Subvenció a municipis amb característiques singulars relacionades amb un servei de transport de feble trànsit i posada en marxa de transport públic a demanda. - GVA.ES
Subvenció a municipis amb característiques singulars relacionades amb un servei de transport de feble trànsit i posada en marxa de transport públic a demanda.
Organisme: Presidència de la Generalitat
Termini de sol·licitud:
TANCAT
(15-09-2022
–
28-09-2022)
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Justificació
Esmena
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Tramitar els escrits d'acceptació de les ajudes aprovades en el Decret llei ajudes temporals del transport públic de viatgers a demanda, per a facilitar, als municipis amb característiques singulars relacionades amb un servei de transport de feble trànsit.
Observacions
Observacions
Per a qualsevol mena d'informació i gestió per a la presentació de les declaracions responsables durant la fase d'execució, la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha creat el següent procediment a través dels següents enllaços:
En Valencià: https://www.gva.es/va/proc22872
En Castellà: https://www.gva.es/es/proc22872
ENVIAR DUBTES Al SEGÜENT CORREU ELECTRÒNIC: sertrans@gva.es
O BÉ TELEFONAR Al SERVEI DE TRANSPORT PÚBLIC
96 120 84 14 - 96 120 83 97
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Els ajuntaments inclosos en l'annex I del decret llei en el terme municipal del qual es desenvolupen activitats de transport a la demanda aquell servei de transport en el qual la determinació del seu itinerari i/o el seu horari o la seua prestació efectiva depenga d'una sol·licitud prèvia de l'usuari
No tenen la condició de beneficiaris en cap cas els municipis de la Comunitat Valenciana que es troben en almenys una de les situacions descrites en l'article 4 punt tercer descrits en el decret llei.
Procediments relacionats
Procediments relacionats
Normativa del procediment
Normativa del procediment
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes del tràmit
Problemes informàtics
Termini
Termini
El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils des de l'endemà al de la publicació de Decret llei en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. 9427, de 14/09/2022).
Formularis documentació
Les sol·licituds es presentaran mitjançant l'accés a l'apartat de serveis en línia, de la seu electrònica de la Generalitat, accessible a través del tràmit electrònic específic que s'establisca. Per a això, serà necessari disposar d'algun dels sistemes de signatura electrònica admesos i que figuren en la seu electrònica de la Generalitat a nom de l'entitat sol·licitant.
Aquestes sol·licituds es presentaran signades pel president de la corporació local: sol·licitud general de subvenció i escrit d'acceptació d'ajuda.
Impresos associats
Presentació
Presentació
Telemàtica
Únicament es presentaran les sol·licituds de subvenció de manera telemàtica i es formalitzaran segons els models que figuren en l'adreça d'internet que s'indica a continuació: www.gva.es accedint als apartats Administracions/Ajudes i Subvencions/Administracions Locals, signada pel representant del municipi.
Procés de tramitació
Procés de tramitació
Per a dubtes i consultes relacionades amb el present Decret llei han de dirigir-se al següent correu electrònic del SERVEI DE TRANSPORT PÚBLIC I COORDINACIÓ INTERMODAL de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat: sertrans@gva.es
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
- Direcció General d'Administració Local
Pl. MANISES, 1
46003 - València/Valencia
Obligacions
Obligacions
Els ajuntaments quedaran obligats a:
a) Presentar, dins del termini indicat, la documentació establida en l'article 6 del present decret llei.
b) La contractació dels serveis de transport a la demanda pels ajuntaments, a titulars d'autoritzacions de transport públic de viatgers que es troben inscrits en el Registre d'Empreses i Activitats de Transport.
c) Realitzar les actuacions següents:
1. Exigir a l'empresa contractada per a la realització del servei l'obtenció de les autoritzacions administratives que, en el seu cas, resulten exigibles, amb independència del nombre de places del vehicle en el qual es produïsca el transport, segons la Llei 16/1987, de 30 de juliol, d'ordenació dels transports terrestres, la Llei 6/2011, d'1 d'abril, de mobilitat de la Comunitat Valenciana i altra normativa aplicable.
En particular, quan es tracte de transports interurbans regulars d'ús especial, aquests hauran de comptar amb la corresponent autorització emesa pel servei territorial de transport de la província de què es tracte.
2. En el cas de serveis regulars d'ús especial, remetre a la conselleria competent en matèria de transport, amb caràcter previ a l'establiment del servei de transport a la demanda, una declaració responsable amb indicació del trajecte, freqüència i horari, del servei subvencionat a l'efecte de comprovar que no és coincident amb els serveis prestats pel concessionari del servei públic de transport de viatgers per carretera d'ús general de la zona, si n'hi haguera.
En el cas de serveis discrecionals bastarà la definició de les característiques bàsiques dels serveis a implantar, no sent necessari l'enviament d'una declaració responsable per a cadascun dels serveis que siguen prestats sota aquesta modalitat.
Aquesta declaració serà comprovada per la conselleria competent en matèria de transport, que en un termini de quaranta-cinc dies hàbils haurà de pronunciar-se respecte a l'existència d'aqueixes possibles coincidències. En cas d'absència de pronunciament, el silenci s'entendrà positiu i per tant favorable a l'establiment del servei.
d) Transcorreguts dos anys des de l'entrada en vigor del present decret llei, en tot cas conclouran les activitats contemplades en aquest, i els ajuntaments quedaran obligats a presentar en el termini dels tres mesos següents a comptar des de la data de finalització de l'activitat realitzada davant el departament competent en matèria d'administració local, i pel tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte, la totalitat de les despeses realitzades mitjançant un certificat emés pel personal funcionari competent amb el vistiplau de l'alcaldia-presidència de la corporació local. Així mateix, haurà d'acompanyar-se d'una memòria final descriptiva de les actuacions realitzades.
e) Transcorreguts els dos anys des de l'entrada en vigor del present decret llei, s'entendrà extingit el seu objecte i els Ajuntaments beneficiaris procediran al reintegrament de la part de l'ajuda que no haja sigut utilitzada fins a aqueix moment.
f) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que, respecte a la gestió d'aquestes ajudes, duga a terme el personal tècnic competent en les matèries objecte d'aquestes ajudes, així com a les actuacions de control financer que realitze la Intervenció de la Generalitat i als procediments fiscalitzadors de la Sindicatura de Comptes.
En tot cas correspondrà a la conselleria competent en matèria de transport dur a terme les actuacions de control que considere convenients per a vetlar pel compliment de la normativa sectorial en matèria de transports, podent sol·licitar en el seu cas la informació complementària als municipis interessats.
Observacions
Observacions
Contra la resolució de concessió o contra la desestimació per silenci podran interposar-se els recursos que procedisca conforme a la legislació vigent.
Quantia i cobrament
Quantia i cobrament
L'import global màxim de les ajudes derivades d'aquest decret llei que correspondrà assumir a la Generalitat ascendeix a 5.000.000 d'euros.
L'import assignat pel Pla Resistir per a cada municipi s'ha distribuït, atesos els següents criteris:
a) S'assigna una quantitat fixa a cadascun dels municipis beneficiaris. La quantitat fixa és de cinc mil euros (5.000 ).
Aquesta quantitat fixa ascendeix a set mil euros (7.000 ) per a aquells municipis considerats en risc de despoblament, segons els criteris establits pel Decret 182/2018, del Consell, pel qual regula la línia específica del Fons de Cooperació Municipal per a la lluita contra el despoblament dels municipis de la Comunitat Valenciana, i la seua última modificació per Decret 89/2021, i conforme a la Resolució de 21 de juliol de 2022, de la Presidència de la Generalitat, d'assignació de la línia específica del Fons de Cooperació Municipal per a la Lluita contra el Despoblament dels Municipis de la Comunitat Valenciana a les respectives entitats beneficiàries, per a l'exercici pressupostari 2022.
b) El cinquanta per cent (50%) de l'import restant de la línia d'ajudes es distribueix entre els municipis beneficiaris proporcionalment en funció del nombre d'habitants de dret en 2021, segons les dades publicades per l'Institut Nacional d'Estadística.
c) L'altre cinquanta per cent (50%) de l'import restant de la línia d'ajudes es distribueix entre els municipis beneficiaris proporcionalment en funció de la distància del seu nucli principal al seu hospital de referència.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- Direcció General d'Administració Local
Pl. MANISES, 1
46003 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí
Termini justificació:
des de: 01-06-2023
fins a: 16-12-2024
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Aquest tràmit permet la justificació via telemàtica de documents a un expedient obert de la convocatòria d'ajudes destinades a l'acceptació d'ajudes del transport públic de viatgers a demanda.
Termini
Termini
El termini per a la justificació finalitzarà el 16 de desembre de 2024.
Documentació
Documentació
Serà obligatori la presentació del certificat de justificació de transport a demanda.
Presentació
Presentació
Telemàtica
Únicament es presentaran les sol·licituds de subvenció de manera telemàtica i es formalitzaran segons els models que figuren en l'adreça d'internet que s'indica a continuació: www.gva.es accedint als apartats administracions/Ajudes i Subvencions/Administracions Locals, signada pel representant del municipi.
Per a poder tramitar telemàticament la sol·licitud s'haurà de disposar de certificat digital ja siga de l'entitat, del president de l'entitat o del representant davant la Generalitat. Tot això de conformitat amb les instruccions previstes en la pàgina en la pàgina web de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (*ACCV) www.accv.es.
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix
Aquest tràmit permet l'aportació via telemàtica de documents a un expedient obert de la convocatòria d'ajudes destinades a l'acceptació d'ajudes del transport públic de viatgers a demanda.
Termini
Termini
L'aportació de documents es podrà realitzar en qualsevol moment del procediment anterior a la seua resolució, mentre no se li haja requerit i l'expedient no estiga arxivat.
Si ja se li ha requerit, la documentació s'aportarà en el termini que l'Administració establisca.
Documentació
Documentació
Quan siga per iniciativa de l'interessat, aportarà la documentació que estime pertinent.
Si es tracta de requeriment administratiu, la que se li sol·licite en aquest.
Presentació
Presentació
Telemàtica
Únicament es presentaran les sol·licituds de subvenció de manera telemàtica i es formalitzaran segons els models que figuren en l'adreça d'internet que s'indica a continuació: www.gva.es accedint als apartats Administracions/Ajudes i Subvencions/Administracions Locals, signada pel representant del municipi.
Per a poder tramitar telemàticament la sol·licitud s'haurà de disposar de certificat digital ja siga de l'entitat, del president de l'entitat o del representant davant la Generalitat. Tot això de conformitat amb les instruccions previstes en la pàgina en la pàgina web de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (*ACCV) www.accv.es.