MIN - Sol·licitud de certificat per a conductors de països no pertanyents a la Unió Europea. - GVA.ES
MIN - Sol·licitud de certificat per a conductors de països no pertanyents a la Unió Europea.
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Per a la conducció per compte d'altri, tant en transport públic com privat complementari, de mercaderies o de viatgers amb autobús, per part dels nacionals de tercers països no pertanyents a la Unió Europea, serà necessari que que s'acompanye l'autorització administrativa del certificat de conductor.
Observacions
Observacions
* CONTINGUT, CARACTERÍSTIQUES I TERMINI DE VALIDESA DEL CERTIFICAT DE CONDUCTOR
- El certificat de conductor, que tindrà validesa de dos anys o fins que expire el termini de validesa del permís de conducció del conductor, serà propietat del titular de l'autorització, que ho posarà a la disposició del conductor al qual es refereix aquest document quan aquest conduïsca un vehicle emparat per aquella. En els locals de l'empresa, ha de conservar-se una còpia legalitzada del certificat de conductor.
- Tant el certificat com la seua còpia legalitzada s'han de presentar cada vegada que així ho requerisquen els membres de la inspecció de transports o els agents de les forces i cossos de seguretat encarregats de la vigilància del transport per carretera.
- L'empresa transportista o titular de l'autorització de transport estarà obligada a retornar a l'òrgan expedidor, de manera immediata, el certificat de conductor i la còpia legalitzada d'aquest tan prompet com deixen de complir-se les condicions que van donar lloc a la seua expedició i, especialment, quan el conductor cause baixa en l'empresa o quan, com a conseqüència de qualsevol actuació administrativa, es detectara l'incompliment dels requisits que van donar lloc a la seua expedició.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Les empreses titulars d'autoritzacions de transport públic o privat complementari, de mercaderies o de viatgers amb autobús, ja siguen públics o privats complementaris que contracten conductors no pertanyents a la Unió Europea.
Procediments relacionats
Procediments relacionats
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Reglament (CE) núm. 484/2002 del Parlament Europeu i del Consell, d'1 de març de 2002, pel qual es modifiquen els Reglaments (CEE) núm. 881/92 i (CEE) núm. 3118/93 del Consell, a fi d'establir un certificat de conductor. (DOUE núm. 76, de 19 de març de 2002)
- Ordre FOM/3399/2002, de 20 de desembre, per la qual s'estableix un certificat de conductor per a la realització de l'activitat de transport per conductors de tercers països (BOE núm. 8, de 9/1/03).
- Llei 16/1987, de 30 de juliol, sobre ordenació dels transports terrestres (BOE núm. 182, de 31/07/1987).
- Reial decret 1211/1990, de 28 de setembre, del Ministeri de Transports, Turisme i Comunicacions, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'Ordenació del Transport Terrestre (BOE núm. 241, de 08/10/1990)
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les administracions Públiques (BOE núm. 236,de 2/10/2015)
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Termini
Termini
Durant tot l'any.
Formularis documentació
1. Passaport, NIE o permís de residència en vigor
2. Permís de conducció en vigor. Si ha sigut atorgat per autoritat diferent de l'espanyola, s'acompanyarà necessàriament informe de la Prefectura provincial de trànsit acreditant la validesa d'aquest
3. Número d'afiliació a la Seguretat Social del conductor i justificació de la seua alta (últim butlletí de cotització a la Seguretat Social).
4. Certificat d'Aptitud Professional (CAP) en vigor.
- Declaració de veracitat de la documentació aportada.
Taxa o pagament
Taxa o pagament
Quines taxes s'han de pagar i com fer el seu pagament?
El codi, la descripció i l'import actual de la taxa és:
A07 : 23,01 euros
FORMES DE PAGAMENT, IMPORTS I MODELS:
Tant les formes de pagament com els imports i els models de taxa es poden descarregar des de l'adreça d'Internet que s'indica a continuació:
Presentació
Presentació
Telemàtica
1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat, més informació respecte als certificats admesos en la Generalitat es pot veure en l'enllaç “Certificats admesos en la Generalitat”.
En el cas d'utilitzar un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de Representants davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. Aquesta inscripció la pot fer a través de l'enllaç “Registre de Representants”.
2. Si ja disposa de certificat digital podrà accedir clicant a "Tramitar amb certificat" (que figura en color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia *Prop), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la documentació corresponent i realitzar la presentació telemàtica de tot això, després de la qual cosa obtindrà el corresponent justificant de registre. A partir del moment d'aquesta presentació tota la documentació presentada (inclòs el justificant) estarà disponible sempre en la seua Carpeta Ciutadana, a la qual pot accedir des de la secció d'enllaços.
3. Més informació sobre la tramitació telemàtica es pot trobar en l'enllaç “Preguntes Freqüents”.
Revise la llista de preguntes freqüents detallades en aqueixa direcció per a veure si pot solucionar el seu problema. En cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a través de l'un dels correus electrònics detallats en la secció: “On consultar dubtes sobre el tràmit”.
Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es podran recuperar durant un temps o un altre depenent del tràmit sempre que no haja finalitzat el termini de sol·licitud, per a posteriorment acabar la presentació telemàtica accedint a la Carpeta Ciutadana de la Generalitat des de l'apartat "com va el meu"-> "sol·licituds en creació".
Si té algun dubte o vol comunicar alguna incidència, pot enviar un correu al suport tècnic:
viatgers_stv@gva.es si és de València
autoritzacions_sta@gva.es si és d'Alacant
autoritzacions_stc@gva.es si és de Castelló
Procés de tramitació
Procés de tramitació
- Presentació de la sol·licitud i documentació requerida escanejada, en la seu electrònica del Ministeri de Foment
- Una vegada presentada la sol·licitud per l'empresa, l'òrgan competent, després d'haver comprovat la documentació aportada per a l'obtenció del certificat, inscriurà les dades en el Registre General de Transportistes i d'Empreses d'Activitats Auxiliars i Complementàries del Transport, i expedirà el corresponent certificat de conductor, així com una còpia legalitzada d'aquest.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
- Servei Territorial de Transport - Alacant
- Servei Territorial de Transport - València
- Servei Territorial de Transport - Castelló
Av. AGUILERA, 1
03007 - Alacant/Alicante
C/ GREGORI GEA, 27
46009 - València/Valencia
Av. DEL MAR, 16
12003 - Castelló/Castellón
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- Servei Territorial de Transport - Alacant
- Servei Territorial de Transport - València
- Servei Territorial de Transport - Castelló
Av. AGUILERA, 1
03007 - Alacant/Alicante
C/ GREGORI GEA, 27
46009 - València/Valencia
Av. DEL MAR, 16
12003 - Castelló/Castellón
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí