Detall Departament

CONSELL DE L'AUDIOVISUAL DE LA COMUNITAT VALENCIANA CACV

DIR3 A10039052
12003 - Castelló de la Plana
cacv@consellaudiovisual-cv.org
Rang: Secretaria autonòmica
Funcions:
  • Corresponen al Consell de l'Audiovisual de la Comunitat Valenciana, en l'àmbit autonòmic de l'activitat i exercici de la comunicació audiovisual, les funcions següents:
  • 1. Adoptar les mesures necessàries per a l'èxit dels objectius assenyalats en l'article 4 d'aquesta llei.
  • 2. Adoptar resolucions de caràcter vinculant dirigides als operadors a fi de garantir el compliment de la legislació vigent en l'àmbit de les seues competències, i atendre les queixes formulades per les persones usuàries dels serveis de comunicació audiovisual. En especial, adoptarà resolucions que prevegen:
  • a) Vetlar pel compliment de la legislació vigent sobre publicitat en tot el que es refereix als continguts i a les diverses formes d'emissions publicitàries. I, en conseqüència, prendre les mesures necessàries per a neutralitzar els efectes de la difusió o la introducció en la programació o la publicitat de missatges o continguts que atempten contra la dignitat humana i el principi d'igualtat, molt particularment quan aquests missatges o continguts són difosos en horaris d'audiència de públic infantil o juvenil, i restablir els principis que han sigut lesionats; a aquest efecte, podrà resoldre's el cessament de les emissions de publicitat il·lícita, d'acord amb els supòsits que establisca la legislació aplicable.
  • b) Les mesures necessàries per a garantir els drets de la joventut, la infància i l'adolescència, la tercera edat, les persones amb diversitat funcional, els migrants i altres col·lectius que necessiten una major protecció, pel que fa als continguts de la programació i a les emissions publicitàries, potenciant el respecte als valors de tolerància, solidaritat i voluntariat, evitant la inducció de comportaments violents i insolidaris, com també facilitant l'accessibilitat a les persones amb discapacitat auditiva o visual.
  • c) Les mesures necessàries per a garantir la igualtat de gènere a través de la promoció d'activitats, models socials i comportaments no sexistes en el conjunt de les programacions que s'ofereixen a la Comunitat Valenciana, com també en la publicitat que s'emeta.
  • d) Les mesures necessàries per a garantir la presència del valencià en la producció i en la difusió de continguts audiovisuals.
  • 3. Assessorar les Corts i el Consell en les matèries relacionades amb el sector audiovisual i, en particular:
  • a) Emetre un informe previ pel que fa als projectes i les disposicions de caràcter general relatius al sector audiovisual i les seues eventuals modificacions.
  • b) Proposar al Consell l'elaboració de disposicions de caràcter general relatives a l'activitat audiovisual.
  • c) Trametre anualment a les Corts i al Consell, i presentar davant la Comissió corresponent de les Corts, un informe sobre la seua actuació i la situació i les perspectives del sector audiovisual a la Comunitat Valenciana. L'informe inclourà un apartat referit a l'impacte econòmic i social dels mitjans de comunicació públics.
  • d) Elaborar estudis, informes, balanços estadístics i dictàmens sobre matèries de la seua competència a instància pròpia o a iniciativa de les Corts i el Consell.
  • e) Trametre periòdicament a les Corts i al Consell, i presentar-los davant la comissió corresponent de les Corts, els informes sobre el compliment del mandat marc i del contracte programa dels mitjans de comunicació autonòmics de titularitat pública.
  • f) Informar preceptivament en els procediments iniciats per qualsevol òrgan regulador d'àmbit autonòmic que afecten o puguen afectar el sector audiovisual.
  • g) Impulsar el compliment dels objectius de servei públic que corresponen als mitjans de comunicació de gestió pública.
  • 4. Atorgar els títols habilitants que corresponguen als prestadors públics d'àmbit local i autonòmic del servei de comunicació audiovisual i vigilar el... (vegeu Llei 10/2018)
Responsable del departament: JOSE MARÍA VIDAL BELTRÁN