladora novena, o qualsevol altra exigència de les establides en les bases reguladores aprovades per Resolució de 23 de març de 2022, no es pagarà la subvenció i es declararà la pèrdua del dret al cobrament d'aquesta, de conformitat amb el que estableix l'article 89 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, per a la qual cosa cal utilitzar el procediment que preveu l'article 42 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Servei Territorial d'Habitatge i Arquitectura de València Servei Territorial d'Habitatge i Arquitectura d'Alacant Servei Territorial d'Habitatge i Arquitectura de Castelló DIRECCIÓ GENERAL DE QUALITAT, REHABILITACIÓ I EFICIÈNCIA ENERGÈTICA

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Direcció General d'Habitatge, Rehabilitació i Regeneració Urbana.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa