Detall de Procediment

Cos de catedràtics d'Ensenyament Secundari i cos de catedràtics d'escoles oficials d'idiomes (accés). Inscripció en el procediment selectiu.

Codi SIA: 2895760
Codi GUC: 22824
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud: TANCAT
(27-10-2022
28-10-2022)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Tràmit per a la inscripció en el procediment selectiu d'accés als cossos de catedràtics d'Ensenyament Secundari i catedràtics d'escoles oficials d'idiomes.

Observacions

Observacions

La sol·licitud es considera presentada i registrada davant de l'Administració en el moment que es complete tot el procés telemàtic i les persones aspirants han de guardar el justificant generat de registre i pagament, si és el cas, com a confirmació de la presentació telemàtica. Les sol·licituds formalitzades o registrades per uns altres mitjans diferents de la via telemàtica que s'indica en la base 3.1 d'aquesta ordre, es consideraran no presentades. No es pot presentar més d'una sol·licitud, llevat que s'opte a més d'una especialitat. En aquest cas, s'han de presentar tantes sol·licituds com nombre d'especialitats a les quals s'opta. En cas que es presente més d'una sol·licitud per especialitat, serà vàlida l'última. Es podran presentar tants tràmits complementaris al d'inscripció, per a aportar documentació acreditativa de mèrits, com siga necessari. Es tindran en compte TOTS els tràmits presentats i no l'últim com en el cas de la inscripció en el procediment. Aquest tràmit es vincularà al d'inscripció, per la qual cosa serà necessari tindre un tràmit d'inscripció registrat per a poder aportar nova documentació a través d'aquest tràmit. No obstant això, si haguera de realitzar una inscripció nova en la mateixa especialitat, la inscripció nova anul·larà l'anterior i, per tant, també s'anul·laran tots els tràmits d'aportació de documentació que s'hagen realitzat associats a la primera inscripció. Si s'està inscrit en diverses especialitats i es desitja aportar la mateixa documentació nova sobre sol·licituds de diferent especialitat, serà necessari realitzar tantes vegades el mateix tràmit per a aportar documentació com especialitats en les quals s'estiga inscrit, seleccionant cada vegada el número de registre i l'especialitat sobre la qual s'aporta la documentació. La falta de pagament de la taxa o el càrrec fora de termini determinarà l'exclusió de l'aspirant. CIRCUMSTÀNCIES O SITUACIONS EN LES QUALS CAL OMPLIR EL TRÀMIT TELEMÀTIC ADDICIONAL PER A PRESENTAR DOCUMENTACIÓ SENSIBLE Les persones aspirants que hagen d'aportar documentació sensible (violència de gènere, certificació de diversitat funcional i reconeixement del dret a la identitat i a l'expressió de gènere) han d'omplir, a més, un tràmit telemàtic addicional per a justificar aquestes circumstàncies. a) Les persones en circumstàncies de violència de gènere que vulguen beneficiar-se de la taxa reduïda i/o vulguen ser tractades durant el procés selectiu amb una identitat fictícia per a protegir la seua intimitat han d'omplir el tràmit addicional per a la presentació de documentació sensible, per a la qual cosa han d'aportar algun dels mitjans de prova que preveu l'article 9.1 o 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de desembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. b) Les persones que vulguen ser tractades, durant el procés selectiu, amb la identitat que figura en la seua targeta de reconeixement del dret a la identitat i a l'expressió de gènere, d'acord amb el que preveu el Decret 102/2018, de 27 de juliol, del Consell, de desplegament de la Llei 8/2017, integral de reconeixement del dret a la identitat i a l'expressió de gènere a la Comunitat Valenciana, hauran d'aportar aquesta targeta a través del tràmit telemàtic addicional als efectes que preveu aquest decret. c) Les persones amb un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %, que es vulguen acollir a la taxa reduïda han d'omplir el tràmit telemàtic addicional al d'inscripció per a aportar la documentació que acredite aquesta circumstància expedida pels òrgans competents en matèria de diversitat funcional de la Generalitat Valenciana (Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives), de l'Estat o d'altres comunitats autònomes. No serà necessari omplir aquest segon tràmit si la documentació ha sigut expedida a la Comunitat Valenciana i la persona interessada no s'ha oposat a la consulta telemàtica.

Requisits

Requisits

a) No haver sigut separat o separada, per mitjà d'un expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o l'escala de funcionari. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se en situació d'inhabilitació o equivalent ni haver sigut sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública. b) Estar en possessió d'algun dels següents títols: doctorat, llicenciatura, enginyeria, arquitectura, títol de grau corresponent o titulació equivalent a l'efecte de docència. c) Acreditar el coneixement dels dos idiomes oficials de la Comunitat Valenciana de la manera que indica la base 6 d'aquesta convocatòria. d) Tindre destinació en un lloc de treball dependent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana. En el cas dels funcionaris en situació administrativa d'excedència, serveis especials, en llocs de treball de la Inspecció d'Educació i els adscrits en places en l'exterior o circumstàncies anàlogues, el compliment d'aquest requisit s'entendrà referit en el centre on va tindre l'última destinació. No posseeixen aquest requisit de participació els funcionaris dependents d'altres administracions educatives que presten serveis temporalment en règim de comissió de serveis en llocs de treball dependents de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana. f) No haver arribat a l'edat establida, amb caràcter general, per a la jubilació forçosa. g) Pertànyer al cos de professors d'Ensenyament Secundari per a accedir al cos de catedràtics d'Ensenyament Secundari, i pertànyer al cos de professors d'escoles oficials d'idiomes per a accedir al cos de catedràtics d'escoles oficials d'idiomes. h) Acreditar una antiguitat mínima de huit anys com a funcionari o funcionària de carrera en el cos des del qual s'aspira i ser titular de l'especialitat o especialitats a què es concursa. Tots els requisits enumerats anteriorment s'hauran de tindre el dia d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, i s'ha de mantindre fins al moment de la presa de possessió com a personal funcionari de carrera del cos de catedràtics corresponent, llevat del que es preveu en la base 6.2 d'aquesta convocatòria.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds i documentació acreditativa de mèrits serà des del dia 12 de setembre de 2022 al dia 26 de setembre de 2022 (els dos inclosos). No presentar-la dins del termini i en la forma escaient comportarà l'exclusió de l'aspirant.

Formularis documentació

Per a inscriure's en el procediment selectiu, és necessari realitzar i finalitzar (registrar) el tràmit telemàtic d'inscripció. Es recomana llegir prèviament la guia d'usuari en què s'explica pas a pas tots els apartats dels quals consta el tràmit telemàtic d'inscripció. És important tindre en compte el següent: a) S'ha de fer constar el cos, el codi i el nom de l'especialitat pels quals es participa. b) Indicar la certificació al·legada per al compliment del requisit lingüístic dels idiomes oficials de la Comunitat Valenciana, d'acord amb la base 6 de la convocatòria. Acrediten el coneixement de valencià els qui tinguen algun dels certificats de nivell C1 o C2 que preveu l'annex II de l'ordre 7/ 2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. El títol al·legat en la inscripció com a requisit no podrà puntuar-se com a mèrit. Les persones que, en data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, no estiguen en possessió del certificat de nivell C1 de coneixements de valencià, hauran de participar en la prova extraordinària que es convocarà. Les persones aspirants que estiguen en possessió d'un certificat de nivell C2 de valencià, del certificat de capacitació d'ensenyament en valencià o del diploma de mestre de valencià, però que no tinguen la certificació de nivell C1 de coneixements en valencià, podran sol·licitar en la inscripció telemàtica realitzar la prova de nivell C1, i, si suspenen aquest examen, podran presentar-se a la convocatòria amb el certificat de nivell C2 de valencià, el certificat de capacitació d'ensenyament en valencià o el diploma de mestre de valencià. Les persones que no tinguen aquest requisit en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i que, posteriorment, no obtinguen el certificat de nivell C1 de valencià en la prova prevista en aquesta base, no seran admeses per a participar en aquest procediment. Tots els certificats de coneixement del valencià, tant si són per a acreditar el requisit com per a al·legar com a mèrit, han d'estar registrats obligatòriament en el Servei d'Acreditació i Assessorament de la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme. El registre es pot fer telemàticament a través de l'enllaç següent: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=21382 c) Les persones aspirants que vulguen ser avaluades en la seua activitat docent han de sol·licitar-ho en la inscripció. d) La documentació acreditativa de mèrits ha d'adjuntar-se en la sol·licitud d'inscripció al procediment, si bé per algun motiu es volguera afegir més documentació a l'expedient i sempre dins del "termini de presentació de sol·licituds i documentació" es podrà omplir i registrar un tràmit independent al d'inscripció. Aquest tràmit per a aportar documentació acreditativa dels mèrits es podrà omplir tantes vegades com siga necessari per a aportar tota la documentació que es vulga afegir. El full de serveis es valorarà d'ofici. En la inscripció podreu expressar la vostra oposició al fet que aquesta conselleria puga consultar per mitjans telemàtics les dades d'identitat, de titulacions i de condemna per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i identitat sexual. Les persones que necessiten adjuntar documentació catalogada com a sensible segons l'LOPD, per a acreditar les condicions declarades en la inscripció, necessitaran realitzar un tràmit addicional al d'inscripció. Els casos en els quals cal omplir aquest tràmit complementari a la inscripció, es detallen en l'apartat INFORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA. Aquest segon tràmit, per si sol, NO SUPOSA la inscripció en el procediment selectiu.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

L'ingrés de l'import s'ha de fer mitjançant una targeta bancària o un càrrec en el compte, dins del termini de presentació de sol·licituds. La falta del pagament o el pagament fora de termini determinarà l'exclusió de l'aspirant. De conformitat amb el que es disposa en l'article 14 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, i el Decret llei 2/2022, de 22 d'abril, del Consell, els drets dels drets d'examen i formació d'expedient són els següents: · Ingrés al cos de catedràtics d'Ensenyament Secundari i escoles oficials d'idiomes: Grup A1: 31,02 €. Situacions específiques: · Persones que formen part de famílies nombroses i monoparentals de categoria general. Grup A1: 11,63 €. · Persones que formen part de famílies nombroses i monoparentals de categoria especial. Grup A1: 0 €. · Persones amb grau de diversitat funcional igual al 33 % o superior. Grup A1: 1,13 €. · Les víctimes d'actes de violència sobre la dona. Grup A1: 3,02 €. Les persones aspirants que estiguen exemptes del pagament de la taxa o tinguen dret a la reducció han d'acreditar aquesta circumstància amb la documentació pertinent o no oposar-se a la consulta telemàtica de les dades per part de l'Administració. En el cas d'acollir-se a la taxa de família nombrosa o monoparental, si la documentació ha sigut expedida a la Comunitat Valenciana, l'Administració podrà fer la consulta telemàtica si la persona aspirant no s'hi oposa. D'aquesta manera, no serà necessari que s'aporte documentació. Si la documentació ha sigut expedida fora de la Comunitat Valenciana o la persona aspirant s'oposa a la consulta telemàtica, serà necessari que aporte la documentació en el mateix tràmit d'inscripció. En el cas d'acollir-se a la reducció en la taxa per circumstàncies de diversitat funcional i la documentació que acredite aquesta circumstància haja sigut expedida a la Comunitat Valenciana, l'Administració podrà realitzar la consulta telemàtica de la documentació si la persona aspirant no s'hi oposa. En el cas que hi haja oposició a la consulta, o la documentació haja sigut expedida fora de la Comunitat Valenciana, serà necessari omplir el tràmit addicional per a la presentació de documentació sensible i aportar la documentació justificativa. En el cas d'acollir-se a la reducció en la taxa per circumstàncies de víctimes de violència de gènere, serà necessari omplir el tràmit addicional per a la presentació de documentació sensible i aportar algun dels mitjans de prova que preveu l'article 9.1 o 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de desembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. El simple pagament electrònic de la taxa dins del termini no equival a la inscripció en el procés selectiu, ja que s'han de fer tots els passos fins a finalitzar el registre electrònic. DEVOLUCIÓ DE TAXES (consulteu base 3.4 de la convocatòria) Sempre que es donen els requisits establits en l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, es podrà sol·licitar la devolució de la taxa per mitjans telemàtics indicats en l'enllaç següent: hhttps://atv.gva.es/va/dii-rectautoliq-756 De conformitat amb el que estableix l'article 1.2.6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, no serà procedent la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits d'exclusió de les persones aspirants dels procediments selectius per causes imputables exclusivament a aquestes.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les persones que vulguen prendre part en aquest procés selectiu han d'omplir telemàticament la sol·licitud que estarà disponible en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://sede.gva.es) o en l'apartat d'Inscripció del cos de catedràtics d'Ensenyament Secundari i escoles oficials d'idiomes de l'enllaç següent: https://ceice.gva.es/va/web/rrhh-educacion/oposicioneshttps://ceice.gva.es/va/web/rrhh-educacion/oposiciones

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa