Detall de Procediment

Procediment de Responsabilitat Patrimonial en matèria de dependència: Hereus de persones mortes sense resolució de prestació individualitzada d'atenció, i transcorreguts més de 6 mesos des de la prestació de la sol·licitud.

Codi SIA: 2986293
Codi GUC: 24266
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: OBERT des de 05-04-2023
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Presentació de reclamació patrimonial davant la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives a fi de rescabalar-se dels danys i perjudicis que s'entenguen causats en l'àmbit de la prestació de serveis o en ocasió dels mateixos que siguen de la seua competència.

Observacions

Observacions

Enllaç: Procediment de Responsabilitat Patrimonial https://inclusio.gva.es/va/web/dependencia/responsabilitat-patrimonial-en-materia-de-dependencia

Requisits

Requisits

-Que efectivament s'haja produït una lesió o mal efectiu, avaluable econòmicament i individualitzat en relació amb una persona o grup de persones; i que no tinguen el deure jurídic de suportar d'acord amb la llei. -Que el mal s'haja causat a conseqüència del funcionament normal o anormal dels serveis públics prestats per la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. -Que no haja intervingut en la relació de causa a efecte culpa de l'interessat, d'un tercer ni força major

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

En el supòsit que la persona titular de l'expedient haja mort estant valorada i sense haver obtingut resolució que aprovara servei o cap prestació, els hereus o hereues tenen dret a reclamar la reparació del mal que puga haver-los causat el retard en la resolució de l'expedient, sent la via adequada per a això, la reclamació de responsabilitat patrimonial de l'Administració, regulada en Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Un any des de la notificació o publicació de la defunció de la persona interessada.

Formularis documentació

-Fotocòpia del DNI dels hereus legítims, en el supòsit de no haver autoritzat l'òrgan gestor o l'obtenció d'aquestes dades. -Fotocòpia acarada del document que acredite la legitimitat de la persona interessada(testament o declaració d'hereus “abintestat”) -Original o fotocòpia acarada del Certificat d'últimes voluntats. -Declaració d'hereus en el qual designen entre ells a un representant de tots per a actuar enfront de l'Administració i que siga titular del compte bancari on es percebrà l'ingrés corresponent. Aquest document serà signat per tots els hereus i serà ORIGINAL. -Model de domiciliació bancària signada per l'hereu representant. Aquest document serà ORIGINAL i s'acompanyarà de còpia de la cartilla bancària, certificat de la titularitat emés per l'entitat, còpia del contracte d'alta del compte bancari o Segell de l'entitat bancària, estampat en la casella corresponent de l'apartat B del model de domiciliació bancària -Documentació acreditativa de la prova dels fets pels quals es reclama. -Valoració econòmica dels danys en funció del recurs gaudit: a)Si es va gaudir del SEVICIO D'AJUDA A domicili; SERVEI D'ATENCIÓ RESIDENCIAL o SERVEI DE CENTRE DE DIA: -Original o fotocòpia acarada del contracte emés per l'empresa acreditada del servei -Original o fotocòpia acarada de les factures expedides per l'empresa i justificació del pagament des de l'inici del contracte fins a la defunció de la persona dependent. b) Si la persona va rebre CUIDATS EN L'ENTORN FAMILIAR: Declaració Responsable segons model normalitzat.

Presentació

Presentació

Presencial
Presencial: a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en: - REGISTRE de l'Ajuntament on estava empadronada la persona morta

Procés de tramitació

Procés de tramitació

El procediment seguirà el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No